Eroon Sonerasta ja sen toimimattomasta liittymästä OSA 2


Näköjään lukittiin tuo minun aikaisempi viesti ketju samasta aiheesta joten tehdään uusi:

Minulla on enää 16 kuukautta ja 7 päivää jäljellä kunnes pääsen eroon Soneran TOIMIMATTOMASTA ja ei käytössä olevasta laajakaistaliittymästä, eli yllä olevan ajan maksan vielä täyden hinnan vaikka tuota liittymää en edes käytä koska jouduin ottamaan toisen operaattorin liittymän kun Soneran liittymästä ei voinut tehdä vikailmoitusta sen vuoksi että Soneran puhelinrobotti uhkaili että vikailmoituksen teko saattaa olla maksullinen. Kannataa varmaan miettiä asiaa kun seuraavan kerran valitsee palveluntarjoajan tai jatkon nykyiselle sopimukselle.

31 kommenttia

Eli et uskaltanut tehdä vikailmoitusta koska pelkäsit että lasku voisi napsahtaa sinulle ja vika olisi sinun laitteissasi.
Arvoisa kirjoitti:
Eli et uskaltanut tehdä vikailmoitusta koska pelkäsit että lasku voisi napsahtaa sinulle ja vika olisi sinun laitteissasi.


Kyse ei ole siitä vaan siitä periaatteesta että kuluttajan on voitava tehdä vikailmoitus ilman että häntä uhataan maksulla, ja kun uhataan niin moni ihminen jättää vikailmoituksen tekemättä jolloin ihmiset kärsivät toimimattomista liittymistä. Olen asian ttiimoilta saanut noin parikymmentä sähköpostia ja viestiä joissa on ihmiset kertoneet ihan samaa tarinaa ja pari ihmistä myös kertoo kärsivänsä tuosta liittymän heikkoudesta juuri tuosta syystä, ja noiden saamieni viestien takia jatkan tätä julkista "antimarkkinointia" toukokuulle 2015 asti ja sillä toivon että mahdollisimman moni ihminen jättää Soneran liittymän ottamisen tai uusimisen.
Hei TimoNiemi,

Ikävä kuulla että koet asentajakäyntimaksusta kertomisen uhkauksena. Tätä se ei kuitenkaan ole. Vikailmoitusta tehtäessä tämä kerrotaan, jotta asiakas on tästä mahdollisuudesta tietoinen.

Vikailmoitusta tehtäessä asiakkaan vastuulla on omassa käytössä olevien laitteiden testaus. Jos laitteet on testattu ja ne ovat kunnossa, niin käytännössä asentajakäynnin maksun riskiä ei enää jää.

Laitteiden testaamiseen olemme pyrkineet tuomaan apua, niin että Sonera kaupoissa on saatavilla rajallinen määrä testilaitteita joilla voi yhteyden toimivuuden testata. Vaikka itsellä ei siis toista modeemia ole, niin laitteen saa tarvittaessa lainaan.

Asentajakäyntimaksu voi siis tulla jos asentaja käy viankorjauksen yhteydessä vikaa selvittämässä ja vika löytyy esim. modeemista, puhelinkaapelista tai tietokoneesta.

Vikailmoituksen voi myös aina tehdä ilman laitteiden testaamista, mutta tuolloin on aina riski maksusta olemassa ja asiakkaan pitää olla tästä tietoinen.

Edellinen viestiketju lukittiin Keskustelupalstan sääntörikkomusten vuoksi:
"11) foorumille tulee useita samoja viestejä samalta henkilöltä samasta aiheesta."
Marko- kirjoitti:
Hei TimoNiemi,

Ikävä kuulla että koet asentajakäyntimaksusta kertomisen uhkauksena. Tätä se ei kuitenkaan ole. Vikailmoitusta tehtäessä tämä kerrotaan, jotta asiakas on tästä mahdollisuudesta tietoinen.

