CMore-kanavien tekstitykset eivät toimi

  • 11 December 2014
  • 17 kommenttia
  • 20 katselukertaa

Moi,

Otin kaapeliin MTV3 Total -kanavapaketin helmikuun lopussa ja alusta asti Cmoren kanavilla on ollut ongelmia tekstitysten kanssa. First-kanavalla teksitykset toimii "useinmiten", mutta esim. Hits, Action ja Emotion -kanavilla en ole nähnyt tekstityksiä vielä kertaakaan!

Missäköhän vika? Laitteena mulla on Finnsat FH05-HDR viimeisimmällä päivityksellä ja paikkakunta on Turku. Onko muilla ollut samoja ongelmia?

Saku

17 kommenttia

Hei Sakuh80,

Oletko katsonut digiboxin asetuksista että mikä on valittuna tekstityskieleksi? Kokeile vaihtaa kieleksi Suomi jos jokin muu valittuna.
Moikka,

En huomannut ekassa viestissä mainita, että olen toki kokeillut käydä läpi kaikki mahdolliset kielivalinnat (ruotsi, norja ym.), mutta mikään niistä ei näy. Yritin myös säätää tekstityksen kokoa ja läpinäkyvyyttä, jos niillä olisi ollut jotain vaikutusta, mutta mistään ei ollut apua. Itse signaali on moitteeton, eikä millään muulla kavavalla/kanavanipulla ei ole ollut samanlaisia ongelmia tekstitysten kanssa.

Saku
Hei Sakuh80,

Hyvä että olit kielivalinnat jo katsellut. Laitoin ongelmastasi vielä kyselyä eteenpäin. Palaan vielä asiaan kun saan lisätietoa.

Olisiko sinulla mahdollista testata toisella digiboxilla mainitsemiesi kanavien tekstityksiä?
Ei valitettavasti löydy varaboksia. Mutta toimiiko edes tuo kaapelikortti toisessa boksissa? Eikös se ole jotenkin linkitetty tuohon mun Finnsattiin?

Saku
Hei Sakuh80,

Kortin pitäisi kyllä toimia normaalissa digiboxissa (Ei HD digiboxi) tai Conax kortinlukijalla varustetussa telkkarissa. HD kanavat eivät silloin tietenkään toimi, mutta muut maksukanavat kyllä.

Jos vaikka kaverilla olisi tälläinen ja asuu samalla alueella niin sitä voisi vaikka hänen luonaan kokeilla?

Oletko Finnsatin suunnalta tiedustellut olisiko heillä mahdollista tietoa että vastaavilla laitteilla olisi tällaista ongelmaa esiintynyt?

CMore kanavilla on aiemmin havaittu ongelmaa tekstityksen ajoituksessa, mutta näissäkin tapauksissa tekstit ovat kuitenkin näkyneet. Kokonaan puuttuvista tekstityksistä ei ole ilmoituksia tullut.
Hankin juuri Soneran kaapeli-TV:n (MTV Totalin kera) kun muutimme kaapelialueelle, ja olipa mukava kokemus kun ensimmäinen leffa minkä nauhoitin CMore Firstiltä, niin jäi ilman tekstejä. Täytyykin ilmeisesti perua koko sopimus. Ei tällä mitään tee.
Hei yamaneko

Minkä merkkinen ja mallinen digiboksi/TV sinulla on käytössä? Monesti tämän tyyppiset ongelmat jäävät laitteisiin. Olethan tarkistanut laitteen kieliasetukset?
Topfield TF500PVRc. Laitteen kieliasetukset ovat oikein, kyseisellä kanavalla valittu kieli on suomi, mutta siitä huolimatta tekstit olivat jääneet pois itse elokuvasta.
Hei yamaneko

Näkyykö tekstitykset oikein katsoessa elokuvia suorana? Itselläni on juuri samainen digiboksi ja tekstitykset ovat aina menneet miten saattuu CMoren kanavilla. En ole koskaan kokeillut nauhottaa CMorelta mitään. Uskon vahvasti, että ongelma jää digiboksiin. Tämä on ainakin oma kohtainen kokemukseni. Esim. meidän omissa testilaitteessa tekstitykset näkyvät normaalisti.

