Alueellinen vika varkaudessa kaapelissa

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Moi.
Teillä on varkaudessa ollut kuulema useamman vuoden ajan alueellinen vika varkaudessa kaapelissa
eikä asialle ole tehty mitään, ainakun yhteyden pätkimisestä / jumimisesta tekee virheilmoituksen niin 5min päästä saa viestin vikakorjattu. Mikä ihmeen automaatti noitakin vaustauksia lähettää kun, yhtä äkkiä montavuotta korjaamatta ollut alueellinen vika korjattaisiin muka 5minuutissa.

Eihän tämmöisellä kaapeliyhteydellä tee mitään mikä pätkii minuutinvälein tai useemminkin. yhteys ei aina katke kokonaan, pingauksessa tulee reguest time outtia pakettiliikenne pysähtyy data ei käytännössä liiku suuntaan eikä toiseen, ei voi aukoa nettisivuja pelata netissä tehdä yhtikäs mitään.

Tämmöisestä roskastako me nytten sitten maksetaan, miksi kyseistä kaapelinettiä täälläpäin edes myydään koska tiedossa on soneralla että kaapeli on vioittunut.

Mitä tämmöisessä tapauksessa on tehtävissä,koskas yhteys ei toimi lähellekkään niinkuin sen kuuluisi ? Onko vain tyydyttävä adsl hitaampaan yhteyteen ja kalliimpaan, mutta toimivampaan? Onko määräaikainen sopimus mahdollista purkaa tämmöisessä tapauksessa,koska yhteys ei toimi niinkuin pitäisi ja teilläkin alueellinen vika on tiedossa ettekä sille tee mitään ?

9 kommenttia

Hei eurosman

Ymmärrän tilanteesi ja pätkivä ongelma on aina se kaikkein pahin tilanne mitä liittymässä voi olla. Vilkaisin tilannetta varkauden osalta ja tällä hetkellä ei alueella ole yhtään yleistä vikaa tiedossa? Onko liittymäsi vikaa koskaan tutkittu asentajan toimesta ihan asunnon TV-rasialle asti?

Jos liittymä ei todellakaan toimi niinkuin kuuluu ja asialle emme edes asentajan käynnillä saa aikaan parannusta, on sinulla täysi oikeus purkaa määräaikainen sopimus tai mahdollisesti voitaisiin tutkia mahdollisuutta vaihtaa liittymäsi adsl-liittymäksi.

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan, miltä liittymäsi näyttää ja mitä aiemmasta vikahistoriastasi löytyy. Voitaisiin sitten tutkia asiaa hieman lisää.
moro

Lisäsin asiakasnumeron profiiliin. Katsoin eilen trackerin avulla missä kohtaa yhteyspätkäisee ja liikennepysähtyy kohtaan linked.telia.net. Eilen pätkimistä saattoi olla 10sekunnin välein ja noin 20min välein katoaa hetkellisesti yhteys kokonaan. Ongelma vain pahenee iltaakohti,ihankuin ruuhkan kasvaessa.
Hei eurosman

Vilkaisin liittymääsi ja yhteytesi on pätkinyt pahasti vain tiistaina 30.7.2013. Muina päivinä modeemin ja verkon välinen yhteys on näyttänyt toimivan OK. Käytätkö mahdollisesti langatonta yhteyttä modeemisi ja koneen välillä? Jos käytät, kannattaa kokeilla yhteyttä suoraan modeemista ihan verkkokaapelin avulla.

Mikäli pätkiminen silti jatkuu, kannattaa modeemille tehdä tehdas-asetusten palautus pitämällä modeemin "reset"-näppäintä painettuna noin 15s. Nappi löytyy yleensä modeemin takaa mihin johdot tulevat kiinni.

Minkä valmistajan ja mikä malli modeemilaitteesi on? Voisin vilkaista onko meidän puolelta mahdollista päivittää laitettasi uudemmalla ohjelmistolla. Valtuutin nyt kuitenkin laitteesi uudestaan verkkoon jos se auttaisi ongelmaan.
en käytä langatonta yhteyttä, ihan kiinteästi. suoraan modemista koneeseen niin pätkii.onko sitten mahdollisesti taloyhtiön signaali tasoissa häikkää ? joka tätä ongelmaa aiheuttaa. yhteys ei niinkun katkea kokonaan vain dataliikenne pysähtyy. ja jatkuu sitten samantien. välillä tulee sitten puolenminuutin pituisia reguest time outteja. ja hetkellisiä reguest time outteja välillä ihan kahden sekunnin välein. kun kaistaa kuormittaa enemmän.

modeemina on ciscon Linksys WCM300

ps. edellisessä asunnossa oli samanlaista ongelmaa, ja joutuivat vetämään huoneistokohtaisesti kaapeloinnin uusiks. jolloin ei ollut enään minkäänlaista ongelmaa
Hei eurosman

Valtuutin modeemisi kuiten tuossa aiemmassa viestissä kerroin. Uutta päivitystä laitteeseen ei ole saatavilla meidän kautta mutta suosittelisin nyt seuraamaan tilannetta.

Jos pätkiminen jatkuu niin kannattaa silloin jättää asiasta vikailmoitus. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Juu tuon modeemin valtuuttamisen jälkeen ei ole ilmennyt enää ainenkaan tässä viikonlopunaikana pätkimistä. tai sitten linjat eivät ole taloyhtiössä olleet ruuhkautuneet. seurataan tilannetta. nytten toimii loistavasti
järkyttävää katkeilemista kokopäivän. dataliikennepysähtyy hetkeksi vähänväliä. tämmöstä pysty käyttämään
Hei Eurosman,

Suosittelen tekemään tuosta vikailmoitusta, niin voimme selvitellä tuota pätkimistä hieman tarkemmin.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
eurosman vaihda adsl yhteyteen, kyselyjeni perusteella ongelma on koko varkauden laajuinen ja Sonera on täysin kykenemätön taikka halukas korjaamaan ongelmaa. Alla olevassa linkissä minun kuukauden ja yhden viikon kokemukset yhteyksistä. Muista pyytää ilmainen adsl boxi kun ja jos vaihdat yhteyttä :D

viewtopic.php?f=131&t=14906&p=67508#p67508

Vastaa