Digiboksi nykii, tallennus hidasta, myyjä valehteli

  • 11 December 2014
  • 1 kommentti
  • 10 katselukertaa

Omaan tämmöisen VIP 1963 boksin jossa on kovalevy.
Ensinnäkin ostin (tai siis luulin ostaneeni) boksin vain siitä syystä, että saan tallennukset talteen ulkoiselle kovalevylle jos joskus niitä haluan myöhemmin katsoa. Myyjä kun väitti minulle, että tämä onnistuu.
Kysyin siis myyjältä suoraan "Saanko tallenteet ulos boksista talteen" ja hän vastasi "Kyllä onnistuu, voi olla hieman hankalaa, mutta onnistuu".
Lisäksi luin vasta nyt, että summa jonka maksoin boksista on vain "vuokra" eli en saa edes boksia omaksi.

Toiseksi, ei ole väliä mitä tallennan tai katson. Kaikki nykii. Tämän huomaa erityisesti, kun kuva liikkuu. Ongelma ilmenee ainoastaan tällä digiboksilla. Television sisäänrakennettu digiboksi ja toinen ulkoinen boksi toimivat täydellisesti. Soneran nopeustesti antaa 96 Mbit/s / 16 Mbit/s joten kaistastakaan ei jää kiinni.

Digiboksilla tallentaminen netin kautta on yhtä tuskaa. Jokainen tallenna napin painallus kestää 10 - 30 s.

Voinko siis palauttaa tämän boksin Sonera liikkeeseen, saada rahat laitteesta + toimituskulut takaisin ja saada tilalle normaalin ei kovalevyllisen version?
Ihan siitäkin syystä, että myyjä valehteli minulle kun kauppaa tehtiin (soitin itse suoraan Soneran myyntinumeroon).

1 kommentti

Hei. Sonera KotiTV digiboksit ovat tosiaan Soneran omaisuutta. Jos joskus päätät KotiTV palvelusta luopua, pitää digiboksi palauttaa meille (maksutta tottakai). Tosin digiboksilla ei palvelun lopettamisen jälkeen mitään teekään, sillä se toimii ainoastaan Sonera KotiTV palvelussa.
Jos digiboksin kanssa on ongelmia, eikä kuva näy kunnolla, ilmoitathan asiasta Tekniseen Asiakaspalveluumme puh. 0206 90101 tai jätä asiasta Palvelupyyntö Omien Sivujen kautta. Näin voimme tutkia vikaa ja mahdollisesti lähettää uuden digiboksin rikkoutuneen tilalle.
Tallentavan digiboksin vaihtaminen tavalliseen toki onnistuu ja maksuasiasta voi neuvotella soittamalla Asiakaspalveluumme puh. 0200 17000.

Vastaa