Cisco EPC3825 modeemiin firmware päivitys


Hei,

Netti on pätkinyt viime aikoina normaalia enemmän, joten päätin ruveta hommiin sen korjaamiseksi. Tarvisin firmware updaten kyseiseen laitteeseen, sillä ciscon sivuilta niitä ei löydy, joten ne varmaan tulevat teiltä? Firmwarea on 2011 vuodelta, toivottavasti tämä korjaisi nettiongelmat, jotta ei uutta modeemia pidä lähteä ostamaan.

257 kommenttia

Hei, sain juuri itsekkin modeemin. Yhteys toimii kyllä, mutta kaipaisin siltausta modeemiin.
Hei velzi,

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin hoidetaan asia!
Antti- kirjoitti:
Hei mikaelh,

Vilkaisetko onko nyt siltausmahdollisuus taas hallinnassa.


Siltausvalinta tuli näkyviin ja otin sen käyttöön. Modeemi meni sen jälkeen oudosti mykäksi niin, että siinä paloi vain virtavalo ja ethernet portin valo. Tämä toistui monta kertaa, kun käynnistelin modeemia uudelleen. Lopulta tein samanlaisen tempun kuin antsa-, eli jätin modeemin virrattomaksi noin 15 minuutiksi, jonka jälkeen se lähti pelittämään.
Tännekin päin voisi uusinta firmistä laittaa tulemaan. Ei näy siltausta..
Softaversio nyt epc3825-v302r125574-131129c
Hei stnz,

Modeemin ohjelmistoversio päivittyy automaattisesti uusimpaan, mutta resetoimalla tuo siltausvaihtoehto saattaa kadota näkyvistä. Valtuuttelin modeemia nyt uudelleen ja hetkisen kuluttua pitäisi siltausvaihtoehto taas näkyä.
Hei,

Modeemini tai kaapeliyhteys meni täysin jumiin eilen perjantaina ja tein tilanteesta vikailmoituksen. Tilanne on nyt korjaantunut. En tiedä oliko vika laitteessa vai kaapeliyhteydessä, koska uudelleenkäynnistelin ja nollasin modeemin asetukset ennen kuin yhteys alkoi toimia. Nyt laitteessa on 131129c -päätteinen firmis. Haluaisin laitteen siltaavaksi ja ilmeisesti jaossa on sellainen firmware, jolla tämä onnistuu.

Tuleeko päivitys automaattisesti vai toimitatteko te sen tällä pyynnöllä?

Lisäys/selvennys: laitteessa on ollut jo muutaman kuukauden tuo 131129c -firmware, eikä sitä ymmärtääkseni saa siltaavaan tilaan ilman erillisiä css-kikkoja. Haluaisin laitteeseen uusimman firmwaren, jotta sillattu tila olisi asetettavissa asetuksista. Käytän erillistä reititintä kaapelimodeemin kanssa kotiverkon solmukohtana.
Sama ilmiö täälläkin.. Siltausvaihtoehto ilmestyi, se päälle, modeemi ei käynnisty vaan jättää vain virtavalon ja ethernet-valot palamaan. Uudelleenkäynnistykset eivät auttaneet, mutta vartti ilman virtoja ja toimii.

Ei nyt kyllä ihan heti aukene millä perusteella tuo vartin virrattomuus auttaa, mutta.. Noh, sillä se näemmä korjaantui ja toimii nyt sillattuna.
Joo ei kyllä vakuuta tuon modeemin toiminta, meni ukkosen aikana jumiin ja käytin virrat pois. Sama ongelma kuin yllä, virta ja ethernet valo palaa.
Jostain käsittämästömästä syystä lähti toimimaan, kun pistin päälle ilman antennikaapelia ja lykkäsin kaapelin kiinni, kun modeemi oli tuossa valot palaa tilassa.

En ala kyllä testailemaan saanko toistettua, mutta eipähän tarvinnut odottaa varttia.
Minäkin voisin vastaanottaa firmware-päivityksen Ciscoon
Hei Samppooni,

Ohjelmistoversio on uusin. Jostain syystä modeemin resetoinnin yhteydessä tuo siltausvaihtoehto hukkuu ja toistaiseksi ongelma on osalla korjaantunut vasta kun valtuutellaan tuo ohjelmisto laitteelle uudelleen. Tein tämän nyt modeemillesi ja siltausvaihtoehdon pitäisi hetken kuluttua tulla taas näkyviin hallintapaneelin kautta.
Hei stnz,

Tuo on aina ihan hyvä pitää sähkölaite virratta muutaman minuutin. Pelkkä virtajohdon irtikäyttäminen ei aina auta. Hyvä homma että toimii nyt.
Hei Tahmis,

Ukkonen voi modeemille aiheuttaa ties minkälaisia ongelmia. Joskus laitteen virrattomana käyttäminen voi auttaa ellei laite ole saanut kovempaa iskua.

