E-lasku?

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Hei! Tilasin jo aikoja sitten e-laskun, mutta edelleen minulle tulee postissa paperinen eikä verkkopankissa e-laskua näy? Missä mahtaa olla vika? Ei viitsisi paperilaskun lähettämisestä maksaa.

9 kommenttia

Moi MinnaHi! Voisit ihan aluksi kytkeä e-laskun uudestaan näiden ohjeiden mukaisesti: http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea ... sku/elasku

Tarkista erityisesti, että laskutusaihe on oikein.

Tarvittaessa poista edellinen e-laskukytkentä verkkopankista ennen kuin kytket sen uudestaan.

Voimme sitten tarkistaa täältä käsin onko kytkentä tullut perille. Lisäätkö tässä tapauksessa asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero).
Hei! Kiitos nopeasta vastauksesta ja ohjeista. Käyn kokeilemassa ja olen tarvittaessa yhteyksissä.
Kysynpä tässä samassa ketjussa kun en viitsi uutta avata jotta miksi minulle tulee yhdestä liittymästä edelleen paperilasku vaikka se on käännetty e-laskuksi jo edellistä verkkopankissa maksaessani. Ja kun minulla on samalla asiakasnumerolla toinen eli vaimon puhelinliittymä sekä vielä mokkulaliittymä ja ne on jo pitkään tulleet yhdellä e-laskulla. Eikä noita nyt saa yhdistettyä yhdelle laskulle kun laskutusjaksokin on sama? Kyseessä on tammikuussa DNA:lta siirretty liittymä.
Ja en aio maksaa tuota paperilaskuveloitusta 2,90€ koska olen laskun kääntänyt e:ksi.
Hei ErkkiXC!

Näyttää siltä että e-laskun kytkennässä kohdallasi on verkkopankissa tapahtunut jokin virhe, jonka takia se ei ole mennyt. Tähän tarkemmin syytä emme näe täällä. Toki saamme kaikki kolme liittymää samalle laskulle. Tässä tapauksessa on helpompaa siirtää sinun numerosi vaimonne "laskulle" joka menee e-laskuna, eli uutta e-laskua ei tarvitset tehdä. Onko tämä ok, että teen tämän muutoksen? // Jani
Juu tuo käy hyvin kun vaan se paperilaskun osuus siitä poistetaan.

Lis. 12.4: Onkohan tuolle tehty mitään, laskujen eräpäivät on 14.4???
Henry kirjoitti:
Hei ErkkiXC!

Näyttää siltä että e-laskun kytkennässä kohdallasi on verkkopankissa tapahtunut jokin virhe, jonka takia se ei ole mennyt. Tähän tarkemmin syytä emme näe täällä. Toki saamme kaikki kolme liittymää samalle laskulle. Tässä tapauksessa on helpompaa siirtää sinun numerosi vaimonne "laskulle" joka menee e-laskuna, eli uutta e-laskua ei tarvitset tehdä. Onko tämä ok, että teen tämän muutoksen? // Jani



Onkohan tuolle tehty mitään, laskujen eräpäivät on 14.4???
Hei ErkkiXC! Kaikki liittymäsi laskutetaan jatkossa samalla laskulla eli seuraavasta 29.4. lähtevästä laskusta alkaen. Maaliskuussa saamasi laskut tulisi vielä maksaa entiseen tapaan kahdella laskulla.
Minna- kirjoitti:
Hei ErkkiXC! Kaikki liittymäsi laskutetaan jatkossa samalla laskulla eli seuraavasta 29.4. lähtevästä laskusta alkaen. Maaliskuussa saamasi laskut tulisi vielä maksaa entiseen tapaan kahdella laskulla.


OK mutta sen paperilaskuveloituksen 2,90€ jätän pois koska olen tehnyt e-laskutilauksen jo aikoja sitten, poistakaa se järjestelmästänne.
Paperilaskutuslisän poistaminen Soineran järjestelmästä on tosiaan syytä tehdä, kun markkinaoikeus on paperilaskusta veloittamisen kieltänyt Elisaa koskevassa päätöksessään.

Vastaa