Automaattinen ¤#£#&!@ roskapostisuodatus?


Siis onko Soneralla jokin sellainen automaattinen roskapostisuodatus päällä, joka tuhoaa mahdollisesti kokonaan jotkin arvokkaat sähköpostiviestit käyttäjältä lupaa kysymättä?!?! Ostin jenkeistä ohjelman ja siitä ei tullut mitään tilausvahvistusta, jota ihmettelin. Sanottiin kyllä, että aktivointikoodi lähetetään kun rahat ovat tilillä. Rahat olivat tilillä 29.10.2013 Olen heidän asiakaspalveluun ollut vihaisesti yhteydessä, mutta sieltä ei oltu vastattu, kunnes nyt vihdoin sain yhteyttä heidän facebook -sivujen kautta ja minulle vastattiin, että aktivointikoodi ollaan lähetetty minulle ainakin kuusi kertaa! Olen siis pommittanut vihaisilla viesteillä heitä. Firma on Solsuite ja kyseessä on pasianssi peli.

Kenen on vastuu tällaisissa tilanteissa?!? Kysehän on ihan rikollisesta toiminnasta, jos niitä suodatettuja sähköpostiviestejä ei ole näkyvissä edes missään roskapostit kansiossa. Solsuite ei tunnu enää vastaavan facebook sivujenkaan kautta viesteihini. Olen ollut kai liian epäkohtelias heitä kohtaan. Keneltä ¤#%"#"#!"! saan rahani takaisin?

16 kommenttia

Hei Keckman !

Automaattinen roskapostisuodatus toimii tietyin ehdoin, mutta siltikään posti ei häviä lopullisesti - tai jää kokonaan tulematta. Eli jos sinulle lähetetään posti, joka määritellään roskapostiksi se ohjataan Roskaposti-kansioon.

Soneran sähköpostissa voit itse määritellä tiettyjen postien siirtymisen suoraan roskapostiksi.
Voit luoda suodattimia kirjautumalla ensin webmailiin osoitteessa: http://www.sonera.fi/sahkoposti
Tämän jälkeen luot suodattimet valitsemalla ylhäältä Asetukset --> posti --> suodattimet. Voit lisätä suodattimia haluamillasi ehdoilla esim. lähettäjän tai sisällön mukaan tarkistettavaksi. Suodattimia voit luoda niin monta kuin haluat.
Älä puhu soopaa! Eläessäni en ole saanut ainuttakaan roskapostia mihinkään roskapostikansiooni, en Opera -selaimen sähköpostiviestin lukijaan. Enkä siis ole itse määritellyt myöskään mitään omia suodattimia teidän sivuiltanne. Enkä aio määrittääkään, koska mieluummin deletoin itse manuaalisesti viestit, jotka koen roskapostiksi. Siis järjestelmänne tuhoaa kokonaan osan viesteistä. Miten muuten ainakin kuusi tärkeää viestiä olisi kokonaan kadonnut? Viestit tulivat heti perille kun annoin heille toisen vaihtoehtoisen sähköpostiosoitteen (en siis Soneran).

Tällä hetkellä muuten myöskin webbimailinne näyttää kokonaan tyhjää viestieni osalta. Enkä sielläkään ole missään roskapostikansiossa nähnyt (silloin harvoin kun olen sitä käyttänyt ja siellä on jotain ollut). Lisäksi webbimailinne ei toimi Opera -selaimessa ja vika ei varmasti ole selaimessa. Joudun käynnistämään toisen selaimen siellä käydessäni.

Siis missä muka on se roskapostikansio, minne ainakin kuusi ja aikaisemmin ties miten monta viestiä, joista en edes tiedä mitään, ovat menneet?

Löytyi tuommoinen: http://murobbs.plaza.fi/internet-tietot ... datus.html Eikö muka enää pidä paikkaansa?
Hei Keckman

Keckman kirjoitti:
Löytyi tuommoinen: http://murobbs.plaza.fi/internet-tietot ... datus.html Eikö muka enää pidä paikkaansa?

Tämä ei pidä paikkaansa, viesti on vuodelta 2009 jonka jälkeen palvelu on uusiutunut useampaan kertaan. Käytössämme on kyllä tunnettuja sähköpostifilttereitä mutta mikään niistä ei poista taikka tuhoa palvelimelle saapuvia viestejä. Mikäli saapuva posti pysähtyy filtteriin --> menee sähköpostin lähettäjälle ilmoitusviesti ettei viestiä ole voitu toimittaa. Tarvittaessa sitten lähettäjä voi olla yhteydessä sähköpostin mukana tulevin yhteystiedoin joilla asiaa saadaan tutkittua.

Keckman kirjoitti:
Tällä hetkellä muuten myöskin webbimailinne näyttää kokonaan tyhjää viestieni osalta. Enkä sielläkään ole missään roskapostikansiossa nähnyt (silloin harvoin kun olen sitä käyttänyt ja siellä on jotain ollut). Lisäksi webbimailinne ei toimi Opera -selaimessa ja vika ei varmasti ole selaimessa. Joudun käynnistämään toisen selaimen siellä käydessäni.


Tällä hetkellä webmail tukee Mozzilla Firefox ja Internet Explorer selaimia. Muita selaimia käytettäessä voi esiintyä ongelmia kuten juuri esim. Operalla tai Google Chromella. Mikäli saapuneet kansiosi näyttää tyhjää selaimessasi mutta viestit on ennen sielä näkyneet, suosittelen sivuhistorian / evästeiden tyhjentämistä selaimestasi.

Keckman kirjoitti:
Siis missä muka on se roskapostikansio, minne ainakin kuusi ja aikaisemmin ties miten monta viestiä, joista en edes tiedä mitään, ovat menneet?


Webmailissa ei suoraan ole omaa roskapostikansiota. Monesti käyttäjät tekevät itse uuden kansion webmailiin jonka nimeävät "roskaposti"-kansioksi. Tämän jälkeen omien suodattimien avulla saapuva roskaposti ohjataan tähän kansioon suodattimen ehdoin.

Mikäli haluat asiaa kuitenkin tutkittavan tarkemmin, voisitko lähettää meille palvelupyynnöllä lähettäjän käyttämän sähköpostiosoitteen ja tarkat kellonajat milloin viestejä on sinulle yritetty lähettää? Voidaan tutkia asiaa siten tarkemmin palvelimen puolelta!
Antti- kirjoitti:

Mikäli haluat asiaa kuitenkin tutkittavan tarkemmin, voisitko lähettää meille palvelupyynnöllä lähettäjän käyttämän sähköpostiosoitteen ja tarkat kellonajat milloin viestejä on sinulle yritetty lähettää? Voidaan tutkia asiaa siten tarkemmin palvelimen puolelta!

Olen käynyt keskustelua firman kanssa facebookissa;

"Facebook <update+zj4o4f90jfc9@facebookmail.com> kirjoitti Wed, 06 Nov 2013 20:42:59 +0200

"We have sent your Activation Codes at least SIX times on the last days, without getting error message. BMT Micro has sent a copy asking for receipt confirmation. I suggest you to check your JUNK folder or to verify with your mail provider. Thanks."

Eli he ovat lähettäneet soneran osoitteeseeni, minkä varmasti olen antanut oikein, koska minulla on automaattinen lomakkeen syöttö Opera-selaimessa ja he eivät ole lisäksi saaneet siis mitään virheilmoitusta. Lisäksi kun annoin heille uuden - ei Soneran osoitteen, niin aktivonti koodi tuli heti. Heidän käyttämänsä lähettäjän osoite oli support_team@solsuite.com.

Miten minulla voisi olla tarkkoja kellonaikoja niistä heidän lähettämästään ainakin kuudesta sähköpostiviestistä, kun en ole niitä saanut enkä koskaan missään nähnyt?