Hyvä juttu että sait toimintaan kuitenkin ja kun kerran toimii niin ei kannata enempää alkaa kikkailemaan.
Hei O-P,

Uusin ohjelmisto tulee modeemille automaattisesti, eli sitä ei erikseen tarvitse päivittää. Valtuuttelin sinulle tuon modeemin kuitenkin uudelleen jos sinullakin oli tästä siltaamisesta kyse.
Yllätyin, kun ei modeemista tosiaan löytynyt asetusta siltaavaksi. Voisitteko päivittää myös minulle mahdollisuuden valita tuon bridged moden?
Marko- kirjoitti:
Hei Samppooni,

Ohjelmistoversio on uusin. Jostain syystä modeemin resetoinnin yhteydessä tuo siltausvaihtoehto hukkuu ja toistaiseksi ongelma on osalla korjaantunut vasta kun valtuutellaan tuo ohjelmisto laitteelle uudelleen. Tein tämän nyt modeemillesi ja siltausvaihtoehdon pitäisi hetken kuluttua tulla taas näkyviin hallintapaneelin kautta.


Valtuutuksen jälkeen siltausvaihtoehto tuli näkyviin hallinnassa ja nyt liittymä toimii sillattuna. Toivottavasti tällaisia jumeja ei enää syntyisi tai toisaalta pääsisitte kiinni mistä ongelmat johtuvat ja ne saataisiin korjattua laitteen firmiksessä tai operaattorin runkoverkon päässä.
Tahmis kirjoitti:
Joo ei kyllä vakuuta tuon modeemin toiminta, meni ukkosen aikana jumiin ja käytin virrat pois. Sama ongelma kuin yllä, virta ja ethernet valo palaa.
Jostain käsittämästömästä syystä lähti toimimaan, kun pistin päälle ilman antennikaapelia ja lykkäsin kaapelin kiinni, kun modeemi oli tuossa valot palaa tilassa.

En ala kyllä testailemaan saanko toistettua, mutta eipähän tarvinnut odottaa varttia.


Veti sitten modeemi jumiin ja piti käynnistää uudestaan. Niinhän siinä sitten kävi, että vain virta ja ethernet valot paloivat eikä vartin virrattomuus auttanut mitään...

Nyt on sitten tuo laatikko resetoitu ja yhteys saatu toimimaan, mutta taas on siltausvaihtoehto kadoksissa.

Eli valtuutatteko firmiksen uudelleen, tai mieluummin voisitte vaikka korjata sen sellaiseksi ettei tuo melkein joka kerta uudelleen käynnistäessä vaatisi resettiä tai vaikka vaatisikin niin koittakaa selvittää miksi sitä siltausvaihtoehtoa ei sinne modeemin hallintaan ilmesty.

Mennyt taas pari tuntia tuon kanssa tapellessa kunnes lopulta luovutin ja laitoin resettiä kehiin tietäen, että siltausvaihtoehto häviää. Toisaalta työllistäähän tuo asiakaspalvelua. 🙂
Tännekin siltausvaihtoehto taas takaisin, kiitos.

Turhaan te niitä asetuksia piilotatte, on ihmisiä jotka jotain tekniikan päälle ymmärtävät (Lokit kertovat kaikkea kivaa esim. linjan toiminnasta). En usko, että asia johtuu Ciscosta. Kaikki valikot ovat käytössä pari minuuttia, ennen kuin lyötte oman conffinne boksiin. Joku bugihan siellä on, kun käsin joutuu resetin jälkeen aktivoimaan "bridgen".

Onko muita joilla ei ole enää vitoskanavaa DS:ssa?
Moi Kaikille!

Nyt tulisi verkossa olla jälleen uusi softa automaattisesti jaossa. epc3825-v302r125574-140405c on uusin versionumero. Tässä tulisi olla nyt tuon siltausominaisuuden näkyvillä modeemin hallinnassa eikä sitä tarvitse erikseen "avata" meidän kautta. Jos sitä ei kuitenkaan siellä näy, kannattaa kokeilla kirjautua hallintaan käyttämällä toista selainta.

Ilmoitelkaa jos tulee jotain erikoisuuksia vastaan nyt uudella softalla. Päivityksen saa omalle modeemille käynnistämällä laitteen uudestaan tai tarvittaessa resetin kautta.
Antti- kirjoitti:
Nyt tulisi verkossa olla jälleen uusi softa automaattisesti jaossa. epc3825-v302r125574-140405c on uusin versionumero. Tässä tulisi olla nyt tuon siltausominaisuuden näkyvillä modeemin hallinnassa eikä sitä tarvitse erikseen "avata" meidän kautta.


