Cisco EPC3825 pätkii... Eka ilmoitus 8.12.12 jatkuu...


Hei apinat,

johtuuko pätkiminen ******** modeemista vai mistä?


Palomuurit sun muut otettu pois käytöstä yms. ******, eikä auta pätkimiseen...

Eilen tuli telkkarista soneran laajakaistamainos ja nauroin melkein kuset housuun kun mainostettiin pätkimättömyyttä.

Aiemmin oli 10/2 ja thompsonin modeemi, ei pätkiny.

Tammiterveisin: Tuomo T

31 kommenttia

Sen tiedän, että omat laitteet on kunnossa. Lähinnä arveluttaa, että jos vika löytyykin talossa olevista piuhoista/pistokkeista. Etukäteen on ihan turha isännöitsijää ahdistella asian tiimoilta ja turhan asentajakäynnin laskua lienee turha tyrkyttää taloyhtiön maksettavaksi. 😕
Hei Teekki,

Mikäli sinulla ei ole tiedossa että taloyhtiön sisäverkossa on jotain vikaa, niin en olisi tuosta hirveän huolissani. Tärkeintä on juuri tuo omien laitteiden testaus.
No niin. Asentaja kävi vähän mittailemassa ja signaali oli ihan hyvä, mutta kävi kuitenkin tuolla "pääkeskuksessa" jotain vahvistinta vähän säätämässä tms. Katellaan nyt miten tää skulaa. Ei tullut kysyttyä asentajalta, että oliko tää nyt sit sellanen turha käynti kun mittauksien mukaan se signaali oli ihan ok, vaikka jotain sitten vähän säätelikin...

Tuo teidän tarjoama uusin firmiskään, kun ei anna asetuksiin mahdollisuutta vaihtaa yhteystyyppiä siltaavaksi, vaikka joidenkin operaattoreiden tarjoamat firmikset antavat moisen mahdollisuuden, niin kyselisin että onko tuohon teidän puolelta estettä jos sen siltaavaksi laittaa netistä löydettyjen kikkakakkosten avulla? Tuo Ciscon oma wlan on ihan silkkaa kuraa(nopeus jää tuohon 30-50/5 nurkille) ja tekisi mieli laittaa erillinen wlan-reititin tuohon modeemin perään.
Hei Teekki,

Kyseessä ei ollut turha asentajakäynti. Vaikka signaali hyvä olikin mittaushetkellä, niin tuolla vahvistimen säädöllä pyritään vielä parantamaan tilannetta. Nyt kannattaa tosiaan seurata miten yhteys toimii.

Modeemi on sinun omaisuuttasi joten voit siihen tehdä muutoksia mielesi mukaan. Laitteen takuun kannalta ehdot ovat samanlaiset kuin modeemin hankkisi mistä tahansa. Ohjeena voisi siis olla että hätää ei ole kunhan tehtävät muutokset saa poistettua laitetta resetoimalla.
Arttu- kirjoitti:

Pistin päivityksen tosiaan tulemaan. Pätkimistä näkyy kohtalaisen reilusti. Hyvä että olet pistänyt ilmoituksen tulemaan. Meiltä ollaan sinuun yhteydessä, jos kaipaamme vikailmoitukselle lisätietoja.


Miksi te toimitatte asiakkaille vanhalla firmware -versiolla olevaa rautaa, ja miksei noita päivityksiä ajeta oletusarvoisesti kaikille asiakkaille jos kerran tiedätte että ohjelmisto on viallista ja päivityksen pitäisi se korjata?

Miksi Sonera myy asiakkaille viallisia laitteita, jotka eivät toimi oikein oletusasetuksillansa tai ilman ohjelmistopäivitystä (tai päivtyksestä huolimatta)?

Eikö tässä olisi syytä ottaa jo mallia autonvalmistajista ja tehdä kunnollinen takaisinkutsukampanja; toimittaisitte nuo valuvialliset Ciscot takaisin valmistajille ja pelastaisitte edes vähän kasvoistanne kuluttajien suuntaan laittamalla jonkin toimivan laitteen tilalle?