Vikailmoitusta tehtäessä asiakkaan vastuulla on omassa käytössä olevien laitteiden testaus. Jos laitteet on testattu ja ne ovat kunnossa, niin käytännössä asentajakäynnin maksun riskiä ei enää jää.

Laitteiden testaamiseen olemme pyrkineet tuomaan apua, niin että Sonera kaupoissa on saatavilla rajallinen määrä testilaitteita joilla voi yhteyden toimivuuden testata. Vaikka itsellä ei siis toista modeemia ole, niin laitteen saa tarvittaessa lainaan.

Asentajakäyntimaksu voi siis tulla jos asentaja käy viankorjauksen yhteydessä vikaa selvittämässä ja vika löytyy esim. modeemista, puhelinkaapelista tai tietokoneesta.

Vikailmoituksen voi myös aina tehdä ilman laitteiden testaamista, mutta tuolloin on aina riski maksusta olemassa ja asiakkaan pitää olla tästä tietoinen.

Edellinen viestiketju lukittiin Keskustelupalstan sääntörikkomusten vuoksi:
"11) foorumille tulee useita samoja viestejä samalta henkilöltä samasta aiheesta."


No onpahan tuokin syy sulkea ketju mutta kertoo Soneran toiminnasta paljon.
Kun miettii kuinka paljon menee aikaa kaikkien kaapeleiden ja laitteiden testaamiseen. Etenkin jos haet lainalaitteen Soneralta, niin 99 euron mahdollinen maksu alkaa tuntumaan edulliselta.

Eli kannattaako niitä sen enempää itse testailla. Etenkin jos laitteet on aikaisemmin toimineet.

Itse ainakin olen vikatilanteissa testaillut ja säätänyt kaikkea mahdollista tuntikausia. Turhaan. Ei pääse tuntipalkoille. Harrastusmielessä kannattaa 🙂
Niinpäniin. Jos tuota maksua ei olisi niin silloinhan kaikki soittaisi vikapalveluun ja pyytäisi huoltomiehen käymään. Ja sitten vasta huomataankin että omissa johdoissa on vika jne. Ei tämä sonerallekkaan ilmaista ole, eikös sonera ole muutenkin ulkoistanut kyseisen toiminnan.
Arvoisa kirjoitti:
Niinpäniin. Jos tuota maksua ei olisi niin silloinhan kaikki soittaisi vikapalveluun ja pyytäisi huoltomiehen käymään. Ja sitten vasta huomataankin että omissa johdoissa on vika jne. Ei tämä sonerallekkaan ilmaista ole, eikös sonera ole muutenkin ulkoistanut kyseisen toiminnan.


Ei, tämäkin meni väärin, Soneran pitäisi pyrkiä siihen että vikailmoitukseen ei tarvitsisi soitella eli laittaisi littymät kuntoon ja niin että ne olisi vakaita ja toimivia.
Ihan vastaavasti kuin Sonera laskuttaa kuluttajaa jos vika on kuluttajan omissa laitteissa on kuluttajalla myös oikeus vaatia korvauksia Soneralta kun vika on Soneran verkossa.

Eli kun joudutte testaamaan, hakemaan lainamodeemia, soittelemaan ja ennen kaikkea JONOTTAMAAN soneran asiakapalveluun niin kaikesta vaan korvausvaatimus Soneralle kun vika on Soneran verkossa.

Ei se laskun laittaminen ole pelkästään Soneran oikeus.

Itsellä kokemusta asiasta kun Koti-Tv:tä meille yritettiin saada toimimaan... vuonna 2011 se taisi olla. Toki jouduin kuluttajariitalautakunnan kautta korvaukseni hakemaan mutta maksamaan Sonera joutui.

