Asiakaspalvelu on surkea.

  • 11 December 2014
  • 21 kommenttia
  • 14 katselukertaa

Hei!

Tarina juontaa juurensa näin:

Olimme avovaimon kanssa tehneet muuttoilmoituksen kiinteälle laajakaistalle, ja sen piti marraskuussa toimia. Ei kuitenkaan toiminut.
Tästä seurasi puheluita Soneran asiakaspalveluun.

-Useimmiten asiakaspalveluun ei edes päässyt läpi.
-Soneran asiakaspalvelusta aina "yhdistettiin laajakaistapuolelle" johon ei tunninkaan odotuksellä läpi päässyt.
-Soittopyyntöihin ei koskaan vastattu.
-"Soitamme sinulle aivan kohta" on Suomi-Sonera -sanakirjasta katsottuna "emme soita, ähäkutti."

Kaksi viikkoa asiakaspalvelua pommittaneena minulle viimein kerrottiin vaivautuneesti, että asennushommat ovat ulkoistettu Relacomille. Asentajaa ei kuitenkaan näkynyt eikä kuulunut.
Lopulta soitin itse Relacomille, jolloin asentaja oli jo muutaman tunnin kuluttua saapunut tontille.

Asentaja laittoi netin toimintaan, ja Soneran asiakaspalvelusta oli sanottu, että heti kun netti toimii, pitää ottaa heihin yhteyttä.
Noh, soitin sitten jälleen Soneran asiakaspalveluun, josta minulle luvattiin internet-laskusta vähintään 40 euroa korvauksia. Olin tyytyväinen tähän.

Myöhemmin postiluukusta mätkähti iso puhelinlasku Soneralta. Palvelunumeroihin (Soneran aspaan) oli soiteltu rutosti.
Soitin jälleenkerran Soneran asiakaspalveluun. Tällä kertaa vähemmän ystävällisen puhelun.
Kysyin, että minkä ihmeen takia minua muistetaan tällaisella laskulla siitä hyvästä, että olen SONERAN liittymällä soitellut SONERAN asiakaspalveluun SONERAN toimimattoman internetin takia.
Asiakaspalvelija sanoi, että miinustan laskusta 20 euroa niin kelpaa. Miinustin, mutta ei se silti kattanut kaikkea kulua mitä asiakaspalveluunne oli kulunut.

Nyt sitten tipahti se ADLS-lasku. Hyvityksiä ei näy missään, vaan ihan täysi lasku tipahti luukusta.
Soitin asiakaspalveluun (jälleen kerran) ja kysyin että mitäs tämä on.
Kaikenkukkuraksi on aivan vitun sama soitanko mihin asiakaspalvelun numeroista, kun puhelu menee aina matkapuhelinpuolelle, jossa kukaan ei tiedä mitään.

Jätin soittipyynnön siinä toivossa, että minuun otettaisiin yhteyttä asian tiimoilta.
Puhelua ei koskaan tullut.

Yritin viisi minuuttia sitten soittaa jälleen asiakaspalveluun, mutta eipä sieltä läpi päässyt, joten päätin tulla internettiin avautumaan asiasta, jos joku vaikka ottaisi kerrankin tämän tosissaan.

Toivoisin, että minuun otettaisiin asiasta yhteyttä ja saataisiin asia kuntoon.

21 kommenttia

Moi Tamu,
No ei kyllä kuulosta hyvältä. Katsotko laskusta asiakasnumerosi ja lisäätkö sen profiiliisi, katsotaan sitä laskua ja tilannetta muutenkin.
Asiakasnumero lisätty profiiliin
Yhteyttä sopii ottaa alkuun jan-tammentie@live.fi
Nyt on kaksi soittopyyntöä vireillä asiasta.
Luotetaan nyt vielä että hetken aikaa siihen että joku soittaa.
Moi Tamu,
Mikä tilanne, tulihan soitto? Kävin tarkistamassa laskutietoja asiakasnumerollasi, uusimmalle laskulle (jonka eräpäivä olisi 21.1.) on tehty hyvitys joka kuittaa laskun kokonaan ja seuraavalle laskulle on menossa loppuosa hyvityksestä. Kuulostaako tämä aiemmin sovitun mukaiselta?
Kyseinen lasku on tässä pöydällä, eikä tässä mitään hyvityksiä pahemmin näy.

Puhelu tuli, mutta en kuulemma saa hoitaa tätä asiaa, kun sopimusta ei ole nimelläni tehty. Kumma kun aikaisemmin ei ole ollut mitään ongelmaa sen suhteen.

