HD-kanavat lakkasivat yllättäen toimimasta

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Terve.

Minulla on Sonera Viihde ja siinä MTV 3 Total-paketti, aiemmin Valioliiga HD-paketti. Nyt lauantaina 14.9. juuri odottamani Valioliiga-kierroksen aikaan HD-kanavat lakkasivat toimimasta eli pyörivät pätkivästi noin 5 sekuntia, jonka jälkeen yhteys katkeaa. Muut kanavat näkyvät hyvin ja netti toimii ihan asiallisesti. Olen yrittänyt resetoida digiboksia (Motorola), sammuttaa modeemia (ZyXel P-660) sekä vaihtanut modeemin ja digiboksin välisen kaapelinkin.

Soneran nopeustestin mukaan WLAN-yhteys antaa Maciini 13-14 Mb/s. Pitäisikö tuon olla riittävä HD-kanavien näkymiseen eli onko vika mahdollisesti digiboksissa? En ole resetoinut modeemia sillä tietokoneeni on Macbook Air ja siihen ei saa verkkokaapelia kytkettyä. Tietysti voin resetoida modeemin ja pyörittää yhteyttä suojaamattomana jonkin aikaa, kunnes saan jonkun läppärin kanssa kyläilemään.

Olen tehnyt alustavan vikailmoituksen tänään. Sain ohjeen käydä Sonera-kaupassa testauttamassa modeemini onko vika mahdollisesti siinä. Tämä on nyt jo toinen teiltä saamani modeemi joka on p****na reilussa vuodessa, jos vika löytyy siitä.

Onko vielä jotain mitä voisin näin kotikonsteina kokeilla?

3 kommenttia

Tarkennuksena vielä että HD-kanavat pätkivät siis heti, kun aloin niitä katselemaan. Ongelma ei siis alkanut kesken katselun, kuten voi ehkä yllä olevasta viestistäni käsittää.
Jep, mulla täysin sama ongelma.
Hei Tasku ja Jthein,

Suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä, mikäli ongelma edelleen jatkuu.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

Vastaa