DNS palvelin


Eli muutama sivu ei päästä sisään muuten kun proxyn avulla joten teillä on ongelmia dns palvelimessa tai muualla.
Olisiko mahdollista korjata vika pikapuoliin.
Esim. muilla liittymillä pääsen kyseisille sivuille ongelmitta mutta taas kerran SONERA edustaa ja blokkaa.

Muutama tuttu on päässyt sivuille VPN avulla ja proxylla. itse samoin.
Mutta ennen on päässyt ilman proxya.

19 kommenttia

Hei Gefaus

Tarkentaisitko vielä mistä sivuista on kyse.
kyseiset sivustot ovat hollannin palvelimilla enempää teidän EI tarvitse tietää.
Hei Gefaus

Ilman tietoa mistä sivustosta on kyse emme voi ikävä kyllä selvittää mistä mahtaa olla kyse. Voit tarvittaessa olla myös yhteydessä vikapalveluumme jos sitä kautta ongelmaa voitaisiin selvittää.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Kyse on ecatel.netin palvelimilla olevista sivuista. Esim. Rautaportti ja Finbytes.org ei toimi.
Saunalahden netillä toimii joten vika on Sonerassa.

Kyseisille sivuille ei pääsee Soneran netin kautta edes ip osoitteella, joten eihän Sonera ole estänyt pääsyä noille sivuille?
Jep ei toimi. Onneks en ruvennu omista laitteista vielä vikaan etsimään, kun olikin taas näemmä jostain muualta kiinni, niinkuin 99,9% kerroista jos joku ongelma on jossain.

Ei toimi muuten edes http://www.ecatel.net etusivu Soneran liittymästä, puhelimen kautta (Saunalahti) aukenee vallan mainiosti.

Tracing route to www.ecatel.net [89.248.167.19]
over a maximum of 30 hops:

1 16 ms 16 ms 16 ms 84.248.160.1
2 16 ms 16 ms 16 ms jklcredger01-e-3-2.datanet.tele.fi [141.208.151.
169]
3 16 ms 16 ms 16 ms jklcore1-o-0-1-0-0.datanet.tele.fi [141.208.26.2
6]
4 30 ms 21 ms 43 ms hkicore2-o-5.datanet.tele.fi [141.208.204.189]
5 21 ms 21 ms 154 ms hkiasbr1-o-4.datanet.tele.fi [141.208.25.86]
6 21 ms 22 ms 21 ms hls-b2-link.telia.net [213.248.75.17]
7 28 ms 28 ms 30 ms s-bb2-link.telia.net [80.91.250.60]
8 44 ms 43 ms 44 ms hbg-bb2-link.telia.net [213.155.130.171]
9 47 ms 49 ms 50 ms adm-bb2-link.telia.net [213.155.130.60]
10 51 ms 51 ms 51 ms adm-b5-link.telia.net [213.155.132.161]
11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
24 * ^C
jne jne.
Sama vika Soneran kanssa. Muuta kautta toimii hienosti.
Kyse on ecatel.netin palvelimilla olevista sivuista.
Eli taas mennään, missä Sonera siellä ongelma..... [u:3m6xhqay]Turunkaapelitelevision aikaan ei ollut mitään ongelmia[/u:3m6xhqay], kaikki toimi Soneralla tökkii aina.
Saadaanko tähän korjausta vai pitääkö vaihtaa liittymää?
Itsekään en pääse kyseiselle sivustolle ja siellä on tällä hetkellä elintärkeät remonttisuunnitelmat tallessa, joten jokin fiksu ratkaisu tähän tilanteeseen olisi ihan poikaa. Täytyy vain toivoa, ettei määräaikaisesta sopimuksesta löydy kohtaa joka estää sopimuksen purkamisen vaikka operaattori keksisikin polkea yksilön perustuslaillisia oikeuksia sananvapauteen eu-tuomioistuimen ennakkopäätöksen vastaisesti 🙂
Kyllä olisi kiva saada jotain tietoa et mikä mättää kun saunalahden liittymällä pääsee sivuille joita muut ovat maininneet mut soneran ei onneksi loppuu kuun loppuun määräaikainen tilaus niin ei tarvi tätä enää katella
Hei kepippi

