Cisco 3825 pätkii

  • 11 December 2014
  • 82 kommenttia
  • 35 katselukertaa

Hei,
Nettiyhteyden katkeillessa pari kertaa tunnissa viimeisen parin viikon aikana lähdin katsomaan onko muilla samaa ongelmaa. Ja olihan täällä.

Annetun neuvon perusteella olen nyt ottanut tuon IP Flood Detection asetuksen pois päältä. Tämä ei auttanut, mutta keskustelujen perusteella laitteen firmwaren päivitys on näemmä auttanut.

Voiko päivityksen hakea jostain?

Kiitokset etukäteen.

82 kommenttia

Hei Ojalte,

Laitoin päivitystä tulemaan modeemillesi. Sen pitäisi tulla parin tunnin sisällä laittelle.

Päivityksen jälkeen ota palomuuri taas pois käytöstä.

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Disable
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
Moi. Olisiko mahdollista saada päivitys mullekin.
Vai pitääkö soittaa johonkit tms.
Nyt on käynyt yhteys pätkimään. Välillä pysyy päällä 2-3 tuntiakin mutta välillä pätkäisee puolen tunnin välein. Pätkäisy ei ole pitkä mutta nettipelaamista haittaa aivan liian paljon.
Olen nyt ottanut tuon IP Flood Detection asetuksen pois päältä. Tämä ei auttanut vikailmoituksen olen tehnyt.
Hei suniversum

Modeemin ohjelmisto on jo päivitetty vikailmoituksella. Päivitys on laitettu pari tuntia sitten. Vieläkö yhteys pätkii?
Hei,
Kiitokset avusta. Päivitys auttoi eikä yhteyden katkeamista ole enää esiintynyt.
Hei Ojalte,

Hieno juttu että ongelma ratkesi päivityksellä. Mukavaa surffailua ja kesää!
Moro
Saisiko tännekkin päivitystä.
Otin tuon IP Flood Detection asetuksen pois päältä.
Ei auttanut,pätkii edelleen vähänväliä.

t.Vappu
Aivan sama homma täälläkin, tosin en pääse modeemia conffaamaan. Pitääkö modeemi asettaa tehdas asetuksille vai mitä että pääsis sisälle tohon conffaus sivulle. Pätkii muuten tota kaapeli TV liittymääkin. Nyt on ollut puolitoista tuntia nurin. Alkaa menee hermo jos tämä on samanlaista kuin Elisalla. Tunnin sisään voi pudota langoilta 5-6 kertaan, TV:n pätkiminen on tapahtunut ilta 11 ja yö 3 välillä. Aamulla toiminut kun avannut telkkarin, soneralla varmaan luullaan että yöllä ei katsella telkkaria.
Hei Vappuaspi,

Päivitystä laitettu modeemillesi tulemaan.

Päivityksen jälkeen kannattaa käydä palomuuri kytkemässä taas pois.

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Disable
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings

Jos yhteys pätkii edelleen niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Hei Arhol-22,

Mikäli sinulla pätkii Kaapeli-TV:kin, niin suosittelisin olemaan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

Jos et pääse modeemin hallintapaneeliin käsiksi niin kokeile palauttaa modeemin tehdasasetukset. Osoitteella 192.168.0.1 sinun pitäisi päästä laitteeseen käsiksi.
Moi.

Sama pätkimisongelma täälläkin. Parhaiten huomaa, kun lasten nukkumaanmenoajan jälkeen ehtii pari änärimatsia kaverin kanssa pelata, niin koskaan ei ehdi koko matsia pelata kun jo katkeaa ja modeemista sammuu valot ja ilmeisesti resetoi itsensä. Laatulaite siis.

Ongelma ilmeni heti käyttöönoton jälkeen ja palomuurin poisto ei auttanut. Muutenkin vaikuttaa käsittämättömän amatöörimäiseltä puuhastelulta teetättää heti uuden netin toimintaan saamiseksi asiakkaalla ihmellisiä säätötoimenpiteitä. Vikailmoituksen tein jo pari päivää sitten - lopuksi tosin uhattiin 99e maksulla asiakkaalle, mutta riskillä mennään. Laitetta on siis testattu kahdesta pistokkeesta ja en suostu uskomaan, että lähetitte jo valmiiksi viallista kaapelia sentään.

Toivottavasti saatte kuntoon, en nimittäin aio kahta vuotta olla 90-luvun tasoisen netin vankina.

Kiitoksia jo etukäteen!
Moi, lähetättekö mulle paremman operaattorin
SPI Firewall Protection ja block IP flood detection ovat pois päältä, ongelma jatkuu, mistä löytää firmware päivityksen?
Juuh elikkäs, voitteko vastata onko tämä kyseisen liittymän ominaisuus vai vika. Sopimuksessa ei ollut ainakaan mainintaa. Näin toimimatonta tuotetta tuskin on pakko pitää 24kk voimassa?
Hei forrester ja Kendji

forrester, kyllähän pätkiminen pitää saada loppumaan. Hyvä että vikailmoitus on jätetty. En usko että vika jää sinun laitteisiisi, koska olet tehnyt tarvittavat testit. Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tarkastamaan, missä vaiheessa vikailmoituksen käsittely on?

Kendji, firmware päivitykset tehdään meidän kautta. Voin pistää päivityksen tulemaan, jos lisäät asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero).
Lisätty
Moi,

Täällä alkoi pätkimiset ennen viikonloppua, ehkä 14.6 tai 13.6. Eilisestä saakka näyttää pätkineen tunnin välein. Ihmeellistä kun liittymä pelitti hyvin pari ensimmäistä viikkoa. SPI-palomuuri pitäisi olla pois päältä samoin kuin IP flood detection. Voisikohan ohjelmistopäivityksestä olla apuja? Asiakasnumero pitäisi olla tiedoissa.
Hei piukkis ja Kendji

Kendji, päivitys pistetty tulemaan.

piukkis, jostain syystä laittamallasi asiakasnumerolla ei löydy tietoja. Tarkistithan asiakasnumeron laskusta?
Arttu- kirjoitti:
Hei piukkis ja Kendji

piukkis, jostain syystä laittamallasi asiakasnumerolla ei löydy tietoja. Tarkistithan asiakasnumeron laskusta?


Olin pistänyt väärän numeron tilausvahvistuksesta, nyt löytyi toinen numero ensimmäisestä laskusta. Toivottavasti on oikea.

Liittymä ei ole pätkinyt klo 16 jälkeen vaikka firmwarea ei kai ole päivitetty. Ihmeellistä kaapelinetin elämä.
Moi

täällä tuore kaapeli-laajakaista ja Cisco EPC3825 : Pätkii holtittomasti, tai näyttää että koko laite buuttailee itseään satunnaisesti. Ilmeisesti sama vika kuin muillakin; saisiko tätä korjattua.

Lisäksi laitteessa seuraavia vikoja:
* Setup -> DDNS -palvelu ei toimi - Status: Unrecognized return code. ()
* DDNS -palvelun asetusten kaikki syöttökentät Password -inputteja, syöte näkyy asteriskeina

* Setup-> Lan setup: IP osoitteiden kiinteäksi määrittäminen verkon laitteille ei toimi: Antaa virheen "duplicate mac address". Laite ei ole saanut IP-osoitetta eikä yhtään kiinteää ("Pre-assigned DHCP IP Addresses") osoitetta ole saatu määritettyä joten sielläkään ei duplikaattia pitäisi olla.

* Administration -> Reporting -toiminto ei toimi. Asetusten syöttökentät password inputeja; syötteet näkyvät asteriskeina. View log -toiminto antaa virheen "Unsupported at present!"

* Status -> Speed test -toiminto ei toimi, antaa virheen "Service is not available!"

Niin ja SPI:t ja muut palomuurihommat on samantien kytketty pois, koska vaikutti ettei tuo lelu niiden kuormaa kestä. (Tuntuu myös käyvän sangen kuumana!)

Toisin sanoen, laite on täysi susi.

Ellei tuo firmware -päivitys korjaa em. puutteita, pyydän teitä lähettämään korvaavan, toimivan tuotteen tilalle. Kiitos.

