Cisco EPC3825 pätkii... Eka ilmoitus 8.12.12 jatkuu...


Hei apinat,

johtuuko pätkiminen ******** modeemista vai mistä?


Palomuurit sun muut otettu pois käytöstä yms. ******, eikä auta pätkimiseen...

Eilen tuli telkkarista soneran laajakaistamainos ja nauroin melkein kuset housuun kun mainostettiin pätkimättömyyttä.

Aiemmin oli 10/2 ja thompsonin modeemi, ei pätkiny.

Tammiterveisin: Tuomo T

31 kommenttia

Hei Larha,

Jos yhteyden pätkimen jatkuu niin olethan yhteydessä vikapalveluumme.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Vikailmoituksia olen tehnyt jo useita ja mitään parannusta ei ole vieläkään tapahtunut.

Viimeviikolla tein viimeksi uuden ilmoituksen.
Eilen tuli tekstiviesti teiltä:

"Liittymänne vika on korjattu. Käynnistäkää tarvittaessa laitteenne uudelleen. Jos ongelma kuitenkin jatkuu, ottakaa yhteyttä Soneran vikapalveluun."

Tämä on jo ROSVOUSTA, moneen eri kertaan pitää soittaa ja jonottaa...

Vikaa ei todellakaan ole KORJATTU, paitsi huonompaan suuntaa. Nyt katkoo entistäkin tiheämpään tahtiin.

En aio maksaa yhtäkään nettiliittymälaskua enää, ennen kun tuo katkeilu on saatu poistettua!!!
Hei Larha

Voisit kokeilla modeemista parin asetuksen vaihtamista.

Yhdistä tietokone modeemiin joko langattomasti tai Ethernetin kautta
Kirjoita internet-selaimeen osoite http://192.168.0.1
Oletuksena Käyttäjätunnus ja Salasana jätetään tyhjäksi. Käytä omia tunnuksiasi, jos olet oletusarvoja muuttanut.

1. Valitse ylhäältä "Security"
2. Ota ruksi pois kohdasta "Block IP Flood Detection"
3. Paina "Save Settings"

Joissain tapauksissa pätkintää on saatu kuriin myös kytkemällä kyseisen modeemin oma palomuuri pois päältä. Voit kokeilla palomuurin vaikutusta yhteyteen valitsemalla Disable kohdassa SPI Firewall Protection.

Kerro kuinka kävi.
Heipähei!

Olinpa tuossa koulutusmatkalla toistaviikkoa, ei pätkiny netti siellä.

Asiaan, eli 22.1 sain uuden modeemin joka samaa mallia. Pukkasin sen kiinni kaapelitv pistokkeeseen sekä verkkovirtaan.

Eipä ollu tullu asetuksia mokomaan vielä tänäänkään, uusi puhelu teille ja modeemi alkoi ns. "pelata"

Yhteys katkeilee edelleen toki eri taajuudella -> katkot harvemmassa ja aiempaa pidempiä.

Noita asetuksia olen kuule muutellut jo useampaan otteeseen ottanu palomuuria päältä yms... p***** se ole auttanu.

V******** ne viestitkin joissa valehdellaan että vika on korjattu, mistä te sen tiedätte jos kukaan ei käy toteamassa asiaa????
Näkkyy tuo uus modeemi sammuttavan valonsa ko pätkäsee netin? Elikkä ne neljä ensimmäistä vasemmalta lukien.
Hei Larha,

Sinulla on kyllä epäonnea liittymäsi kanssa! Nuo sammuvat valot kertovat tosiaan siitä, että yhteys modeemin ja verkon välillä on poikki. Sammuuko modeemi kokonaan vai jääkö esim. wireless kohdassa olevat valot palamaan?

Voisit vielä yhden vikailmoituksen tehdä ja painottaa, että haluat jonkun testaamaan asiaa rasialta saakka. Saataisiin vihdoin jonkinlainen ratkaisu tähän ongelmaan.
Voisit vielä yhden vikailmoituksen tehdä ja painottaa, että haluat jonkun testaamaan asiaa rasialta saakka. Saataisiin vihdoin jonkinlainen ratkaisu tähän ongelmaan.

Voisitte pikemminkin toimittaa kaverille toisen mallisen modeemin, niin saattaisi ratketa ongelmat kertaheitolla.
Ja hieman hiertää nuo Soneran ohjeet sammutella palomuurit ym. pois käytöstä, olkoonkin että joillain ehkä jopa korjaa tilannetta. Mutta eikös sekin ole vaan yksi lisäosoitus, että laite ei suoriudu edes ihan perustehtävistään?
Hyvä hyvä.

Paaljoon kiitoksia nopeasta palvelusta... onneksi en itse joudu puhelinlaskua maksamaan.

Todellakin tämä uusi cisco modeemi alko viimein toimia ja on jo muutaman päivän katkotta peuhannu.

Yhteys alkoi peuhata ja vuorokauden jälkeen peruin vikailmoituksen robotillenne, eipä menny kauaakaan kun teiltä soitettiin jotta oletko tosissasi koska olemme lähettäneet asentajan hommiin.. huhhuh.