Tänne oli tullut tuo uusin firmware. Olisi ollut kyllä ihan kiva, jos olisi tullut jonkinlainen etukäteisilmoitus jotain kautta päivityksestä?

Nyt asia eteni niin että linja mykkeni ilman mitään varoitusta ja edes vikapalvelunne ei ymmärtänyt mistä on kysymys ja linja oli pari päivää sen takia alhaalla. Vihdoin kun lähti toiminaan niin aikaisemmin toiminut siltaava tila on kadonnut. Se olisi ehdottomasti saatava takaisin käyttöön.

Mikä neuvoksi? Pystyttekö edelleen aktivoimaan sen vaihtoehdon takaisin modeemin hallintaan?
Hei Edelweiss,

Asiasta ilmoitin heti tänne kun tieto päivityksestä saatiin 🙂 Joskus asiat tapahtuvat niin nopeasti ettei aina ehditä asiasta kunnolla etukäteen tiedottamaan. Tuo kahden päivän katkos ei siis ole johtunut päivityksestä.

Tuon siltausvaihtoehdon tulisi olla nyt pysyvästi siellä hallinnassa esillä vaikka modeemin buuttaisi / resetoisi tms. Voisitko kokeilla vielä resetoida modeemin ja mikäli siltausoptiota ei edelleenkään siellä hallinnassa näy, kokeile kirjautua hallintaan vielä toisella selaimella.
Antti- kirjoitti:

Asiasta ilmoitin heti tänne kun tieto päivityksestä saatiin 🙂 Joskus asiat tapahtuvat niin nopeasti ettei aina ehditä asiasta kunnolla etukäteen tiedottamaan. Tuo kahden päivän katkos ei siis ole johtunut päivityksestä.


Tarkoitinkin jotain parempaa ilmoitusjärjestelmää. Miten olisi esimerkiksi aihetta käsittelevä sähköpostilista, jonka saisi halutessaan tilata?

Antti- kirjoitti:

Tuon siltausvaihtoehdon tulisi olla nyt pysyvästi siellä hallinnassa esillä vaikka modeemin buuttaisi / resetoisi tms. Voisitko kokeilla vielä resetoida modeemin ja mikäli siltausoptiota ei edelleenkään siellä hallinnassa näy, kokeile kirjautua hallintaan vielä toisella selaimella.


Vaan kun ei ole. Vai etsinkö väärästä paikasta (ks. liite)?

Kaapelimodeemi on nyt resetoitu 5 kertaa (viimeksi hetki sitten) ja virrat käytetty pois ainakin 10 kertaa. Hallintasivulla on käyty kolmella eri selaimella (Safari, Chrome & Firefox) kaikkiaan neljästä eri laitteesta.

Firmware Name: epc3825-v302r125574-140405c.bin
Firmware Build Time: Apr 5 02:32:49 2014
Kyllä paikka on oikea. Itselläni Win7/IE10 vaatii, että hallintasivulla on selaimessa Compatibility View päällä, muuten ei näytä "Gateway Setup" kohdassa mitään.

PS. Helpissä on toisessa kohtaa (Applications and Gaming Tab / IP Pass-through) maininta:

Note: This link is displayed when the user enters the Network Administrator User Name and Password. This link is not displayed during normal user access.


Kuvakaappauksen mukaan et ole noita asetellut, mutta liekö tuolla mitään vaikutusta, kun helppikin on jäänyt aika retuperälle eikä siihen ole liikoja luottamista.
Hei Edelweiss,

Onko siltausvaihtoehto edelleen hukassa? Kokeilitkos tuota Jiiween ehdottamaa Compatibility View asetusta?
Marko- kirjoitti:
Onko siltausvaihtoehto edelleen hukassa? Kokeilitkos tuota Jiiween ehdottamaa Compatibility View asetusta?


Edelleen on hukassa ja olen kyllä luonut tunnuksen sekä kirjautunut adminina sisään.

Kokeilin nyt vielä Win 8.1 Pro / IE11 yhdistelmällä ja ei senkään avulla näy ko. valintaa, vaikka lisäsin hallintasivun osoitteen yhteensopivuusnäkymään (ks. liite).

Tuo ehdottamasi IP Pass-through toimii kuulemma Elisan toimittamissa Cisco EPC3825:ssä, mutta sekin vaihtoehto on jostain syystä Soneran laitteista disabloitu. Sinänsähän se ajaisi saman asian.

Ideoita?
Ei ole disabloitu Soneran puolesta, kyllä se ihan näytillä ja käytettävissä on. Joku solmu modeemissasi tai sen softassa nyt vaan kiusaa, toivottavasti selviää.

Vastaa