Ea origin + sonera internet yhteys bugaa


Hei! olen törmännyt tälläiseen ongelmaa ja moni muukin muutaman päivän aikana EA origin palvel kautta ladattavien pelien kohdalla ettei ne suostu latautumaan varsinkaan sellaisilla jolla on soneran liittymä/laajakaista. en tiedä oletteko saanut ongelmasta jo palautetta mutta toivoisin että tarkastaisitte onko teidän ja ea origin palvelun välillä jotai rajotteita internet palvelussa jotka voisivat blocata yhteyden?. ongelma on ollut jo pitempäänkin kun kaksi päivää mutta nytkun battlefield 3 beta testaus alkoi 27.9 origin palvelun kautta niin virhe ilmoitukset EA:n foorumeilla ja muillakin foorumeilla lisääntyivät huomattavasti ja näyttää siltä ett kaikilla soneran asiakkailla suomessa on pääsääntoisesti tämä lataus ongelma! origin ohjelma ilmoittaa jatkuvasti lataus tilanteessa virhe 111 koodia ja pelin lataus ei onnistu ja ongelma koskee suurinta osaa ladattavista peleistä originin kautta ei vain bf 3 betaa. Ongelman pystyy mtös kiertään jollakin konsteilla kuulemma esim. käyttämällä toisen palvelun tarjoajan nettitikkua tai lataamalla pelin alun kännykän netti yhteydellä jos se ei ole soneran tarjoama palvelu!? toivoisin pikaista takistusta tähän ongelmaan jos palvelujenne välissä on jotain rajotteita kiitos!

31 kommenttia

Trace route kyseiselle palvelimelle saattaisi valottaa tilannetta. Testin tulos ehkä kertoo mihin päin verkkoa/maailmaa ongelma jää ja auttaa alkuun mahdollisen vian selvityksessä.
Samaa ongelmaa täälläkin kyseisen pelin ja kaupan kanssa...
Mitähän seuraavaksi?
Tmu: Ota trace route sille latauspalvelimelle ja liitä tulos tähän ketjuun näkyviin.
Tapio kirjoitti:
Tmu: Ota trace route sille latauspalvelimelle ja liitä tulos tähän ketjuun näkyviin.


Ehdin jo hakea pelin toisella tapaa koneelle. Ei kehtais alkaa 4 gigaa latailee uudestaan.
Ainakin tällä hetkellä näyttäisi onnistuvan toisten pelien lataus Origin kaupasta. Tiedä sitten onko samalta latauspalvelimelta se.
Tmu kirjoitti:
Ei kehtais alkaa 4 gigaa latailee uudestaan.


Traceroute (ohje) on hyvin kevyttä liikennettä, sillä kyseessä on sarja pingauksia reititin kerrallaan ja viimeisenä kohteena testattava palvelin. Pingausten merkittävän suuret viiveet ja mahdolliset "loopit" reitillä paljastavat ongelmallisen välin datapakettien reitillä.

Tämän tyyppisissä ongelmissa - yhteys hidas johonkin yksittäiselle ulkomaalaisella palvelimelle - syy jää yleensä jonnekin Soneran verkon ulkopuolelle ja traceroute oman tietokoneen komentokehotteesta tehtynä on paras tapa aloittaa vian paikannus. Tracerouten antamilla tiedoilla voi liittymästä tehdä tällaisessa tapauksessa vikailmoituksen, oli ongelma sitten Soneran korjattavissa tai ei.
ok sain bf 3 beta pelin lataamaan kaverin DNA nettitikulla ilman sitä virhe 111 viestia, eli asensin DNA tikun koneeseeni avasin internet yhteyden ja peli lähti lataamaan ilman virheitä annoin latuta hetken ja vaihdoin lennossa takasin oman lajakaista kaapelin kiinni ja lataus jatkui loppuu ilman virheitä sain ladattua myös muut pelit samalla tavalla origin palvelusta mitkä eivät suostuneet lataamaan akaisemmin. tänään kuitenkin bf 3:seen tuli päivitys ja yllättäen kun piti sitä alkaa lataamaan niin virhe 111 ilmestyi takaisinja lataus ei onnistu:! tossa kuitenkin linkki traceroute tulokseen: http://img17.imageshack.us/img17/4199/s ... ot3agg.jpg
Tapio kirjoitti:
[quote="Tmu":3qdi0ric]Ei kehtais alkaa 4 gigaa latailee uudestaan.