Viesti, mikä tuli perille, mutta ei Soneran osoitteeseen oli allaolevan näköinen (Jos siitä pystytte jotenkin päättelemään, miksi se tulkitaan teidän järjestelmässänne roskapostiksi ja deletoidaan bittiavaruuteen eikä lähetetä mitään ilmoitusta lähettäjälle eikä vastaanottajalle, että niin ollaan tehty):

Hello X X,
Thank you for contacting TreeCardGames.com - Activation Code Support.
You can download the latest version of SolSuite 2013 (13.10) by clicking here: http://www.solsuite.com/download.htm and then unlock it with the following Activation Code:
========================================================
Your Activation Code for SolSuite 2013 v13.10
========================================================
- Name: ***** ***********
- Activation Code: *******************************
========================================================
Thank you again for using the SolSuite Activation Code Request web page.
Please let us know if there is anything else we can do to help.
TreeCardGames.com - Support
http://www.solsuite.com/support.htm
(This message has been automatically generated. If it doesn't completely answer your question, please click the Technical information link below.)
TreeCardGames.com
http://www.solsuite.com
For Technical information:
http://www.solsuite.com/support.htm

-----
Otsikkotiedot:

Return-path: <support_team@solsuite.com>
Envelope-to: p@petke.info
Delivery-date: Thu, 07 Nov 2013 06:49:47 +0200
Received: from relay00.pair.com ([209.68.5.9]) by capella.avaruus.net with
smtp (Exim 4.80.1) (envelope-from <support_team@solsuite.com>) id
1VeHXK-0001QF-TC for ***@*****.com; Thu, 07 Nov 2013 06:49:47 +0200
Received: (qmail 66846 invoked by uid 0); 7 Nov 2013 04:49:40 -0000
Received: from 88.149.235.131 (HELO dm471) (88.149.235.131) by
relay00.pair.com with SMTP; 7 Nov 2013 04:49:40 -0000
X-pair-Authenticated: 88.149.235.131
From: support_team@solsuite.com
To: *****@*****.com
Cc: p@petke.info
References: <6f8c8391e69a54568a2f4ad84d0b128f@www.facebook.com>
In-Reply-To: <6f8c8391e69a54568a2f4ad84d0b128f@www.facebook.com>
Subject: Your Activation Code for SolSuite 2013 v13.10
Date: Thu, 07 Nov 2013 06:49:32 +0200
Message-ID: <1b5a01cedb74$c0bbb760$42332620$@com>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="----=_NextPart_000_1B5B_01CEDB4A.D7E5AF60"
X-Mailer: Microsoft Office Outlook 12.0
Thread-Index: Ac7bNOGY1a3eghlPT6W+I7woXYhXiQAP5rpA
Content-Language: en-us
X-Spam-Score: -0.7 (/)

This is a multi-part message in MIME format.
------=_NextPart_000_1B5B_01CEDB4A.D7E5AF60
Content-Type: text/plain;
charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Hei Keckman

Kiitos näistä tiedoista! Ohjaan nämä eteenpäin niin tutkitaan asiaa mitä viestille tapahtuu lähettäjän ja palvelimen välillä. Tarkemmat lähetysajat voisit saada selville kysymällä sitä lähettäjältä. Heillä on kuitenkin kuusi yrityskertaa jolloin ovat postia koittaneet laittaa. Näistä heillä on varmasti kellonajat tallessa.
Antti- kirjoitti:
Tarkemmat lähetysajat voisit saada selville kysymällä sitä lähettäjältä. Heillä on kuitenkin kuusi yrityskertaa jolloin ovat postia koittaneet laittaa. Näistä heillä on varmasti kellonajat tallessa.

En kehtaa olla heihin enää yhteydessä. Haukuin firman vihaisena alimpaan helvettiin ja spämmäsin heitä, jotta he lähettäisivät aktivointikoodini.
Antti- kirjoitti:
Tarkemmat lähetysajat voisit saada selville kysymällä sitä lähettäjältä. Heillä on kuitenkin kuusi yrityskertaa jolloin ovat postia koittaneet laittaa. Näistä heillä on varmasti kellonajat tallessa.

Voin olla SolSuiteen http://www.solsuite.com/ yhteydessä, jos käännätte englanniksi minulle allaolevan tekstin. Oma englanninkielen taitoni ei siihen ihan riitä ja Google-kääntäjä tuottaa siansakasaa. Viesti ei tarvitse tietenkään olla sana sanalta tuo, mutta asiasisällöltään suurin piirtein samanlainen. Tai sitten otatte itse yhteyttä http://www.solsuite.com/support/help_form.htm ja tiedustelette sähköpostien lähetysaikoja. Asiakastunnukseni pelissä on “etuni sukunimi”, jotka löytänette asiakasnumeroni perusteella.

