EPG ei päivity (tyhjä paitsi kellonajat)?


Boxi Topfield 5100 PVRc 5100 HDMI.

- Firmis päivitetty
- Tehdasasetukset palautettu + kanavat haettu
- Palveluluettelo tyhjennetty

EPG ei täyty, suurimmassa osassa kanavia (Surf) on vain kellonaika.
EPG uuddelleenhaku ja tietojen lukumäärä vain pomppii (esim. 3-50-140-290-140-290, jne), sama toistuu kaikilla EPG-puutteellisilla kanavilla.

Maanantaina (2.8) muuttui operaattori Elisa -> Sonera ja samalla ongelma alkoi!

-Jan

137 kommenttia

Tiedossamme ei ole yleistä tai kyseiseen digiboxiin liittyvää EPG-vikaa Soneran kaapelitelevisioverkossa. Jos ongelmat alkoivat heti kaapelitelevisio-operaattorin vaihduttua eikä EPG toimi vieläkään, tee asiasta vikailmoitus Vikapalvelun numeroon 0206 90101 tai TV-palvelujen vikailmoituslomakkeella. Lomakkeen viimeisen sivun Lisätiedot-kenttään voit kirjoittaa ongelman oireista.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Tilanne on pysynyt pääosin samana, paitsi kerran tuo EPG täyttyi kokonaan, mutta muutaman tunnin kuluttua alkoi ohjelmia tippua pois ja nyt on pääosin vain kellonajat.

-J-
Jos ongelma on yhä jatkunut, kannattaa jättää asiasta vikailmoitus edellisen viestimme ohjeilla.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Valitettavasti en kyllä aio istua puhelin korvalla yli 40 minuuttia jonossa, kuten automaattinne ilmoitti!

Vikailmoituslomakkeella on ainoastaan vaihtoehdot ei näy ja näkyy osittain, kumpikaan noista ei sovi vikaan, kaikki kanavat [u:12cfo64s]näkyvät[/u:12cfo64s] hyvin, mutta EPG tiedot eivät.

Joten ilmeisesti joudumme tästä kärsimään, kuten Soneran sähköpostin kirjaantumisongelman kanssa (yli 1,5v ja jatkuu edelleen).

Jan Kronlund
Täällä on sama ongelma ja alkoi heti sen jälkeen kun operaattori vaihtui elisasta soneraksi. Tosin minulla ei näy edes kellonaikoja vaan joutuu odottelemaan minuutin verran ennenkuin mitään ohjelmia ja aikoja ilmestyy EPG:hen. Muutaman minuutin odottelun jälkeen tiedot ovat silti puuttelliset ja välistä puuttuu ohjelmia jne. Boksina on Procaster PVR-6101C.
jankro: Jos lomakkeen vaihtoehdot eivät sovi sinulla olevaan ongelmatilanteeseen, valitse ongelmaan mielestäsi parhaiten sopiva vaihtoehto ja kirjoita ongelmasta tarkempi kuvaus vikailmoituslomakkeen lisätiedot -kenttään.

Vikailmoituslomake tulee vikapalvelumme asiakasneuvojan käsittelyyn, joten asiakasneuvoja näkee lomakkeen lisätiedoista mistä ongelmassa on kyse. Voit halutessasi liittää lomakkeelle myös linkin tähän keskusteluun.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Dante: Olitko koittanut ongelman ratkaisuun vielä mitään toimenpiteitä? Kannattaa tarvittaessa koittaa ongelmassa vielä digiboksin sammuttamista hetkeksi aikaa ja laitteen tehdasasetuksiin palauttamista.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Näyttää siltä että ongelmani ratkesi poistamalla kaikki ylimääräiset ja maksulliset kanavat (n. 150 kpl) kanavalistasta. Ehkä procasterin EPG koitti hakea kaikilta kanavilta tiedot samaan aikaan ja se jumitti koko EPG:n tai jotain sen tapaista.

