Cisco EPC3825 pätkii


Hei,

Minulla on 100/5 ja boxina Cisco EPC3825.

Firmiksenä:
Firmware Name: epc3825-v302r125533-110811c.bin
Firmware Build Time: Aug 11 18:20:51 2011

Nyt on alkanut suoraan sanottuna jo kyllästyttämään tämä pätkiminen mitä tulee. Pelaamisesta ym. ei tule yhtään mitään.

Välillä yhteys saattaa toimia pidemmänkin aikaa tai sitten se saattaa käydä ylhäällä, jonka jälkeen pätkästä uudestaan. Yhteen vaiheeseen toimi moitteettomasti jopa pitemmän aikaa, mutta nyt hermot alkaa jo mennä kun yhteys ei toimi kunnolla.

Tämänkin päivän aikana pätkimisiä on tapahtunut lukemattomia kertoja.

Pingit ja yhteysnopeus sen toimiessa pysyvät hyvinä.

Vikatiedotteissa, häiriökartassa tai suunnitelluissa huoltokatkoissa ei ole kuitenkaan mitään tiedotetta, joka koskisi aluettani.

17 kommenttia

Hei Dondi,

Oletko ottanut modeemin palomuurin pois päältä? Jos et niin kokeile sitä.

Palomuurin pois ottaminen onnistuu seuraavasti:

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Disable ja paina Save settings

Jos ongelmat edelleen jatkuvat niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Mun näkemys on, että ongelman syy on kyllä yksioikoisesti tuo Soneran kauppaama Ciscon malli, onkohan jostain saatu sekunda erä halvalla tai sitten malli vaan on susi jo syntyessään? Pätkimisen valittajia kun on kyllä enemmän kuin tarpeeksi, ihan tälläkin palstalla useammassa ketjussa ja muualla netissä lisää. Joten mitä asentajaparka voi tehdä - todeta että vika asiakkaan laitteessa ja laittaa laskun perään! No tuskin nyt sentään uskaltavat, mutta silti romu mikä romu. Piste.
Palomuurin pois ottamisella ei yllättäen ollut mitään vaikutusta.
Tänään ollu aivan törkeetä pätkimistä.

Vikailmoitus jätetty ja kaverit, joilla sama netti ja boxi valittavat aivan samaa asiaa.

Toivottavasti asialle tehtäisiin jotain. Kyllä tässä pikkuhiljaa varmaan voi alkaa katteleen muualta yhteyttä, kun ei toimi. Mistä pystyn hakemaan tämän kuun laskuun hyvitystä, koska 29,90e tälläisestä netistä joka ei toimi kokoajan on aivan liikaa.
Terve,

Täälläkin alkaa palaa hermot pätkimisen takia!

Vaihdoin aikoinaan Soneran ADSL:än Turku kaapeliin juuri kyseisestä syystä. Kiroilin itsekseni kun sonera ilmoitti ostaneensa Turku kaapelin. Pelkäsin että netti muuttuisi taas epävakaaksi, ja näin tietenkin sitten kävi.

Tämä pätkiminen aiheuttaa suunnatonta päänvaivaa pelatessa ja netti on käytännössä täysin käyttökelvoton pelatessa.

Ongelmana esim. kilpailuhenkinen peli josta saa 24h pelikiellon jos katkaisee yhteyden eikä 3 min sisällä kirjaudu takaisin peliin..

Onko nyt kyseessä Soneran epäpätevyys kaapelimodeemi netistä, vai onko koko modeemi erä, Cisco EPC3825, viallinen?

terv. kohtatoistamiseennettiliittymäävaihtavaasiakas
Hei Holaa,

Oletko kokeillut ottaa laitteen palomuurin pois päältä? Jos olet ja ongelma edelleen jatkuu niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Terve, (vika löytynyt)

Sammutin modeemin ja otin virtajohdon pois tunniksi. Tämän jälkeen toimi moitteettomasti 8h putkeen peliin sisäänkirjautuneena. Ennen tätä, vaikka resetoin + palomuurit pois etc., pätki suunnattomasti. Saatto pätkästä jo 10s pelin avaamisen jälkeen tai randomina sitten 5-20 min ja oli noin 3 min pois päältä. Tämä tapahtu noin 30+ kertaa v.lopun aikana.

Vaikuttaa että modeemissa heikohkoja komponetteja käytetty ja/tai softa on p**seelleen koodattu.

Etsiskelin netistä lisätietoa ja vaikuttaa siltä että erittäin monella on juurikin erilaisten Cisco modeemien kanssa samankaltaisia ongelmia ja/tai modeemit hajonnut täysin jopa useampaan otteeseen. Itsellänikin ensimmäinen modeemi oli valmiiksi rikki jo saapuessaan ja jouduin lähettämään sen takainin.

Vaikuttaa siltä että Cisco modeemit yleisesti ovat huonolaatuisia.

Sonera voisi harkita uuden laitevalmistajan valitsemista jos eivät halua huonontaa mainettaan pätkivällä netillä.


Toivottavasti tästä oli jotain apua muille Cisco EPC3825 modeemin omistajille.



Ei kai tässä muukan auta kuin ottaa töpselit yöksi seinästä irti. Hullua touhua, mutten jaksa ruveta tappelemaan soneran asiakaspalvelun kanssa.
Nyt lähtee taas järki. Pari viikkoa pysy pystyssä ja taas se alko tänään.