Voisit kokeilla tehdä digiboksille ohjelmistopäivityksen. Uusimman ohjelmistoversion löydät täältä: http://www.topfield.fi/epages/FinTop.sf ... /TF500PVRC
Arttu- kirjoitti:
Hei yamaneko
Näkyykö tekstitykset oikein katsoessa elokuvia suorana? Itselläni on juuri samainen digiboksi ja tekstitykset ovat aina menneet miten saattuu CMoren kanavilla.

Näyttää näkyvän.

Arttu- kirjoitti:
En ole koskaan kokeillut nauhottaa CMorelta mitään. Uskon vahvasti, että ongelma jää digiboksiin.

Missä on nähtävillä Soneran lista sopimattomista digibokseista? Kyllä tällaiset pitäisi olla luettavissa etukäteen, että Topfieldillä ei sitten näy tallenteissa Cmoren tekstitykset. Ko. boksi on aika yleisesti käytössä ja sen antenniversio toimi hyvin saman MTV3 totalin kanssa (PlusTV), joten on se nyt kumma että Soneran kaapelissa tapahtuu jotain mitä ei pitäisi.

Boksi on ajan tasalla.
Hei yamaneko

Emme millään pysty pitämään listaa kaikista digibokseista ja niiden ominaisuuksista. Uusia laitteita tulee vähän väliä ja laiteiden ohjelmistot päivittyvät kovaan tahtiin. Kyllä kyseinen laite toimii meidän verkossa, mutta jostain syystä tallennusten teksitykset eivät toimi. Asiasta kannattaa olla yhteydessä Topfieldin suuntaan. Heille voi olla parempia vinkkejä asian korjaamiseksi.
Hei,

Meillä sama ongelma ja myöskin Turussa. Digiboksi on Finnsat FSC03PVR. C-more kanavien tekstit puuttuvat osittain sekä tallennetuissa ohjelmissa, että suorassa lähetyksessä. Tekstityskielenä on suomi, ja tehdasasetukset on äskettäin palautettu, jotta saatiin kanavat näkymään ylipäätään. Miten tässä tulisi toimia? On kurja katsella puoliksi tekstitettyjä ohjelmia.

Meillä oli aiemmin sama kanavapaketti eri digiboksilla samalla ohjelmakortilla. Silloin oli aluksi myös tekstitysongelma, mutta se poistui tehdasasetusten palauttamisella.
Hei Neppe1,

Oletko tarkistanut onko digiboxissa uusin ohjelmistoversio?

Viimeisimmän päivityksen löydät Finnsatin sivuilta.
Moi,

laitteen päivitykset ovat kunnossa.
Joo, ei tuollaiset ole päivityksistä kiinni, sen verran simppeliä tekniikkaa se on kuitenkin.

Minulla tekstit alkoivat näkymään lopulta tekemättä mitään, joten siitä voi tehdä omat johtopäätöksensä...
Hei Neppe1 ja Yamaneko,

Yamaneko: Hyvä juttu että on tekstit lähteneet sinulla jo toimimaan.

Yleensä tekstitysten kanssa esiintyvät ongelmat jäävät vastaanottimeen. Toinen mahdollinen vaihtoehto on tietysti, että ongelma tekstien kanssa on ollut jo kanavaa lähettävän ohjelmayhtiön päässä. Mikäli ongelma ei johdu vastaanottimesta, niin samaa ongelmaa esiintyisi useammilla käyttäjillä. Tietoomme ei ole tullut kuitenkaan aiheeseen liittyvia vikailmoituksia, joten on vaikea arvoida, mistä ongelma on voinut johtua.

Neppe1: Oliko sinullakin poistunut ongelma tekstitysten kanssa jo? Mikäli ei niin voisit koittaa palauttaa tehdasasetukset vielä kertaalleen ja kokeilla tämän jälkeen uudelleen.

Jos ongelma ei poistu, niin suosittelisin olemaan vikapalveluumme yhteydessä niin voimme selvittää asiaa tarkemmin.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Siis juurikin viikonloppuna kokeilin tehdasasetusten palauttamista, eikä se auttanut. Tekstityksen asetukset ovat myös oikein. Muilla kanavilla ei ongelmia ilmene,ainoastaan c'moreilla sekä myöskin avalla. Täytynee tehdä virheilmoitus,ongelma ei siis ole korjaantunut vielä.

Vastaa