Traceroute (ohje) on hyvin kevyttä liikennettä, sillä kyseessä on sarja pingauksia reititin kerrallaan ja viimeisenä kohteena testattava palvelin. Pingausten merkittävän suuret viiveet ja mahdolliset "loopit" reitillä paljastavat ongelmallisen välin datapakettien reitillä.

Tämän tyyppisissä ongelmissa - yhteys hidas johonkin yksittäiselle ulkomaalaisella palvelimelle - syy jää yleensä jonnekin Soneran verkon ulkopuolelle ja traceroute oman tietokoneen komentokehotteesta tehtynä on paras tapa aloittaa vian paikannus. Tracerouten antamilla tiedoilla voi liittymästä tehdä tällaisessa tapauksessa vikailmoituksen, oli ongelma sitten Soneran korjattavissa tai ei.[/quote:3qdi0ric]

Tarkoitin tuolla 4 gigalla, että pitäisi poistaa asennus koneelta ja ladata uudestaan jotta saisi selville sen latauspalvelimen tiedot.
Onkos tähän EA origin palvelun kautta ladattavien pelien latausongelmaan saatu mitään uutta tietoa asiasta.Edelleenkään ei saa ladattua Bf3 beta peliä,herjaa virhettä 111. Tässä olisi tämä trace routen tulos kyseiselle origin palvelimelle.

Microsoft Windows [versio 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Kaikki oikeudet pidätetään.

C:Usersuser>tracert http://www.origin.com

seurataan reitti isäntään eacom-1.hs.llnwd.net [95.140.228.59]
enintään 30 siirräntävälillä:

1 4 ms 4 ms 5 ms dsl-vsabrasgw1-fe60fb00-1.dhcp.inet.fi [84.251.9
6.1]
2 5 ms 4 ms 4 ms vsacredger01-e-4-2.datanet.tele.fi [141.208.206.
85]
3 8 ms 8 ms 8 ms trecore2-o-4-1-0-0.datanet.tele.fi [141.208.12.6
5]
4 17 ms 12 ms 13 ms hkicore1-o-1.datanet.tele.fi [141.208.204.37]
5 12 ms 12 ms 41 ms hkiasbr2-o-4.datanet.tele.fi [141.208.25.18]
6 12 ms 32 ms 13 ms hls-b2-link.telia.net [213.248.75.17]
7 29 ms 25 ms 20 ms s-bb1-link.telia.net [80.91.251.33]
8 20 ms 19 ms 75 ms s-b2-link.telia.net [80.91.254.181]
9 49 ms 20 ms 20 ms s-akix-i1-link.telia.net [80.91.247.111]
10 82 ms 20 ms 20 ms limelight-ic-138913-s-akix-i1.c.telia.net [213.2
48.86.14]
11 20 ms 20 ms 22 ms https-95-140-228-59.arn1.llnw.net [95.140.228.59
]

Seuranta suoritettu.

C:Usersuser>
Tossa vie yks tulos!edelleen vaan pukkaa 111 virhettä!

Microsoft Windows [versio 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Kaikki oikeudet pidätetään.

