Cisco EPC3825 käyttöönotto


Ostin itselleni kaapeliyhteyden. Olen saanut modeemin sekä omien sivujen salasanat ja sähköpostitunnukset. Sähköposti toimii, mutta kaapelimodeemi ei saa yhteyttä eikä siis suostu muodostamaan yhteyttä. Tein käyttöönoton ohjeiden mukaan, mutta DS ja US ledit vilkkuvat ja ONLINE ledi ei syty ollenkaan.
Pitäisikö kaapeliyhteyteni siis jo toimia? osoitteeni on Suoratie 40 06100 Porvoo

Langaton verkko löytyy ja siihen voi kirjautua, mutta internet-yhteyttä ei ole.

11 kommenttia

Hei juv,

Ensimmäisen yhteyskerran muodostuminen voi kestää hieman kauemmin uudella laitteella. Valtuutin modeemisi varalta uudestaan joten pidä laite kytkettynä verkkoon ja virrat päällä. Jos ongelma ei poistu, ilmoita asiasta vaikka tänne niin katsotaan asiaa vielä uudestaan.

Jos pystyt myös varmistamaan laitteesi CM-MAC numeron, onko sen 5 viimeistä merkkiä C0B3A ? Mikäli merkit ei täsmää laitteessasi, olethan yhteydessä vikapalveluun niin korjataan tiedot.
Olen kotona vasta tunnin päästä, kytken silloin modeemin uudestaan verkkoon, vahvistan myös MAC-numeron silloin
Se taisi auttaa, modeemi kytkeytyi verkkoon ja internet-yhteys olemassa. Mitä suositeltavia määrityksiä olisi syytä vielä asettaa?
Hei juv,

Välttämättä ei tarvitse tehdä mitään määrityksiä vaan laite on nyt suoraan käyttövalmis. Wlan-verkon suojausavain on laitteen S/N numero mikä löytyy laitteen pohjasta. Hienoa että lähti tällä toimenpiteella yhteys toimimaan 🙂
Tätä ei kyllä ikinä uskoisi 100MB liittymäksi - yhteys katkeilee ja on välillä todella hidas, paljon hitaampi kuin nykyinen liittymäni. Taitaa jäädä tämä asiakkuus lyhyeksi...
Moikka,

mulla myös ko. modeemi juuri hankittu, ja vaikeuksia nettiin kytkeytymisessä. Tsekkaatteko valtuutuksen, MAC-osoitteen ja firmwaren ym. mitä tähän nyt sitten liittyykään, kiitos :)

HH
Hei juv,

Oletko kokeillut yhteyttä nyt vain wlanin ylitse vai ihan verkkokaapelilla? Jos yhteys tökkii verkkokaapelilla tai on hidas, suosittelisin tekemään asiasta vikailmoituksen niin saadaan nopeudetkin kuntoon. Näkyykö KaapeliTV normaalisti? Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.

Harry Hawk, Modeemisi on valtuutettuna verkkoon, vilkaisetko ja ilmoita jos yhteys ei edelleenkään toimi!
Moikka,

kiitos Antti, nyt pelittää :)

HH
Moikka,

iloitsinko liian aikaisin... netti toimii, mutta ajoittain todella hitaasti minkä lisäksi välillä täysin mykkä. Kun toimii, tuuppaa 90+ Mbs kivan tasaisesti. Yhtäkkiä tulee hiljaista, odottaa ja odottaa eikä mitään lataudu, sitä voi kestää muutama minuuttikin. Sen jälkeen saattaa tulla 25 Mbs ja nopeus pomppii ja vaihtelee ylös alas. Tätä tapahtuu sekä langattomasti Time Capsulen kanssa että suoraan modeemista piuhan päästä. Modeemista on langaton pois päältä, eli wireless tulee Time Capsulesta. Itsellä käytössä Mac ja vaimolla tökkii myös Win8-kone.

Jotain häikkää siis lienee, kohinaa tms. häiriötä. Saatteko tsekattua modeemini firmiksen ja päivitettyä sen tarvittaessa?

Muita vinkkejä?

T: ei-niin-tekninen-nero HH :)
Edit: TV-kanavat näkyvät ja toimivat mainiosti, eli niissä ei häikkää.
Hei Harry Hawk,

Modeemin ohjelmisto päivittyy automaattisesti uusimpaan tarjolla olevaan versioon. Jos ongelmat yhteyden kanssa kuitenkin jatkuvat, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä.

Jos mahdollista, niin voisi testailla myös toisesta antennipistokkeesta tuota yhteyttä. Jos asunnossa on siis useampi.
Moi Marko,

kiitos tiedosta. Asunnossa on tosiaan useampi pistoke, testailen niitä ja olen tarvittaessa yhteydessä vikapalveluun.

T: HH

Vastaa