---------------------------
Olen hyvin tyytyväinen, että lähettämänne aktivointikoodi vihdoinkin saapui perille! Vika ei ollut teissä, vaan laajakaista- ja sähköpostitoiminnoista vastaavan Soneran (http://www.sonera.fi/) toiminnoissa. Ainuttakaan lähettämäänne viestiä - ei edes tilausvahvistusta - ei saapunut minulle perille asti osoitteeseen *****:*******@pp.inet.fi. Sain aktivointikoodin vihdoin, kun älysin pyytää sitä toiseen osoitteeseeni *********@gmail.com

Koska haluamme Soneran kanssa selvittää, mistä ongelmat johtuivat, ettei vastaisuudessa kukaan toinen Soneran asiakas, joka tilaa teiltä hienoa pasianssipeliänne, joudu kokemaan samoja ongelmia, niin pyytäisin teitä ilmoittamaan osoitteeseen *****.*****@pp.inet.fi lähettämienne (kuulemma ainakin 6 kpl!) sähköpostien lähetysajat.

Asiakastunnukseni, jota pelissänne käytän on siis “***** *****”. Maksuni on kirjautunut 29.10.2013, joten tilauksen olen tehnyt muutamaa päivää aikaisemmin ja tuon maksun jälkeen lähettänyt sivultanne http://www.solsuite.com/support/form_ac ... equest.htm useita viestejä, joihin olette lähettäneet automaattisen vastauksen, mutta jotka eivät ole tavoittaneet minua.

Huom: jotta tähän postiin tulisi vastauksenne, niin älkää käyttäkö osoitetta *****.*****@pp.inet.fi vaan mitä tahansa muita toimivia osoitteitani *@petke.info , *********@gmail.com tai ********@hotmail.com

Kiitos paljon yhteistyöstänne, Soneran ja minun kanssani!
Hei Keckman,

Lähetin sinulle käännetyn viestin asiakastiedoissasi näkyvään gmail osoitteeseen. Voit lähettää viestin eteenpäin Solsuitelle. Kun saat vastauksen, niin käy tekemässä omien sivujen kautta vikailmoitus. Lisätiedot kenttään voit lisätä Solsuiten vastauksen.

Kyseisillä tiedoilla voimme selvittää ongelmaa tarkemmin.
Hei,

Mulle ei tule mitään ilmoitusta sähköpostitse, jos tänne kirjoittamaani viestiini vastataan, joten en ole edellistä viestiäsi huomannut enkä ole g-mail osoitteeseenkaan saanut mitään viestiä. Onko teillä nyt itsellennäkin ongelmia sähköpostivirstien lähettämisessä? g-mail osoitteeni kyllä toimii ja vastaanottaa viestejä. Tarkistin juuri.

EDIT: Näköjään näiden keskusteluiden seuranta täytyy itse käydä asettamassa...Asetin nyt.
Hei Keckman,

Lähetin sinulle viestin uudelleen tiedoissasi näkyvään gmail osoitteeseen. Testasin viestin lähetystä samasta postista omaan gmail osoitteeseen ja viesti tuli normaalisti perille.

Olethan tarkistanut että viesti ei ole päätynyt roskaposti kansioon?
No heipparallaa...siellähän ne oli gmailin roskapostikansiossa ne sun lähettämät viestit, kun menin katsomaan gmailia webbisivuilta. Yleensä en sitä tee, vaan luen postiani Opera-selaimella ja sen roskapostikansioon ei ole ikinä tullut yhtäkään roskapostia mistään, ei gmailista, hotmailista eikä pp.inet.fi:stä.

Sitten taas kun menen lukemaan Soneran pp.inet.fi sähköpostia teidän webbimäilin kautta niin sen roskapostikansio on tyhjä, mutta se nyt toimii muutenkin oudosti: hävittää Saapuneet -kansiosta viestit heti listauksen jälkeen vaikka en edes lue niitä - ainakin Google Chrome selaimella.

Jokin vika jossain kai aiheuttaa sen, että en näe pp.inet.fi -osoitteen roskapostiani - en Opera selaimessa, enkä Webbimailissä. Ehkä ne siellä majailisivat ne aktivointikoodi ilmoituksetkin.