Syy miksi minulla ylipäätään oli kaikki mahdolliset kanavat listassa oli se, että minulla oli ongelmia kanavakortin/kanavapakettien kanssa ja jouduin päivittäin palauttamaan tehdasasetukset ja hakemaan kanavat uudelleen enkä siis halunnut joka kerran jälkeen poistella ylimääräsiä kanavia 🙂
Minulla ei vielä ongelma poistunut. Sain vain tekstiviestin vikapalvelulta, että joskus tätä sattuu, he eivät voi mitään, saattaa johtua Sonerasta riippumattomista syistä. Tuo nyt ei vaan auta minua yhtään!
EPG tiedot puuttuvat kanavilta:
-Discovery
-CNN
-Animal Planet
-SVT World
-Silver
-ESPN Europe ja America
-Travel Channel

-Jan
Itsellä sama vika. Tämän täytyy olla Soneran ominaisuus, koska toisessa asunnossa on Welho ja samanlainen digiboxi. Soneralla epg ei päivity, welholla toimii kuten pitää.
Sitähän olen heille yrittänyt selittää, mutta kukaan ei tunnu kuuntelevan. Sanotaan vaan että tutkitaan ja asia jää siihen.

Itse olen huomannut saman. Täällä Tampereella näkyy EPG normaalisti Elisalla, mutta Soneralla ei!

-Jan
sama kouvolassa Topfieldin CBC-7000 teräväpiirtoboksilla. sammuttamalla digiboksin epg päivittyy kerran kunnes vähitellen taas tyhjenee ja pelkät kellonajat näkyy.
Aivan sama ilmiö!
Alussa on täynnä, mutta sitten alkaa tippua ohjelmalistaukset pois ja kellonajat vain jäävät.

-Jan
Tänään Discovery, CNN, Animal Planet ja SVT World EPG alkoivat toimia, mutta niitten sijaan koko MTV3 paketti hävitti ohjelmatiedot (paitsi kellonajat).

-Jan
Nostellaas tätä. Vikapalvelusta annettiin ymmärtää, että mulla on paska digipoksi TF600 ja se pitäisi vaihtaa toiseen. Ongelmat ovat tismalleen samoja kuin tässä threadissa ja ihmettelen miksei tälle ole saatu tehtyä mitään? Laskua pukkaa kyllä, mutta ei näe ohjelmia maksetuilta kanavilta että osaisi katsoakin niitä.

Auta armias, kun maksaisi laskusta vain osan. Pommimiehestä lähtien tulee kaikki vierailulle sen jälkeen.
Ei tuo sinun toppari niin vanha vielä ole, että se pitäisi vaihtaa, samoin kuin tuo minun TF5100:kaan.
Kyllä tuohon pitää muu ratkaisu löytyä!

-Jan
Vaikeaa on kaapelitarjoajaakin vaihtaa, kiitos monopolin.
Onko kukaan kysynyt kuluttajaneuvojalta mielipidettä? Veikkaan kyllä, että tarjoaa käräjiä ratkaisuksi.
Laitoin kyselyä kuluttajaneuvojalle, katsotaan mitä ehdottaa toimenpiteiksi.
Kuluttajaneuvonnasta sanottiin, että pitäisi asiasta kysellä Ficorasta. Maahantuoja ei pidä itseään sellaisena tahona, joka ottaa kantaa. Käskettiin ottaa kaapelioperaattoriin yhteyttä. Mieleni tekevi kirota ja KOVAA!
Sonera kaapelitelevisioverkossa epg-tiedot haetaan kanavaniputtain. Jotta epg-tiedot päivittyvät tulee olla jollain kanavanippuun kuuluvalla kanavalla. Epg-tietojen päivitys ja haku kestää n. 1-10 sekunttia.

Soneran kanavaniput löytyvät nettisivuiltamme osiosta Kaapeli-TV-taajuudet.

Yleisimpiin Kaapeli-TV -ongelmatilanteisiinlöytyy myös ohjesivu.

Sonera Kaapeli-TV -yleissivustolta voi myös käydä lukemassa lisää aiheesta.

Kaapeliverkon testatuista digisovittimista löytyy tietoa: http://www.kaapelitelevisio.fi/cableready
HD-laitteista: http://www.kaapelitelevisio.fi/cablereadyhd
Tanja kirjoitti:
Sonera kaapelitelevisioverkossa epg-tiedot haetaan kanavaniputtain. Jotta epg-tiedot päivittyvät tulee olla jollain kanavanippuun kuuluvalla kanavalla. Epg-tietojen päivitys ja haku kestää n. 1-10 sekunttia.

Soneran kanavaniput löytyvät nettisivuiltamme osiosta Kaapeli-TV-taajuudet.

