Epärehellinen myyjä vai muutoksia ohjelmatarjonnassa?

  • 11 December 2014
  • 8 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Soneran myyjä soitti minulle 30.11.2011. Olin vähän kiireinen, enkä pystynyt keskittymään puheluun aivan täysillä. Pian kuitenkin selvisi, että hän kauppasi minulle jotakin kanavapaketteja. En yleensä osta puhelinmyyjiltä mitään, joten en ollut hurjan kiinnostunut. Myyjä kuitenkin puhui jotain, että Nelosen ja Viasatin urheilukanavat olisivat tulossa Sonera Sport -pakettiin, jota hän kauppasi. Olin hieman hämilläni, sillä minulla on Sonera Sport -paketti jo ennestään. Miksi siis maksaisin kanavista, jotka ovat tulossa pakettiini muutenkin? Myyjä luetteli paljon hintatietoja, joiden perusteella paketti ei vaikuttanut mitenkään poskettoman hintaiselta. Minulla vain sattui olemaan osa kanavista jo ennestään, joten en kyennyt vertailemaan hintatietoja ilman tarkempaa perehtymistä aiempiin laskuihin. Sovimme myyjän kanssa, että hän lähettää minulle asiasta lisätietoja sähköpostissa. Tekisin sitten myöhemmin päätöksen tilaamisesta tai tilaamatta jättämisestä. Annoin myyjälle sähköpostiosoitteeni, johon hän voisi lähettää lisätietoja. Sähköpostia ei kuitenkaan ole näkynyt vielä tähän päivään mennessä. Perjantaina 2.12.2011 huomasin, että minun KotiTV -pakettiini oli ilmestynyt näkyville uusia kanavia, joita en suinkaan ollut tilannut. Yllättävää kyllä, uudet kanavat olivat aivan samoja, joita minulle oli aiemmin kaupattu - ja joita en ollut tilannut!

Nyt kun katson Omilta Sivuiltani tietoja kanavapaketeistani huomaan, että vanha Sonera Sport -paketin tilaukseni muuttunut seuraavaan muotoon:

Sonera Sport + Viasat Sport 1. 12. 2012

Haluaisinkin siis tietää, että:
a) onko näiden kanavapakettien kanavatarjonnassa tapahtumassa oikeasti jotain muutoksia, vai mistä tuossa puhelussa oli kyse?
b) miksi minulla näkyy uusia kanavia, joita en ole tilannut (ajattelen, ettei mikään tässä maailmassa ole ilmaista)
c) mitkä ovat noiden uusien kanavien lisäkustannukset minulle (olen siis kaikesta huolimatta kiinnostunut jatkamaan tilausta, mikäli hinta on inhimillinen)

8 kommenttia

Hei kodasa,
aiempaan Sonera Sport pakettitarjoukseen, joka sinulla on ollut, on kuulunut veloituksetta tuo Canal+ Sport kanavapaketti.
Tällä uusimmalla sopimuksellasi sinulla on Sonera Sport ja Viasat Sport -kanavapaketit, joiden yhteishinta on 34,95e/kk. Canal+ Sport on edelleen sinulla voimassa, aikaisemman sopimuksesi mukaan. Viasat Sportin sisällön löydät täältä.

Jos haluat tehdä muutoksia, koskien uusinta sopimustasi, pyydän sinua pikaisesti olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Kiitoksia pikaisesta selvennyksestä. Uuden kanavapaketin hinta on inhimillinen, joten muutoksia sopimukseeni ei ole syytä tehdä.