Täydennettäköön vielä laitteen tämänhetkinen firmware:
Current Software Revision: epc3825-v302r12901-100201c
Firmware Name: epc3825-v302r12901-100201c.bin
Firmware Build Time: Feb 02 2010 15:45:18


Sekä signaalitietoja, jos joku osaa näitä tulkita

Downstream Channels  
Power Level Signal to Noise Ratio
Channel 1: -17.8 dBmv 31.2 dBmv
Channel 2: -16.8 dBmv 32.5 dBmv
Channel 3: -17.6 dBmv 31.9 dBmv
Channel 4: -17.7 dBmv 31.8 dBmv
Channel 5: -17.6 dBmv 31.9 dBmv
Channel 6: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 7: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 8: 0.0 dBmv 0.0 dBmv

Upstream Channels
Power Level
Channel 1: 44.7 dBmv
Channel 2: 44.7 dBmv
Channel 3: 44.7 dBmv
Channel 4: 44.7 dBmv


Onko kenelläkään kokemusta että ongelmat olisi saatu korjattua? Oman laitteeni firmwarehan näyttää olevan vuosia vanha, vaikka itse laite tuli postissa noin viikko sitten, eli kehitystä on voinut tapahtua. Tosin palstalla näyttää ainakin 2011 vuoden firmwareissa olevan ihan samoja ongelmia.

Entä onko kokemusta muista kaapelimodeemeista? Mikä olisi toimiva laite? Oletteko saaneet Soneralta sellaisen Ciscon masokistimallin tilalle?
piukkis, laitoin päivityksen silti tulemaan. Päivityksen ei pitäisi ainakaan pahentaa tilannetta. Toivotaan että pätkiminen helpottaa.

pupona, uusi firmiware on auttanut pätkimissä melko paljon. Tietenkin jos linjassa on jotain vikaa ei päivitys sitä korjaa. Silloin asiasta pitää tehdä vikailmoitus. Valitettavasti ei löydä asiakasnumerollasi mitään tietoja. Voisitko tarkistaa asiakasnumeron esim. laskusta.
Arttu- kirjoitti:
piukkis, laitoin päivityksen silti tulemaan. Päivityksen ei pitäisi ainakaan pahentaa tilannetta. Toivotaan että pätkiminen helpottaa.

pupona, uusi firmiware on auttanut pätkimissä melko paljon. Tietenkin jos linjassa on jotain vikaa ei päivitys sitä korjaa. Silloin asiasta pitää tehdä vikailmoitus. Valitettavasti ei löydä asiakasnumerollasi mitään tietoja. Voisitko tarkistaa asiakasnumeron esim. laskusta.


Hei,
olen uusi asiakas tuon laajakaistan suhteen joten en voi tarkistaa asiakasnumeroa esim. laskusta, koska sellaista ei ole tullut. En kuitenkaan aio myöskään odottaa ongelman ratkaisua esimerkiksi ensimmäisen laskun saapumiseen saakka, vaan vaadin että korjaatte ongelman lähimmän 24h kuluessa. Mikäli ongelma ei ratkea 48h kuluessa, vaadin hyvitystä tulevan laskutuskauden osalta siten, että laskutus alkaa vasta kun laajakaistaliittymä ja -modeemi on toimitettu toimivana eli sopimusehtojen mukaisesti.
Hei pupona

Sain päivityksen laitettua antamasi macin kautta.

Näin palstan kautta emme voi tehdä varsinaista viankorjausta. Autamme mielellään niin paljon kuin mahdollista, mutta varsinaisen viankorjauksen hoitaa meidän verkonhallinta. Mikäli yhteyden kanssa ongelmia, asiasta kannattaa ja pitää aina olla yhteydessä Vikapalveluumme. Vikapalvelun kautta pätkimisestä voi jättää vikailmoituksen. Näin virallinen viankorjaus saadaan käyntiin.

Vikaa ei välttämättä saada korjattua 48h. Pätkivissä ongelmissa viankorjausaika on 5 arkipäivää. Varsinkin jos vikailmoituksen joutuu siirtämään asentajalle asti. Tätä ei kannata kuitenkaan miettiä vielä tässä vaiheessa. Vika voidaan saada korjattua hyvinkin nopeasti meidän puolelta. Suosittelen siis olemaan yhteydessä Vikapalveluumme, niin asia saadaan ratkaistua nopeiten.
Arttu- kirjoitti:
Hei pupona

Sain päivityksen laitettua antamasi macin kautta.

