Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Cafca_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Cisco EPC3825 modeemiin firmware päivitys

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei,

Netti on pätkinyt viime aikoina normaalia enemmän, joten päätin ruveta hommiin sen korjaamiseksi. Tarvisin firmware updaten kyseiseen laitteeseen, sillä ciscon sivuilta niitä ei löydy, joten ne varmaan tulevat teiltä? Firmwarea on 2011 vuodelta, toivottavasti tämä korjaisi nettiongelmat, jotta ei uutta modeemia pidä lähteä ostamaan.
257 vastausta
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Samppooni,

Ohjelmistoversio on uusin. Jostain syystä modeemin resetoinnin yhteydessä tuo siltausvaihtoehto hukkuu ja toistaiseksi ongelma on osalla korjaantunut vasta kun valtuutellaan tuo ohjelmisto laitteelle uudelleen. Tein tämän nyt modeemillesi ja siltausvaihtoehdon pitäisi hetken kuluttua tulla taas näkyviin hallintapaneelin kautta.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei stnz,

Tuo on aina ihan hyvä pitää sähkölaite virratta muutaman minuutin. Pelkkä virtajohdon irtikäyttäminen ei aina auta. Hyvä homma että toimii nyt.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Tahmis,

Ukkonen voi modeemille aiheuttaa ties minkälaisia ongelmia. Joskus laitteen virrattomana käyttäminen voi auttaa ellei laite ole saanut kovempaa iskua.

Hyvä juttu että sait toimintaan kuitenkin ja kun kerran toimii niin ei kannata enempää alkaa kikkailemaan.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei O-P,

Uusin ohjelmisto tulee modeemille automaattisesti, eli sitä ei erikseen tarvitse päivittää. Valtuuttelin sinulle tuon modeemin kuitenkin uudelleen jos sinullakin oli tästä siltaamisesta kyse.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
petuski_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Yllätyin, kun ei modeemista tosiaan löytynyt asetusta siltaavaksi. Voisitteko päivittää myös minulle mahdollisuuden valita tuon bridged moden?
Samppooni_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Marko- kirjoitti:
Hei Samppooni,

Ohjelmistoversio on uusin. Jostain syystä modeemin resetoinnin yhteydessä tuo siltausvaihtoehto hukkuu ja toistaiseksi ongelma on osalla korjaantunut vasta kun valtuutellaan tuo ohjelmisto laitteelle uudelleen. Tein tämän nyt modeemillesi ja siltausvaihtoehdon pitäisi hetken kuluttua tulla taas näkyviin hallintapaneelin kautta.


Valtuutuksen jälkeen siltausvaihtoehto tuli näkyviin hallinnassa ja nyt liittymä toimii sillattuna. Toivottavasti tällaisia jumeja ei enää syntyisi tai toisaalta pääsisitte kiinni mistä ongelmat johtuvat ja ne saataisiin korjattua laitteen firmiksessä tai operaattorin runkoverkon päässä.
Peelomaasta...
Tahmis_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tahmis kirjoitti:
Joo ei kyllä vakuuta tuon modeemin toiminta, meni ukkosen aikana jumiin ja käytin virrat pois. Sama ongelma kuin yllä, virta ja ethernet valo palaa.
Jostain käsittämästömästä syystä lähti toimimaan, kun pistin päälle ilman antennikaapelia ja lykkäsin kaapelin kiinni, kun modeemi oli tuossa valot palaa tilassa.

En ala kyllä testailemaan saanko toistettua, mutta eipähän tarvinnut odottaa varttia.


Veti sitten modeemi jumiin ja piti käynnistää uudestaan. Niinhän siinä sitten kävi, että vain virta ja ethernet valot paloivat eikä vartin virrattomuus auttanut mitään...

Nyt on sitten tuo laatikko resetoitu ja yhteys saatu toimimaan, mutta taas on siltausvaihtoehto kadoksissa.

Eli valtuutatteko firmiksen uudelleen, tai mieluummin voisitte vaikka korjata sen sellaiseksi ettei tuo melkein joka kerta uudelleen käynnistäessä vaatisi resettiä tai vaikka vaatisikin niin koittakaa selvittää miksi sitä siltausvaihtoehtoa ei sinne modeemin hallintaan ilmesty.

Mennyt taas pari tuntia tuon kanssa tapellessa kunnes lopulta luovutin ja laitoin resettiä kehiin tietäen, että siltausvaihtoehto häviää. Toisaalta työllistäähän tuo asiakaspalvelua. 🙂
Siikki_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 29 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tännekin siltausvaihtoehto taas takaisin, kiitos.

Turhaan te niitä asetuksia piilotatte, on ihmisiä jotka jotain tekniikan päälle ymmärtävät (Lokit kertovat kaikkea kivaa esim. linjan toiminnasta). En usko, että asia johtuu Ciscosta. Kaikki valikot ovat käytössä pari minuuttia, ennen kuin lyötte oman conffinne boksiin. Joku bugihan siellä on, kun käsin joutuu resetin jälkeen aktivoimaan "bridgen".

Onko muita joilla ei ole enää vitoskanavaa DS:ssa?
Antti-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2542 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moi Kaikille!

Nyt tulisi verkossa olla jälleen uusi softa automaattisesti jaossa. epc3825-v302r125574-140405c on uusin versionumero. Tässä tulisi olla nyt tuon siltausominaisuuden näkyvillä modeemin hallinnassa eikä sitä tarvitse erikseen "avata" meidän kautta. Jos sitä ei kuitenkaan siellä näy, kannattaa kokeilla kirjautua hallintaan käyttämällä toista selainta.

Ilmoitelkaa jos tulee jotain erikoisuuksia vastaan nyt uudella softalla. Päivityksen saa omalle modeemille käynnistämällä laitteen uudestaan tai tarvittaessa resetin kautta.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Edelweiss_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Antti- kirjoitti:
Nyt tulisi verkossa olla jälleen uusi softa automaattisesti jaossa. epc3825-v302r125574-140405c on uusin versionumero. Tässä tulisi olla nyt tuon siltausominaisuuden näkyvillä modeemin hallinnassa eikä sitä tarvitse erikseen "avata" meidän kautta.


Tänne oli tullut tuo uusin firmware. Olisi ollut kyllä ihan kiva, jos olisi tullut jonkinlainen etukäteisilmoitus jotain kautta päivityksestä?

Nyt asia eteni niin että linja mykkeni ilman mitään varoitusta ja edes vikapalvelunne ei ymmärtänyt mistä on kysymys ja linja oli pari päivää sen takia alhaalla. Vihdoin kun lähti toiminaan niin aikaisemmin toiminut siltaava tila on kadonnut. Se olisi ehdottomasti saatava takaisin käyttöön.

Mikä neuvoksi? Pystyttekö edelleen aktivoimaan sen vaihtoehdon takaisin modeemin hallintaan?