Menee pikkuhiljaa hermo koko Soneraan.
Tamu: Eli kuten Mia tuossa mainitsikin, seuraava lasku (ep 21.1.13.) on hyvitetty kokonaan. Sitä ei näin ollen tarvitse maksaa, vaikka lasku tulikin kotiin. Loput hyvityksestä siirtyvät automaattisesti seuraavalle laskulle. Seuraavalla laskulla hyvitys kyllä näkyy.
Oliko tämä näin ok?
No nyt alkaa kuulostaa järkevältä. Toivottavasti nämä helvetilliset epäselvyydet viimein loppuisivat.
Toki kohta täytyy varmaan tapella taas puhelinlaskun kanssa kun aspaan soitteleminen maksaa niin perhanasti.
Tamu: Kyllä uskon, että tämä on nyt näin selvä. Pahoittelut vielä kaikesta tästä hämmingistä.
Ei onneksi mitään isoa laskua pitäisi olla tulossa, sillä Asiakaspalveluumme soittaminen maksaa saman verran, kuin esim. ystävän kännykkään soitettu puhelu. Eli mitään erikoismaksuja ei mene.
Kaikesta huolimatta oikein mukavaa viikonloppua sinne!
Kunniamerkki +14
Niinamari kirjoitti:
TamuAsiakaspalveluumme soittaminen maksaa saman verran, kuin esim. ystävän kännykkään soitettu puhelu. Eli mitään erikoismaksuja ei mene.


Tähän kyllä kaivattaisiin kiireesti muutosta, että aspapuhelut menisivät edes puhepaketista kun nykyään ne veloitetaan per minuutti vaikka olisi tuhat minuuttia puhepakettia.........
kjns kirjoitti:
[quote="Niinamari":2elnxz3l]TamuAsiakaspalveluumme soittaminen maksaa saman verran, kuin esim. ystävän kännykkään soitettu puhelu. Eli mitään erikoismaksuja ei mene.


Tähän kyllä kaivattaisiin kiireesti muutosta, että aspapuhelut menisivät edes puhepaketista kun nykyään ne veloitetaan per minuutti vaikka olisi tuhat minuuttia puhepakettia.........[/quote:2elnxz3l]
Jep. Kyllä olin tyytyväinen kun viimeeksi postilaatikosta pätkähti 50 euron lasku, vaikka ~21e pitäisi olla.
Useamman tunnin aspat olikin veloitettu erikseen eikä paketista.. Maksaakohan sen jonotusmusiikin kuunteleminenkin?
Moi Tamu,
Asiakaspalveluun soittaminen maksaa paikallisverkkomaksun lankapuhelimesta ja matkapuhelinmaksun kännykästä soitettaessa. Myös jonotus on maksullinen. Laskulla soitto asiakaspalveluun näkyy kohdassa palvelupuhelut.
// Joakim
En viitsinyt uutta ketjua aloittaa. Jos on jokin helppo tapa perua vikailmoitus, niin kertokaa - painotus sanalla helppo (automaatille en jaksa jutella enkä netin kautta vastailla idioottipakkokysymyksiin).
TESSA TESSA TESSA TESSA TESSA TESSA TESSA TESSA TESSA TESSA TESSA !!

Olimme puhelinyhteydessä eilen 24.5.2013 klo 12.44. Kiitän sinua henkilökohtaisesti todella paljon kun et pitänytkään lupaustasi siitä,että aukaiset kanavapakettini viikonlopuksi.Nyt minun täytyy perua poikain nyrkkeilymatsien katsomisilta ja 2 kiloa laadukasta grillilihaa menee hukkaan..
Kaverit saivat työllä ja tuskalla sovittua perheidensä kanssa että pääsevät mukaan huippunyrkkeilyiltaan joita tulee todella harvoin.Haluan välittää sinulle vielä kiitokset kaverienkin puolesta,siitä että pidät asiakaspalvelijoiden välinpitämättömyyden mainetta yllä.Sonera on palkannut itselleen "helmen"..
Kiitti vitusti.

T:Kim Malinen
Moi kim1975!

Voi tylsyys sentään 😞 Syvimmät pahoittelut, että on näin on tapahtunut!
Katsotaan homma läpi, ilman muuta. Ja palautteesi lähtee toki eteenpäin. Jotta pääsemme tapahtumiin käsiksi, laitatko profiiliin asiakasnumerosi. Kiitos!
Hei vaan! Ei näy televisiokanavat edelleenkään.Soitin teille tänään ja kerroin tapahtuneen.Hän puhelimessa sanoi että tee sitä ja tee tätä ja jossei auta niin soita jonnekin ****** maksulliseen tukeen.
******* te katkaisitte kanavat ja myös järjestätte ne paikoilleen.Jollei homma luista niin en pesoakaan teille maksa näkymättömistä kanavista.Olen kurkkuani myöden täynnä tollasia ****** koijareita kun ohjaavat omiin maksullisiin palveluihin oman tyrimisen takia.***** että *****..haistakaa **** !! Kim Malinen kaitaistentie 6 f 41 20320 Turku.Etsi tolla tiedolla ne,mitään asiakasnumeroita ole kun heitän laskunne kuitit spurgujen vessapaperikasaan,jotta saavat lisää jotain mihin pyyhkiä *****.
Hei kim1975!