Yleisimpiin Kaapeli-TV -ongelmatilanteisiinlöytyy myös ohjesivu.

Sonera Kaapeli-TV -yleissivustolta voi myös käydä lukemassa lisää aiheesta.

Kaapeliverkon testatuista digisovittimista löytyy tietoa: http://www.kaapelitelevisio.fi/cableready
HD-laitteista: http://www.kaapelitelevisio.fi/cablereadyhd


Topfield bokseissa on jatkuva EPG haku käytettävällä kanavalla ja lisäksi ajastettu ns. syvähaku, joka kestää omassa tapauksessani (38 kanavaa x 120 sek.= 1,5h).
Kaikkia ym. ohjeita on kokeiltu ja ei toimi kuten pitää.
Ja kuten aiemmin totesin, vika ilmaantui siirtyessäni Soneran kaapeliin Elokuussa 2010. Ennen tätä ongelmaa ei ollut.
Sama vika on muissakin taloutemme digibokseissa.

Omat digiboxini löytyvät mainitsemaltanne hyväksytyt mallit sivulta.

Joten tuosta ym. ohjeistuksesta ei ollut pienintätään apua ongelmaani.

-Jan
sevk kirjoitti:
Kuluttajaneuvonnasta sanottiin, että pitäisi asiasta kysellä Ficorasta. Maahantuoja ei pidä itseään sellaisena tahona, joka ottaa kantaa. Käskettiin ottaa kaapelioperaattoriin yhteyttä. Mieleni tekevi kirota ja KOVAA!


Minä olen kironnut täällä jo viime Elokuusta lähtien, ilman ratkaisua.

Ainoa apu on ollut naulata tyyny seinään, että ei se mene rikki kun joutuu takomaan päätään seinään.

Soneralta ei kovin helposti apuja saa, esim. pätkivän laajakaistan vian löytyminen otti miltei pari vuotta jatkuvaa pommitusta ja pätkimisen aikojen sekä pvm. kirjaamista ylös.

-Jan
Nyt viikonlopun kunniaksi osalla kanavista ei ohjelmatietoja ole näkyvissä ollenkaan. Ei löydä syvähaku eikä oma opas. Jos tekisi taas vikailmoituksen.
Ei se paljon auta, Sonera menee 4pv lakkoon maanantaina. Ei toimi aspa, eikä vikoja korjata.

Huomasin tuon saman itsekkin, taisivat hukata EPG:n tahallaan näin lakon aattona!

-Jan

Jätin nyt kuitenkin TAAS kerran vikailmoituksen.
Tanja kirjoitti:
Sonera kaapelitelevisioverkossa epg-tiedot haetaan kanavaniputtain. Jotta epg-tiedot päivittyvät tulee olla jollain kanavanippuun kuuluvalla kanavalla. Epg-tietojen päivitys ja haku kestää n. 1-10 sekunttia.

Soneran kanavaniput löytyvät nettisivuiltamme osiosta Kaapeli-TV-taajuudet.

Yleisimpiin Kaapeli-TV -ongelmatilanteisiinlöytyy myös ohjesivu.

Sonera Kaapeli-TV -yleissivustolta voi myös käydä lukemassa lisää aiheesta.

Kaapeliverkon testatuista digisovittimista löytyy tietoa: http://www.kaapelitelevisio.fi/cableready
HD-laitteista: http://www.kaapelitelevisio.fi/cablereadyhd


Ahaa, kuuluuko tuohon ohjelmatietojen hakemiseen niiden näkymättömyyskin?
Ainakin Topfield TF600c näytti olevan Cable ready-hyväksytty loota. Miksi väittetään, että vika on digipoksissa?

Kannattaisiko kerrankin ottaa asia pöydälle ja katsoa miten verkko makaa. Samalla voisitte korjata jatkuvan pikselöitymisen ja netin onnettoman DNS-järjestelmän. Ennakoivaa kunnossapitoa, nääs! Ennen kuin jostain solmupisteestä kosahtaa jotain ja on netti/tv pimeänä sen jälkeen. (Soneran asennuspuolen tuntien sen korjaukseen menee 1 pv - 1 vuoteen.)

Eikä sovi unohtaa, että olette joillain alueilla ainoa palveluntarjoaja näissä asioissa. Joten kantakaa vastuunne ja alkakaa tekemään asioille jotain.

Vastaa