Nyt toinen korvausvaatimus vetämässä, kuukausi kulunut mutta vastausta ei ole kuulunut. Tosin tämä on Soneralle normmalia asiakaspalvelua. Kuukausi on lyhyt aika.
Minulla on enää 16 kuukautta ja 6 päivää jäljellä kunnes pääsen eroon Soneran TOIMIMATTOMASTA ja ei käytössä olevasta laajakaistaliittymästä, eli yllä olevan ajan maksan vielä täyden hinnan vaikka tuota liittymää en edes käytä koska jouduin ottamaan toisen operaattorin liittymän kun Soneran liittymästä ei voinut tehdä vikailmoitusta sen vuoksi että Soneran puhelinrobotti uhkaili että vikailmoituksen teko saattaa olla maksullinen. Kannataa varmaan miettiä asiaa kun seuraavan kerran valitsee palveluntarjoajan tai jatkon nykyiselle sopimukselle.
Aika paljon näyttää olevan ihmisillä ongelmia saada yhteyttä Soneraan ja saada apua ongelmiiinsa. Soneraa nuo ongelmat eivät hirveästi näytä kiinnostavan kun ie asioille tee mitään radikaalia esim. palkkaa lisää väkeä, korjaa verkkoaan niin etttei ihmisten tarvitse soitella "asiakaspalveluun" jne. Onneksi kuluttajat pystyvät vaikuttamaan asioihin itse, ja tässä muutama neuvo:

1: Älä ota mitään Soneran liittymää, ei puhelin, eikä netti.
2: Älä uusi määräaikaista sopimusta Soneran kanssa vaan ota palvelu toiselta operaattorilta joka välittää asiakkaista.
3: Tee kaikista ongelmista kirjallinen reklamaatio ja lähetä se Soneralle heidän facebook sivun kautta, viestit nappulan kautta, käsittääkseni kirjallinen reklamaatio on pakko käsitellä, eli on kyse mistä ongelmasta tahansa niin reklamaatio menemään.
4: Mikäli Sonera ei asiaa saa korjattua ja joudut maksamaan tyhjästä niin ota yhteyttä kuluttajaoikeusneuvojaan
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ku ... janeuvoja/
Terve vain timo. Täällä on toinen aivan samanlainen ongelma ja itsellänihän on tuo uusin Intenon modeemikin vielä käytössä. Olet vielä onnekas kun sinulla tulee vielä neljäkin megaa sisälle latausnopeudeksi. Itselläni toimii koko päivän 0,4-2mb/s nopeudella toi huima soneran 24mb netti. Kotiviihdettä ei voi kuvitellakkaan katsottavaksi missään kohtaa päivästä ja oon vika-ilmoituksiakin jättänyt jo viimeisen 1,5 vuoden aikana jo yli 80 kappaletta eikä mitään ole soneran puolelta tapahtunut. Aina tulee viestiä että "ilmoittamanne vika on korjattu" ja mitään silti ei ole tapahtunut. Odotan jo innolla että sopimus päättyy ja siirryn Elisan asiakkaaksi. nyt kun silloin 1,5 vuotta päätin koittaa soneraa olen tässä koko sopimuksen aikana todennut, miten ***** se edelleen onkaan. Olen tullut siihen lopputulokseen että kunhan tästä liittymästä pääsen eroon, en tule enää ikinä soneran asiakkaaksi. On sen verran huono tuote, että sen jo pelkästään pitäisi riittää että saisi kokonaan lopetettua liittymän ILMAN ETTÄ TARVITSEE MAKSAA LOPPUA SOPIMUSKAUTTA. ja edellinen lause oli siis soneralle tarkoitettu. Olen aivan kypsä tähän lapselliseen "tee vika-ilmoitus" josta ei ole ikinä ollut minkäänlaista apua. Myydään 24mb nettiyhteys, jonka käytännön nopeus siis on 10-24mb ja kuitenkin toimii vain 0,4-2mb/s nopeudella. Huijausta sanon minä. Olisi muutenkin mahdollista toteuttaa oikeasti käytännössäkin tuo 24mb yhteyskin, mutta operaattorit on vaan rahanahneita paskiaisia, joita ei kuluttaja oikeasti edes kiinnosta. Monet kaverit ovat kysyneet että kannattaako soneran kotiviihde ja olen heille rehellisestikkin kertonut että älkää missään nimessä ottako soneraa vaan ottakaa elisa ennemmin. Elisalla kotiviihde muutenkin on aivan valovuoden soneraa edellä, eikä monella tutulla, jotka ovat sen hankkineet ole ollut mitään ongelmia. Asiakaspalvelussakin vastaa ihmiset, eikä joku perkuleen vastausrobotti, josta ei ole mitään hyötyä ja joutuu monesti soittamaan uudestaan kun "en saanut selvää, voitko toistaa" tulee. mutta se siitä. jaksamisia sinne Timo ja vaihda heti kun sopimus lopppuu Elisan verkkoon niin olet varmasti tyytyväinen!.
Joudun muokkaamaan viestiä joka päivä mutta teen sen, muokkaamaan joudun sen vuoksi että Sonera sulkee tämän viestiketjun jos laitan saman tekstin joka päivä mutta pääasia tässä on sama eli minulla on enää 16 kuukautta ja 5 päivää jäljellä kunnes pääsen eroon Soneran laajakaistaliittymästä joka ei ole minulla edes käytössä, syy miksi se ei ole käytössä on se että se ei toimi, Soneralle ei voi tehdä vikailmoitusta koska siellä oleva puhelinrobotti uhkailee maksulla jos vikailmoituksen teen.