Asia on meillä selvityksessä. Pahoittelemme ongelmasta aiheutuvaa haittaa. Toivottavasti asia saadaan ratkaistua pian!
Liittyykö tämä kyseinen ongelma kuvassa olevaan ongelmaan.? Koska Saunalahden liittymällä ei ole tätä ongelmaa ja nyt Soneran liittymällä ongelmaa on esiintynyt useammalla sivulla.
Ecatel - hakkereiden, warettajien jne. suojelija - Sonera blokkaa heidät salaperäisesti... sattumaa vai tarkoituksella tehtyä?

Oma VPN yhteys kulkee Ecatelin palvelimen läpi myös. Viime aikoina vähän alkanut hidastelemaan, liekkö Sonera taas asialla.
Ongelmana on, etten pääse soneran internetyhteydellä tiettyihin Neobitin webhotelli-palvelimiin. Heidän mukaan ongelma on internetoperaattorin reitityksissä eli soneralla. Ongelmat alkoivat eilen aamulla ja kestivät usean tunnin ja taas tänään klo 15 jälkeen samat ongelmat alkoivat. Proxyn kautta haluamiini sivuihin kyllä pääsee mutta en jaksa sen kanssa kikkailla ja sitä paitsi, useat sivuston kävijät eivät tätä proxykikkailua edes tiedä. Duunit tässä kusee kun pitäisi sivuja tehdä kyseisiin palvelimiin. Onko ongelma teillä tiedossa?

Ps. Saako teille ilmoitettua vikatilanteista muuten kuin soittamalla maksulliseen numeroon?
Hei ZyrTech

Voit jättää vikailmoituksen käyttämällä palvelupyyntölomakkeella. Lisätiedot kenttään kannattaa tarkentaa mistä kyse, niin voimme tutkia asiaa.
No hei Marko,

Kerropas miten käytän tuota palvelupyyntölomaketta? En pääse kuin sivulle 3 asti, jolloin palvelu heittää jonkun typerän Kyllä! -ilmoituksen ja kehotuksen soittamaan maksulliseen tukeen. Mistä pääsen selostamaan tarkasti mikä on ongelma?
Hei ZyrTech

Esimerkkinä voit tehdä seuraavat valinnat.

Kun olet kirjautunut sisälle valitse "Aloita".
Valitse nyt "Kotisivut" ja paina "Seuraava".
Valitse taas "Aloita".
Valitse "Jokin muu" ja paina "Seuraava".
Valitse uudelleen "Seuraava".
Kirjoita nyt lisätiedot kenttään tarkka kuvaus ongelmasta, täytä yhteystietosi. Käyttäjätunnus kenttään laita laajakaistaliittymäsi käyttäjätunnus.
Valitse sitten "Lähetä".
Kiitti.

Se olikin piilotettu ovelasti kotisivujen alle. Palvelua parantavana palautteena voisin ehdottaa, että vikalistaan voisi lisätä vielä 'muu vika' - kohdan, josta avautuisi vastaavanlainen palautelomake.
ZyrTech kirjoitti:
Ongelmana on, etten pääse soneran internetyhteydellä tiettyihin Neobitin webhotelli-palvelimiin. Heidän mukaan ongelma on internetoperaattorin reitityksissä eli soneralla. Ongelmat


Oletteko ZyrTech löytäneet tähän mitään ratkaisua? Omaa yhteyttä (Valokuitu Turku) on vaivannut täysin sama ongelma viime viikosta lähtien. Osaan Neobitin palvelimia yhteys onnistuu, mutta juuri siihen mihin tarvitsisi, ei. Ongelma tuntuu todella oudolta, sillä esim. ping vastaa normaalisti, mutta nettiselaimella tai ftp:llä yhteys ei toimi.

edit: Nyt torstaina reilun viikon kuluttua ovat yhteydet jälleen alkaneet pelata.

Vastaa