Peruin sen koska todellakin oli jo vuorokauden katkotta toiminut, tästä seuraavana päivänä tuli vielä viesti jossa sanottiin asentajan korjanneen vian...

Todella uskottavaa toimintaa tämä tälläinen saikkaus.
Taas alko viimeviikolla pätkimään tämä yhteys, alakaa taas käämi palamaan.

Viimeksi kun saatiin kuntoon luvattiin jo antaa hyvitystä, mutta ******. Nyt pyydettiin ottamaan laskutukseen yhteyttä kun seuraavankerran alkaa yhteys pelata siedettävästi.

Nopeuskaan ei ole ollut lähelläkään luvattua...
Hei Larha

Harmi että yhteys on alkanut pätkimään jälleen. Oletko ollut yhteydessä pätkimisestä Vikapalveluumme? Pätkimisestä pitää jättää vikailmoitus. Ongelma tuntuu olevan toistuvaa. Kyse ei välttämättä ole samasta ongelmasta kuin aikaisemmin. Hyvitysasiat kannattaa katsoa kuntoon sitten, kun yhteys on saatu taas toimimaan. Ota siis yhteyttä Vikapalveluumme niin tutkitaan asiaa uudelleen.
Samat vaivat täälläkin. Viikon ollut 100/5 liittymä ja nyt jo harmittaa kun tuli tähän sotkeennuttua... 😕 Vikailmoitusta koitettu tehdä puhelimitse, mutta ei ollut aikaa jonottaa riittävän kauan. Tein sitten netin kautta ilmoituksen ja saa nähdä kauanko kestää. Kaikki mahdollinen on jo itse tehty ja toiveissa on että uudemmasta firmwaresta olisi apua kun vaan sen saisi...
Hei teekki

Vastasin sinulle jo toisessa ketjussa, mutta kertaus on opintojen äiti!

Pistin päivityksen tosiaan tulemaan. Pätkimistä näkyy kohtalaisen reilusti. Hyvä että olet pistänyt ilmoituksen tulemaan. Meiltä ollaan sinuun yhteydessä, jos kaipaamme vikailmoitukselle lisätietoja.
Kiitoksia! Katsellaan illemmalla, että oliko tuosta apua. 🙂
No niin kyllähän tuo päivitys selkeesti auttoi, kun kesti kuitenkin jo yli 4 tuntia netti päällä, kunnes sitten pätkäisi. Nyt katko kesti pitemmän aikaa ja tuona aikana boottasin modeemin kertaalleen ja perään vielä resettiä. Yhteys palasi n.10 minuutin kuluttua.

Vielä kun tuossa uudessa firmiksessä ois ollut mahdollisuus laittaa modeemi siltaavaksi, niin näyttäs jo vähän paremmalta. Tuntuu tuo Ciscon WLAN olevan sitä tasoa, että ois kiva saada erillinen wlan-reititin tuohon modeemin perään, niin pääsis täysiin vauhteihin...
Rovaniemellä saman Ciscon reitittimen kanssa ja tilanne juuri sama.. firmwaren päivitys auttoi hieman, mutta edelleen varsinkin myöhään illalla sekä aamulla alkaa tämä jäätävä pätkiminen; DNS serveri hukkuu 5-15min välein ja on randomisti tavoittamattomissa sen 5-10 minuuttia. Joskus flushdns, resetointi yms. auttaa ja joskus ei.. palaa itsekseen linjalle kun palaa.

Ilmeisesti pistetään taas uutta vikailmoa, mutta kuten täällä on moni jo todennut, Soneran olisi syytä käydä vakavaa keskustelua Ciscon poikien kanssa ja vaihtaa eri malliin tai eri firman modeemiin kokonaan. Tuskin menee Soneran laskuun, jos Cisco ei saa softaansa/rautaansa kuntoon.
Hei Widiar

Widiar kirjoitti:
Ilmeisesti pistetään taas uutta vikailmoa, mutta kuten täällä on moni jo todennut, Soneran olisi syytä käydä vakavaa keskustelua Ciscon poikien kanssa ja vaihtaa eri malliin tai eri firman modeemiin kokonaan. Tuskin menee Soneran laskuun, jos Cisco ei saa softaansa/rautaansa kuntoon.


Ciscon modeemin softaa pyritään kehittämään kokoajan. Valitettavasti softan kehitys ottaa oman aikansa. Tottakai yhteyden pitäisi toimia vakaasti. Hyvä että olet jättänyt pätkimisestä vikailmoituksen.
Terve. Asun kerrostalossa ja meillä on tuo soneran 100mbit/s laajakaista. Ongelmana on se, että noin tunnin välein nettini kaatuu ja se ärsyttää ihan helv****ti... Pelaamisesta ei tule yhtään mitään kun yhtäkkiä nettiyhteys pätkäisee ja pelaaminen loppuu siihen. Olen lukenut näitä keskustelupalstoja ja olen tehnyt havainnon, että muitakin Ciscon EPC 3825 modeemin omistajilla on täysin samanlaisia oireita. Muuten yhteydessä ei ole mitään vikaa, pingi on matala ja yhteys toimii moitteettomasti. Kävin Soneran liikkeessä kysymässä neuvoa ja he lupasivat kokeilla modeemin toimivuutta siellä liikkeessä. Kun olin hakemassa modeemia huomasin että pussia ei oltu edes avattu ja myyjä tokaisi siihen että "ei myö voija mitää raporttia antaa, jos se meillä toimii ni se pitäs toimii siullakin. Voitha sie vikatukee soittaa." Että semmosta, minun puolesta voisitte heittää nuo EPC3825 modeemit roskiin.
T. vihainen soneralle
Arttu- kirjoitti:
Hei Widiar
Ciscon modeemin softaa pyritään kehittämään kokoajan.