Olen ottanut toisen operaattorin liittymän joka on toimiva ja vakaa, eli SOneran liittymää en enää tarvitse mutta Sonera ei suostu määräaikaista sopimusta purkamaan.

Kirjoitan jollakin tavalla tämän saman tekstin niin kauan kun tuo liittymän minulla on ja kirjoitan sen monelle eri sivulle ja näyttää siltä että joudun sen kirjoittamaan vuoden 2015 toukokuuhun asti koska siihen asti tuo sopimus on voimassa, toivon että nämä kirjoitukset näkevät mahdollisimman moni ja sen vuoksi jättää ottamatta tai uusimatta Soneran liittymäsopimuksen.
Minä tein tasan 2 vikailmoitusta. Soneran mukaan linjassa ei ole vikaa, linjatesti ja nopeustestit puhuvat ihan muuta.
Kyllä he minuakin pyysivät tekemään uuden vikailmoituksen mutta sitä en enää tee. Uudella vikailmoituksella Sonera saa taas aloittaa korjausajan laskemisen alusta.

27.1 asti olen antanut Soneralle aikaa korjata linja kuntoon. Sen jälkeen lähtee vaatimus sopimuksen purkamisesta sopimusrikkomukseen vedoten. Kerään nyt aineistoa vaatimusteni todisteeksi.

Tiedän että edessäni on pitkä prosessi. Tiedän että prosessi maksaa minulle rahaa. Mutta tiedän myös sen että Sonera maksaa kaikesta loppujen lopuksi.

Voi olla että määrä-aikainen sopimukseni loppuu ennen kuin tämä asia ratkeaa mutta se on ihan yksi ja sama.

Minulla kun ei ole enää kuin 7 KUUKAUTTA ja 17 PÄIVÄÄ sopimusta jäljellä.

Kerrotko Timo kenen liittymä toimii kunnolla? Hintakaan ei ole se pää-asia vaan toimiva yhteys. Minullakin kun nykyisin tulee taloon 3 paria puhelinkaapelissa niin voin ottaa toisen liittymän rinnalle ja jättää Soneran liittymän oman onnensa nojaan sopimuksen loppuajaksi.
Hei Arski64,

Aikaisemmin tekemäsi vikailmoitus oli laitettu nyt uudelleen käsiteltäväksi.
Sain siitä tekstiviestin että liittymääni on kirjattu vikailmoitus.
Se vaan ei auta jos niitä käsitellään vaikka miljoona kertaa kun vikaa ei korjata.

Ja jos boottaatte minun yhteyden, varsinkin kesken työpäivän, ILMOITTAMATTA siitä minulle ETUKÄTEEN ---> Haastan Soneran oikeuteen!
Nyt on enää 16 kuukautta ja 4 päivää jäljellä kunnes pääsen eroon Soneran laajakaistaliittymästä joka on minulla täysin turhaan ja toimimattomana.

