Hyvinkään 100mbit kaapelikaista


Kuka on tyytyväinen toimintaan? Sen jälkeen kun 10mbit vaihtui sataseksi ja netgear modeemi vaihtui Soneran tarjoamaan Thomsoniin, niin ollut netin kanssa ongelmia kolmen kuukauden aikana noin puoli tusinaa kertaa.

Lisäksi kun meillä modeemi sammutetaan joka ilta tiettyyn aikaan, niin seuraavana päivänä kun se käynnistetään, niin voi mennä jopa tunti ennen kuin netti alkaa modeemin käynnistämisen jälkeen toimimaan. Näin se laatu vaan laskee kun tekniikka kehittyy?

12 kommenttia

Lappeenrannan suunnalta voidaan ainakin sanoa ettei olla tyytyväisiä.
Yhteyden pätkiminen on viikottaista jos ei ihan päivittäistä, varsinkin kesä-aikaan, joten toivottavasti olet varautunut siihen että puhelinsoittoja saa tehdä jläpi vuoden.
Pitää tosin muistaa että mitään merkintöjähän näistä ei jää jos sattuu olemaan sunnuntai tai vaikkapa yö....

Soneran mainio vastaaja-robotti tulee hyvin tutuksi.....
Hei lucaf

Harmi että ongelmia on ollut. Tarkistin tietosia ja huomasin, että liittymästäsi ei ole kirjattu yhtään vikailmoitusta? Olit tehnyt alustavan vikailmoituksen 24.8, mutta et ollut aktivoinut vikailmoitusta? Mikäli ongelmia ilmenee, tee asiasta vikailmoitus. Vikailmoituksen kautta asiaa tutkitaan tarkemmin. Vikailmoituksen jättäminen onnistuu soittamalla Vikapalveluumme, 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16:30 tai tekemällä asiasta palvelupyyntö.

TommiS: Lappeenrannan alueella on tehty verkon päivityksiä 11.10. Päivitys ei ilmeisesti ole parantanut yhteyden toimivuutta sinulla. Olit jättänyt jo vikailmoituksenkin automaattiin. Oletko testannut toista modeemia missään vaiheessa?
[quote="Arttu-"]Hei lucaf

Tarkistin tietosia ja huomasin, että liittymästäsi ei ole kirjattu yhtään vikailmoitusta? Olit tehnyt alustavan vikailmoituksen 24.8, mutta et ollut aktivoinut vikailmoitusta? /quote]

Monia viikkoja sitten soitin numeroonne kun en saanut yhteyttä toimimaan, on mahdollista että se oli juuri tuo 24. elokuuta, silloin yhteys korjautui modeemin resetoinnilla joka minulle puhelimitse teidän ihminen ohjeisti, itseasiassa en ollut siihen mennessä edes tullut tietoiseksi modeemin reset-toiminnosta kun se reikä on niin huomaamattoman pieni siinä modeemissa.

Se mitä tarkoitatte vikailmoituksen aktivoinnilla, siitä minulla ei ole harmainta aavistusta, ja pitäisikö asiakkaan edes ymmärtää sellaista käsitettä? Eikö asiakkaiden kanssa tulisi pystyä kommunikoimaan selkokielellä?

Puhelinrobottinne kanssa kommunikointi on niin epämiellyttävä, että soittokynnys on kasvanut (joka on todennäköisesti ollut tavoitteennekin). Myöhemmistä ongelmista on tähän asti myöskin selvitty modeemin resetoinnilla, se on vaan turhauttavaa kun Thomson modeemin reset-nappiin on tosi vaikea ulottua ja oliko vielä niin, että wlan-asetukset nollautuvat aina resetissä joten sekin turhauttaa.

Mielestäni tuote (tuote=modeemi+laajakaista) on kuitenkin viallinen, koska modeemin sammuttaminen ja sytyttäminen aiheuttaa sen about 10-60 min katkon netissä, ja vaan resetoimalla modeemin voi netin saada nopeammin herätettyä henkiin.

