Ei laskua :D


Moro,

Teillä oli aiemmin ongelmia sähköpostiin lähetettävän laskun kanssa ja näyttäisi olevan myös nyt. Eräpäivä lienee se normaali 15. päivä mutta laskua ei vaan näy...

Asiakaspalvelu Teidän putiikissa on sen verran perseestä ettei kukaan täysjärkinen edes vaivautuisi ottamaan yhteyttä. Takaisin soittopyyntö ei toimi eikä vissiin mikään muukaan, puhelinpalvelu pyytää antamaan laskun numeron...öö minkä laskun? Sanokaa sinne johdolle terveisiä perseestä.

T. Kaheli

21 kommenttia

Hei Kaitsu_69 !

Mitään yleistä vikaa ei sähköpostilaskujen lähetyksessä pitäisi olla. Sinun laskusi oli kuitenkin jostain syystä palautunut takaisin. Lähetin sen nyt uudestaan. Jos se ei jostain syystä vieläkään tule perille, ilmoittele niin selvitellään sitten lisää.
Hei Merja,

Sain eilen postissa maksukehoituksen, mutta sähköpostiin en ja viimeisen sähköpostilaskun eräpäivä on 15.8.

Sähköpostini toimii mainiosti ja on toiminut tähän astikin, Teillä oli ongelmia noiden sähköpostilaskujen kanssa ja normaalisti ksäkuun lopulla lähetettävä 15.7. maksettava lasku tuli 18.7. toki eräpäivällä 5.8.

Tuotakin asiaa sai silloin selvitellä omaan piikkiin ja nyt tässä maksukehoituksessa ilmoitetaan minua velottavan ensi laskussa kustannuksista. Toivon että asia järjestyy ilman noita kuluja ja ilman lisäselvityksiä. Minunhan Teitä pitäisi laskuttaa oman ajan tuhlaamisesta, vaivasta, puhelinkuluista jne.
Hei taas,

15. päivä lähestyy hyvää vauhtia eikä sähköpostiin ole tullut Teidän e-laskuanne. Oletan että korjaatte systeeminne ja minä selviän ilman ylimääräisiä kuluja, kiitos.

T. Kaj
Moi Kaitsu_69 !

Pahoittelut viivästyneestä vastauksesta. Näinpä näkyy että myös uusintalähetykset ovat palautuneet takaisin jostain syystä. Laitoin tämän nyt selvitettäväksi sähköisen laskun asiantuntijoille ja palaan asiaan heti kun saan vastauksen. Katsotaan ne hyvitykset sitten samalla kun palaan asiaan.
Kiitokset Merja,

Ihan vaan tiedoksi, että viestiketjun seurantaviestit tulevat kuitenkin sähköpostiin mainiosti.

T. Kaj
Hei,

Laskut tupsahtivat sähköpostiin, kiitos. Tietysti viivästyskoron ja maksumuistutuksen höystämänä, oletan että voin jättää kyseiset lisät huomioimatta?

T. Kaj
Ohikulkijan kommentti

Olen utelias kuulemaan Soneran selitykset, kun itse olen kokenut samantapaista.

Minulla taisi olla vikaa sähköpostilaskun sähköpostiosoitteessa (peräisin omien sivujen kelvottomasta toiminnasta) ja systeemi sellainen ettei se näyttänyt sähköpostiosoitetta saati sallinut muuttaa sitä.

Aika kummallista, jos teleoperaattori ei kykene ottamaan asiakkaaseen yhteyttä laskun palauduttua toimittamattomana varsinkin kun yhteydet on kyseisen operaattorin kautta.
Heh,

Etenkin tuo palautuminen naurattaa, mikäli kohteen sähköpostilaatikko on täynnä on siitä "postmasterin" ilmoituksessa täysin yksiselitteinen ilmoitus vikakoodeineen kuten muistakin virhetilanteista. Tietämätöntä olisi helppo jymäyttää näillä "selityksillä" , mutta en nyt vaan viitsi niellä moista roskaa kun sähköposti toimii moitteetta noita Soneran laskuja lukuunottamatta. Vähän semmoinen maku jää että annetaan asiakkaan ymmärtää viimeiseen asti että vika on nimenomaan Hänessä.

Eikä näytä olevan kiire tuon toiminnan suhteen muutenkaan, eräpäivä tänään eikä luvattuja ohjeita maksamisesta (lisäkulut yms.) ole tullut. Pitäisi varmaan tulkita niin että Sonera pyytää odottamaan laskun maksamista kunnes ovat selvittäneet viat ja vastuut?