Olen joutunut ottamaan toisen operaattorin liittymän koska Soneralle ei voi tehdä vikailmoitusta sen vuoksi että kuluttajaa uhataan mahdollisella maksulla joka siitä voi seurata, katson tämän hieman ihmeelliseksi ja sen vuoksi itse jätin vikailmoituksen tekemättä. Soneralla kuitenkin oltiin tietoisia ongelmista koska olin siitä ilmoittanut mm. tämän sivuston ja heidän keskustelupalstan kautta mutta asialle ei tehty mitään joten minulle ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin ottaa toisen operaattorin vakaa ja toimiva liittymä.

Ainoa ongelma asiassa on se että Sonera ei suostu purkamaan tuota määräaikaista sopimusta vaikka olen asiasta tehtynyt kaksi erillistä reklamaatioita, tosin Sonera on sitä mieltä että heidän ei tarvitse käsitellä kuin yksi reklamaatio joten asia on nyt niin että minulla on enää 16 kuukautta ja 4 päivää jäljellä kunnes pääsen eroon Soneran laajakaistaliittymästä. Ottakaa ihmiset oppia ja älkää missään nimessä tehty Soneran kanssa minkäänlaista määräaikaista sopimusta tai uusiko edellistä, koska sen jälkeen kun olette sopimuksen tehnyt niin Soneralla toimii oikeastaan vain laskutus.
Tänään on 16 kuukautta ja 3 päivää jäljellä kunnes pääsen eroon Soneran laajakaistaliittymästä jonka otin pois käytöstä koska se ei toiminut niin kuin laajakaistaliittymän pitäisi, korjauttua sitä ei saatu koska Soneralle ei voi tehdä vikailmoitusta sen vuoksi että heidän puhelinrobotti uhkailee maksulla joka siitä saattaa seurata.

Otin toisen operaattorin liittymän joka on vakaa ja toimiva, päinvastoin kun Soneran liittymä joka "toimiessaankin" oli pätkivä ja nopeus vaihteli koko ajan, ainoa ongelma on se että Sonera ei suostu purkamaan määräaikaista sopimusta ja sen vuoksi maksan siitä vielä tokokuulle 2015 vaikka en edes liittymää käytä.

Kannattaa kaikkien miettiä tätä kun on etsimässä laajakaista operaattoria tai on uusimassa Soneran sopimusta, itse kehoitan kaikkia jättää Soneran liittymät, ongelmia niissä on paljon, olen itsekkin asiasta saanut useita yhteydenottoja, lisäksi tällä sivustolla ja facebookissa voi lukea paljonko on noita ongelmia ja kuinka Sonera ne korjaa......
Tänään on 16 kuukautta ja 2 päivää jäljellä kunnes pääsen eroon Soneran laajakaistaliittymästä joka ei ole enää käytössä, tosin joudun maksamaan Soneralle vielä toiukokuulle 2015 tuosta liittymästä vaikka se ei ole käytössä ja siihen ei ole liitetty edes modeemia eikä näin ollen mitään laitteita.

Syy miksi näin on, on se että Soneralle ei voinut tehdä vikailmoitusta vaikka heidän liittymänsä ei toiminut, nopeus tippui olemattomaksi, yhteys katkeili jatkuvasti, modeemia joutui käynnistelemään usieta kertoja joka päivä, jne. lista on loputon.

Jouduin ottamaan toisen operaattorin liittymän joka on nyt toiminut kohta pari kuukautta ilman ENSIMMÄISTÄKÄÄN katkosta ja nopeus on pysynyt täysin vakaana, tiedän koska teen joka aamu ensimmäisenä nopeustestin, Soneran liittymä siis ei toiminut mutta joudun siitä maksamaan vielä noin puolitoista vuotta, ihan turhan takia koska Sunera ei suostu tuota määräaikaista sopimusta purkamaan vaikka vika oli alunperin heidän.

