Cisco EPC3825, yhteys ei toimi - valot vilkkuu

  • 11 December 2014
  • 11 kommenttia
  • 231 katselukertaa

Mielenkiintoinen kokemus tämä kaapelimodeemiyhteys. Linja aktivoitu uuteen kotiosoitteeseen n. 2 vkoa sitten ja tällä ajalla yhteys pelannut vain 1 päivänä n. 6h ajan. Vikapalveluun kulutettu jo useampi euro ja jopa toinen modeemi jo kierroksessa, eikä yhteydet pelaa sen paremmin. Firmis päivityskin pyydetty/vastaanotettu mutta en tiedä mikä on viimeisin versio, koska jouduin kokeilemaan tehdasasetusten palautusta - mikä ei kylläkään auttanut tähän ongelmaan.

Aluksi valot paloivat laitteessa ok, vaikkei yhteyttä niinkään ollut mutta nyt modeemi hakee verkkoa jo 3:tta vuorokautta, ja vilkuttaa valoja kun yökerhon tanssilattialla...

*T U R H A U T T A V A A*

*lisäys

Purkin tietoja katsellessani huomasin, että kohdassa "Local Network" MAC address viimeinen merkki on poikkeava mitä "Gateway Information" ja "About" -kohdissa. Onko ok? En ole mikään asiantuntija näiden kanssa…

11 kommenttia

Hei Cisco,

Olitkin jo tehnyt liittymästäsi vikailmoituksen. Toivotaan että ongelma saadaan ratkaistua mahdollisimman pian.
No, asentaja kävi säätämässä taloyhtiön keskuksesta taajuudet kohdalleen ja yhteys pelasi 3 pvän ajan hienosti. Ajattelin, että onpa loistava tämä kaapelinetti, kunnes ongelmat alkoivat. Tämän 3 pvän jälkeen yhteys on ollut arpapeliä. Välillä yhteys toimii, välillä ei. Yhteys saattaa olla alhaalla jopa kokonaisen vuorokauden, viimeksi eilen. Tänään linja pelasi aamulla pari tuntia ja tällähetkellä modeemi taas vilkuttaa valoja. Jos modeemi nousee linjalle, yhteys usein tökkii-jumii ei toimi lainkaan. Parhaimmillaan kun yhteys pelaa, netti saattaa hyvällä tsägällä toimia n. 2-6h ok.

On tämä aika turhauttavaa…
Hei Cisco,

Laitoin modeemillesi päivitystä tulemaan. Käy päivityksen jälkeen kytkemässä modeemin palomuuri pois päältä.

1. Mene selaimella osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings

Mikäli yhteyden ongelmat kuitenkin jatkuvat tuonkin jälkeen, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Marko- kirjoitti:
Hei Cisco,

Laitoin modeemillesi päivitystä tulemaan. Käy päivityksen jälkeen kytkemässä modeemin palomuuri pois päältä.

1. Mene selaimella osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings

Mikäli yhteyden ongelmat kuitenkin jatkuvat tuonkin jälkeen, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.


OK! Odotellaan päivitystä. Tällähetkellä modeemi nousi linjoille…Kaiken järjen mukaan mulla pitäisi olla viimeisin firmis - teiltä lähetetty. …epc3825-v302r125554-120725c

Miksi palomuuri pitää kytkeä pois - täytyyhän modeemissa palomuurisuojaus olla, eikö?
Hei Cisco,

Modeemin palomuuri saattaa aiheuttaa yhteyteen pätkimistä tai hidastelua. Kytkemällä palomuurin pois, on mahdollista että yhteys toimii vakaammin.

Mainitsemasi versio on uusin käytössä oleva ohjelmistoversio. Mikäli kyseinen versio oli jo modeemissa, niin kokeile nyt vielä ottaa palomuuri pois käytöstä. Mikäli yhteydessä on siitä huolimatta ongelmaa, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä.

Modeemin palomuuri ei juurikaan vaikuta tietokoneen suojaukseen ja tässäkin tapauksessa palomuuri saattaa aiheuttaa enemmän harmia kuin hyötyä. Koneella tulisi olla aina oma virus/palomuuriohjelmisto.
Marko- kirjoitti:
Hei Cisco,

Modeemin palomuuri saattaa aiheuttaa yhteyteen pätkimistä tai hidastelua. Kytkemällä palomuurin pois, on mahdollista että yhteys toimii vakaammin.

Mainitsemasi versio on uusin käytössä oleva ohjelmistoversio. Mikäli kyseinen versio oli jo modeemissa, niin kokeile nyt vielä ottaa palomuuri pois käytöstä. Mikäli yhteydessä on siitä huolimatta ongelmaa, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä.


No, mä kokeilen tuota jos yhteys alkaa tökkimään - toistaiseksi yhteys pelaa ok! Ongelma on ollut enempi siinä että modeemi putoo linjoilta ja se hakee ja hakee valoja.

Marko- kirjoitti:

Modeemin palomuuri ei juurikaan vaikuta tietokoneen suojaukseen ja tässäkin tapauksessa palomuuri saattaa aiheuttaa enemmän harmia kuin hyötyä. Koneella tulisi olla aina oma virus/palomuuriohjelmisto.


Tuntuu jotenkin (koskaan ei ole tarvinnut tehdä) oudolta asettaa palomuuri pois modeemista ja jäädä pelkan koneen oman palomuurin varaan…

Harmi, ettei tuo teidän firmis/modeemi tue "bridge" tilaa, sillä nattaisin mielummin Airport Express:lla ja pitäisin Ciscon siltaavana. Tällaisella kokoonpanolla olen mennyt vuosia edellisien yhteyksien (esim teidän valokuitu) kohdalla täysin ongelmitta.
Marko- kirjoitti:
Hei Cisco,

Laitoin modeemillesi päivitystä tulemaan. Käy päivityksen jälkeen kytkemässä modeemin palomuuri pois päältä.


Varmistelen, laitoitko päivityksen kun modeemi putosi äsken linjoilta ja hakee nyt koko ajan linjaa, vai iskikö tuohon taas joku vaiva?

…lisäys… Pari tuntia modeemi oli alhaalla jonka jälkeen nousi takaisin linjoille. Yhteys pelannut yön yli ongelmitta! …toivottavasti sama jatkuu!
Hei Cisco,

Kyseessä ei todennäköisesti ollut modeemin päivitys. Modeemin päivitys vie maksimissaan noin 10-15 minuuttia ja tuona aikana modeemi käynnistyy uudelleen. Kuulostaisi ennemmin että linjoilla on ollut jotain häiriötä.

Mikäli ongelma palaa, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.
Nettiyhteys pelasi pvän/pari täydellisesti. Nyt linja ollut alhaalla jo [u:3jxsh693]vuorokauden[/u:3jxsh693], modeemi yrittää koko ajan nousta linjoille.

Kiinteän verkon häiriökartan / osoitehaun mukaan alueellani ei olisi ongelmia, mutta kartan alapuolella on joku kuvaus, jossa kerrotaan "Yleiset häiriöt" kohdassa "Alueellinen vika verkossa jne" - miten tuota nyt pitäisi tulkita?
Hei Cisco,

Suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä, niin selvitetään ongelmaa tarkemmin.
No, sain yhteyden pelaa resetoimalla modeemin - katsotaan nyt kuinka pitkään tätä iloa taas kestää…

Vastaa