Huawei 4G käyttöönoton ohjeet puutteelliset suomeksi

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 6 katselukertaa

Tässä olen uuden mokkulan kera ja olen heti toiminut asentaessani väärin. Edettyäni kohtaan 4 sinänsä selkeiltä vaikuttavissa ohjeissa,ei tapahtunutkaan kuten piti. Nimittäin kohdan 4b mukaan painettaessa kahdesti WPS-painiketta laitteen näyttöön ilmestyvät verkon nimi ja avain. Ei ilmesty.

Luin ohjetta moneen kertaan ja totesin toimineeni oikein.

Vasta kun epätoivoissani luin ruotsinkielistä ohjetta ymmärsin virheeni! Suomenkieliset ohjeet eivät ole yhtä tarkat. Nimittäin:

1. "Aseta SIM-kortti. ... Laitteen kanssa tulee käyttää normaalikokoista sim-korttia. "
Mistä tiedän, mikä on normaalikokoinen?!?
Työnsin sisään sen pienikokoisen kortin. Sinne se meni, eikä nyt tule pois.

Ruotsiksipa neuvotaan, tällaisen tyhmimmän mahdollisen käyttäjän mukaan: "valitse isompi korttikoko. " Olisikohan tämä ollut hyvä kertoa suomeksikin???!!!

Ruotsiksi sanotaan myös että muovikortti tulee säästää, koska siinä on tärkeää tietoa, pin ja puk.
Suomeksi kerrotaan epätarkasti että siinä on tärkeää tietoa.

Millä saan sim-kortin ulos ? Eject-nappia ei reitittimessä ole eikä kuorta pysty avaamaan.
En usko sim-kortin olevan käyttökelpoisen irrotettuani sen kehyksestään.

Miksi suomalaisinssin/kääntäjän on pitänyt jättää näin olennainen tieto käyttöohjeesta pois?

Mitä pahusta minä nyt teen?

4 kommenttia

Moi bediverus! Onpas harmillinen tilanne. Olisiko lähistöllä Sonera Kauppaa, jossa voisit käydä näyttämässä laitetta?

Laitan noista ohjeista palautetta eteenpäin. Toivottavasti niitä saadaan selkeytettyä.
Hei Johannes,
Olen tänään palauttanut 4G- mokkulan Soneran myymälään. Simkorttia ei saatu siitä ulos.

Olen nyt taas 3Gn varassa, ja kumma kyllä se toimiikin tänä iltana. Kirjoitan tätä kl. 21 aikoihin eikä hitautta esiinny. Minun on yhä vaikea uskoa, että ongelma olisi mokkulan hitaus, koska sen nopeus vaihtelee ilman mitään loogista syytä. Oltuaan useita viikkoja niin hidas, että iltaisin en ole päässyt verkkoon lainkaan, se nyt siis pelittää hyvin. Ehdotan, että sen sijaan että myytte minulle nopeamman ja kalliimman 4Gn tarkistatte myös alueen tukiasemien toiminnan.

Olette vikkeliä laskuttamaan: poistanette 4Gn laskultani, jolle se on jo ilmestynyt, vaikka minulla on sen kokeiluaika meneillään - ja tänäänhän sen palautin. En myöskään pidä oikeudenmukaisena, että sopimusaikaa on pidennetty , vieläpä minulle siitä ilmoittamatta!, alkamaan 4Gn toimituksesta. Eihän ole minun vikani, että 3G-laite ei toimi kunnolla. Oletan, että sopimusaika pidetään ennallaan , eli se alkaa siitä, kun hankin3Gn. Edellytän myös, että en joudu maksamaan 3G -laitetta ( jos päädyn siirtymään 4G:hen) jonka teho ei näytä riittävän, mikä ei sekään johdu minusta.

Sen sijaan, että laskutuksenne minulta sen kuin kasvaa sitä mukaa kun palvelunne 3Gn kanssa tökkii , olisi vähintäänkin kohtuullista hyvittää minulle ne illat, jolloin en ole voinut palveluanne käyttää. Huono Huawein 4G-mokkulan käyttöohje on vienyt minulta ohjeen kanssa taistelessa yhden illan sekä aikaa sen palauttamiseen.

