HD-kanavia ei saa, miksi?

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Osaisiko Soneran asiantuntija kertoa, miksei HD-kanavia saa ADSL 10/1-liittymään?
Ei varmaan tekniikasta voi olla kyse, kun Maxivisionin kautta HD-kanavat toimii ihan samaisessa liittymässä.

6 kommenttia

Maxivision lähettää niitä paljon huonommalla laadulla. Siksi. Soneralla HD-kanavat vievät 18-20Mbps. Maxivision taitaa myös SD-kuvaa lähettää jollain naurettavalla 2Mbps striimillä, soneralla 5-7Mbps. Kehtaavat vielä pyytää kuukausihintaakin siitä :D

Jos et huomaa tuossa eroa, et huomaa SD ja HD eroakaan 😉
ADSL-yhteyden siirtokapasiteetin rajallisuus on suurin syy siihen miksei Koti TV:n HD-kanavat ole saatavilla sitä kautta. HD-kanavat ovat saatavilla vain 100/10M-nopeusluokan Laakakaista Extra - liittymiin.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Yksi kysymys olisi asiaan liittyen, kun viime viikonloppuna vai edellisenä oli se cable open ja näkyi lähes kaikki kanavat. Katsoin silloin mm. rush hd ja animal planet hd kanavia. Ja mun liittymän nopeus on kait 24Mbit kun talossa ei ole lähiverkkoa asennettu niin tuo oli maksimi.

Katsoinko siis oikeesti tuota hd kuvaa silloin?
Resident kirjoitti:
Yksi kysymys olisi asiaan liittyen, kun viime viikonloppuna vai edellisenä oli se cable open ja näkyi lähes kaikki kanavat. Katsoin silloin mm. rush hd ja animal planet hd kanavia. Ja mun liittymän nopeus on kait 24Mbit kun talossa ei ole lähiverkkoa asennettu niin tuo oli maksimi.

Katsoinko siis oikeesti tuota hd kuvaa silloin?


kyllä se mun mielestä oli aika varmasti HD kuva. Itelläni on myös 24meganen ja hyvin pyöri streami.
Kyllä ainakin 24/1 liittymässä toimi hyvin HD videovuokraamo. 10/1 liittymässähän koti tv käyttää omaa kaistaa et ihan samalla tavalla pitäis toimii. Kokeilin samaan aikaan vuokraleffan kanssa niin speedtest näytti vielä 8M kaistaa, normaalisti ~15M.
Resident kirjoitti:
Katsoinko siis oikeesti tuota hd kuvaa silloin?


Hyvä kysymys. Jos se näytti HD-kuvalta, se todennäköisesti oli sitä.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa