Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Nipatran_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ei yhteyttä DSLlään helsingissä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
huomasin ongelman perjantaina(20.1.) ja vika on jatkunut viikonlopun yli. olen resetoinut modeemin pariinkiin otteeseen ja laittanut asetukset, mutta vika on jatkunut

kyseessä Zyxel P-660HW-D1 modeemi, muita modeemeja en omista joten en voi olla varma onko modeemissa vika. Talossa on ollut huoltotöitä ja nykyään löytyy myös suora valokaapeli-yhteys, mutta sen ei ymmärtääkseni pitäisi vaikuttaa puhelinverkon toimivuuteen. Jos nyt kuitenkin näin on, niin pitääkö hankkia mitä, että yhteys rupeaa toimimaan?
11 vastausta
Veikko_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 713 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tarkistin linjan tilaa ja näyttäisi siltä että modeemi ei ole linjoilla ollut hetkeen. Onko liittymä toiminut tämän vuoden puolella kertaakaan?

Joka tapauksessa kannattaa koittaa varmistaa modeemin toiminta, esim. toisessa ADSL-liittymässä tai vaihtoehtoisesti kokeilla toista modeemia omassa liittymässä. Jos laitteet ovat kunnossa voi viasta jättää vikailmoituksen tutkintaan. Vikailmoituksen voi jättää joko puhelimitse (0206 90101, mpm/pvm) tai palvelupyyntönä omien sivujen kautta (vaatii kirjautumisen).
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/ohjeet/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.
Nipatran_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Veikko kirjoitti:
Tarkistin linjan tilaa ja näyttäisi siltä että modeemi ei ole linjoilla ollut hetkeen. Onko liittymä toiminut tämän vuoden puolella kertaakaan?

Joka tapauksessa kannattaa koittaa varmistaa modeemin toiminta, esim. toisessa ADSL-liittymässä tai vaihtoehtoisesti kokeilla toista modeemia omassa liittymässä. Jos laitteet ovat kunnossa voi viasta jättää vikailmoituksen tutkintaan. Vikailmoituksen voi jättää joko puhelimitse (0206 90101, mpm/pvm) tai palvelupyyntönä omien sivujen kautta (vaatii kirjautumisen).


en tiedä, niinkuin mainitsin, on täälä ollut remontti ja olen sen aikaa ollut evakossa. huomasin vian perjantaina, koska muutin silloin
Veikko_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 713 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tuossa tilanteessa melkein kannattaa jättää vikailmoitus tutkintaan. Voi olla että verkon puolella on jotain vikaa, mikäli tehtyjen remonttien jälkeen nettiyhteys ei toimi. Modeemin testaus on silti suositeltavaa, että se saadaan suljettua vianaiheuttajista pois.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/ohjeet/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.
Nipatran_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Veikko kirjoitti:
Tuossa tilanteessa melkein kannattaa jättää vikailmoitus tutkintaan. Voi olla että verkon puolella on jotain vikaa, mikäli tehtyjen remonttien jälkeen nettiyhteys ei toimi. Modeemin testaus on silti suositeltavaa, että se saadaan suljettua vianaiheuttajista pois.


itseasiassa juuri kävin testaamassa modeemin.

myyjä resetoi modeemin ja sai yhteyden internettiin, eli modeemi on kunnossa, johtoja on testattu "naapurissa" ja toimivat.
Nipatran_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
korjaaja kävi katsomassa, ja tilanne tällä hetkellä on se, että yhteysmuoto on vaihtunut puhelinverkosta toiseksi, eli yhteys tuleekin toiseen liittimeen joka on saman muotoinen mikä on koneessa sekä modeemin Ethernet- yhteyksissä. Ymmärtääkseni siis vaihtunut puhelinkaapelista liitäntään RJ45? en toisaalta ole varma

eli siis kuinka saan yhdistettyä oman modeemini(ZyXEL P-660HW-D1(F)) tähän liitäntään vai onko se edes mahdollista? jos se ei ole, minkälainen modeemi pitää hankkia, että se toimii?

ja onko mahdollista saada tälläisiä modeemeita soneralta sillä syyllä, että yhteystyyppi on vaihtunut kesken kaiken vai meneekö omakustannuksella?
Veikko_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 713 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Mikäli vain sisäverkon kaapelointi / liittimet ovat muuttuneet, mutta yhteys on pysynyt samana (ADSL -toteutuksella) voi nykyisen modeemin johdon laittaa myös RJ-45 -liittimeen. Mikäli kolmipiikkinen pistoke on ollut käytössä, sen voi irroittaa johdosta (jos mahdollista) ja laittaa suoraan seinään. Puhelinjohdon pienempi RJ-11 -liitin menee johtojen puolesta kohdalleen, vaikka se on kyseisessä rasiassa hiukan löysempi. Vaihtoehtoisesti voi hankkia sopivan liitäntäkaapelin, esim: Fuj:tech RJ11 - RJ45 puhelinkaapeli, 3 m (linkki)

Taloyhtiösi yhteystekniikka on aiemmin muutettu VDSL-tekniikkaa käyttäväksi, mutta käyttöösi on aiemman modeemin johdosta jätetty ADSL-pohjainen liittymä. Tämän hetkisten tietojen mukaan ADSL-yhteys pitäisi olla vielä kytketty.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/ohjeet/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.
Nipatran_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Veikko kirjoitti:
Mikäli vain sisäverkon kaapelointi / liittimet ovat muuttuneet, mutta yhteys on pysynyt samana (ADSL -toteutuksella) voi nykyisen modeemin johdon laittaa myös RJ-45 -liittimeen. Mikäli kolmipiikkinen pistoke on ollut käytössä, sen voi irroittaa johdosta (jos mahdollista) ja laittaa suoraan seinään. Puhelinjohdon pienempi RJ-11 -liitin menee johtojen puolesta kohdalleen, vaikka se on kyseisessä rasiassa hiukan löysempi. Vaihtoehtoisesti voi hankkia sopivan liitäntäkaapelin, esim: Fuj:tech RJ11 - RJ45 puhelinkaapeli, 3 m (linkki)

Taloyhtiösi yhteystekniikka on aiemmin muutettu VDSL-tekniikkaa käyttäväksi, mutta käyttöösi on aiemman modeemin johdosta jätetty ADSL-pohjainen liittymä. Tämän hetkisten tietojen mukaan ADSL-yhteys pitäisi olla vielä kytketty.


näinhän se näyttäisi olevan, hyvin toimii
Nipatran_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
no menin sitte nostamaan nopeutta 24/10 koska 10/1 oli vähän turhan hidas mutten tullut ajatelleeksi että tarviiko siihen nopeuteen VDSL yhteyden. noh menin hyväksymään nopeuden noston ja nytten ei saa taas yhteyttä

jos tarvitsen VDSL modeemin niin saanko sen soneralta vai joudinko ostamaan itse?
Veikko_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 713 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Nipatran kirjoitti:
jos tarvitsen VDSL modeemin niin saanko sen soneralta vai joudinko ostamaan itse?


VDSL-modeemeista on olemassa tarjouksia, viimeisimpiä kannattaa kysellä esim. Asiakaspalvelusta (0200 17000, mpm/pvm). Vaihtoehtoisesti halutessaan voi modeemin myös ostaa itse muuta kautta.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/ohjeet/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.
Tämän osion uusimmat keskustelut