Ei täällä kannata valittaa. Käyttäkää sosiaalista mediaa FB


Sonera kohtelee asiakkaitaan sikamaisesti.
Ei täällä kannata valittaa. Facebooksissa tavoittaa muutamalla klikkauksella useita satoja ja kun he levittävät juttua eteenpäin, niin puoli Suomea tulee tietoiseksi Soneran metkuista!!!
Sonera luulee voivansa kohdella asiakkaitaan miten haluaa. Tehdään siitä loppu. Itse aloitan tänä iltana koska Soneran asiakaspalvelun vastaukset ovat täyttä skeidaa. Yrittävät pitää asiakkaansa tyytyväisinä mutta todellisuudessa he EIVÄT TEE ASIOIDEN HYVÄKSI YHTÄÄN MITÄÄ.

14 kommenttia

Laitatko linkin sitten tännekin, niin pääsee seuraamaan.
Hei arkeolog!
Pahoitteluni, jos asian hoito ei ole sujunut Asiakaspalvelussamme toivotulla tavalla. Tavoitteemme on aina palvella asiakkaitamme tasapuolisesti ja hoitaa asiat kerralla kuntoon. Tietojemme mukaan Asiakaspalvelustamme on soitettu sinulle ja asia on ratkaistu. Toivottavasti yhteistyömme jatkuu valoisissa merkeissä.

Mukavaa kevään odotusta!
Hilda kirjoitti:
Hei arkeolog!
Pahoitteluni, jos asian hoito ei ole sujunut Asiakaspalvelussamme toivotulla tavalla. Tavoitteemme on aina palvella asiakkaitamme tasapuolisesti ja hoitaa asiat kerralla kuntoon. Tietojemme mukaan Asiakaspalvelustamme on soitettu sinulle ja asia on ratkaistu. Toivottavasti yhteistyömme jatkuu valoisissa merkeissä.

Mukavaa kevään odotusta!


Kerralla kuntoon... tuo pitäisi kehystää.

Nimittäin tuttavani yritti pyytää teitä vaihtamaan osoitteensa oikeaan ja aina sieltä sanottiin, että vaihdamme sen kyllä. Laskut kuitenkin tuli väärään osoitteeseen karhukirjeet mukana. Viidennettä kertaa tuttavani ei edes kokeillut. Vaihtoi operaattoria samaan kuin minulla. Ongelmia ei ole ollut kertaakaan vielä. Ei ole minullakaan ollut, vaikka jo yli vuoden poissa Sonerasta.

Yllättävintä oli se, että asiakaspalvelu soitti ennen kuin liittymä vaihtui, että jos perut tämän siirron blaa blaa, me varmasti hoidamme asian. No eiköhän annettu yrittää jo tarpeeksi... Ei tule paluuta Soneraa. Anteeksi.
hpguru kirjoitti:


Kerralla kuntoon... tuo pitäisi kehystää.


Niinpä.
Itse olen taistellut kesäkuusta 2010 lähtien yrittäen saada Soneraa lopettamaan lainvastaisen sähköisen suoramarkkinoinnin.

Kerralla kuntoon. Niinpä niin.

Olen käyttänyt lukemattomia tunteja asian selvittelyyn, ja Sonera vastaa valheilla ja katteettomilla lupauksilla. Minkäänlaista korvausta he eivät rikoksistaan suostu antamaan.

Lopputulemana Sonera ilmoittaa että asia on heidän puoleltaan loppuun käsitelty (ja todennäköisesti jatkaa lain rikkomista), eikä vastaa yhteydenottoihin.

Minun Sonera, juuri sellaisena kuin Soneran markkinointi sen haluaa.

Ainoa tapa saada Soneran kanssa asiat kerralla kuntoon on olla koskaan tekemättä sitä virhettä että ryhtyy heidän asiakkaakseen, ja vahingon jo tapahduttua pyrkiä eroon kyseisestä yrityksestä heti tilaisuuden tullen.

Tämä on nyt usean vuoden kokemuksella todettu.
Hei pupona: Asiasi on harmillinen. Huomasin aiemmin kirjoittamistasi viesteistä, että sinulle on annettu toimintaohjeet asian tiimoilta. Emme pysty ikävä kyllä julkisella keskustelufoorumilla tilannetta tutkimaan/selvittämään sen kummemmin, jos et halua laittaa asiakasnumeroasi profiilisi tietoihin.
Maija kirjoitti:
Hei pupona: Asiasi on harmillinen. Huomasin aiemmin kirjoittamistasi viesteistä, että sinulle on annettu toimintaohjeet asian tiimoilta. Emme pysty ikävä kyllä julkisella keskustelufoorumilla tilannetta tutkimaan/selvittämään sen kummemmin, jos et halua laittaa asiakasnumeroasi profiilisi tietoihin.


Jos katsot profiilini tietoja tarkemmin, huomaat että siellä on asiakasnumero.
Viimeisen kuukauden aikana Sonera johti minua asiassa myös harhaan ilmoittamalla, että asiani olisi käsittelyssä reklamaatioita hoitavalla taholla, jonka jälkeen asiakaspalveluhenkilönne, joka jo aiemmin on ilmoittanut ettei aio asiaa hoitaa, ilmoitti jälleen ettei asiaa käsitellä.

