Ilmaiskanavista veloitetaan?

  • 11 December 2014
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Minulla on Sonera Viihdepaketti 24 kk sopimuksella ja 100/10 laajakaistanopeudella.

Sopimukseen piti kuulua 3 kuukautta ilmaisia maksukanavia. Kuitenkin Sonera alkoi periä jo ensimmäisestä laskusta lähtien maksua näistä ilmaiseksi luvatuista kanavista. Laskussa ilmoitettiin, että perittävä TV-maksun summa "hyvitetään seuraavassa laskussa".

Seuraavassa laskussa perittiin taas uusi maksu ilmaiseksi luvatuista kanavista ja taas ilmoitettiin, että se "hyvitetään seuraavassa laskussa".

Maksoin 2 ensimmäistä laskua.

Nyt tuli jälleen uusi lasku ja taas peritään maksua näistä kanavista.

Milloin Sonera oikein aikoo hyvittää nämä laskut ja miten yleensäkään ilmaiseksi luvatuista kanavista peritään maksua?

Sonera vaatii kyllä tarkasti korkoa asiakkailtaan sentin tarkkuudella myöhästyneistä maksuista. Eikö Soneran pidä maksaa itse korkoa tässä tapauksessa asiakkaalle, koska asiakas on maksanut kaksi erää ylimääräisiä kuluja, ja Sonera ei ole lupauksistaan huolimatta hyvittänyt maksua "seuraavassa laskussa"?

5 kommenttia

Hei Leppis !

Tarkistin tilanteesi ja ihan oikeassa olet, ettei hyvitykset ole nyt kohdistuneet oikein laskuille. Otathan yhteyden Asiakaspalveluumme p.0200 17000 ma-pe 8-20, la 9-16.30 tai soittamisen sijaan voit jättää
Palvelupyynnön (Kiinteät laajakaistat >muutokset) kautta soittoajan, jolloin me soitamme sinulle. Pahoittelut vaivannöstä.
Jälleen kerran Sonera perii laskua samoista ilmaiseksi luvatuista kaapelitv-kanavista.
Ja taas minua kehotetaan ottamaan yhteys maksulliseen asiakaspalveluun.
Sonera ei siis ole tehnyt mitään viimekertaisen virheellisen laskun jälkeen, vaan perii aina vaan uudestaan uusissa laskuissa virheellisiä maksuja.

Mikä siellä Sonerassa oikein mättää? Miksi näinkin selkeässä tapauksessa minun pitäisi ottaa yhteys laskuttajaan, kun laskuttaja hyvin helposti näkisi laskun virheet?

Vaihtoehtona on jättää ilmoitus Soneran sivuille, jolloin Sonera ottaa yhteyttä. Tosin näihin palveluihin ei ole ikinä aikoja saatavilla.

Sonera onkin selkeästi vain laskuttamassa asiakkaita omista virheistään. Tuohan onkin muuten hyvä bisnes. Tehdään virhe asiakkaan laskuun. Jos asiakas ei maksa virheellistä maksua, peritään lisäkuluja. Jos asiakas ottaa yhteyttä, on tarjolla vain maksullinen odotus"palvelu".
Hei Leppis,
Asiakasnumerollasi löytyy 27.4 päivätty lasku KotiTV:stä. Laskulta on hyvitetty kanavapaketteja sekä osa kuukausimaksusta. Loppusummaksi jäänyt 51 snt. KaapeliTV-laskua ei näyttäisi lähteneen lainkaan. Mikä on laskun päiväys ja loppusumma josta nyt on kyse?
Lasku on juuri tuo minkä mainitsit.

Hyvityksiä on tehty liian vähän.

Minulle olisi siis pitänyt tulla vain seuraavat maksut: Viihdepaketin 19.90e/kk, josta eka kuukaudelta vajaan kuukauden maksu. Siihen lisäksi avausmaksu 29e.

Siitä pitäisi vähentää vielä luvattu hyvitys 1e, joka uusimmalla laskulla näkyykin.

Kun tuon laskutoimituksen suorittaa, olen vielä saamassa Soneralta muutaman euron, joka pitäisi tulla vähennettynä seuraavassa laskussa. Jos siis menisi oikein, pitäisi seuraavan laskuni olla alle 19.9e.

Eli tässä kuussa minulle ei pitäisi kuulua mitään maksuja, ei edes sitä 51 senttiä, mitä nyt laskutetaan.

Onpa edelleenkin hankalaa tämä Soneran laskutus. Jos siis luvataan ilmaiset kanavapaketit kolmelle kuukaudelle, kun ottaa 24 kk 100M sopimuksen, niin miksi niitä työnnetään laskuihin. Eikö olisi helppoa laittaa 0e niihin laskuihin ilmaiseksi luvattujen kanavapakettien kohdalle.
Hei Leppis,
Melkeinpä suosittelen ottamaan yhteyttä Asiakaspalveluumme laskuasiasta, niin saadaan asia tarkastettua kohdilleen. Voit joko soittaa, tai varata soittoajan, jolloin meiltä soitetaan sinulle.

Vastaa