Haluaisin kuitenkin edelleen tietää, miksi minulle on tehty tuosta kanavapaketista vuoden sopimus, vaikken sitä ole koskaan tilannut? Onko rehellistä toimintaa lisätä asiakkaalle kanavapaketteja yksipuolisen(myyjän) päätöksen turvin?
en osaa sanoa mitä tuossa puhelussa on käynyt ilmi, määräaikaisuus tulee aina ilmoittaa.
Tulihan tilausvahvistuksessa tämä kuitenkin ilmi? 14 vrk:n aikana on hyvä ilmoittaa asiakaspalveluumme, jos jokin sopimuksessasi ei täsmää ja haluat muutoksen siihen. Viasat Sport kanavapaketin minimitilausjakso on 12kk aina.
Tällä hetkellä tuo Sonera Sport ja Viasat Sport ovat sellainen yhdistelmä, joka tarjoaa kaikki SM-liiga pelit ulottuvillesi. Uskon vahvasti, että olet tyytyväinen tämän yhteispaketin tarjontaan 🙂 Antoisia hetkiä urheilun ja KotiTVn parissa!
Lauren kirjoitti:
Tulihan tilausvahvistuksessa tämä kuitenkin ilmi?

Mikä ihmeen tilausvahvistus?!?! Sonerako semmoisia lähettää jollain tavalla?! En usko. Itse en ole saanut yhtäkään tilausvahvistusta vaikka olen pari eri kertaa tilannut kanavapaketin. Olenkin aina pidättänyt oikeuden lopettaa tilaus milloin vain, määräaikainen tai ei, koska tilausvahvistuksia ei ole kuulunut. Kai Surina on tietoinen miten etämyynti toimii suomessa?
Lauren kirjoitti:
en osaa sanoa mitä tuossa puhelussa on käynyt ilmi, määräaikaisuus tulee aina ilmoittaa.
Tulihan tilausvahvistuksessa tämä kuitenkin ilmi? 14 vrk:n aikana on hyvä ilmoittaa asiakaspalveluumme, jos jokin sopimuksessasi ei täsmää ja haluat muutoksen siihen. Viasat Sport kanavapaketin minimitilausjakso on 12kk aina.
Tällä hetkellä tuo Sonera Sport ja Viasat Sport ovat sellainen yhdistelmä, joka tarjoaa kaikki SM-liiga pelit ulottuvillesi. Uskon vahvasti, että olet tyytyväinen tämän yhteispaketin tarjontaan 🙂 Antoisia hetkiä urheilun ja KotiTVn parissa!


Olen kyllä tyytyväinen paketin sisältöön, mutten ole tyytyväinen siihen miten tilaukseni on hoidettu. Eli siis minun puolestani on tehty päätös siitä, että haluanko tilata kanavapaketin.

Mitään tilausvahvistusta en ole koskaan saanut, enkä luultavasti tule saamaankaan.
Olen samaa mieltä kanssasi ja pahoittelen tapaa, jolla tämä asia on hoidettu. Kiitos palautteestasi, olen välittänyt sen eteenpäin, palvelun parantamiseksi.










 
[quote="Lauren":13uxs74g]Tulihan tilausvahvistuksessa tämä kuitenkin ilmi?



Mikä ihmeen tilausvahvistus?!?! Sonerako semmoisia lähettää jollain tavalla?! En usko. Itse en ole saanut yhtäkään tilausvahvistusta vaikka olen pari eri kertaa tilannut kanavapaketin. Olenkin aina pidättänyt oikeuden lopettaa tilaus milloin vain, määräaikainen tai ei, koska tilausvahvistuksia ei ole kuulunut. Kai Surina on tietoinen miten etämyynti toimii suomessa?[/quote:13uxs74g]


Itse en myöskään saanut mitään tilausvahvistusta kyseisen kanavapaketin etämyynnistä. Kanavapaketti on pääosin tyydyttänyt, pois lukien Viasat sportin ja hockey pimeät hetket, kun ilmeisesti ei ole oikeuksia näyttää, ja tätä on aika paljon. Puhelinmyyjän toiminta oli hieman epäasiallista ja siitä jäikin paha maku. Tuosta syystä näinkin hyvältä kuulostava paketti oli jäädä ottamatta.

Kiitos yahrox vielä viestistäsi. Palautteesi viety myös eteenpäin.

Vastaa