EDIT: Myöskin Explorer selaimella mun Soneran webbimailin roskapostikansio on tyhjä...ja Saapuneet -kansio, jos olen sen viestit listannut jo kerran.

EDIT2: Tai siis ne pysyy Exploreissa, mutta nekin viestit, jotka olin listannut Chromissa on sieltä hävinnyt. Nyt siellä pysyyy viimeinen viesti. Mutta roskapostikansio on tyhjä.

EDIT3: Kyllä on sekavaa...Nyt ne pysyy Chrome -selaimessakin, mutta siellä näkyy vain siis se yksi tänään lähettämäni viesti Saapuneet -kansiossa.
Mulla on Webbimailin Saapuneet kansiossa yksi koeviesti 969 tavua ja lähetetyt kansiossa kaksi koeviestiä 486 ja 407 tavua eli yhteensä (969+486+407)/1024=1.818359 Kt, mutta sivuilla sanotaan:

Tallennustila

64.0 Kt / 500.0 Mt

Eli mitä ja missä ovat (64-1.818359) = 62.181641 Kt viestejä? Ovatko ne mystisessä roskapostikansiossa, jota en näe missään? Vai varataanko talletustilaa enemmän kuin viestien yhteensä laskettu määrä?

Siis Opeta -selaimen Saapuneet kansiossa mulla on satoja viestejä, mutta Webbimailissa noin.
Hei Keckman,

Kun kirjaudut webmailiin, niin näkyykö sinulla siellä Omat sähköpostikansiot kohtaa kansioiden alapuolella?

[attachment=0:q6qy6n1p]webmail.png[/attachment:q6qy6n1p]

Jokainen kansio vie pienen määrän tilaa sähköpostissa. Myös nuo saapuneet, luonnokset, lähetetyt ja roskakori kansiot. Kuvassa olevassa postilaatikossa ei ole yhtään sähköpostia, mutta postissa olevat kansiot vievät tilaa 120 kt.

Onko sinulla tuo sähköpostin lukuohjelma asetettu hakemaan POP tilinä sähköpostit palvelimelta pois? Tuolloin et ohjelman kautta näe muita kuin saapuneet kansiossa olleet postit. POP tilinä oleva ohjelma hakee oletuksena sähköpostit palvelimelta pois, ellei ohjelman asetuksissa ole määritetty, että palvelimelle jätetään kopio.

Itse webmailin kanssa tuetut selaimet ovat Internet Explorer ja Firefox.

Ne viestit jotka olivat saapuneista kadonneet, niin ovatko ne luettavissa Opera selaimen kautta? Olisiko mahdollista että Opera ne hakenut palvelimelta samaan aikaan pois kun olet viestejä webmailin puolelta tarkastellut?

Webmailissamme ei oletuksena ole erillistä roskapostikansiota, ellet ole omien kansioiden alle sellaista luonut. Kaikki Soneran postiin tulevat mailit menevät oletuksena saapuneet laatikkoon, ellet ole erillisiä suodattimia luonut webmailin asetusten kautta.
Marko kirjoitti:

Kun kirjaudut webmailiin, niin näkyykö sinulla siellä Omat sähköpostikansiot kohtaa kansioiden alapuolella?

Ei näy. Pelkästään Saapuneet, Luonnokset, Lähetetyt ja Roskakori. Siis Kansiot - ei omat kansiot. Ja nyt olen Explorerilla lukemassa webmailia.
Marko kirjoitti:

Onko sinulla tuo sähköpostin lukuohjelma asetettu hakemaan POP tilinä sähköpostit palvelimelta pois? Tuolloin et ohjelman kautta näe muita kuin saapuneet kansiossa olleet postit. POP tilinä oleva ohjelma hakee oletuksena sähköpostit palvelimelta pois, ellei ohjelman asetuksissa ole määritetty, että palvelimelle jätetään kopio.

Opera-selaimen sähköpostiohjelmassa on raksit kohdissa "Jätä viestit palvelimelle" ja "Poista palveleimelta 7 päivän kuluessa" (liite)

EDIT: Ja joo, POP on ei IMAP.
Marko kirjoitti:

Ne viestit jotka olivat saapuneista kadonneet, niin ovatko ne luettavissa Opera selaimen kautta?
Ovat.