C:Usersjuha>tracert www.origin.com

seurataan reitti isäntään eacom-1.hs.llnwd.net [95.140.228.59]
enintään 30 siirräntävälillä:

1 1 ms <1 ms 1 ms dsl-trebrasgw2-fe40f900-1.dhcp.inet.fi [84.249.6
4.1]
2 1 ms 1 ms <1 ms trecredger01-e-7-2.datanet.tele.fi [141.208.151.
141]
3 1 ms 1 ms 1 ms trecore3-o-0-1-0-0.datanet.tele.fi [141.208.204.
25]
4 4 ms 4 ms 4 ms hkicore2-o-1.datanet.tele.fi [141.208.204.17]
5 255 ms 4 ms 4 ms hkiasbr1-o-4.datanet.tele.fi [141.208.25.86]
6 4 ms 4 ms 4 ms hls-b2-link.telia.net [213.248.75.17]
7 11 ms 38 ms 59 ms s-bb1-link.telia.net [213.248.64.101]
8 12 ms 12 ms 11 ms s-b2-link.telia.net [80.91.247.217]
9 12 ms 12 ms 12 ms s-akix-i1-link.telia.net [80.91.247.111]
10 12 ms 12 ms 21 ms limelight-ic-138913-s-akix-i1.c.telia.net [213.2
48.86.14]
11 11 ms 11 ms 11 ms https-95-140-228-59.arn1.llnw.net [95.140.228.59
]

Seuranta suoritettu.

C:Usersjuha>
Monilla on tämä sama ongelma ollut! TODELLA. Oikeasti yrittäkää jotenki korjata yms koska tämä on todella turhauttavaa.
Laitoin asiasta kyselyä eteenpäin, mutta mikäli ette ole vielä tehnyt asiasta vikailmoitusta tehkää sellainen omien sivujen kautta ja liittäkää esim. nuo Trace Route -tiedot lisätietoihin. Liittymäkohtaisia vikailmoituksia luultavimmin tarvitaan asian selvittelyssä.
Onko tähän Ea origin ongelmaan tullu mitään uutta tietoa? Edelleen tulee virhe 111 ladattaessa originin sivulta bf3 betaa! Vikailmoitus tehty ja trace route lähetetty paripäivää sitten!!!!
Olisi hyvä saada soneralta informaatitota missä mennään tämän kyseisen Ea origin+sonera ongelman kanssa.Meitä on monta soneran asiakasta jotka käyttävät Ea originin palvelua!!!!!
Minulla on myös sama ongelma. Odotin vastausta ea:lta viikon ja he kehottivat kääntymään operaattorin puoleen.

"Virhe on esiintynyt Suomessa vain niillä käyttäjillä, joiden Internet Palveluntarjoaja (ISP) on TeliaSonera. Virheen aiheuttaa ilmeisesti tapa jolla TeliaSonera hoitaa reitityksiään, joten EA:lla ei ole mahdollisuuksia puuttua tässä Beta testaus vaiheessa tuohon virheeseen. Ongelman saa poistumaan helpoiten lataamalla Beta version asennustiedot jostain muualta. Toinen, ei niin suositeltava tapa, on aloittaa lataus esim. jonkin muun firman nettitikulla, ja "lennossa" vaihtaa internet yhteyttä."

En pääse pelaamaan mitään pelejäni originin kautta. Onko minunkin tehtävä tästä virheilmoitus, vai onko vika yleisesti korjattavissa, että selviänkö pelkällä odottelulla?
Jabafara kirjoitti:
Minulla on myös sama ongelma. Odotin vastausta ea:lta viikon ja he kehottivat kääntymään operaattorin puoleen.

"Virhe on esiintynyt Suomessa vain niillä käyttäjillä, joiden Internet Palveluntarjoaja (ISP) on TeliaSonera. Virheen aiheuttaa ilmeisesti tapa jolla TeliaSonera hoitaa reitityksiään, joten EA:lla ei ole mahdollisuuksia puuttua tässä Beta testaus vaiheessa tuohon virheeseen. Ongelman saa poistumaan helpoiten lataamalla Beta version asennustiedot jostain muualta. Toinen, ei niin suositeltava tapa, on aloittaa lataus esim. jonkin muun firman nettitikulla, ja "lennossa" vaihtaa internet yhteyttä."