Nyt mulla meni viimeistään hermot tähän.

57 % todellakin kärsii pätkivästä liittymästä ja näyttäisi, että kuulun näihin.

Koitin laittaa omien sivujen kautta soittopyynnön asiakaspalveluun irtisanomisen kautta, mutta siellä oli, että

"Ensimmäinen vapaa ajankohta:
Valitettavasti vapaita aikoja ei ole"

Oikeasti?

Nyt toivon, että teillä luettaisiin nämä viestit ja otettaisiin yhteyttä, koska 30e/kk tälläisestä on naurettavaa.
Hei dondi,

ymmärrän hyvin että kärsivällisyytesi alkaa olemaa koetuksella. Voit jättää vikailmoituksen myös netissä palvelupyynnöllä jolloin Vikapalvelumme soittaa sinulle. Nopeimmin voit jättää vikailmoituksen soittamalla numeroon 0206 90101, puhelu on normaalihintainen (ark.8-20).
Jälleen mennään, pari viikkoahan se taas kesti, nyt on jälleen vikailmoitus jätetty. Viime viestin jälkeen meni pari päivää, että alkoi toimimaan. 7.3. lähtien ollaan taas alotettu tämä pätkiminen.
Et tosiaan ole yksin ciscon ja soneran ongelmien kanssa. Arvaappa harmittaako kun perheellisenä muutenkin on vähän aikaa pelailla ja kun vihdoin on omaa aikaa niin pätkiikö modeemi/netti??? No tottakai se pätkii!! On tämä hienoa ja kyllä olen laittanut vikailmoitusta kehiin... Ja ei ole palomuuri päällä modeemissa, kun se oli päällä se ei toiminut pätkän vertaa.
Hei MikaS,

Vieläkö yhteys on pätkinyt? Tarkistin juuri että modeemisi on ollut linjoilla hieman yli viisi päivää.

Varmistathan vielä että palomuuri on modeemista pois päältä. Lisäksi voisit ottaa Block IP Flood detection asetuksen pois päältä.

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall.
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Disable.
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
Taas se alkoi, reilun tunnin sisään netti käynyt alhaalla n. 15 kertaa. Välillä 10sec, välillä pitempään.

Kyllähän tämä jo reilun kuukauden toimikin!
Hei Dondi,

Rovaniemen alueella tehdään Kaapeli-TV verkossa huoltotöitä ja katkokset voivat mahdollisesti johtua tästä. Sivuiltamme löytyy tiedoita asiaan liittyen.

Sonera modernisoi kaapeli-tv-verkkoa Rovaniemellä 15.4.2013 alkaen.

Huoltotöitä tehdään kolmen viikon ajan Saarenkylän, Kuusamontien ja Vaaralan alueilla alkaen 15.4.2013. Kaapeli-tv-palvelussa saattaa esiintyä katkoksia arkipäivisin klo 9–16.30. Kaapeli-tv-verkon modernisointi mahdollistaa kaapelitalouksille entistä laajemman tv-tarjonnan ja Soneran kaapelilaajakaistayhteyden saatavuuden tämän vuoden aikana.

Muista katkoksista ilmoitetaan myöhemmin.

Pahoittelemme huoltotöistä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Sonera Asiakaspalvelu


Varmistathan myös että olet kytkenyt modeemin palomuuri on kytketty pois päältä.

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Disable
5. Ota Block IP flood detection pois päältä
6. Paina Save settings

Jos noita katkoksia esiintyy vielä klo 16:30 jälkeenkin niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä niin voimme selvittää ongelmaa tarkemmin.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Ajattelin, että en asu lähelläkään noita alueita, niin ne eivät koskisi ongelmaani.

Jätin tuossa hetki sitten jo vikailmoituksen, kun en huomannut edellistä kirjoitustasi sitä ennen.

Tällä hetkellä netti on jo toiminut hyvin ja oikealla nopeudella. Miten jos netti nyt alkaakin toimia moitteettomasti, miten poistan vikailmoituksen, jonka tein netissä?
Hei Dondi,

Ja jos näyttää siltä että ongelma onkin jo poistunut, niin vikailmoituksen voi tarvittaessa perua esim. soittamalla vikapalveluumme. Tarvittaessa voin tätäkin kautta laittaa perumisesta tiedon.

Jätitkö vikailmoituksen soittamalla vai palvelupyyntönä?

Vikailmoituksesta ei varmaan tässä tapauksessa ole kuitenkaan haittaa. Voimme ainankin tarkistaa yhteyden tämänhetkisen tilanteen ja tarkistaa olisivatko katkot voineet liittyä muutostöihin.
Jätin vikailmoituksen "Omien sivujen" kautta silloinkun netti toimi.

Nyt pari kertaa ollu pienempiä kaatumisia, mutta muuten pelannu ihan jees.

Edit:

Nyt toimii jälleen hyvin, joten vikailmoitukseni voi poistaa.
Terveppä terve!

Me asumme Rovaniemellä 3kaupunginosan alueella, ja meilläkin pätkii netti, juts tuo viimesenjälkeen huippu modeemi.

Koittakaa äkkiä saaha kuntoon, ettei käy niinkuin jenkeissä.

Vastaa