Mihin Arttu pohjaat väitteesi vai oliko vain yleisluonteinen toteamus? Ja kukahan tätä mahdollisesti kehitäisi, operaattori itse omia lisäyksiään vai Cisco kenties? Veikkaan että ei kyllä kiinnosta kumpaakaan, kun uusinkin versio on vuodelta 2011. Syytä toki olisi (jos nyt softalla mitään tehtävissä), ja valituksethan ei tästä mallista koske pelkästään Soneraa.
Joopa joo. Kyllähän tää pätkii ihan liikaa tuosta uudesta firmwaresta huolimatta. Muutaman tunnin välein parin minuutin katko... :/

Katkon aikana modeemin status näyttää tältä:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/717 ... roblem.jpg

toimiessaan näyttää tältä:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/71762219/toimii.jpg
Hei Teekki,

Olitko kokeillut ottaa modeemista jo palomuuria pois päältä? Tätä voisi vielä kokeilla.

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Disable
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings

Jos pätkiminen tämänkin jälkeen jatkuu, suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai

soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Marko- kirjoitti:
Hei Teekki,

Olitko kokeillut ottaa modeemista jo palomuuria pois päältä? Tätä voisi vielä kokeilla.

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Disable
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings

Jos pätkiminen tämänkin jälkeen jatkuu, suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai

soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.


Juu nuo on jo tehty heti alkuunsa kun rupesin katkomista selvittelemään. Ja uusiksi tein vielä firmispäivityksen jälkeen...

Vikapalveluun on ilmoitettu ja sieltä soiteltiinkin viikonloppuna ja ilmoitettiin, että ruvetaan tutkimaan asiaa. Tänään sitten tuli tekstiviestiä, että homma on työn alla ja kohta perään tekstiviestiä missä kehoitettiin tekemään nuo yllämainitut muutokset, jotka siis on tehty ajat sitten... No katsotaan miten tää homma taas etenee. Pariin päivään en ole koneella kerennyt juurikaan olemaan, niin en tiedä pätkiikö vielä miten. Nyt on ainakin taas 3 tuntia toiminut moitteetta kun olen tässä nettiradioita taustamusiikkina soitellut... :)

Tuo teidän tarjoama uusin firmiskään, kun ei anna asetuksiin mahdollisuutta vaihtaa yhteystyyppiä siltaavaksi, vaikka joidenkin operaattoreiden tarjoamat firmikset antavat moisen mahdollisuuden, niin kyselisin että onko tuohon teidän puolelta estettä jos sen siltaavaksi laittaa netistä löydettyjen kikkakakkosten avulla? Tuo Ciscon oma wlan on ihan silkkaa kuraa(nopeus jää tuohon 30-50/5 nurkille) ja tekisi mieli laittaa erillinen wlan-reititin tuohon modeemin perään.
Hei Teekki,

Mukava kuulla että nyt on tuon verran kaista toiminut häiriöttä. Toivotaan että ongelmat ovat vihdoin takanapäin.
Joopa joo. Pätkiminen alkanut taas ja ihan käyttökelvoton koko liittymä... Ensimmäisen vikailmoituksen peruin kun netti sattui sopivasti toimimaan pari päivää moitteetta ja ei huvittanut ottaa riskiä, että joutuu maksumieheksi kun siitä turhasta asentajakäynnistä veloitettavasta 99.90e:sta muistutellaan vähän joka paikassa. Toimii kyllä tehokkaana peloitteena tuo muistuttelu tuosta maksusta. Ihmiset käyttää pätkivää nettiä pakosta, kun ei "uskalla" tehdä vikailmoitusta. No nyt on vikailmoitus tehty toistamiseen ja katsotaan kuinka käy.
Hei Teekki,

Hyvä että olit laittanut vikailmoitusta uudelleen eteenpäin. Toivotaan että ongelma saadaan nyt korjattua mahdollisimman pian kuntoon.

Tuosta turhasta asentajakäynnistä veloitettavasta maksusta ei tarvitse olla huolissaan mikäli, olet omat laitteesi ja kytkennät taristanut.

Vikailmoitukset tulevat aina ensin asiantuntijoillemme käsittelyyn ja he myös pyrkivät varmistamaan, että näitä turhia asentajakäyntejä ei tulisi. Jos ilmenee siis jotain sellaista mitä olisi hyvä vielä testata, ennenkuin viankorjaus siirretään asentajalle, niin siitä kyllä ilmoitetaan sinulle.

Vastaa