Häiriötä Turussa?

  • 11 December 2014
  • 6 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Onko jotain yleistä häiriötä Turussa, vai onko ongelma ainoastaan minulla? Kaapelinetti pätkii noin tunnin väliin 2-5min ajaksi. Alkoi eilen yöllä ja jatkunut nyt iltaan asti.

6 kommenttia

Mahtaakin olla omassa modeemissa (Cisco EPC3825) vikaa, kun on vanha firmware (epc3825-v302r12901-100201c). Jos mahdollista, niin mieluusti päivitystä tulemaan!

Laitoin viestiä myös Facebookin kautta.
Hei Emb,

Laitoin modeemillesi päivitystä tulemaan. Parin tunnin sisällä pitäisi olla asentunut. Käy tämän jälkeen vielä kytkemässä modeemin palomuuri pois, mikäli pätkiminen jatkuu.

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
Ittellä pätkinyt kutakuinkin pari viikkoa nyt vähän väliä, soneran dhcp jakelee parhaimmillaan puolen tunnin voimassaoloajalla olevia DHCP-leaseja kaapelimotulle/reitittimelle riippumatta siitä onko siltaavana vaiko nattaavana. Lähes joka kerta leasen päättymisen jälkeen myös vaihtuu osoite jolloin taas pätkitään. Onko tuo ihan tarkoituksella tehty tuollaiseksi?

Päätelaitteena 3825 uusimmalla firmiksellä.

(tuohon on tulossa tilalle kuitutötterö viikon sisään, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen)
Hei Aeskee,

IP hakuja modeemillasi näyttää olevan normaalia enemmän, mutta osoite näyttäisi kuitenkin pysyneen modeemilla samana nyt ainankin viimeiset pari päivää.

Tietojen perusteella voisi kuitenkin päätellä että jonkinlaista pätkimistä tuossa yhteydessä on ollut.

Suosittelisin tuosta olemaan vikapalveluumme yhteydessä, niin asiaa voidaan vielä selvitellä tarkemmin.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Itselläni on tismalleen samanlaista ongelmaa kuten tässä ja useammassa muussakin threadissa on kirjoiteltu.
Kaapelimodeemina Cisco EPC3825, firmware vanha epc3825-v302r12901-100201c.

Laitoin pätkimisongelmasta asiakaspalveluun vikailmoituksen, mutta firmwarepäivitystä voisi sillävälin vielä kokeilla. Voitteko laittaa minullekin päivitystä tulemaan?
Hei Hawtin,

Laitoin sinulle päivitystä tulemaan. Parissa tunnissa pitäisi olla asentunut.

Käythän ottamassa sen jälkeen vielä palomuurin pois.

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings

Vastaa