Huijausviestejä liikkeellä

  • 11 December 2014
  • 2 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Tulipa sähköpostiini selkeä huijausviesti osoitteesta "SERVICE@SONERA.FI" (oli kirjoitettu isoin kirjaimin). Viestin saapumispäivämäärä oli 25.5.2014.

Alla viestin sisältö, lisäksi siinä oli Telia Soneran logoja.

---------------------------------------------------------------------------
Hei,


Pääsy tilisi on rajoitettu seuraaviin seuraavaan

Huomasimme, että olet maksanut laskun kahteen kertaan

Tiedosto Ei °: "RS9006CC0/P09"

Vahvista takaisinmaksu : Kirjaudu sisään nyt »


Terveiset,
Sonera palvelu
-------------------------------------------------------------------------

Tiedoksi vaan sinne Soneran suuntaan, jollei ollut jo tuttu juttu.

Jos muuten saa antaa palautetta, niin aika vaikeaksi teette yhteydenoton.
- nettisivuillanne ei ole asiakaspalvelun sähköpostia, onko liikaa pyydetty?
- asiakaspalvelun sähköpostia ei löydy edes silloinkaan, kun kirjautuu omilla laajakaista-asiakkaan tunnuksilla sisään palveluun
- kuuntelin hissimusiikkia 020017000-numerosta 4 min 43 s kunnes kyllästyin
- soitamme sinulle järjestelmässänne ei ollut vapaita aikoja
- minulla ei ole facebook- tai twitter-tunnuksia, eikä tule, joten palaan ensimmäiseen kysymykseeni - olisiko asiakaspalvelun sähköpostiosoite liikaa pyydetty jo maksavalle asiakkaalle?
- rekisteröityminen tälle keskustelupalstalle olisi vaatinut myös asiakasnumeroa jonka saisi laskusta. No eipä ole laskuja säilytetty sähköpostissa maksamisen jälkeen. Voisi kai tuo lukea palvelusopimuksessakin, mutta kun ei niin ei.

Se, että saan tuotua asiani tietoonne (toivottavasti) vaatii minulta rekisteröitymisen jollekin keskustelupalstalle, naurettavaa. Ihan kuin ei olisi tarpeeksi tunnuksia ja salasanoja muistettavana.

2 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Tervettuloa nykyaikaan, asiakaspalvelu on täydellisesti tuhottu. Hyvä asia kuitenkin että olet tuonut meille kaikille esimerkin huijausviesteistä ...
Hei hietase,

Huijausviestejä on todellakin taas liikenteessä ja tällä kertaa ne on saatu jo hieman "uskottavampaan" suuntaan. Varsinkin kun houkuttimena on vielä hyvitys tuplamaksuista.

hietase kirjoitti:
Jos muuten saa antaa palautetta, niin aika vaikeaksi teette yhteydenoton.
- nettisivuillanne ei ole asiakaspalvelun sähköpostia, onko liikaa pyydetty?
- asiakaspalvelun sähköpostia ei löydy edes silloinkaan, kun kirjautuu omilla laajakaista-asiakkaan tunnuksilla sisään palveluun
- kuuntelin hissimusiikkia 020017000-numerosta 4 min 43 s kunnes kyllästyin
- soitamme sinulle järjestelmässänne ei ollut vapaita aikoja
- minulla ei ole facebook- tai twitter-tunnuksia, eikä tule, joten palaan ensimmäiseen kysymykseeni - olisiko asiakaspalvelun sähköpostiosoite liikaa pyydetty jo maksavalle asiakkaalle?
- rekisteröityminen tälle keskustelupalstalle olisi vaatinut myös asiakasnumeroa jonka saisi laskusta. No eipä ole laskuja säilytetty sähköpostissa maksamisen jälkeen. Voisi kai tuo lukea palvelusopimuksessakin, mutta kun ei niin ei.

Jos mikään muu kanava ei ole käytössä tai sen kautta tavoittaminen ei onnistu, palvelupyynnön asiakaspalveluun voi lähetttää Omien Sivujen kautta kirjautumalla ensin sisään Sonera Tunnuksilla! Mitään yleistä asiakaspalvelun sähköpostia ei ole koska palvelupyynnön kautta pystymme paremmin tunnistamaan sinut sekä asiasi. Sen jälkeen se voidaan ohjata suoraan oikealle asiantuntijalle. Myös asiakasnumeron voi tarkistaa Omilta Sivuilta Sonera tunnuksen avulla.

Vastaa