Ihmettelen myös, miksi 4G-mokkulan mukana toimitettiin saate-sanalla merkittyinä myös kaksi käyttöohjetta, joista toisessa neuvottiin sim-kortin käyttöönottoa ja toisessa nettitikun käyttöönottamista, kun taas Huawein ohje ei virka mitään tietokoneelle tehtävistä asetuksista! Myymälänne myyjän mukaan nämä ohjeet olivat tarpettomia, ja "logistiikka ei tiedä, mitä laitteita sinulle toimitetaan vaan se toimittaa varmuuden vuoksi kaikkia eri laitteita koskevat ohjeet". Mitä ihmettä, eikö muka Itellan logistiikka pysty poimimaan lähetykseen mukaan vain ko lähetystä koskevan oheismateriaalin?! - Nämä kaksi minulle turhaa saate-ohjetta olivat omiaan hämmentämään entisestään, kun mokkulan käyttöohje oli sekin epäselvä.

Kaiken edellisen lisäksi ihmettelen myös tätä "keskustelupalstaanne". Miksi ihmeessä tähänkin pitää rekisteröityä, keskustelupalstalle? ! Ja sitten kun te vastaatte, ei vastaus tule spostiini vaikka ilmoitus vastauksesta tulee siihen, vaan joudun kaivamaan tunnukset päästäkseni lukemaan vastauksenne. Voiko typerämpää tapaa toimia olla ?!
Hei bediverus!

Hienoa että 3g:si pelittää, teitkö aikaisemmin kuuluvuuspalautteen tuosta verkon heikentymisestä?
Ajoittaiselle nopeuden vaihtelulle voi olla loogisena syynä ympäristömuutokset tai verkon kapasiteetti.
Tuollaisessa tilanteessa yleensä palveluiden päivittäminen parempaan verkkoon on nopein ja helpoin ratkaisu, harmillista että et päässyt koittamaan LTE verkkoa vielä, uskon että olisit pitänyt siitä.

Lisäisitkö asiakasnumerosi tietoihisi niin löydän laskutustietosi ja pääsen tekemään tarvittavat toimenpiteet. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Tarkastan samalla nuo sopimustekniset asiat. Mistä hankit uuden nettipaketin?

Tuo onkin hyvä palaute logistiikastamme ja olen kanssasi samaa mieltä että sinun tulisi saada vain kyseistä laitetta koskevat ohjeet. Tosin se on kyllä hyvä että annetaan simkortille ja tikulle ohjeet käyttöönottoon koska molempia osia tulet tarvitsemaan verkon käytössä.

Keskustelupalstalle rekisteröityminen vähentää roskapostia palstalla, sekä se yhdistää käyttäjiä ja keissejä. Tämän lisäksi on hienoa että asiakkaat luovat omat tunnukset joihin pystyvät esim. sisällyttämään henkilökohtaisia tietoja, esim. tässä tapauksessa voit laittaa asiakasnumerosi tietoihisi ja pääsen auttamaan sinua, sekä numero on siellä vielä ensikertaakin varten. Näen myös viestihistoriasi ja se auttaakin useissa keisseissä koska joskus tapaukset ovat kytköksissä toisiinsa.

Tämä on yksi kanava ja yksi tapa toimia, kanavan saa jokainen asiakas valita itse. Voithan toki laittaa meille viestiä Facebookissa, soittaa, jättää soittopyynnön, twiitata, jättää palvelupyynnön tai vaikka avata chatin meille ja hoidetaan keissi. Asiakas itse valitsee tavan millä haluaa toimia, useille käyttäjille tämä palsta on kuitenkin ollut mieleinen.
Hei,
En tehnyt kuuluvuuspalautetta koska en tiennyt että sellaisen voisi tehdä enkä myöskään päässyt sillä hetkellä verkkoon ...
Asiakasnr 1024401215 .
Vanha nettipaketti ostettu Stockmannilta Helsingissä, uusi tuli teiltä teknisestä tuesta suoraankäyn vielä päivittämässä tietoni.
Ymmärrän selityksesi koskien keskustelupalstaa, mutta en ole samaa mieltä. Palstalta haetaan apua akuutteihin ongelmiin ja vastaus halutaan nopeasti. Kaikilla on tunnuksia ja salasanoja kymmenittäin ja kahden sellaisen setinhankkiminen yhtö toimijaa, Soneraa, varten tuntuu jo liialta. Avoin keskustelupalsta, jossa olisi pelkkä varmistetoiminta nopeuttaisi asiointia.

Katson miten 3G toimii nyt ja jos ongelmia ilmenee, vaihdan 4Ghen. Ehdotan silti, että selvitätte omalta osaltanne josko alueella olisi tukiasemaongelmia.

Yt

Mk

Vastaa