En ole saanut toistuvista pyynnöistäni huolimatta Soneralta selvitystä siihen, mikä oikeuttaa yrityksenne mielestänne harjoittamaan sähköistä suoramarkkinointia kuluttajalle ilman ennaltasaatua suostumusta ja toistuvasti annetun markkinointikieltovaatimuksen vastaisesti.

Sonera on vedonnut siihen, että joku olisi nimissäni antanut suostumuksen, mutta ei suostu yksilöimään näitä tapahtumia. (Oletettavasti, koska tällaista ei ole koskaan tapahtunut, mutta yrityksenne ei tietenkään tahdo avoimesti myöntää rikkovansa lakia).

15.2.2012 Sonera on ilmoittanut, että "suoramarkkinointiluvat on poistettu" 14.2., minkä olette kuitenkin 22.2. lähettäneet sähköistä suoramarkkinointia.

23.2. Sonera ilmoitti sähköpostitse, että "Tietoihisi oli jälleen päivittynyt markkinointiluvat 14.2.2012
ja ne on nyt poistettu.". Tästä olen pyytänyt selvitystä lukuisia kertoja: Sonera kieltäytyy asian selvittämisestä.

Olen vaatinut korvausta lainvastaisesti lähetetystä suoramarkkinoinnista ja vuosikausia jatkuvasta häirinnästä, mihin Sonera ei suostu.

Olen vaihtoehtoisesti esittänyt asiakassuhteen purkamista ilman kuluja, johon Sonera ei suostu.

Yrityksenne pyrkimys on siis nähtävästi järjestelmällisesti häiriköidä kuluttaja-asiakasta, koska tiedätte ettei siitä ole seurauksia. Mikäli teillä olisi jonkinlaista moraalia, tai yrityksenne arvoihin kuuluisi asiakastyytyväisyys tai toimintaan asiakaspalvelu, olisi tässä ollut kohta kaksi vuotta aikaa ja lukemattomia mahdollisuuksia asian ratkaisemiseen ja hyvittämiseen asiakkaalle.

Jostakin kumman syystä koette kuitenkin hedelmällisemmäksi tavaksi asiakkaan kyykyttämisen vuodesta toiseen.

Jos joku pystyy tuota toimintaa järkisyin perustelemaan, kuulisin mielelläni näkemyksenne asiaan.
Hei pupona: Sinulla näkyy asiakasnumeron kohdalla vain viisi numeroa, joten noilla tiedoille emme pääse käsiksi tietoihisi ja pysty selvittämään asiaa.

Lisäätkö vielä asiakasnumerosi tai puhelinnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin voimme selvittää asiaa. Asiakasnumero / puhelinnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumerosi löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.
Piritta kirjoitti:
Hei pupona: Sinulla näkyy asiakasnumeron kohdalla vain viisi numeroa, joten noilla tiedoille emme pääse käsiksi tietoihisi ja pysty selvittämään asiaa.

Lisäätkö vielä asiakasnumerosi tai puhelinnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin voimme selvittää asiaa. Asiakasnumero / puhelinnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumerosi löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.


Minulla on edessäni lähettämänne huijauslasku, jossa lukee Asiakasnumero -kohdassa viisi numeroa.
Laskun lähettäjä on TeliaSonera Finland Oyj; on vähintäänkin outoa jos et asiakasnumeron perusteella tietojani löydä, kun toisessa viestiketjussa, jossa kyseistä huijauslaskua käsiteltiin, on asiakaspalvelija tietoihini päässyt käsiksi.

Mitä muuta asiakasnumeron kohdalla pitäisi näkyä kuin viisi numeroa? Käsittääkseni asiakasnumero on juurikin tuo numerosarja, joka lukee laskussa kohdassa "Asiakasnumero"?
Hei pupona,
Asiakasnumero on ihan kohdillaan. Tietosi löytyvät kaapelitv-puolelta. Jos olet mielestäsi saanut aiheettoman laskun, on järkevintä ottaa yhteyttä Asiakaspalveluumme p. 020017000 tai tehdä ajanvaraus jolloin me soitamme sinulle päin.
Mia kirjoitti:
Hei pupona,
Asiakasnumero on ihan kohdillaan. Tietosi löytyvät kaapelitv-puolelta. Jos olet mielestäsi saanut aiheettoman laskun, on järkevintä ottaa yhteyttä Asiakaspalveluumme p. 020017000 tai tehdä ajanvaraus jolloin me soitamme sinulle päin.


Mia, jos luet koko keskustelun, huomannet ettei tässä aiheena varsinaisesti ollut asiakasnumero tai kyseinen huijauslasku..
Hei pupona,
Ketju on luettu läpi ja alkuperäinen aihe huomioitu, mutta jos koet saaneesi virheellisen laskun ja haluat asiaa selvittää, on parasta hoitaa asia Asiakaspalvelumme kautta.
Mia kirjoitti:
Hei pupona,
Ketju on luettu läpi ja alkuperäinen aihe huomioitu, mutta jos koet saaneesi virheellisen laskun ja haluat asiaa selvittää, on parasta hoitaa asia Asiakaspalvelumme kautta.


