Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Ablabius_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Huawei B593 isojen tiedostojen lataus ei onnistu.

Moi,

Ollaan hankittu viime heinäkuussa tuota B593 laitetta. Nyt laite tuli huollosta, syy oli netin hitaus. Laite on päivitetty johonkin ihme firmwareen, joka ei ole suomenkielinen, eikä siinä mainita sonera missään sanallakaan. Nämä asiat eivät kuitenkaan ole ongelma, ongelmana on se että vaikka netin selaaminen onnistuu, niin en silti voi ladata minkään näköisiä tiedostoja. Koitin ladata itunesia (113,5mb) laite aloittaa latauksen ja lopettaa sitten kun on ladatu 10-70mb, selain kertoo vain että verkkovirhe (vaikka erinäisten sivujen selailu silti toimii, eikä pätki mitenkään). Olen koittanut samaa erilaisilla paketeillä joita voi netistä ladata, koska luulin että ongelma on applen servereissä, siitä huolimatta samaa käyttäytyminen jatkuu.

Tämän lisäksi harmittaa se että laite on ollut nyt remontissa 2vko, josta silti maksetaan laskua, ja nyt tämä todennäköisesti lähtee uudestaan tien päälle. Ellei tätä kautta nyt jokin ratkaisu löydy.

Terveisiä!
3 vastausta
Satu__
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 90 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hei Ablabius!

Yhteyden pätkiminen voi johtua myös siitä että laite vaihtelee eri verkkojen välillä. Oletko lukinnut laitteen käyttämään vain 4g-verkkoa? Tässä ohje: http://bit.ly/1wyVFBo

Jos pätkiminen jatkuu lukinnasta huolimatta ja huolto on tarkastanut laitteen toimivaksi, on syytä tarkastaa verkon tilanne. Tätä varten kerää 3-5 yhteyden katkaisuaikaa ja laita Soneran Omien Sivujen kautta vikailmoitus yhteydenottopyyntölomakkeen kautta.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Ablabius_
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Moi,

Huollossa asennettu käyttöliittymä on aivan eri kuin linkittämässäsi ohjesivulla, mutta sain tosiaan lukittu verkon ensin 4g sitten lukitsin 3G:hen. Molemmat olivat tuloksettomat yritykset ja sama ongelma jatkui.

Verkossa ei ole ongelma sillä meidän perheen kaikki liittymät ovat soneralta, ja ne toimivat moitteettomasti. Jos jakaa netin puhelimen kautta niin tietokone suostuu lataamaan ilman katkaisua kaiken mitä haluaa.

Eli näillä näkymin on laitteessa sen uuden ihme softan kautta ilmennyt ongelma, tai sitten laite on vaan romuna vaikka väitetään sen toimivan. Tämä tilanne vaan ärsyttää sillä meillä olisi kovasti käyttöä tälle, mutta eipä nyt mikään toimi.

Onko siis vielä muita ehdotuksia, vai vienkö tämän taas huoltoon?
Minkälaisia mahdollisuuksia sopimuksen purkuun minulla on jos laite ja liittymä eivät toimi niinkuin on luvattu?

Laitteen vein huoltoon ostopaikkaan, midare jyväskylään.
TapaniV_
Telialainen
Telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 767 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hei Ablabius!

Kieltämättä harmillinen ongelma on kyseessä. Sinulla on käytössäsi Huawei B593S Router. Laitteen hallintaohjelman sivulla kattavampi sähköinen ohjekirja löytyy klikkaamalla kysymysmerkki-kuvaketta.

B593S-versiosta löytyy hyvät kuvalliset ohjeet myös osoitteessa:

http://www.3g-antennit.fi/product/226/h ... iitannalla

Myös Huawein laitteen mukana saamastasi käyttöohjeesta löytyy tietoa. Kielen pitäisi voida asetuksista muuttaa suomeksi.

Sonera vastaa matkapuhelinverkon toimivuudesta. Huawein laite on sinun omaisuuttasi ja laitteella on laitevalmistaja Huawein myöntämä kahden vuoden takuu. Yksi ongelman aiheuttaja voi toki olla Huawein laitteessa oleva Soneran SIM-kortti, jonka voit halutessasi käydä vaihtamassa esimerkiksi Sonera Kaupassa.

Jos itse Sonera Liikkuva Netti -liittymäsi ei toimi kunnolla, voit tehdä liittymästäsi vikailmoituksen esimerkiksi Sonera Omien Sivujen - http://www.sonera.fi/omatsivut?someid=some3417 - kautta. Rekisteröitymisen/sisäänkirjautumisen jälkeen valitaan oikea liittymä ja tämän jälkeen kohta Tee vikailmoitus.

Mikäli Soneran matkapuhelinverkossa havaitaan vikaa, eikä vikaa saada korjatuksi, voidaan sopimus purkaa. Toisaalta Liikkuva Netti -liittymissä on kahden viikon tyytyväisyystakuu, jonka aikana asiakas voi purkaa sopimuksen, mikäli liittymä ei toimi kunnolla. Sen sijaan laitteessa olevan mahdollisen vian takia sopimusta ei pääsääntöisesti voida maksutta purkaa kesken sopimuskauden, koska laitteella on takuu ja tarvittaessa laitevalmistajan valtuuttama huoltoliike voi vaihtaa laitteen uuteen laitteeseen.

Voit halutessasi ottaa yhteyttä Helpson tukipalvelun asiantuntijoihin, jotka palvelevat numerossa 0600 10100 (1,99 euroa/min + pvm/mpm) ma-pe klo 8-21 ja la 9-17. Helpsonin asiantuntijat ovat perehtyneitä erilaisiin laiteongelmiin. Helpsonin löydät myös osoitteessa: http://www.helpson.fi .

Toivottavasti saat laitteesi ja liittymäsi toimimaan kunnolla.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu