Cisco EPC 3825 - Modeemiin ei saa yhteyttä

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 32 katselukertaa

Hei.

Minulla on seuraava ongelma. Eli hain eilen tuon Cisco EPC 3825 modeemin Sonera Kaupasta. Kun yritän kirjautua ohjeen mukaan modeemiin kiinni, niin tulee virhe että käyttäjätunnus/salasana on virheellinen. Ohjeessahan on, että nuo tulee jättää tyhjäksi?! Mikähän avuksi, pitäisikö laite resetoida?

Tämän ohjeen mukaan siis toimin:

- Kirjoita osoitekenttään seuraava IP –osoite:
192.168.0.1
- Jätä Status DOCSIS WAN –sivulla käyttäjätunnus ja salasana –kohdat tyhjiksi ja
klikkaa Log In
--- Tässä kohtaa tule tuo username/password error.

4 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Resetoi ja kokeile uudelleen... Voit kokeilla tälläisiä yleisiä vaihtoehtoja:

admin - admin
root - root
admin - root
root -admin

jne...
Hei MURHE,

Kokeile tehdä tuo resetointi pitämällä laitteen reset-nappia pohjassa 15s ajan. Oletuksena siis tulisi jättää molemmat kentät tyhjiksi jos laite kysyy tunnuksia. Laita tänne uudestaan vielä viestiä jos ongelma siitä huolimatta jatkuu.
Jeps. Tuo resetointi auttoi, eli pääsin kiinni modeemiin. Nyt tulikin sitten vastaan toinen ongelma. Yhteys pätkii/hidastelee huomattavan usein pelatessa online pelejä. Tästä ongelmasta luin jo aiemmista keskusteluista. Olen nyt kokeillut siltaavassa tilassa ja ruoter tilassa. Molemmissa tiloissa sama ongelma eli pätkii. Ping nousee parin minuutin välein todella korkeisiin lukemiin ja palautuu sitten normaaliksi.

Onkohan tähän ongelmaan mitään ratkaisua? Hieman oudolta vaikuttaa kun molemmissa tiloissa sama ongelma. Voisiko vika olla linjassa? Vanhalla modeemilla pätkimistä oli huomattavasti harvemmin, vain noin kerran viikossa yhtenä iltana pari pätkäisyä ja muuten toimi moitteetta.

Tänään testaan vielä router tilassa niin että palomuuri ja wlan on kokonaan pois käytöstä. Katsotaan auttaako. Modeemin jatkeena minulla on Asuksen reititin.
Hei MURHE,

Jos ongelma jatkuu, niin suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä.

Vastaa