Olenkin tullut siihen tulokseen, että mielummin kirjoitan asiasta julkisesti muidenkin näkyville kun epätoivoisesti soittelen robottinne läpi ja saan kuulla asiakaspalvelustanne että yhteydessä ei pitäisi olla mitään vikaa.
Hei lucaf

Ehkä ilmaisin asian hieman epäselväsi. Vikailmoituksen aktivoinnilla tarkoitin vastaamista sinulle tulleeseen viestiin. Sait varmaan meiltä tälläisen viestin: Ongelman jatkuessa ja varmistettuanne, ettei ongelma johdu teidän laitteistanne, lähettäkää seuraava viesti numeroon 18100: Vika numero T: Sonera ?

Asia olisi lähtenyt meillä tutkintaan, jos viestiin olisi vastattu. Jos et halua jutella automaatin kanssa, voit jättää asiasta myös palvelupyynnön niin kuin aikaisemmin mainitsin. Me otamme yhteyttä sinuun.

Modeemia ei ole tarkoitus resetoida montaa kertaa viikossa. Oletko kokeillut pitää modeemia päällä yön yli? Kaapelimodeemeilla kestää hetken aikaa nousta linjalla, jos virrat katkaistaan.

Suosittelen sinua tekemään palvelupyynnön, jos ongelmat jatkuvat. Vikailmoituksen kautta ongelma saadaan varmasti korjattua!
Minä en voi pitää modeemissa virtoja päällä yön yli, kun katsokaas, meidän perheessä on alaikäisiä ihmisiä joille täytyy rakkauden lisäksi asettaa myös rajoja, eli modeemi sammutetaan tiettyyn kellonaikaan illasta jotta nettiriippuvaisimmatkin nuorukaiset saataisiin sänkyyn, vaikka viihdeteollisuus toki toivoisi että meidän nuorukaiset käyttäisivät nettiä läpi yön.

Tämä on valitettavasti siis pakkotoimenpide, ja jos aamulla haluan saada nettiyhteyden välittömästi toimimaan, niin minun on pakko resetoida modeemi joka aamu, kun pelkästään virtojen päälle laittaminen ei palauta nettiyhteyttä (kuin ehkä tunnin viiveellä). Aiemmin kun minulla oli se vanhempi Netgear modeemi ja kymppimegainen kaista, mun ei tarvinnut ikinä resetoida modeemia vaikka virrat oli pois päältä joka yö. Toivottavasti mietitte asiaan ratkaisua ja asiakaslähtöisenä yrityksenä teette sen vikailmoituksen minun puolestani - minä kun en ymmärrä mitään palvelupyynnöistä, minulla on vain puhelinnumero teille, ja toisessa päässä vastaa joku robotti joka ei tykkää minusta enkä minä tykkää hänestä.
Hei lucaf

Valitettavasti en voi ottaa vikailmoitusta vastaan näin palstan kautta. Vikailmoitukselle tarvitaan tarkat tiedot. Muutamat testit on myös hyvä tehdä ennen vikailmoituksen jättämistä. Palvelupyyntö on helppo tapa ottaa meihin yhteyttä. Palvelupyyntö lomakkeella kysytään oleellisimmat kysymykset ja tämä auttaa vian selvittämistä. Ilman vikailmoitusta ongelmaa ei voida tutkita tarkemmin.

Palvelypyynnön voit jättää täältä.
Arttu- kirjoitti:
Hei lucaf

Valitettavasti en voi ottaa vikailmoitusta vastaan näin palstan kautta. Vikailmoitukselle tarvitaan tarkat tiedot. Muutamat testit on myös hyvä tehdä ennen vikailmoituksen jättämistä. Palvelupyyntö on helppo tapa ottaa meihin yhteyttä. Palvelupyyntö lomakkeella kysytään oleellisimmat kysymykset ja tämä auttaa vian selvittämistä. Ilman vikailmoitusta ongelmaa ei voida tutkita tarkemmin.

Palvelypyynnön voit jättää täältä.


