Asus rt-n13u ja huawei e353 yhteensopivuus

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Asus rt-n13u ( b1) ja huawei e353 yhteensopivuus:
Onnistuuko mainitun soneran huawein nettitikun liittäminen asuksen reitittimen usb-väylään. Olen päivittänyt asuksen firmwaren ja se löytää (auto asetuksella) kyllä tikun ja mutta yhteys ei rupea pelittämään (huawein e353 ei myöskään ole listassa). Pitäisikö usb-tikulle määrittää oma ip-osoite esim. 192.168.1.2, entäs pitääkö pin koodi (0000) laittaa asetuksiin. Ja mitä muita asetuksia tarvitaan?
Tikku toimii kyllä suoraan koneen usb väyässä. Asuksen ohjeen mukaan sen jälkeen piti vaan laittaa tikku usb-porttiin ja yhteys on luotu, mutta näin ei nyt ko. tikun kanssa käynyt.
Jos ei onnistu niin joudun palauttamaan tikun.
Liitin oheen kuvan asuksen manuaalista.

4 kommenttia

Hei talhoke, reitittimen asetusasioissa ota yhteys Helpsoniin, http://www.helpson.fi/
En nyt kovin innoissani ole tästä vastauksesta, että pitää ottaa yhteyttä maksulliseen palveluun, kun nettitikku on soneran kauppaama ja myyjän mukaan se voidaan asentaa reitittimiin, joissa on USB-paikka nettitikulle. No minulla on kuitenkin palautusoikeus ja voin kertoa eteenpäin Soneran toimintatavoista.
Hei talhoke, pahoittelut ettemme voi auttaa sinua asiassa tämän enempää.
Sinun tulee olla reitittimen laitevalmistajaan yhteydessä yhteensopivuuden kanssa.
Toivottavasti saat asian kuntoon!
Kamppailin itse huawei e353 hilink -version kanssa. Homma lähti pelittämään, kun naputtelin reitittimen WAN-asetuksiin kiinteän ip:n (dhcp:n sijaan), käyttäen samoja tietoja millä hilink pelaa läppärissä:

IP address 192.168.1.100
Subnet mask 255.255.255.0
Gateway 192.168.1.1
DNS 192.168.1.1

Ainakin RT-N56U reitittimessä default LAN-gateway on samainen 192.168.1.1, joten tuo sisäverkon ip-avaruus täytyy vaihtaa joksikin muuksi.

Vastaa