Hei Mia,
luetunymmärtäminen nähtävästi kuitenkin on jäänyt asiassa puolitiehen: Toinen asiakaspalvelijanne ei kyennyt löytämään asiakastietojani asiakasnumeron perusteella liittyen aivan toiseen aiheeseen, eli Soneran harjoittamaan lainvastaiseen sähköiseen suoramarkkinointiin, ja tapaan jolla Sonera tässä tietoisesti rikkoo vuodesta toiseen lakia, eikä välitä kuluttaja-asiakkaalleen asiaa mitenkään hyvittää.

Muistin virkistykseksi vielä kerrattakoon mistä tässä oikeastaan oli kysymys; kuten viestiketjusta käy ilmi, huijauslaskua on käsitelty ihan toisaalla:

Niinpä.
Itse olen taistellut kesäkuusta 2010 lähtien yrittäen saada Soneraa lopettamaan lainvastaisen sähköisen suoramarkkinoinnin.

Kerralla kuntoon. Niinpä niin.

Olen käyttänyt lukemattomia tunteja asian selvittelyyn, ja Sonera vastaa valheilla ja katteettomilla lupauksilla. Minkäänlaista korvausta he eivät rikoksistaan suostu antamaan.

Lopputulemana Sonera ilmoittaa että asia on heidän puoleltaan loppuun käsitelty (ja todennäköisesti jatkaa lain rikkomista), eikä vastaa yhteydenottoihin.

Minun Sonera, juuri sellaisena kuin Soneran markkinointi sen haluaa.

Ainoa tapa saada Soneran kanssa asiat kerralla kuntoon on olla koskaan tekemättä sitä virhettä että ryhtyy heidän asiakkaakseen, ja vahingon jo tapahduttua pyrkiä eroon kyseisestä yrityksestä heti tilaisuuden tullen.

Tämä on nyt usean vuoden kokemuksella todettu.


Ja edelleen, sinäkin jatkat nyt Soneran linjaa ja pyrit ohjaamaan huomion toisaalle tuosta asiasta, jonka suhteen yrityksenne on päättänyt valita linjan olla asiaa selvittämättä.

Olisi mielenkiintoista kuulla miksi te näin toimitte? Koska Sonera on riittävän suuri voidakseen näin tehdä?
Normaali yritys myöntäisi toimineensa väärin ja hyvittäisi asian asiakkaalle, mutta Sonera sen sijaan valehtelee ja jättää asian selvittämättä. Lain mukaan Soneran käsittääkseni pitäisi ilmoittaa, mikä on mielestänne oikeuttanut yrityksenne lähettämään vuosikaudet minulle sähköistä suoramarkkinointia ilman ennakkosuostumusta, sekä erityisesti jatkamaan suoramarkkinoinnin lähettämistä toistuvasti annetuista markkinointikieltovaatimuksista huolimatta. Tähän en koskaan ole saanut hyväksyttävää vastausta.

Sonera on valheellisesti väittänyt, että joku on antanut suoramarkkinointiluvan puolestani, suostumatta näitä tapahtumia mitenkään yksilöimään: Mikäli identiteettiäni olisi näin väärinkäytetty, mielelläni teen asiasta rikosilmoituksen, mutta lienee sanomattakin selvää, että tässä Sonera vain turvautuu valheeseen jotta ei jäisi kiinni rikoksesta. Ei sitä lupaa kukaan ulkopuolinen ole koskaan antanut. Joko järjestelmänne on luvan merkinnyt automaattisesti, tai markkinointinne on toiminut virheellisesti ja lainvastaisesti lähettänyt sähköistä suoramarkkinointia kiellosta huolimatta.
Näistä viesteistä näkee todella hyvin että firman koko tuntuu korreloivan asiakaspalvelun laadun ja varsinkin Soneran kohdalla sen puutteen kanssa.

Normaalisti jos yritys on toiminut väärin, virheet myönnetään mutta tässä tapauksessa virhettä ei haluta myöntää. Kannattanee siis pitää näppinsä kaukana kyseisestä puljusta 🙂
Hei pupona !

Tuon antamasi asiakasnumeron perusteella, mikä on todella kaapeli-tv puolen asiakasnumero, en löytänyt mitään virallista reklamaatiota tehtynä tuon markkinointilupien suhteen. Vai onko sinulla myös Soneran matkapuhelin palveluita, joissa on eri asiakasnumero, jonne tuosta markkinointiluvista olisi tehty selvitys jo tänne meille?

Suosittelen tekemään reklamaation meille, jotta asia selvitetään Soneralla perin pohjin, miksi viestejä tulee Soneralta, jos ja kun on markkinointilupa kielto. Monet tarjoukset/edut vaativat nykypäivänä markkinointilupia ja näistä on aina kysyttävä asiakkaalta, ennen päivittämistä.

Tässä vielä reklamaatiota varten yhteydenotto tiedot;

TeliaSonera Finland Oyj
Asiakaspalvelu
PL 0400
65101 VAASA

FAX: (0) 02040 27571

Vastaa