Ovat
Marko kirjoitti:

Olisiko mahdollista että Opera ne hakenut palvelimelta samaan aikaan pois kun olet viestejä webmailin puolelta tarkastellut?

Opera ei hae viestejä pois palvelimelta, vaan jättää ne sinne 7 päiväksi.
Marko kirjoitti:

Webmailissamme ei oletuksena ole erillistä roskapostikansiota, ellet ole omien kansioiden alle sellaista luonut.

Tosiaan..se onkin Roskakori, eikä roskapostikansio. En ole luonnut erillistä roskapostikansiota.
Marko kirjoitti:

Kaikki Soneran postiin tulevat mailit menevät oletuksena saapuneet laatikkoon, ellet ole erillisiä suodattimia luonut webmailin asetusten kautta.

Tätä vähän epäilen omalta kohdaltani. Lukuisia sähköposteja on jäänyt tulematta niiden aktivointikoodien lisäksi - ystävien lähettämiä ja omia testiviestejäni ja mistä minä tiedän vaikka mitä ja kuinka paljon?!

Voisiko ongelmien syynä jotenkin olla se, että muuton takia minulla ei vähään aikaa ollut Soneran laajakaistaa ja sitten kun sen otin uudestaan, niin minulle annettiin uusi tunnus? Jos osa sähköpostiviesteistä menee jotenkin vanhalle tunnukselle? Ei - ei se voi olla syy, sillä miksi osa menisi, mutta loput ei?

Ja muuten: minulle tulee Opera -selaimessa aika usein virheilmoitus: "Proxy error : Authentication failed", vaikka mitään muutoksia en ole mihinkään käyttäjätunnukseen ja salasanaan tehty ja tuo virheilmoitus häipyy sitten aikanaan itsestään. Mistähän tuokin voisi johtua?
Hei Keckman,

En osaa sanoa mistä tuo Operan antama virheilmoitus johtuisi, ellei sinulla ole jotakin välityspalvelin asetuksia selaimessa käytössä? Saatko tuon tiedon lisäksi jonkun erillisen virhekoodin?

Kadonneiden sähköpostien osalta voimme selvittää asiaa kunhan saat tietoosi postien lähetysaikoja, niin voimme tarkistaa onko kyseisiä viestejä tullut palvelimelle ja mihin ne ovat siitä eteenpäin joutuneet. Eli teethän omien sivujen kautta vikailmoituksen kun tiedot saat.

Mikäli sinulla on joidenkin muiden mailien kohdalla samat tiedot, eli lähettäjän sähköpostiosoite ja lähetysaika mahdollisimman tarkasti, niin näistäkin kannattaa tieto vikailmoitukselle laittaa.
Marko- kirjoitti:

En osaa sanoa mistä tuo Operan antama virheilmoitus johtuisi, ellei sinulla ole jotakin välityspalvelin asetuksia selaimessa käytössä? Saatko tuon tiedon lisäksi jonkun erillisen virhekoodin?

Ei ole mitään välityspalvelin asetuksia.
Marko- kirjoitti:

Kadonneiden sähköpostien osalta voimme selvittää asiaa kunhan saat tietoosi postien lähetysaikoja, niin voimme tarkistaa onko kyseisiä viestejä tullut palvelimelle ja mihin ne ovat siitä eteenpäin joutuneet. Eli teethän omien sivujen kautta vikailmoituksen kun tiedot saat.

Mikäli sinulla on joidenkin muiden mailien kohdalla samat tiedot, eli lähettäjän sähköpostiosoite ja lähetysaika mahdollisimman tarkasti, niin näistäkin kannattaa tieto vikailmoitukselle laittaa.

Joo, teen vikailmoituksen...Olen lähettänyt niin useita omia koeviestejä, joista jotkin tulivat ja jotkin eivät, että en enää muista mitkä eivät tulleet...Lähetän uusia, ja toivottavasti sieltä Solsuitestakin vastataan, lähetin sinne sen englanninkielisen viestin.

Kiitokset sinulle, toivottavasti kadonneita viestejä löytyy jostain.

Vastaa