Kaapelikortillesi on nyt tehty ns. valtuutus. Testailepa kanavia ja jos ei vielä parin tunnin kuluttuakaan toimi, niin laita uutta viestiä.
Hei vaan! Kyllä nyt näkyy kanavat.Sen verran heitin rapaa niskaanne,niin sen voin myös kyllä nyt sanoa että olen otettu nopeudestanne korjata asia,vaikka netin kautta kommunikoidaankin.Tapu tapu..T:Kim Malinen
kim1975: Voi kiitos 🙂
Jatkossakin meidät täältä löytää (ja myös Soneran Facebookista), jos joskus jotain mielenpäälle tulee.
Aurinkoista kesää sinne!
Hei!

Minulla on ollut vuoden ajan ongelmia kiinteän laajakaistani kanssa. Vikailmoitusta en tee pienen pätkimisen tms takia, sillä jos kyse onkin jostain minun laitteestani niin joudun maksamaan asentajakäynnin. Nyt kun tein siitä kumminkin vikailmotuksen puhelimitse (joka maksoi minulle!) niin selvisi asentajan käynnin yhteydessä, että koko tämän ajan jostain keskuksesta on puuttunut oleellinen johto, jonka vuoksi netti ei ole toiminut kunnolla. Soittelin asiasta asiakaspalveluun, ja pyysin selvittämään miten tämä on mahdollista ja palaamaan asiaan. Mutta kukaan ei ikinä palannut asiaan, jonka jälkeen varasin ajan asiakaspalvelustanne, mutta kukaan ei soittanut ko aikana. Todella ala-arvoista asiakaspalvelua minusta. Laitoin palautetta asiasta asiakaspalveluunne, jonka jälkeen minulle soitettiin matkapuhelin puolelta ja sieltä ei osattu sanoa asiaan mitään. Asiakaspalvelija jätti kumminkin soittopyynnön nettiasiantuntijalle. Kun tämä nettiasiantuntija soitti minulle, kuullosti hän siltä, että jauhoi purkkaa samalla, ja kertoi, etten voi saada hyvitystä tms, koska ette omista linjoja täällä ja että vika on korjattu kohtuullisessa ajassa. Mutta pitäisihän teidän tai yhteistyökumppaninne tarkistaa linjojen kunto ja että kaikki tarvittavat johdot on olemassa, kun nettiä asennetaan / siirretään. Minusta on väärin, että olen maksanut vajaasti toimivasta netistä täyttä hintaa, kun asialle on kerta selkeä syykin. Tämä viimeisin asiakaspalvelija ei edes tarjoutunut selvittämään miten tämän johdon puuttuminen on ollut mahdollista. Itseasiassa kukaan teidän asiakaspalvelijoistanne ei ole tarjoutunut selvittämään asiaa vaan olen itse joutunut pyytämään sitä! Toivoisinkin, että selvittäisitte asiaa ja ottaisitte minuun yhteyttä vielä asian tiimoilta.
Hei Tipe123,

On ollut kyllä harmittava tilanne ja pahoittelen ettei sinuun olla oltu yhteydessä asiaan liittyen.

Paikallisen operaattorin asentajan viestin mukaan keskuksessa on ristiinkytkentälanka ollut irti. Tätä ei viestissä ilmene että se olisi kokonaan puuttunut. Voi olla että kyseinen johto on siis jostain syystä vain irronnut. Syytä tälle on jopa mahdoton lähteä selvittämään. Kyse voi olla ihan inhimillisestä virheestäkin.

Jos liittymässä havaitaan vikaa, niin siitä olisi meille oltava yhteydessä, jotta voimme selvittää ja korjata ongelman.

Vika oli ilmoituksesi jälkeen korjattu kuntoon kohtuullisessa ajassa, joten tästä syystä viasta ei ole hyvitetty. Emme voi jälkikäteen hyvittää viasta, josta emme ole saaneeti ilmoitusta.

Eli yhteysongelmista kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä, niin voimme selvittää ongelmaa ja tehdä tarvittavat korjaukset. Toki kannattaa muistaa aina myös omien laitteiden ja kytkentöjen testaukset.
Kiitos, että vihdoin sain selvyyden mikä tilanne on todella ollut. Tälläisen tiedon saaminen ei tulisi olla näin vaikeaa. Asentajalta sain vain sen kuvan, että johto olisi puuttunut. Vika korjattiin kohtuullisessa ajassa, sitä en kiistä, mutta tosiaan se, että olin saanut kuvan, että johto oli puuttunut ihmetytti minua suuresti.

Vikailmoitusta en hevillä jätä, sillä ilmoituksen tekiminen puhelimitse maksaa ja jos vika onkin omissa laitteissani niin tulee se kalliiksi minulle. Näin maalikkona en suuremmin osaa testailla omia laitteitani.

Vastaa