En saa vastaanotetuksi viestejä Outlook Expressiin

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei
Mulla on ollut jatkuvana ongelmana, että Outlook Express ilmoittaa yrittäessäni vastaanottaa viestejä, että salasanani ei kelpaa. Voin kyllä lähettää viestit. Webmail toimii samoin kännykkä. Aiemmin selvisin pälkähästä konstilla, jota en muista. Nyt vika näyttää pysyvältä, koska se on kestänyt jo kolme viikkoa. Pitäiskö mun saada Soneralta uudet tunnukset? Kysyy Pietari

5 kommenttia

Sähköposti itsessään toimii, koska webmail toimii. Sinun kannattaa luoda sähköpostitili käyttäen IMAP-protokollaa. IMAP tulee olla käytössä kaikissa viestimissä, missä käytät sähköpostitiliäsi eli kännykässä ja tietokoneen sähköpostiohjelmassa. Ohjeet sähköpostitilisi asetusten tarkistamiseen löydät Sähköpostin ohjesivuilta. Jos Outlook Express käyttää nyt POP3:a, niin saatat joutua luomaan postitilin kokonaan uusiksi käyttäen IMAP -määrityksiä.

Käy lukemassa myös viestiketju: viewtopic.php?f=59&t=5369
Hei Tanja
Tein kuten kehotit ja muutin POP:n IMAPiksi. Nyt on tilanne miltei sama. Eli en saa vastaanotetuksi viestejä. IMAP-kansioita yritetään tuoda, mutta yhteys palvelimeen katkeaa. Muutosta on myös se, että yrittäessäni vastaanottaa viestejä, järjestelmä ei kysy edes tunnusta ja salasanaa. Mitään ei vain tule. Kun lähetin itselleni viestin, saatoin vastaanottaa sen webbistä ja kännykästä. Olen syynännyt asetukset moneen kertaan ja uskon niiden olevan oikein. Olisiko vielä jotain tehtävissä.

Terveisin
Pietro
jarvepe kirjoitti:
Mulla on ollut jatkuvana ongelmana, että Outlook Express ilmoittaa yrittäessäni vastaanottaa viestejä, että salasanani ei kelpaa. Voin kyllä lähettää viestit. Webmail toimii samoin kännykkä.


Outlook Express -ohjelmassa käytetään samaa käyttäjätunnusta ja salasanaa kuin webmailssa. Outlook Expressin tiliasetuksissa ei tule käyttää asetusta Käytä suojattua salasanan vahvistusta. Ohjelmalla saattaa olla kyseinen asetus käytössä, elleivät samat tunnukset kelpaa webbmailin ja Outlook Expressin kautta.
Hei jälleen. Ei ole valittu kohtaa "käytä suojattua salasanan vahvistusta. Koetin saada postin tulemaan Mozilla Thundebirdillä, mutta sieltäkin tulee vastaus, että salasana tai tunnus eivät ole oikeita. Palvelin siis hylkää sekä Outlook expressin että Moxillan yritykset. Olisiko nyt kuukauden kokeilujen jälkeen paikallaan vaihtaa tunnus ja salasana, vai mikä neuvoksi.

Vieläkö löytyisi vinkkejä.
Terveisin
Jarvepe
jarvepe kirjoitti:
Ei ole valittu kohtaa "käytä suojattua salasanan vahvistusta". Koetin saada postin tulemaan Mozilla Thundebirdillä, mutta sieltäkin tulee vastaus, että salasana tai tunnus eivät ole oikeita.


Ei tuossa ole sitten muuta vaihtoehtoa kuin että käyttäjätunnus ja salasana eivät vastaa toisiaan, koska virheilmoitus koskee nimenomaan tunnuksia. Tunnukset on helppo testata webmailiissa; jos ne kelpaavat sinne kirjautumiseen, ne ovat oikein.

Unohtuneen salasanan voi itse vaihtaa osoitteessa https://www4.sonera.fi/aureg/forgottenPassword/

Palvelu kuitenkin vaatii, että Omilla sivuilla on kyseiselle käyttäjätunnukselle määritetty matkapuhelinnumero johon uusi salasasana lähetetään. Ellei matkapuhelinnumeroa Omilla sivuilla ole, hoituu salasanan vaihto Asiakaspalvelun kautta.

Uusi salasana on koneen arpoma satunnainen merkkojono. Helpommin muistettavan salasanan voit määrittää itse Omien sivujen kautta, kunhan on ensin toimivat tunnukset joilla kirjautua sinne.

Vastaa