DG301AL, netin katkeaminen ja xbox live.

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Ongelmani on seuraavanlainen:
Sain uuden boksin sonera koti-tv laitteiston päivityksen yhteydessä. Inteno Broadband DG301AL jonka asentamisen jälkeen ongelmat alkoivat. Tietokoneen käytössä asiaa ei niin huomaakkaan, kun netti katkaisee pieneksi hetkeksi. Kuitenkin xbox pelatessa asian huomaa erittäin ärsyttävällä tavalla. Xbox live katkaisee yhteyden ja samalla heittää pelistä sen takia ulos. Mikä neuvoksi?

On käynnistelty boksia uudelleen ja revitty johtoja irti. Älkää aloittako niiden katsomisella neuvontaa, kiitos.

6 kommenttia

Hei Iiro21,

Olitko kokeillut myös tuota Intenon resetointia?

Jos sekään ei ole auttanut, niin suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Itsellä sama juttu, Xbox Live pätkii. Sama modeemi. Onko ratkaisua?
Hei Iiro21 ja Teravapiirto123,

Jos nettiyhteys muuten toimii normaalisti, niin tuohon voisi seuraavaksi kokeilla 4 portin siltaamista. Tästä kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä, niin voimme tuon toimenpiteen tehdä.

Mikäli yhteydessä on muutakin ongelmaa, niin kannattaa jättää asiasta vikailmoitusta.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Itse paikansin vian tuohon Intenon langattomaan yhteyteen. Laitoin xbox ja toisen tietokoneen kiinni johdoilla niin niissä loppuivat ongelmat. Toisessa koneessa vielä kuitenkin havaittavissa pientä pätkimistä. Yksiselitteinen ongelma on, että langattomassa verkossa vika.

Laitetaanko Inteno vaihtoon vai onko jotain ongelman ratkaisuja?
Hei Iiro21

Voisit kokeilla säätä WLANin asetuksia intenon laitteesta. Intenon hallintaan pääset käsiksi verkkokaapelilla liitetyn tietokoneen kanssa. Kirjoita selaimen osoiteriville 192.168.1.1 niin hallintasivu aukeaa.

Langattoman verkon säädöissä kannattaa kokeilla seuraavia:
- Ota Power reduction -valinta pois päältä.
- Lyhennä SSID-tunnistetta alkuperäisestä Sonera-B8-65-C4-34 -tyyppisestä nimestä esim. muotoon sonera34.
- Vaihda Channel selection -valinta johonkin muuhun kanavaan.
- Muuta salausmuotoa, ota WPA+WPA2 pois ja vaihda tilalle pelkkä WPA tai WEP -salausmuoto.
Nyt toimii kun kytkin automaattisen kanavavalinnan pois ja kanavan kuusi päälle.

Vastaa