Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
jurkka74_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ea origin + sonera internet yhteys bugaa

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei! olen törmännyt tälläiseen ongelmaa ja moni muukin muutaman päivän aikana EA origin palvel kautta ladattavien pelien kohdalla ettei ne suostu latautumaan varsinkaan sellaisilla jolla on soneran liittymä/laajakaista. en tiedä oletteko saanut ongelmasta jo palautetta mutta toivoisin että tarkastaisitte onko teidän ja ea origin palvelun välillä jotai rajotteita internet palvelussa jotka voisivat blocata yhteyden?. ongelma on ollut jo pitempäänkin kun kaksi päivää mutta nytkun battlefield 3 beta testaus alkoi 27.9 origin palvelun kautta niin virhe ilmoitukset EA:n foorumeilla ja muillakin foorumeilla lisääntyivät huomattavasti ja näyttää siltä ett kaikilla soneran asiakkailla suomessa on pääsääntoisesti tämä lataus ongelma! origin ohjelma ilmoittaa jatkuvasti lataus tilanteessa virhe 111 koodia ja pelin lataus ei onnistu ja ongelma koskee suurinta osaa ladattavista peleistä originin kautta ei vain bf 3 betaa. Ongelman pystyy mtös kiertään jollakin konsteilla kuulemma esim. käyttämällä toisen palvelun tarjoajan nettitikkua tai lataamalla pelin alun kännykän netti yhteydellä jos se ei ole soneran tarjoama palvelu!? toivoisin pikaista takistusta tähän ongelmaan jos palvelujenne välissä on jotain rajotteita kiitos!
31 vastausta
V-max_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
kaapeliliittyma kirjoitti:
[quote="Veikko":ntz1wqmk]Vikailmoituksen saa jätettyä omilla sivuilla seuraavan reitin kautta:
-> Ylhäältä "Apua ongelmiin"
-> "Laajakaistan vikailmoitus"

Laitoin ylempänä olleen EA:n vastauksen eteenpäin tiedoksi, mutta vikailmoituksia kannattaa edelleen tehdä (aiempien ohjeiden mukaan) että saadaan mahdollisimman paljon tapauksia tutkintaan.

"Olen toiminut ohjeiden mukaan ja tietoinen maksullisesta asentajakäynnistä, jos asentaja rajaa vian loppukäyttäjän laitteisiin tai asunnon sisäverkkoon. (99,81 €) *"
Tämä kohta on pakko ruksia lähettääkseen vikailmoituksen, mutten halua mitään maksullista asentajakäyntiä. :/[/quote:ntz1wqmk]

Luulisin että tässä tapauksessa ei mitään asentajakäyntejä tarvita kun vika on luultavasti soneran reitityksissä!
kaapeliliittyma_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
V-max kirjoitti:
Luulisin että tässä tapauksessa ei mitään asentajakäyntejä tarvita kun vika on luultavasti soneran reitityksissä!

Luulen myös niin, mutta silti tuon ruksiessa hyväksyt asentajan käynnin ja satasen laskun jos jostain ihme syystä päättävät lähettää sellaisen käymään.
Tässä samalla kehitysidea sivustolle: tämä ruksi pitäisi olla valinnainen jotta voi vain lähettää vikailmoituksen.
kaapeliliittyma_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Onkos mitään päivitystä asiaan liittyen, uskaltaako pelin tilata?
Veikko_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 713 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Sellaista tietoa / vinkkiä sain, että ongelmatapauksissa virheilmoitukset ovat poistuneet kun liittymään on laitettu siltaavan tai suoran (esim. Ethernet) yhteyden tilalle NAT:taava laite, esim. ADSL-modeemi tai reititin.

Jos ja kun kokeilette yhteyksiä NAT:in läpi, laittakaa tietoa tänne jos ongelmia yhä esiintyy.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/ohjeet/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.
jurkka74_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
no nyt tuntuu pelit latautuvan ilman muita kikkailuja kun kokeilin tänään 100/10 laajakaista extra tossa uus trace route tulos! onkohan saatu jotain korjauksia tehtyä?

Microsoft Windows [versio 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Kaikki oikeudet pidätetään.

C:\Users\juha>tracert www.origin.com

seurataan reitti isäntään eacom-1.hs.llnwd.net [95.140.228.59]
enintään 30 siirräntävälillä:

1 69 ms 61 ms 65 ms dsl-trebrasgw2-fe40f900-1.dhcp.inet.fi [84.249.6
4.1]
2 57 ms 61 ms 63 ms trecredger01-e-7-2.datanet.tele.fi [141.208.151.
141]
3 71 ms 54 ms 62 ms trecore3-o-0-1-0-0.datanet.tele.fi [141.208.204.
25]
4 135 ms 66 ms 58 ms hkicore2-o-1.datanet.tele.fi [141.208.204.17]
5 122 ms 72 ms 43 ms hkiasbr2-s0-0-0.datanet.tele.fi [141.208.8.14]
6 66 ms 63 ms 47 ms hls-b1-link.telia.net [213.248.68.209]
7 67 ms 40 ms 52 ms s-bb2-link.telia.net [80.91.249.2]
8 80 ms 44 ms 141 ms s-b3-link.telia.net [80.91.247.107]
9 91 ms 63 ms 82 ms s-akix-i1-link.telia.net [80.91.247.111]
10 22 ms 89 ms 105 ms limelight-ic-138913-s-akix-i1.c.telia.net [213.2
48.86.14]
11 90 ms 80 ms 46 ms https-95-140-228-59.arn1.llnw.net [95.140.228.59
]

Seuranta suoritettu.

C:\Users\juha>
kaapeliliittyma_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Lataa peliä ilman virheilmoitusta.

Toivottavasti toimii myös jatkossakin! 😉
Sotis_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Jatketaan saman ohjelman aiheuttamissa ongelmissa. Battlefield 3 ei pelaa niin kuin pitäisi koneessani. Origin ollessa offline-tilassa pystyn pelaamaan yksinpeliä, mutta online-tilassa ei onnistu sekään.

EA:lta sain ohjeen ottaa yhteyttä internet-palveluntarjoajaani ja pyytää avaamaan seuraavat portit:

TCP: 80, 443, 9988, 20000-29999, 22990, 17502, 42127
UDP: 3659, 14000-14016, 22990-23006, 25200-25300

Onko tämä sellainen homma, jonka voin tehtä itse vai tarvitseeko tähän operaattorin? Nimittäin nuo portit ovat ilmeisesti kiinni, kun kaksi sivustoa, jotka tutkaavaat portteja näin ilmoittavat ( http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ ja http://canyouseeme.org/ ).
Timpe198_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Itse joudut portit avaamaan, mikäli modeemissasi on NAT-toiminto päällä.
Jos modeemi on siltaavassa tilassa (bridged) niin noita portteja ei pitäisi joutua availemaan.
Sotis_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
ADSL modeemin (Roadrunner 84AP) asetukset ovat Soneran asetusten mukaiset, eli käsittääkseni Bridged-tilassa, joten porttien avaamista ei tarvita?
Veikko_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 713 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Sotis kirjoitti:
ADSL modeemin (Roadrunner 84AP) asetukset ovat Soneran asetusten mukaiset, eli käsittääkseni Bridged-tilassa, joten porttien avaamista ei tarvita?


Tällöin modeemilta ei pitäisi olla tarvetta avata portteja. Kannattaa varmistaa että omasta palomuurisoftasta / käyttöjärjestelmästä on myös portit avattu. Soneran puolelta mitään em. porteista ei ole blokattu.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/ohjeet/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.