Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
cisco_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Cisco EPC3825, yhteys ei toimi - valot vilkkuu

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Mielenkiintoinen kokemus tämä kaapelimodeemiyhteys. Linja aktivoitu uuteen kotiosoitteeseen n. 2 vkoa sitten ja tällä ajalla yhteys pelannut vain 1 päivänä n. 6h ajan. Vikapalveluun kulutettu jo useampi euro ja jopa toinen modeemi jo kierroksessa, eikä yhteydet pelaa sen paremmin. Firmis päivityskin pyydetty/vastaanotettu mutta en tiedä mikä on viimeisin versio, koska jouduin kokeilemaan tehdasasetusten palautusta - mikä ei kylläkään auttanut tähän ongelmaan.

Aluksi valot paloivat laitteessa ok, vaikkei yhteyttä niinkään ollut mutta nyt modeemi hakee verkkoa jo 3:tta vuorokautta, ja vilkuttaa valoja kun yökerhon tanssilattialla...

*T U R H A U T T A V A A*

*lisäys

Purkin tietoja katsellessani huomasin, että kohdassa "Local Network" MAC address viimeinen merkki on poikkeava mitä "Gateway Information" ja "About" -kohdissa. Onko ok? En ole mikään asiantuntija näiden kanssa…
11 vastausta
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Cisco,

Olitkin jo tehnyt liittymästäsi vikailmoituksen. Toivotaan että ongelma saadaan ratkaistua mahdollisimman pian.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
cisco_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
No, asentaja kävi säätämässä taloyhtiön keskuksesta taajuudet kohdalleen ja yhteys pelasi 3 pvän ajan hienosti. Ajattelin, että onpa loistava tämä kaapelinetti, kunnes ongelmat alkoivat. Tämän 3 pvän jälkeen yhteys on ollut arpapeliä. Välillä yhteys toimii, välillä ei. Yhteys saattaa olla alhaalla jopa kokonaisen vuorokauden, viimeksi eilen. Tänään linja pelasi aamulla pari tuntia ja tällähetkellä modeemi taas vilkuttaa valoja. Jos modeemi nousee linjalle, yhteys usein tökkii-jumii ei toimi lainkaan. Parhaimmillaan kun yhteys pelaa, netti saattaa hyvällä tsägällä toimia n. 2-6h ok.

On tämä aika turhauttavaa…
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Cisco,

Laitoin modeemillesi päivitystä tulemaan. Käy päivityksen jälkeen kytkemässä modeemin palomuuri pois päältä.

1. Mene selaimella osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings

Mikäli yhteyden ongelmat kuitenkin jatkuvat tuonkin jälkeen, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
cisco_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Marko- kirjoitti:
Hei Cisco,

Laitoin modeemillesi päivitystä tulemaan. Käy päivityksen jälkeen kytkemässä modeemin palomuuri pois päältä.

1. Mene selaimella osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings

Mikäli yhteyden ongelmat kuitenkin jatkuvat tuonkin jälkeen, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.


OK! Odotellaan päivitystä. Tällähetkellä modeemi nousi linjoille…Kaiken järjen mukaan mulla pitäisi olla viimeisin firmis - teiltä lähetetty. …epc3825-v302r125554-120725c

Miksi palomuuri pitää kytkeä pois - täytyyhän modeemissa palomuurisuojaus olla, eikö?
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Cisco,

Modeemin palomuuri saattaa aiheuttaa yhteyteen pätkimistä tai hidastelua. Kytkemällä palomuurin pois, on mahdollista että yhteys toimii vakaammin.

Mainitsemasi versio on uusin käytössä oleva ohjelmistoversio. Mikäli kyseinen versio oli jo modeemissa, niin kokeile nyt vielä ottaa palomuuri pois käytöstä. Mikäli yhteydessä on siitä huolimatta ongelmaa, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä.

Modeemin palomuuri ei juurikaan vaikuta tietokoneen suojaukseen ja tässäkin tapauksessa palomuuri saattaa aiheuttaa enemmän harmia kuin hyötyä. Koneella tulisi olla aina oma virus/palomuuriohjelmisto.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
cisco_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Marko- kirjoitti:
Hei Cisco,

Modeemin palomuuri saattaa aiheuttaa yhteyteen pätkimistä tai hidastelua. Kytkemällä palomuurin pois, on mahdollista että yhteys toimii vakaammin.

Mainitsemasi versio on uusin käytössä oleva ohjelmistoversio. Mikäli kyseinen versio oli jo modeemissa, niin kokeile nyt vielä ottaa palomuuri pois käytöstä. Mikäli yhteydessä on siitä huolimatta ongelmaa, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä.


No, mä kokeilen tuota jos yhteys alkaa tökkimään - toistaiseksi yhteys pelaa ok! Ongelma on ollut enempi siinä että modeemi putoo linjoilta ja se hakee ja hakee valoja.

Marko- kirjoitti:

Modeemin palomuuri ei juurikaan vaikuta tietokoneen suojaukseen ja tässäkin tapauksessa palomuuri saattaa aiheuttaa enemmän harmia kuin hyötyä. Koneella tulisi olla aina oma virus/palomuuriohjelmisto.


Tuntuu jotenkin (koskaan ei ole tarvinnut tehdä) oudolta asettaa palomuuri pois modeemista ja jäädä pelkan koneen oman palomuurin varaan…

Harmi, ettei tuo teidän firmis/modeemi tue "bridge" tilaa, sillä nattaisin mielummin Airport Express:lla ja pitäisin Ciscon siltaavana. Tällaisella kokoonpanolla olen mennyt vuosia edellisien yhteyksien (esim teidän valokuitu) kohdalla täysin ongelmitta.
cisco_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Marko- kirjoitti:
Hei Cisco,

Laitoin modeemillesi päivitystä tulemaan. Käy päivityksen jälkeen kytkemässä modeemin palomuuri pois päältä.


Varmistelen, laitoitko päivityksen kun modeemi putosi äsken linjoilta ja hakee nyt koko ajan linjaa, vai iskikö tuohon taas joku vaiva?

…lisäys… Pari tuntia modeemi oli alhaalla jonka jälkeen nousi takaisin linjoille. Yhteys pelannut yön yli ongelmitta! …toivottavasti sama jatkuu!
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Cisco,

Kyseessä ei todennäköisesti ollut modeemin päivitys. Modeemin päivitys vie maksimissaan noin 10-15 minuuttia ja tuona aikana modeemi käynnistyy uudelleen. Kuulostaisi ennemmin että linjoilla on ollut jotain häiriötä.

Mikäli ongelma palaa, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
cisco_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Nettiyhteys pelasi pvän/pari täydellisesti. Nyt linja ollut alhaalla jo [u:3jxsh693]vuorokauden[/u:3jxsh693], modeemi yrittää koko ajan nousta linjoille.

Kiinteän verkon häiriökartan / osoitehaun mukaan alueellani ei olisi ongelmia, mutta kartan alapuolella on joku kuvaus, jossa kerrotaan "Yleiset häiriöt" kohdassa "Alueellinen vika verkossa jne" - miten tuota nyt pitäisi tulkita?
Tämän osion uusimmat keskustelut