En pääse pelaamaan mitään pelejäni originin kautta. Onko minunkin tehtävä tästä virheilmoitus, vai onko vika yleisesti korjattavissa, että selviänkö pelkällä odottelulla?


Hieno homma että joku tietää jotakin tästä asiasta! laita vain vikailmoitusta menemään soneralle niin saadaan jotaki tolkkua tähän asiaan! Olemme maksavia asiakkaita ja homman pitää toimia!
Jabafara kirjoitti:
Minulla on myös sama ongelma. Odotin vastausta ea:lta viikon ja he kehottivat kääntymään operaattorin puoleen.

"Virhe on esiintynyt Suomessa vain niillä käyttäjillä, joiden Internet Palveluntarjoaja (ISP) on TeliaSonera. Virheen aiheuttaa ilmeisesti tapa jolla TeliaSonera hoitaa reitityksiään, joten EA:lla ei ole mahdollisuuksia puuttua tässä Beta testaus vaiheessa tuohon virheeseen. Ongelman saa poistumaan helpoiten lataamalla Beta version asennustiedot jostain muualta. Toinen, ei niin suositeltava tapa, on aloittaa lataus esim. jonkin muun firman nettitikulla, ja "lennossa" vaihtaa internet yhteyttä."

En pääse pelaamaan mitään pelejäni originin kautta. Onko minunkin tehtävä tästä virheilmoitus, vai onko vika yleisesti korjattavissa, että selviänkö pelkällä odottelulla?

Sama täällä!

Pitäisi ilmeisesti koko peli ladata muista lähteistä. Joka ikinen päivitys peliin myös jostain muualta, mutta mistä muualta?!

Korvaako Sonera pelin hinnan jos vikaa ei ole korjattu julkaisuun mennessä? Tuskin!
Tuleekohan koskaan edes minkäänlaista korjausta?


Veikko kirjoitti:
Laitoin asiasta kyselyä eteenpäin, mutta mikäli ette ole vielä tehnyt asiasta vikailmoitusta tehkää sellainen omien sivujen kautta ja liittäkää esim. nuo Trace Route -tiedot lisätietoihin. Liittymäkohtaisia vikailmoituksia luultavimmin tarvitaan asian selvittelyssä.

Voisitko antaa linkin kyseiselle vikailmoitus-sivustolle? Että tulee varmasti oikeaan paikkaan laitettua!
Tuolta omat sivut niin sieltä löytyy vikailmoitusosio.
Vikailmoituksen saa jätettyä omilla sivuilla seuraavan reitin kautta:
-> Ylhäältä "Apua ongelmiin"
-> "Laajakaistan vikailmoitus"

Laitoin ylempänä olleen EA:n vastauksen eteenpäin tiedoksi, mutta vikailmoituksia kannattaa edelleen tehdä (aiempien ohjeiden mukaan) että saadaan mahdollisimman paljon tapauksia tutkintaan.
Veikko kirjoitti:
Vikailmoituksen saa jätettyä omilla sivuilla seuraavan reitin kautta:
-> Ylhäältä "Apua ongelmiin"
-> "Laajakaistan vikailmoitus"

Laitoin ylempänä olleen EA:n vastauksen eteenpäin tiedoksi, mutta vikailmoituksia kannattaa edelleen tehdä (aiempien ohjeiden mukaan) että saadaan mahdollisimman paljon tapauksia tutkintaan.

"Olen toiminut ohjeiden mukaan ja tietoinen maksullisesta asentajakäynnistä, jos asentaja rajaa vian loppukäyttäjän laitteisiin tai asunnon sisäverkkoon. (99,81 €) *"
Tämä kohta on pakko ruksia lähettääkseen vikailmoituksen, mutten halua mitään maksullista asentajakäyntiä. 😕
kaapeliliittyma kirjoitti:
[quote="Veikko":ntz1wqmk]Vikailmoituksen saa jätettyä omilla sivuilla seuraavan reitin kautta:
-> Ylhäältä "Apua ongelmiin"
-> "Laajakaistan vikailmoitus"

Laitoin ylempänä olleen EA:n vastauksen eteenpäin tiedoksi, mutta vikailmoituksia kannattaa edelleen tehdä (aiempien ohjeiden mukaan) että saadaan mahdollisimman paljon tapauksia tutkintaan.