Kiitos tiedosta, vielä kysyisin tällaista asiakkaalle suht olellista tietoa:

Jos teen palvelupyynnön ja te ette löydä vikaa laitteistani, laskutatteko minulta jotain?
Entä, onko ylläkuvaamani ongelma teidän mielestä sellainen, että siitä kannattaa tehdä palvelupyyntö?
Ja tulisiko teidän mielestänne netti olla nopeammin käyttökunnossa modeemin sammuttamisen ja uudelleensytyttämisen jälkeen, kun minä kuvailen ylempänä? Toisinsanoen, toimiiko teidän mielestänne minun laitteet normaalisti, vai ei?
Hei lucaf

lucaf kirjoitti:


Jos teen palvelupyynnön ja te ette löydä vikaa laitteistani, laskutatteko minulta jotain?
Entä, onko ylläkuvaamani ongelma teidän mielestä sellainen, että siitä kannattaa tehdä palvelupyyntö?
Ja tulisiko teidän mielestänne netti olla nopeammin käyttökunnossa modeemin sammuttamisen ja uudelleensytyttämisen jälkeen, kun minä kuvailen ylempänä? Toisinsanoen, toimiiko teidän mielestänne minun laitteet normaalisti, vai ei?


Osalla kaapelimodeemeista kestää pidempään nousta linjoille, jos modeemista otetaan virrat pois. Suosittelisin kokeilemaan modeemin pitämistä päällä pidempään. En usko, että kyseinen ongelmaa jää verkon puolelle. Toimiiko yhteys hyvin sen jälkeen, kun modeemi nousee linjalle? Katkeileeko yhteys päivisin?

Palvelupyyntö kannattaa tehdä sen jälkeen, kun olet testannut yhteyttä yllämainitulla tavalla. Näin saamme rajattua ongelmaa hieman. Myös modeemi voi olla viallinen. Modeemi vaihdetaan uuteen, jos se todetaan vialliseksi.
Yhteys toimii hyvin sitten kun se syntyy, eikä katkeilua tapahdu.

Joskus alkusyksystä muistaakseni yhteys meni ihan kesken käytön vaan poikki, silloin taisin ottaa yhteyttä ja asia korjautui resetoimalla modeemi. Sen jälkeenkin vielä yskähteli satunnaisesti kesken käytön, mutta siitä on jo viikkoja - onneksi.

Näinä päivinä ainoa murhe on tuo, että aamulla kun modeemin laittaa päälle, yhteyden avautuminen voi kestää jopa tunnin (tai joskus yhteys muodostuu heti), mutta jos modeemin resetoi, yhteys syntyy aina heti. Se kuulostaa minusta oudolta.
Hei lucaf

Vika kuulostaa enemmänkin modeemivialta. Jos yhteys toimii hyvin sen jälkeen, kun modeemi nousee linjalle vika ei todennäköisesti ole verkossa.

Sinulta löytyi ilmeisesti vanhempi Netgearin modeemi? Osaatko sanoa modeemin tarkempaa mallia? Voisin tarkistaa, onko modeemi yhteensopiva 100M nopeudelle. Yhteyttä voisi kokeilla toisella modeemilla. Vanha modeemi tarvitsee valtuutuksen verkkoon ennen kuin se voi toimia. Valtuutus hoituu Palvelupyynnön kautta.

Thomsonin vaihtoa voisi myös harkita.
Arttu- kirjoitti:
Hei lucaf

Vika kuulostaa enemmänkin modeemivialta. Jos yhteys toimii hyvin sen jälkeen, kun modeemi nousee linjalle vika ei todennäköisesti ole verkossa.

Sinulta löytyi ilmeisesti vanhempi Netgearin modeemi? Osaatko sanoa modeemin tarkempaa mallia? Voisin tarkistaa, onko modeemi yhteensopiva 100M nopeudelle. Yhteyttä voisi kokeilla toisella modeemilla. Vanha modeemi tarvitsee valtuutuksen verkkoon ennen kuin se voi toimia. Valtuutus hoituu Palvelupyynnön kautta.

Thomsonin vaihtoa voisi myös harkita.


Netgear cg834wg vaihtui Thomsoniin juuri sen takia, kun se ei ollut yhteensopiva 100M nopeudelle.
Hei lucaf

Ok. Sitten emme voi testata yhteyttä Netgearin modeemilla. Tee meille palvelupyyntö asiasta niin modeemi vaihdetaan uuteen.

Vastaa