Luulisi ettei kokonaistaloudellisestikaan ole kovinkaan kannattavaa jos teillä on tekninen tuki koko ajan työllistettynä asiakkaiden ongelmia ratkomassa ja firmiksiä päivittämässä, ellette sitten onnistu kaatamaan näitä asiakkaiden niskaan sadan euron suojelurahoja perimällä..

Se on muuten aika hyvä uhkaväline, pitää varmasti monet asiakkaat hiljaisina kärsimässä pätkivästä yhteydestä; "Entä jos tämä onkin meidän päässä tämä vika ja korjaaminen maksaakin satasen?"

Hyvin nopeasti Sonera taas muistuttaa miksi teidän palveluista olen vuosien ajan yrittänyt erossa pysyä.

Ikävä kyllä.
pupona kirjoitti:
[quote="Arttu-":3doi02cp]
Pistin päivityksen tosiaan tulemaan. Pätkimistä näkyy kohtalaisen reilusti. Hyvä että olet pistänyt ilmoituksen tulemaan. Meiltä ollaan sinuun yhteydessä, jos kaipaamme vikailmoitukselle lisätietoja.


Miksi te toimitatte asiakkaille vanhalla firmware -versiolla olevaa rautaa, ja miksei noita päivityksiä ajeta oletusarvoisesti kaikille asiakkaille jos kerran tiedätte että ohjelmisto on viallista ja päivityksen pitäisi se korjata?

Miksi Sonera myy asiakkaille viallisia laitteita, jotka eivät toimi oikein oletusasetuksillansa tai ilman ohjelmistopäivitystä (tai päivtyksestä huolimatta)?[/quote:3doi02cp]

Osassa meidän laitteissa saattaa olla vanhempi ohjelmisto. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että jokaisella Ciscon EPC3825 modeemin käyttäjällä on ongelmaa. Osalla asiakkaista laite toimii moitteetta. Ohjelmiston päivitys ja asetusten muokkaus on korjauskeino.

Arttu- kirjoitti:

Luulisi ettei kokonaistaloudellisestikaan ole kovinkaan kannattavaa jos teillä on tekninen tuki koko ajan työllistettynä asiakkaiden ongelmia ratkomassa ja firmiksiä päivittämässä, ellette sitten onnistu kaatamaan näitä asiakkaiden niskaan sadan euron suojelurahoja perimällä..

Se on muuten aika hyvä uhkaväline, pitää varmasti monet asiakkaat hiljaisina kärsimässä pätkivästä yhteydestä; "Entä jos tämä onkin meidän päässä tämä vika ja korjaaminen maksaakin satasen?"


99e maksua ei ole tarkoitus pelotella ketään. Pätkimis ongelmat ovat monesti melko haastavia ratkaista. Vikapalvelumme pystyy hieman tulkitsemaan voiko vika jäädä modeemiin, tietokoneeseen tai linjaan. Aina tämä ei tietenkään ole mahdollista. Siksi joskus toisen modeemin testaaminen voi olla hyvä ja helpoin ratkaisu. Ensimmäisenä kuitenkin kokeillaan päivittää modeemi, koska siitä on havaittu olevan apua. Aina kun yhteyden kanssa tulee ongelmia, siitä kannattaa olla yhteydessä Vikapalveluumme esim. Omien sivujen kautta, niin me otamme yhteyttä sinuun. Pystymme tutkimaan hieman, mistä ongelma voisi johtua ja antaa ohjeita sen mukaan. Osaan ongelmista löytyy korjaus suoraan.

Harmi että ongelmat ovat alkaneet heti alussa. Vastasinkin sinulle jo toiseen ketjuun. Kokeillaan firmwaren päivitystä ensin. Jos siitä ei ole apua niin sinun kannattaa tehdä asiasta vikailmoitus.

Vastaa