T. Ihan yhtä utelias
Kaitsu_69: Laskutusasiantuntijamme lähetti tosiaan laskut vielä uudelleen perjantaina iltapäivällä, joten nyt uudelleenlähetys toimi. Hyvä niin. Teknisempää selvitystä en ole saanut miksi aiemmat lähetykset palautuivat. Jotain häikkää lähetyksessä ilmeisesti aiemmin oli. Vähennä tosiaan saamastasi laskusta maksukehotus sekä viivästyskorko, yht. 5,13 eur niin teen hyvityksen täältä käsin laskulle. Pahoittelut vielä kerran tästä kaikesta!

aina kyselikin että miksi operaattori ei ota yhteyttä asiakkaaseen jos lasku palautuu. Ainakaan toistaiseksi siihen ei ole mahdollisuutta eikä yksittäisiä palautuneita laskuja seurata. Ehkäpä joskus tämäkin automatisoituisi vaikka siten että palautuneesta laskusta lähtisi suoraa ilmoitus asiakkaalle. Mutta kiitos palautteesta ja ehdotuksesta. Ohjasin sen eteenpäin!
Nyt alkaa menemään hermo!

Mitä Te tumpelot teette? Sain tänään postissa Itellan kirjeen jonka sisältä löytyy soneran kirje, osoitettu minulle mutta ilman katuosoitteen numeroa. Siis ette edes tiedä missä asun?

Sisältö on sitten kaikkein parasta, SAATEKIRJE ETTÄ KYTKITTE MINULLE SÄHKÖISEN LASKUN SIJAAN MAKSULLISEN PAPERILASKUN. Mitä helvettiä tämä meinaa ja kenen luvalla te sen teitte? Kehoitatte kytkemään johonkin aktiivisti käyttämääni sähköpostiosoitteeseen kun tämä nimenomaan on SE ja toiminut varmaan sen +10 vuotta ja VIKA OLI TEIDÄN SYSTEEMISSÄNNE!

Kysyn nyt ihan oikeasti että voitteko lakata pelleilemästä kanssani, olen saanut aikanani tuon elaskun kytkettyä mainiosti, nyt en saa kun pitäisi tehdä jotkut kolmannet tunnukset. EN HALUA! Haluan että Te palautatte tilani ennalleen ja kuten sanoin että nämä syys- ja lokakuun laskut tulivat taas hienosti siihen vanhaan ikiaikaiseen sähköpostiini maanantaina.

Oletan Teidän palauttavan tuon elaskun takaisin kun kerran sen omatoimisesti ilman oikeaa syytä olette poistaaneetkin. Kiitos!

Pahoittelut purkauksesta mutten ala kirjoittamaan tätä enää uudelleen, *****ti vaan niin perkeleesti. Ja taas on se maku että teette vaan asiat tutkimatta itsellenne helpoksi.

T. Aika sinnikäs asiakkaanne...
Hei vaan!

Alan rauhoittua ja toisaalta taas alkaa joku kasvaa...3 vuorokautta ja Teillä ei ole mitään sanottavaa?

Viimeisin viestini ei varmaan ollut asiallinen, mutta taisin pyytää anteeksi mielestäni aivan aiheellista purkaustani.

Minä jouduin ottamaan Teihin yhteyttä kun en saa laskuani ja tein sen mielestäni hyvin asiallisesti, mietin vaan että onko se edes velvollisuuteni? Oletin että Teillä on taas jotakin ongelmia järjestelmissänne kuten aiemminkin, olisin toki voinut lähestyä aiemminkin mutta kun se on tehty aika hankalaksi.

Hienosti alkoi vian selvitys, mutta oletan että Te (Merja kenties) tiesitte jo alun alkaen mitä aiotte vastata tähän. Eli sain vain tylyn ilmoituksen että kytkitte minulle maksullisen paperilaskun, selityksenä mukamas sähköpostipalvelun tarjoajalta saamanne viestit ongelmista koskien minulle lähetettävistä viesteistä. Ja paskat, sähköpostissani ei ole ollut ongelmia ja voin vaikka toimittaa asiasta todisteet, niin tulivathan ne syys- ja lokakuunkin laskut vihdoin viimein sähköpostiini kun jaksoin niitä ruinata. Ja jo tämä mielestäni osoittaa sen että vika on ollut vain ja ainoastaan Teillä, eihän järjestelmänne edes osannut lähettää sitä paperilaskua oikeaan osoitteeseen vaan Itellan piti minut etsiä.

1. Haluan että Te oikeasti kytkette sen elaskuni takaisin minkä kytkitte omatoimisesti pois.

2. Toivon että saan tähän vastauksen ASAP.

3. Selityksiä en edes kaipaa jos vaan pystytte täyttämään edelliset toivomukset.


Kiittäen

Asiakas
Hei Kaitsu_69!

Pahoittelut viivästyneestä vastauksesta. Onpa todella omituista että olet ensinnäkin saanut tuollaisen kirjeen ja että sähköpostiosoite on ylipäätään poistettu laskutustiedoistasi.

