Galaxy s2 + liikkuva laajakaista

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Ongelma on seuraava:

Marraskuun lopulla tilasin em. luurin ja siinä toimi mobiilinetti erinomaisesti ensimmäiset pari viikkoa. Nyt en ole viikkoon päässyt lainkaan nettiin puhelimellani ellei käytössä ole ollut wifi hotspotteja. Kävin perjantaina soneraliikkeessä muilla asioilla ja kysyin ohimennen tuosta. Sain uuden sim-kortin, mutta ongelma jatkuu edelleen. Puhelin on kuitenkin uusi ja liikkeessä ehdotettu 3 viikon luurittomuus ei hirveästi nappaa. DOA vaihdosta en siinä tosin muistanut kysyä. Tiedän sen, että verkko saattaa olla ruuhkautunut AJOITTAIN, mutta jos viikon aikana en saa 3G:llä enkä muilla yhteyttä, niin jossain mättää. Ensimmäisten käyttöviikkojen aikana yhteyden sai liikkuvasta bussista, mutta nyt sitä ei saa edes ulkona vaikka olisi paikoillaan useita minuutteja. Netistä löytyy lähinnä vinkkejä ulkomaalaisille operaattoreille ja niistä ei ole ollut hyötyä.

Android-versio: 2.3.4
Koontiversio: GINGERBREAD.XWKI4

Ja paikkakuntana pks

6 kommenttia

Moro ainp0t: kiva kuulla, että olet ollut tyytyväinen tarjoamaamme mobiilinettiin. Uskoisin, että uunituoreessa laitteessasi ei ole vikaa vaan jossain muussa:

1) Oletko varmistanut, että laitteestasi on mobiilinettiyhteys sallittu? Puhelin on saattanut poistaa sen käytöstä itsestään (katso yhteysasetukset)

2) Oletko käynnistänyt puhelimesi virrat uudestaan?

3) Nettipakettisi kapasiteetti voi olla käytetty, joka aiheuttaa sen, että nettiyhteyden nopeus laskee minimiin loppu laskutuskauden ajaksi. Jos näin, niin sinulla on kaksi vaihtoehtoa, joko tilata edullinen lisäpaketti kätevästi tekstiviestillä, tai odottaa laskutuskauden vaihtumista, jolloin nettiyhteytesi nopeus palaa normaaliin. Nettipaketin täyttymisestä ilmoitetaan tekstiviestillä.

Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin voin tarkistaa onko liittymäsi kunnossa. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumerosi löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.
Puhelin on käynnistetty uudestaan useaan otteeseen, kuten eilen, kun sain uuden sim-kortin. Lentotila ei ole käytössä, dataverkkotila on käytössä, nettipakettini kapasiteettia ei ole ylitetty [Kuukausimaksuun sisältyvää tiedonsiirtoa jäljellä 1013,88 Mt], koska käytän wifiä ainakun mahdollista ja dataverkkotilaa vain kun tiedän ettei lähellä ole wifi hotspotteja. Asiakasnumeroni antaisin ihan mielelläni jos olisin saanut teiltä jo laskun, mutta asiakkuuteni on niin tuore (vaikka liittymä on ollut perheessä siitä asti kun kännykät keksittiin), etten ole laskua vielä saanut.

Jamie kirjoitti:
Moro ainp0t: kiva kuulla, että olet ollut tyytyväinen tarjoamaamme mobiilinettiin. Uskoisin, että uunituoreessa laitteessasi ei ole vikaa vaan jossain muussa:

1) Oletko varmistanut, että laitteestasi on mobiilinettiyhteys sallittu? Puhelin on saattanut disabloida sen itsestään (katso yhteysasetukset)

2) Oletko käynnistänyt puhelimesi virrat uudestaan?

3) Nettipakettisi kapasiteetti voi olla käytetty, joka aiheuttaa sen, että nettiyhteyden nopeus laskee minimiin loppu laskutuskauden ajaksi. Jos näin, niin sinulla on kaksi vaihtoehtoa, joko tilata edullinen lisäpaketti kätevästi tekstiviestillä, tai odottaa laskutuskauden vaihtumista, jolloin nettiyhteytesi nopeus palaa normaaliin. Nettipaketin täyttymisestä ilmoitetaan tekstiviestillä.

Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin voin tarkistaa onko liittymäsi kunnossa. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumerosi löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.
Jamie, äläs nyt höpsöttele.

Kolmehan vaihtoehtoa siellä on.

Kolmannessa numerossa. Lisäpaketti tai odotus, mutta kolmantena myös vaihto Tele Finlandiin joka käyttää Soneran verkkoa, mutta ei käytä datakattoja.

Elisan halpaoperaattorilla ei ole datakattoja myöskään.
ainp0t: tässä tapauksessa suosittelen sinua olemaan yhteydessä vikapalveluumme. Tarkemmat yhteystiedot löydät täältä.
En tiedä mikä sai aikaan asetusten muuttumisen, mutta vierailtuani http://www5.sonera.fi/ohjeet/MMS-_ja_in ... t_(Android) linkissä, huomasin että puhelin oli siirtynyt käyttämään WAPia internetin sijaan. Oheisessa linkissä olevat ohjeet on kuitenkin niin selvät, että lähes jokainen jolla on älypuhelin ja osaa tietokonetta käyttää, selviytyy myös noitten asetusten tarkastamisesta. Voisin veikata, että henkilö joka hoitaa foorumilla vastaamisen Teknisiin ongelmatilanteisiin olisi myös tietoinen kyseisestä linkistä. Jos olisin heti alkuun saanut tuon tiskiin, niin olisin välttynyt 15 minuutin jonottamisesta puhelinpalveluun ja nyt aiheutan myös muille pidemmät jonotusajat kun vikapalvelun heppu joutuu soittamaan vielä minulle takaisin.
Pahoittelut, etten huomannut tarjota linkkiä heti. Onpa hyvä, että sait nettiyhteytesi toimimaan!

Vastaa