Ei lähde pelittämään

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Asennettu 20 päivä, nyt tulin asunnolle, vihreä valo värähtelee välillä nopeasti, yhteyttä ei ole


Modeemini on zyxel prestige 660H-61 toimiiko yhteyteni sillä, tämä on kodin perusnetti, 10M valokuidulla ymmärtääkseni - asiakkaaksi olen tullut Lanworldin kautta.

Modeemi näyttää olevan mallia adsl 2+ vihreä valo palaa kiinteänä mutta värisee välillä vähän aikaa. iMacin diagnostiikka näyttää että nettiä ei ole, airportin kenttä on sen sijaan Ok

Olen saanut tekstiviestillä joitakin tunnuksia javakuutuksen että tarvitsen niitä, mutta mhin?

Asiakasnumeroni on 346-******

3 kommenttia

Hei Via1367,

Olitkin laittanut meille palvelupyyntöä ja sinua on siihen liittyen yritetty tavoittaa.

Katselin liittymäsi tietoja ja jokin modeemi siellä näyttäisi olevan linjoilla, mutta IP-osoitteen haku ei ole onnistunut.

Tarkistelisitko että modeemisi VPI/VCI arvot ovat 0/33.
Kiitos Marko,

noista arvoista en tiedä mitään, ei ole mitään aavistutakaan tämän modeemin asetuspaneelista eli miten sinne päästää, olen käyttänyt tätä vuosia. Soitin edellisen aspiin ja neuvoivat resetoimaan, tein sen kahteen kertaan ja nyt toimii ainakin enimmäkseen.

puhelun näin tulleen, taisi jopa tuntea värinän kokouksessa ollessani. tämä on kuitenkin noin yleensä paras tapa tavoittaa

kuuklaan zyxeliä ja katson jos löytyi neuvoja tän toosan suhteen

+antero
Hei Via1367,

Resetoimalla modeemi normaalisti osaa nuo VPI/VCI arvot katsella itse. Joskus vanhempien mallien kanssa niitä joutuu käsin modeemin hallinnasta laittamaan. Sinulla kuitenkin tuo resetointi ilmeisesti auttoi kun yhteys lähti toimimaan.

Jos modeemin ohjekirjan onnistut jostain löytämään niin siellä olis tarkemmat ohjeet tuon hallintapaneelin suhteen. Tavallisimmin sen osoite on 192.168.1.1.

Jos yhteys siis nyt toimii, niin ei tuossa kuitenkaan ole tarvetta alkaa mitään asetuksia muokkailemaan.

VPI/VCI arvot voivat olla silloin eri, jos ollaan oltu jonkun toisen operaattorin verkossa. Esim. Elisan verkossa arvot ovat 0/100, kun meillä ovat 0/33.

Jos yhteydessä esiintyy pätkimistä ja modeemi on vanha, voi olla että laite on tulossa tiensä päähän. Silloin yhteyttä kannattaa testailla vielä toisella modeemilla. Jos lähellä on Sonera kauppaa, niin sieltä voi tarvittaessa käydä kysäisemässä lainamodeemia, jolla testaus onnistuu.

Vastaa