Dual sim ja epäluotettava toiminta

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 37 katselukertaa

Tervehdys

Minulla on käytössä dual sim-palvelu ja sen toiminta on hiukan outoa. Kun tulee tekstiviesti, se tulee vain toiseen puhelimeen ja ei aina pääpuhelimeen vaan sivupuhelimeen. Molemmat puhelimet on päällä. Mikähän on ongelman syy? Joskus toimii kuten pitää mutta joskus ei.

9 kommenttia

Hei morgooni!

Kuulostaapa mielenkiintoiselta tapaukselta, kerrotko vielä missä laitteissa kortit ovat?
Nokia lumia 620 ja Nokia 3720 (iskunkestävä). Sama muuten pätee puheluihinkin, joskin harvemmin kuin tekstari.
Hei,

kyseessä ei ole Dual sim-palvelu, vaan Multi-SIM-palvelu. En tiedä, minkälaisia viestejä ja kuinka paljon sinulta on mennyt vain tuohon toiseen liittymään. Rinnakkaisliittymään ei tule viestejä, mitkä tulevat lyhytnumeroista ja tämä on siis palvelun ominaisuus.

Mikäli ongelma vielä jatkuu, niin otathan ylös tapahtuma-aikoja ja tilanteita.

Tein täällä toimenpiteitä liittymällesi, ja jos ongelma vielä jatkuu, niin otathan uudelleen yhteyttä meihin.

Ystävällisin terveisin,

Pia
Kyse olikin siitä, että rinnakkaiseen tuli mutta pääpuhelimeen ei.

Katellaan.

t.

PA
Hei morgooni !

Kannattaa vielä tarkistaa millaiset on pääliittymän puhelimen kentät siinä vaiheessa kun viesti tai puhelu jää tulematta. Sekin auttaisi meitä selvityksessä kovastikin.
KatjaN kirjoitti:
Hei morgooni !

Kannattaa vielä tarkistaa millaiset on pääliittymän puhelimen kentät siinä vaiheessa kun viesti tai puhelu jää tulematta. Sekin auttaisi meitä selvityksessä kovastikin.


Tämä voi olla pääsyy mutta kun minä olin koulussa pääpuhelimen kanssa ja sivupuhelin oli kotona. Koulussa on soneran vahvistusjohdotus. Koti on huonossa paikassa kentän takia mutta silti sinne tuli.

Tänä aamuna sivupuhelin soi mutta pääpuhelin ei. Ne oli 5 cm päässä toisistaan.
Hei morgooni!

Kieltämättä erikoinen ongelma on kyseessä. Yleensä vastaavanlaiset tilanteet johtuvat siitä, että joko toinen puhelimista on suljettuna tai puhelin on sellaisessa paikassa, missä ei ole signaalia eli kenttää.

Näistä asioista ei ilmeisesti ole kyse sinun puhelimiesi kohdalla. Tässä ei taida olla mahdollisuutta testata SIM-kortteja keskenään puhelimissasi johtuen erikokoisista SIM-korteista. Mikäli tämä kuitenkin onnistuu, voit tämän tehdä. Tällä päästäisiin selvyyteen, johtuvatko ongelmat SIM-korteista vai käytössäsi olevista puhelimista.

Mikäli ongelmat eivät poistu, voit ottaa yhteyttä vikapalvelumme numeroon 0206 90101 (pvm/mpm), joka palvelee ma-pe klo 8-20 ja la 9-16.30. Vaihtoehtoisesti voit käydä puhelimiesi kanssa Sonera Kaupassa, jossa puhelimia ja SIM-kortteja voidaan testata. Lähimmän Sonera Kaupan voit tarkistaa seuraavasta linkistä:

http://www.sonerakauppa.fi/kaupat


Ystävällisin terveisin

Tapani V
Korttien vaihtaminen ei auttanut. Mitä seuraavaksi?

Morgooni
Hei morgooni! Tässä tapauksessa voisit olla yhteydessä vikapalvelumme joko jättämällä häiriöilmoituksen Omien Sivujen kautta tai pirauttamalla numeroon 0206 90101 (pvm/mpm). Näin saadaan asia tarkempaan selvitykseen.

Vastaa