"Olen toiminut ohjeiden mukaan ja tietoinen maksullisesta asentajakäynnistä, jos asentaja rajaa vian loppukäyttäjän laitteisiin tai asunnon sisäverkkoon. (99,81 €) *"
Tämä kohta on pakko ruksia lähettääkseen vikailmoituksen, mutten halua mitään maksullista asentajakäyntiä. :/[/quote:ntz1wqmk]

Luulisin että tässä tapauksessa ei mitään asentajakäyntejä tarvita kun vika on luultavasti soneran reitityksissä!
V-max kirjoitti:
Luulisin että tässä tapauksessa ei mitään asentajakäyntejä tarvita kun vika on luultavasti soneran reitityksissä!

Luulen myös niin, mutta silti tuon ruksiessa hyväksyt asentajan käynnin ja satasen laskun jos jostain ihme syystä päättävät lähettää sellaisen käymään.
Tässä samalla kehitysidea sivustolle: tämä ruksi pitäisi olla valinnainen jotta voi vain lähettää vikailmoituksen.
Onkos mitään päivitystä asiaan liittyen, uskaltaako pelin tilata?
Sellaista tietoa / vinkkiä sain, että ongelmatapauksissa virheilmoitukset ovat poistuneet kun liittymään on laitettu siltaavan tai suoran (esim. Ethernet) yhteyden tilalle NAT:taava laite, esim. ADSL-modeemi tai reititin.

Jos ja kun kokeilette yhteyksiä NAT:in läpi, laittakaa tietoa tänne jos ongelmia yhä esiintyy.
no nyt tuntuu pelit latautuvan ilman muita kikkailuja kun kokeilin tänään 100/10 laajakaista extra tossa uus trace route tulos! onkohan saatu jotain korjauksia tehtyä?

Microsoft Windows [versio 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Kaikki oikeudet pidätetään.

C:Usersjuha>tracert www.origin.com

seurataan reitti isäntään eacom-1.hs.llnwd.net [95.140.228.59]
enintään 30 siirräntävälillä:

1 69 ms 61 ms 65 ms dsl-trebrasgw2-fe40f900-1.dhcp.inet.fi [84.249.6
4.1]
2 57 ms 61 ms 63 ms trecredger01-e-7-2.datanet.tele.fi [141.208.151.
141]
3 71 ms 54 ms 62 ms trecore3-o-0-1-0-0.datanet.tele.fi [141.208.204.
25]
4 135 ms 66 ms 58 ms hkicore2-o-1.datanet.tele.fi [141.208.204.17]
5 122 ms 72 ms 43 ms hkiasbr2-s0-0-0.datanet.tele.fi [141.208.8.14]
6 66 ms 63 ms 47 ms hls-b1-link.telia.net [213.248.68.209]
7 67 ms 40 ms 52 ms s-bb2-link.telia.net [80.91.249.2]
8 80 ms 44 ms 141 ms s-b3-link.telia.net [80.91.247.107]
9 91 ms 63 ms 82 ms s-akix-i1-link.telia.net [80.91.247.111]
10 22 ms 89 ms 105 ms limelight-ic-138913-s-akix-i1.c.telia.net [213.2
48.86.14]
11 90 ms 80 ms 46 ms https-95-140-228-59.arn1.llnw.net [95.140.228.59
]

Seuranta suoritettu.

C:Usersjuha>
Lataa peliä ilman virheilmoitusta.

Toivottavasti toimii myös jatkossakin! 😉

Vastaa