Ottakaa ihmiset oppia asiasta ja älkää missään nimessä ottako Soneran liittymiä ja varsinkaan määräaikaisena, googlettamalla esim. sanoilla "Sonerasta eroon" löytyy samanlaisia tarinoita lisää ja niistä kannattaa ottaa oppia, harmi että en itse tuota tehnyt silloin vuosia sitten kun Soneran asiakkaaksi olen tullut.

Surkeata on Soneran toiminta ei voi muuta sanoa.
TimoNiemi kirjoitti:
Aika paljon näyttää olevan ihmisillä ongelmia saada yhteyttä Soneraan ja saada apua ongelmiiinsa. Soneraa nuo ongelmat eivät hirveästi näytä kiinnostavan kun ie asioille tee mitään radikaalia esim. palkkaa lisää väkeä, korjaa verkkoaan niin etttei ihmisten tarvitse soitella "asiakaspalveluun" jne. Onneksi kuluttajat pystyvät vaikuttamaan asioihin itse, ja tässä muutama neuvo:

1: Älä ota mitään Soneran liittymää, ei puhelin, eikä netti.
2: Älä uusi määräaikaista sopimusta Soneran kanssa vaan ota palvelu toiselta operaattorilta joka välittää asiakkaista.
3: Tee kaikista ongelmista kirjallinen reklamaatio ja lähetä se Soneralle heidän facebook sivun kautta, viestit nappulan kautta, käsittääkseni kirjallinen reklamaatio on pakko käsitellä, eli on kyse mistä ongelmasta tahansa niin reklamaatio menemään.
4: Mikäli Sonera ei asiaa saa korjattua ja joudut maksamaan tyhjästä niin ota yhteyttä kuluttajaoikeusneuvojaan
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ku ... janeuvoja/


Tähän keskusteluun täytyy itsekkin nyt sitten osallistua. Elikkäs olen nyt 13.1.14- 20.1.14 huomannut erittäin mielenkiintoisia piirteitä soneran "vakaassa" laajakaistassa, joka siis tarkoittaa sitä, että: Silloin kuin se toimii hyvin niin nopeustesti näyttää tälläistä:

http://www.speedtest.net/result/3244214138.png

Silloin kuin netti ei toimi niin silloin ei pääse oma sisäverkkoa pidemmälle eli en sitten tiedä mikä Soneraa vaivaa vai miksi ihmeessä heidän on pakko säätää liittymiä siten, että ne toimivat joskus ja sitten USEINMITEN ei.

Statistics for services:
Service: backuppath Ok: 0 Fail: 0
Service: sonera.fi_http Ok: 263 Fail: 26
Service: google_http Ok: 263 Fail: 26

Tuo skripti pyörii, joka minuutti. Tuosta siis näemme, että kuinka paljon on viikossa ollut ongelmia.

[u:2yaoufjb]Sonera: Miksi ihmeessä teidän pitää olla AINUT operaattori syrjäseudulla, jos teidän verkko/liittymän ovat näin epävakaita?[/u:2yaoufjb]
Nyt on 16 kuukautta ja 1 päivää jäljellä kunnes pääsen eroon Soneran määräaikaiksesta laajakaistaliittymästä, tuon ajan maksan siitä vielä Soneralle vaikka tuo liittymä ei ole edes käytössä eikä siihen ole edes liitetty mitään laitteita jotne verkkotoimintaa ei ole.

Tämä on Soneralle kaikkien paras tilanne ne voivat rahastaa kuluttajaa liittymästä josta ei heille tule mitään kuluja ja itse päisesti he pitävät tästä määräaikaisesta sopiuksesta kiinni vaikka katson että syy siihen että en tuota liiittymää enää käytä on Soneran, minulla on toisen operaattorin liittymä joka toimii vakaana ja varmasti, toisin kuin Soneran liittymä joka "toimiessaankin" oli erittäin epävakaa ja siitä joutui sammuttelemaan modeemia ja rajoittamaan laitteita mitä käyttää samaan aikaan.