Näin palstan kautta emme voi tehdä varsinaista viankorjausta. Autamme mielellään niin paljon kuin mahdollista, mutta varsinaisen viankorjauksen hoitaa meidän verkonhallinta. Mikäli yhteyden kanssa ongelmia, asiasta kannattaa ja pitää aina olla yhteydessä Vikapalveluumme. Vikapalvelun kautta pätkimisestä voi jättää vikailmoituksen. Näin virallinen viankorjaus saadaan käyntiin.

Vikaa ei välttämättä saada korjattua 48h. Pätkivissä ongelmissa viankorjausaika on 5 arkipäivää. Varsinkin jos vikailmoituksen joutuu siirtämään asentajalle asti. Tätä ei kannata kuitenkaan miettiä vielä tässä vaiheessa. Vika voidaan saada korjattua hyvinkin nopeasti meidän puolelta. Suosittelen siis olemaan yhteydessä Vikapalveluumme, niin asia saadaan ratkaistua nopeiten.


Hei,

nyt on tässä mennyt ensimmäisestä vikailmoituksesta jo viikko. Laitan tässä vaiheessa vikailmoituksen joka päivä että varmasti ymmärrätte että vika siellä on ettekä vain sulje mahdollista tikettiä. Yhteys on nyt pätkinyt toimituksesta lähtien.

Näyttäisi siltä, että tuo purkki ylikuumenee, kenties koska se ei kestä kuormaa. Ohjelmistopäivitys vähensi pätkimistä hieman, mutta ei korjannut tilannetta. Laite on siis rikki ja aiheuttaa pätkimisen.

Olen lukuisissa medioissa, ml. vikailmoituksissa, pyytänyt teitä toimittamaan tuon selkeästi viallisen laitteen tilalle toimivan kaapelimodeemin. En ole saanut tähän minkäänlaista vastausta, eli noudatatte tässä varsin hyvin Soneran peruslinjaa joka on ongelmatilanteissa pään pensaaseen laittaminen ja ongelman välttely sen ratkaisemisen sijaan.

Vaadinkin teitä jälleen kerran lähettämään minulle toisen merkkisen ja/tai mallisen kaapelimodeemin toimittamanne rikkinäisen laitteen tilalle ongelman korjaamiseksi.
Hei Pupona,

Kävitkö kytkemässä palomuurin pois käytöstä päivityksen jälkeen?

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Disable
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings

Lisäsin antamasi tiedot vikailmoitukselle lisätietona.

Modeemin osalta emme valitettavasti voi sinulle lähettää toisen merkkistä laitetta. Tällä hetkellä meiltä löytyy vain Cisco EPC3825 modeemia. Jos siis haluat toisen merkkistä laitetta, niin laite pitäisi ikävä kyllä hankkia itse.
Marko- kirjoitti:
Hei Pupona,

Kävitkö kytkemässä palomuurin pois käytöstä päivityksen jälkeen?

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Disable
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings

Lisäsin antamasi tiedot vikailmoitukselle lisätietona.

Modeemin osalta emme valitettavasti voi sinulle lähettää toisen merkkistä laitetta. Tällä hetkellä meiltä löytyy vain Cisco EPC3825 modeemia. Jos siis haluat toisen merkkistä laitetta, niin laite pitäisi ikävä kyllä hankkia itse.


Hei,

palomuuri ei ole laitteessa missään vaiheessa ollut päällä, ei ennen eikä jälkeen päivitysen.

Laitteenne on täysi paska.

Vaikka tilanne korjaantuisi palomuurin poiskytkennällä, ei se olisi hyväksyttävä korjaus, vaan se olisi vain todiste sille että toimittamanne laite ei toimi kuten sen pitäisi eli on viallinen.


Vaadin teitä välittömästi toimittamaan toimivan päätelaitteen, ja luonnollisesti kieltäydyn maksamasta senttiäkään palvelusta kunnes olette toimittaneet sen sopimuksen mukaisesti eli toimivana.

Vastaa