Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
juv_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Cisco EPC3825 käyttöönotto

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Ostin itselleni kaapeliyhteyden. Olen saanut modeemin sekä omien sivujen salasanat ja sähköpostitunnukset. Sähköposti toimii, mutta kaapelimodeemi ei saa yhteyttä eikä siis suostu muodostamaan yhteyttä. Tein käyttöönoton ohjeiden mukaan, mutta DS ja US ledit vilkkuvat ja ONLINE ledi ei syty ollenkaan.
Pitäisikö kaapeliyhteyteni siis jo toimia? osoitteeni on Suoratie 40 06100 Porvoo

Langaton verkko löytyy ja siihen voi kirjautua, mutta internet-yhteyttä ei ole.
11 vastausta
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei juv,

Ensimmäisen yhteyskerran muodostuminen voi kestää hieman kauemmin uudella laitteella. Valtuutin modeemisi varalta uudestaan joten pidä laite kytkettynä verkkoon ja virrat päällä. Jos ongelma ei poistu, ilmoita asiasta vaikka tänne niin katsotaan asiaa vielä uudestaan.

Jos pystyt myös varmistamaan laitteesi CM-MAC numeron, onko sen 5 viimeistä merkkiä C0B3A ? Mikäli merkit ei täsmää laitteessasi, olethan yhteydessä vikapalveluun niin korjataan tiedot.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
juv_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Olen kotona vasta tunnin päästä, kytken silloin modeemin uudestaan verkkoon, vahvistan myös MAC-numeron silloin
juv_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Se taisi auttaa, modeemi kytkeytyi verkkoon ja internet-yhteys olemassa. Mitä suositeltavia määrityksiä olisi syytä vielä asettaa?
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei juv,

Välttämättä ei tarvitse tehdä mitään määrityksiä vaan laite on nyt suoraan käyttövalmis. Wlan-verkon suojausavain on laitteen S/N numero mikä löytyy laitteen pohjasta. Hienoa että lähti tällä toimenpiteella yhteys toimimaan 🙂
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
juv_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tätä ei kyllä ikinä uskoisi 100MB liittymäksi - yhteys katkeilee ja on välillä todella hidas, paljon hitaampi kuin nykyinen liittymäni. Taitaa jäädä tämä asiakkuus lyhyeksi...
Harry Hawk_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moikka,

mulla myös ko. modeemi juuri hankittu, ja vaikeuksia nettiin kytkeytymisessä. Tsekkaatteko valtuutuksen, MAC-osoitteen ja firmwaren ym. mitä tähän nyt sitten liittyykään, kiitos 🙂

HH
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei juv,

Oletko kokeillut yhteyttä nyt vain wlanin ylitse vai ihan verkkokaapelilla? Jos yhteys tökkii verkkokaapelilla tai on hidas, suosittelisin tekemään asiasta vikailmoituksen niin saadaan nopeudetkin kuntoon. Näkyykö KaapeliTV normaalisti? Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.

Harry Hawk, Modeemisi on valtuutettuna verkkoon, vilkaisetko ja ilmoita jos yhteys ei edelleenkään toimi!
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Harry Hawk_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moikka,

kiitos Antti, nyt pelittää 🙂

HH
Harry Hawk_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moikka,

iloitsinko liian aikaisin... netti toimii, mutta ajoittain todella hitaasti minkä lisäksi välillä täysin mykkä. Kun toimii, tuuppaa 90+ Mbs kivan tasaisesti. Yhtäkkiä tulee hiljaista, odottaa ja odottaa eikä mitään lataudu, sitä voi kestää muutama minuuttikin. Sen jälkeen saattaa tulla 25 Mbs ja nopeus pomppii ja vaihtelee ylös alas. Tätä tapahtuu sekä langattomasti Time Capsulen kanssa että suoraan modeemista piuhan päästä. Modeemista on langaton pois päältä, eli wireless tulee Time Capsulesta. Itsellä käytössä Mac ja vaimolla tökkii myös Win8-kone.

Jotain häikkää siis lienee, kohinaa tms. häiriötä. Saatteko tsekattua modeemini firmiksen ja päivitettyä sen tarvittaessa?

Muita vinkkejä?

T: ei-niin-tekninen-nero HH 🙂
Edit: TV-kanavat näkyvät ja toimivat mainiosti, eli niissä ei häikkää.
Tämän osion uusimmat keskustelut