Selvittelen jälleen mitä tässä on oikein tapahtunut ja miksi näin on toimittu. Palaan asiaan kun saan lisätietoa asiasta!
Hei Merja,

Kiitokset jo etukäteen, toivon että asia pystytään hoitamaan siellä Teillä.

Ihan vaan tiedoksi että tämä aktiivisesti käyttämäni tili johon laskunne lisäksi tulee päivittäiset sähköpostini todellakin toimii mainiosti ja toinen tili joka on myös Outlook:iin laitettu on Soneran sähköposti joka liittymään kuuluu, antaa melkein päivittäin vastaanottovirheen. Eli minulla on tuosta kohtuullisen hyvä käsitys mikä toimii ja mikä temppuilee. Toki sitä Teidän tiliänne en ole juuri viitsinyt em. syystä käyttää.

Ystävällisin terveisin

Kaj
Kaitsu_69 : Lisäsin itse sähköpostilaskutuksen takaisin liittymällesi, joten jatkossa laskut tulevat sähköpostitse. Sitä en vielä osaa sanoa miksi tuo sähköpostilaskutus ylipäätään oli poistettu sinulta, mutta selvitellään sitä vielä!

Toivon tosiaan että postit nyt ihan oikeasti löytävät perille sinne sähköpostiin. Jos eivät löydä niin sitten huudat lujaa 🙂
Hienoa, kiitokset Merja. Toivottavasti muistit ne maksuasiat samalla ettei tule niitä viivästysmaksuja.

T. Kaj
Hei Merja,

Lasku tuli, kiitokset. Viivästyskoron ja maksukehoitusmaksut voinen vähentää loppusummasta?

T. Kaj
Hyvä asiakaspalvelu ja/tai Merja,

Maksoin joulukuun laskuni kun se marraskuun lopussa tuli, ja marraskuun laskuni ajallaan ilman maksukehoitusmaksuja ja viivästyskorkoa kuten Merja lupasi asian hoitaa(viestissä 15.10)?

edit: Näköjään siellä lokakuunkin laskulla oli näitä viivästyskorkoja yms.

Nyt sain sitten erillisen maksukehoituksen näistä marraskuun laskulla olevista viivästyskoroista ja maksukehoitusmaksuista. Mitä tämä tarkoittaa, oletteko ihan tosissanne että minun pitäisi maksaa kun Teidän järjestelmänne ei toimi?

Voisiko joku ystävällisesti hoitaa tämän asian vihdoinkin kuntoon?

Ystävällisin terveisin
Terve taas!

Maksoin joulukuussa saamani turhan maksukehoituslisän kun oikein paperisena tuli ja uhattiin netin katkaisemisella. Nyt sain taas uudessa 17.1 erääntyvässä laskussa 5€ maksukehoitusmaksua. MISTÄ???

Edelleen sanon että Teidän systeemit ovat "pikkaisen" sekaisin ja edelliseenkään viestiini ei kukaan edes vaivaudu vastaamaan.

Voisitteko ystävällisesti korjata nuo systeeminne, kiitos!
Moi Kaitsu_69! Ensinnäkin pahoittelut erittäin myöhäisestä vastauksesta. Aiemmat viestisi olivat jääneet jostain syystä huomaamatta.

Tarkistin viimeisimmät laskusi ja niissä oli veloitettu maksukehotusmaksua ja viivästyskorkoa yhteensä 15,25€. Voin hyvittää nämä tuolta uusimmalta laskultasi, jolloin maksettavaksi jäisi 38,17€ - 15,25€ = 22,92€. Eli muuta vain laskun loppusummaa, viitenumero pysyy samana. Sopiiko tämä?

Pahoittelut vielä tästä sotkusta ja mukavaa alkanutta vuotta kaikesta huolimatta!
Hei Johannes,

Kiitokset vastauksesta, puolestani asia on loppuun käsitelty ehdotuksesi pohjalta. Muutan siis vain laskun loppusumman. Otin nimittäin ärtyneenä yhteyden kuluttajansuoja asiamieheenkin kun asia ei meinannut puhumalla hoitua, soittivat sieltä äsken...ja ehtivät ilmoittamaan ehdotuksestanne ennenkuin avasin sähköpostin. :D

Työniloa ja hyvää alkanutta vuotta sinnekin.

PS. Vanhempia ihmisiä käy kyllä sääliksi jos samanlaisia asioita joutuvat tarjoamillanne työkaluilla hoitamaan.
Kieltämättä homma ei mennyt aivan putkeen tässä tapauksessa. Hyvä, että ratkaisuehdotukseni sopi, niin saatiin tämä asia vihdoinkin hoidettua.

Vastaa