Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
AsiakasTku_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Digiboxin ensimmäinen käynnistys ei onnistu

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Kokeilin laittaa Koti TV:tä toimintaan.

Modemi Thomson TG789vn. Tämä tuntuu toimivan kuten vanhakin modemi. 24 megasesta ADSL liittymästä tulee on 17 megaa läpi ja tämän piti Kot TV:n myyjän mukaan riittää hienosti palvelun toimintaan. Broadband ja ethernet ja internet palaa vihreinät. Netti toimii ok.

Digiboxi Motorolla VIP1003IPTV.

Kun Digiboxiin kytkee sähkön, TV:ssä näkyy viisi mustaa palleroa, joiden pitäisi muuttua kaikkien yksi kerrallaan keltasen kautta vihreiksi.

Ensimmäisen pallo vilkkuu hetken keltaisena ja sitten tulee virheilmoittus: "Error 3: Could not download the system software. Please check cables on the gateway and restart both the gateway and the STB.

Ensimmäinen ja toinen pallo muuttuu vihreäksi, mutta kolmas jaa punaiseksi ja tulee virheilmoitus:
"Error 4: Could not start the system software. Please check cables on the gateway and restart both the gateway"

Ethernet kaapelin irroittamista tulee eri ilmoitus. ADSL-johdon irroitus antaa samat errorit kuin että johto olisi kiinni (?). Mielestäni kaikki johdot ok, ei vaan saa ladattua softaa. Apua?

Lisäys: Vaatiiko Koti TV palvelu Soneran toimesta joteinkin palvelun aktivoimisen kyseiseen laajakaistaliittymään? Jos vaatii, niin se on tainnut jäädä tekemättä.
4 vastausta
Timo-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 213 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei AsiakasTku,

Tuo virheilmoitus tosiaan voi tulla kaikissa tapauksissa, joissa digiboksi ei saa yhteyttä verkkoon. Pikakertaus johdoista: puhelinjohto harmaaseen DSL-porttiin ja digiboksin johonkin keltaisista LAN-porteista. Silloin kaikki pitäisi olla niiden puolesta ok.

Voisit kokeilla Thomsonin resetoimista, jos siitä olisi apua. Ota digiboksista virrat kokonaan pois ja paina Thomsonin palvelureitittimen oikeassa kyljessä olevaa reset-painiketta hammastikulla tai vastaavalla noin 30 sekunnin ajan (virtavalo muuttuu oranssiksi). Odottele, että Broadband-valo syttyy tasaisesti palamaan ennen kuin laitat virran takaisin digiboksiin. Kannattaa huomioida, että tämä toimenpide palauttaa tehdasasetukset, joten itsetehdyt asetukset katoavat.

Voit myös tarvittaessa tehdä digiboksin resetoinnin Sonera Viihteen ongelmatilanteet -ohjesivun neuvojen mukaisesti.

Jos näistä ei ole apua, niin voisit lisätä asiakasnumeron (löytyy laskusta) profiiliisi niin voimme tutkia asiaa tarkemmin.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
AsiakasTku_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Aloin lauantaina epäillä että palvelun avaaminen on kesken Soneran päästä ja niinhän se olikin.

Sunnuntai-iltana huomasin että asennus oli omia aikojaan edennyt. TV:n taustakuva oli muuttunut soneran violetiksi ja tekstit suomeksi. Salasana ei kuitenkaan kelvannut.

Maanantaina tulikin sitten tekstiviesti, että palvelu on avattu. Sen jälkeen salasana kelpasi ja palvelu lähti toimimaan.

Aika ikävää että posti ehtii kuljettaa laitteet kotiin viikonlopuksi, vaikka palvelu aukeaa vasta viikonlopun jälkeen. Parempi olisi että palvelu olisi auki siinä vaiheessa kun asiakas saa raudat, niin ne voi myös ottaa käyttöön. Ihan sama juttu kävi aikoinaan laajakaistan avaamisessa. Modemi tuli ja monta päivää yritn ottaa sitä käyttöön, ennen kuin palvelu alkoi toimia.

Selailin asiaan liittyvää viestintää ja kyllä siellä luki että palvelun avaamisesta tulee vielä erillinen viesti, mutta kun niitä viestejä tuli aika paljon, niin ei sitä oikein tajunnut että se varsinainen avausilmoitus vielä puuttuu. Kehitysideana voisi olla että palvelun avautumisesta esitettäisiin arvioitu avautumishetki, niin ei turhaan yrittäisi sellaista mikä ei voi onnistua.

Nyt palvelu siis toimii ja ihan hyvältä näyttää toistaiseksi. Tosin moitittavaakin löytyy, EPG-ohjelmaoppaan selaaminen on tuskallisen hidasta. Jos nauhoitukset toimiii luotettavasti niin kyllä tämä on ihan hyvä palvelu ja toivottavasti kehittyy edelleen.
Timo-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 213 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei taas!

Syy miksi laitteet tulevat yleensä aina ennen palvelun kytkemistä on se, että esimerkiksi asentajan työ helpottuu huomattavasti kun modeemi on jo valmiiksi seinässä kytkentä hetkellä. Silloin hän pystyy varmistamaan, että kytkentä on mennyt oikein. On myös mahdollista, että jotkut palvelut toimivat ainostaan niihin tarkoitetuilla laitteilla, joten halutaan varmistaa että laitteet ovat saapuneet kun palvelua kytketään.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
AsiakasTku_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
En osta selitystä. Palvelu voidaan kytkeä päälle ensimmäisenä. Sen jälkeen tavarat saapuu asiakkaalle. Ja asentaja tulee viimeisenä, jos ylipäätään on tarvetta.
Tämän osion uusimmat keskustelut