Huawein mokkula hidastui

  • 11 December 2014
  • 8 kommenttia
  • 14 katselukertaa

[attachment=0:2azertb7]nimetön.png[/attachment:2azertb7]Hei, minulla on Huawein E3276 nettitikku ja 21mbps Soneran liikkuva netti- paketti: plus.
Nettitikku on uusi(ostettu 12.8.2013) ja on toiminut lähes moitteettomasti tähän asti.

Nyt nettiyhteys on kuitenkin hidastunut dramaattisesti. vielä pari päivää sitten yhteys oli 13-16 megaa, mutta nyt nopeus on lähestulkoon 0,5mbps

Eli missä mahtaisi olla vika ?, Plus paketin tulisi taata rajaton max. 21mbps nopeus kuukausimaksulla, joten miksi nettiyhteyhteni on kuitenkin hidastunut juuri kun sain pari päivää sitten laskun, jonka olen kylläkin jo hoitanut?

8 kommenttia

Hei TapankiK!

Oletko tarkistanut kaikki tikun asetukset että sielä on kaikki kunnossa?

Löydät ohjeen astusten tarkistamiseen täältä: www5.sonera.fi/ohjeet/Huawei_E3276_(4G-nettitikku)?someid=some8846
Kaikki asetukset näyttää olevan kohdillaan, eikä vaihtamalla tiloja vain 3G tai 4G ei ole parantavaa vaikutusta. Nopeus on silti puolikas mega ...

Asensin päivällä mokkulan uudestaan, mutta silläkään ei parantavaa vaikutusta..

Olisiko kenties jotain muuta seikkaa, mikä pystyisi pudottamaan nopeuden näin radikaalisesti ?
TapaniK: Käytkö lisäämässä asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin voimme tällöin tarkistaa onko itse liittymässä jokin peielssä. Mikäli asiakasnumero ei ole tiedossasi, voit lisätä liittymän numeron ilman ensimmäistä nollaa. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille. Asiakasnumerosi löytyy esimerkiksi viimeksi tulleesta laskusta.
siinä olisi...

... mutta piti vielä sanoa, että mokkulassa saattaa näkyä vaalean sininen valo, joka siis tarkoittaa kaiketi että se on kytketty 4G alueeseen, vaikka "mobile broadband" sovelluksessa näkyy 3G+
Lisäksi alueella missä minä asun, Hammaslahti, Marjomäentie 37, täällä ei pitäisi olla 4G yhteyksiä, jos en ole väärässä.

mutta laitoin kuitenkin jo asiakasnumeron profiiliin.
TapaniK: Asiakasnumero ei näy tänne meille, joten tarkistaisitko vielä tuon asiakasnumeron.
joo, anteeksi se ei näköjään hyväksynyt sitä siihen kun siinä oli välejä (kopioin sen kyllä suoraan laskustani), mutta nyt sen pitäisi olla siinä.
Hei TapaniK!

Pahoittelen kuvaamaasi ongelmaa.

Mikäli liittymäsi latausnopeus on edelleen jatkuvasti noin 0,5 Mbit/s, saattaa kyseessä olla häiriö Soneran matkapuhelinverkossa. Tästä syystä pyytäisin sinua ottamaan yhteyttä Vikapalvelumme numeroon 0206 90101 (pvm/mpm), joka palvelee ma-pe klo 8-20 ja la 9-16.30. Voit lähettää vikailmoituksen myös kirjautumalla/rekisteröitymällä Sonera Omille Sivuille osoitteessa www.sonera.fi/omatsivut , josta löytyy kohta Apua ongelmiin.

Verkonhallinnan asiantuntijamme voivat tarkemmin tutkia verkon tilanteen. Toivottavasti kyseessä on kuitenkin ollut jokin tilapäinen häiriö.


Ystävällisin terveisin

Tapani V
Hei, en tiedä onko tästä apua ja otanko silti yhteyttä vikapalveluun, mutta vaihtaessani paikkaa Hammaslahdesta Rasivaaraan nousi nopeuteni 12megaan, mikä on jo aivan normaalia luokkaa 🙂.
Eli kyse on siis kai paikallisesta ongelmasta, mutta mikäli ongelma ei korjaudu otan kyllä yhteyttä vikapalveluun kuten neuvoitte.

Vastaa