No, onpahan jotakin tekemistä tämän Soneran antimarkkinoinnissa jota teen tasan siihen päivään asti kunnes tuosta liittymästä pääsen eroon, eli todennäköisesti vielä noin puolitoista vuotta.
Näin ne päivät vähenee, nyt on enää tasan 16 kuukautta kunnes pääsen eroon tuosta Soneran laajakaistaliittymästä joka minulla ei ole edes käytössä, koska se ei toiminut niinkuin sen pitää, vikailmoitusta tuosta ei voinut tehdä koska Soneran puhelinrobotti uhkailee maksulla jos kuluttajana vaadin että heidän palvelunsa toimii, joten jouduin ottamaan toisen operaattorin liittymän, mutta joudun edelleenkin maksamaan tuosta Soneran toimimattomasta liittymästä täyden hinna toukokuulle 2015 asti.

Joten ihmiset hyvät, muistakaa että älkää missään nimessä ottako ikinä mitään Soneran määräaikaista liittymää, ei koskaan, aluksi hommat toimivat hyvin mutta sitten kun ongelmat alkavat niin olette pulassa tuon liittymän kanssa.
Lakkaa nyt jo toi spämmäys, et hyödy tuosta mitään!!!
KooKoo kirjoitti:
Lakkaa nyt jo toi spämmäys, et hyödy tuosta mitään!!!


Tämä ei ole spämmäystä ja nyt ei ole enää kyse siitä että hyödynkö minä tästä vaan tästä hyötyy moni muu ja näin on käynyt ainakin yhteydenottojen mukaan.

Tarkkasilmäiset varmaan huomasi että minun nimimerkkini vaihtui ja se johtuu siitä että Sonera antoi minulle pysyvän porttikiellon (liitteenä kuvakaappaus) koska kuulemma rikoin heidän sääntöjä, omasta mielestäni en ole sääntöjä rikkonut vaan olen kertonut koko ajan totuuden ja sen teen jatkossakin ja teen sitä niin kauan kunnes pääsen eroon tuosta liittymästä joka ei ole toiminnasa minulla lainkaan.

Nyt siihen päivään on 15 kuukautta ja 29 päivää tai sitten niin kauan kunnes Sonera suostuu purkamaan tuon määräaikaisen sopimuksen minun kanssani.
Nyt siihen päivään on 15 kuukautta ja 28 päivää kunnes pääsen eroon tuosta Soneran liittymästä tai sitten niin kauan kunnes Sonera suostuu purkamaan tuon määräaikaisen sopimuksen minun kanssani. Liittymä ei ole minulla edes käytössä johtuen siitä että en siitä voinut tehdä vikailmoitusta ja jouduin ottamaan toisen operaattorin liittymän.

Tosin eilen asia meni hieman eteenpäin ja se vuoksi rauhoitan kirjoittelua 5-6 päiväksi en lopeta, mutta rauhoitan kunnes asia selviää lisää.
Nyt siihen päivään on 15 kuukautta ja 27 päivää kunnes pääsen eroon tuosta Soneran liittymästä tai sitten niin kauan kunnes Sonera suostuu purkamaan tuon määräaikaisen sopimuksen minun kanssani.

Liittymä on minulla toimeettomana eli käyttämättömänä koska se ei toiminut kuten piti ja minä otin toisen operaattorin liittymän koska en voinut tehdä vikailmoitusta Soneran liittymästä koska minuna uhattiin maksulla jos vikailmoituksen teen, ja sen vuoksi otin toisen liittymän, mutta ongelmana on se että joudun maksamaan tuota käytöstä poistetusta Soneran liittymästä maksut vielä toukokuuhun 2015.

Asiaa tällä hetkellä tutukitaan ja sen aikaa kirjoittelen suhteellisen rauhallisesti asiasta, en siis kirjoittelua lopeta, rauhoitan vain.

Vastaa