Intrum Justitia Oy?

  • 11 December 2014
  • 17 kommenttia
  • 16 katselukertaa

Hei,

Rahoitus Intrum Justitia Oy lähetti minulle loput laskut. Hintana 35€/kk, vaikka sopimuksessa lukee 34,32 €/kk

Miksi ihmeessä hinta on noussut ja ei ole ilmoitettu asiakkaalle?

17 kommenttia

Hei Maksaja!

Kiitos kysymyksestä. Meillä on tämä asia selvityksessä ja palaamme asiaan heti kun olemme saaneet lisää tietoa tilanteesta.
Ensin ihmettelin miksi tuo firma lähetti minulle ne laskut, kun ennen maksoin e-laskulla kaikki laskut jotka tuli pankki-sivulle.
Samaa ihmettelin itsekkin laskut saatuani kummallisesta pyöristyksestä 😕 nyt tässä pähkään, kun eräpäivä lähenee et minkä summan nyt maksan? Sen Soneran/Lindorffin summan mukaan vaiko tämän Justitian summan mukaan? Ei ois kyl kiva menettää luottotietoja tämmösen takia 😞
Moikka Azuska ja muut,

odottelen edelleen lisätietoa tähän kysymykseen, pahoittelut viivästyksestä. Halutessanne voitte olla suoraan yhteydessä Intrum lasku- ja reskontrapalveluun puhelimitse (09) 22911755 tai sähköpostilla maksuvalvonta(at)intrum.com.
Hei kaikki,

Soneran laitekaupan lopetuksen yhteydessä on tosiaan kuukausierien laskutus siirtynyt Intrum Justitialle. Siirron yhteydessä on valitettavasti tapahtunut joitakin virheitä, joita nyt korjataan Intrum Justitian toimesta. Virheet käydään asiakkaiden kanssa tapauskohtaisesti läpi, joten voitte lisätietoja halutessanne olla yhteydessä Intrumiin puhelimitse (09-22911755) tai sähköpostitse (maksuvalvonta(at)intrum.com). Pahoittelumme täältä Asiakaspalvelun puolesta laitekaupan asiakkaille mahdollisesti aiheutuneesta vaivasta.
No yhteyttä olen ottanut nyt 2 kertaa sähköpostitse, jo viikko sitten ekan kerran, enkä ole vieläkään mitään vastausta sieltä saanut... Työni takia en voi päivisin pahemmin soitella ja halusin selvityksen kirjallisesti, mutta ei sitä taida tulla. Eräpäiväkin laskuilla meni ja maksoin sen summan mitä Soneran kanssa tehty sopimus velvoittaa.
Hei Azuska !

Kiitos tiedosta, mepä olemme yhteyksissä Intrumiin ja selvittelemme millainen viive heillä sähköpostivastauksissa on. Toivottavasti saat yhteydenottoosi mahdollisimman pian vastauksen!
Hei kaikki!

Intrumilla on tällä hetkellä ruuhkaa, joten viestiin vastaaminen saattaa nyt hieman kestää. Mutta kaikki virheet luonnollisesti korjataan, tämä vaatii nyt vain hieman kärsivällisyyttä ja odottelua..
Intrum Justitia veloittaa muutaman sentin enempi mitä Sonera aikaisemmin kuukausimaksusta. Lisäksi tuntuu että velkani on kavanut kun kyselin tiliotetta. Intrum Justitia ei mm. tiedä milloin maksusopimukseni on alkanut kuin sitä kysyin, ihmettelen mistä ne sitten tietää onko maksusuunnitelma edennyt suunnitellun mukaisesti ???

Keneltä saan nyt tietää milloin sopimukseni on alkanut ja milloin se päättyy, jäljellä olevan velan haluaisin kuulla soneralta, en Intrum justitialta koska pidän sitä firmaa epäpätevänä hoitamaan laskutukseen liittyviä asioita,
Hei,

Minä muokkasin tiedot ja maksoin sen hinnan minkä me soneran kanssa sovittiin. Jos Intrum Justitia Oy päättää tehdä muutoksia olisi hyvä, että kertoisi muutoksista asiakkaalle.

Minäkin olen samaa mieltä, että Intrum on epäpätevä firma. Olin aiempaan firmaan tyytyväinen ja e-laskut tuli pankkiin todella hyvin.

Miksi sonera ei edes asiakkaille ilmoittanut mitään, että rahoitus vaihtuu, vaan lähetetään iso nippu laskuja ja vieläpä väärällä hinnalla.
Itse sain (vihdoin ja viimein) vastauksen Intrumilta, että pyöristys johtuu ohjelman teknisestä toiminnallisuudesta... Iso firma eikä ohjelmat ole niinku toiminnallisia 😮 Jos maksan heidän laskun mukaan niin erotus kuulemma korjataan viimeisessä erässä, jolloin lasku on pienempi. Ööö viimeisen erän lasku on samassa nipussa muiden kanssa ja ihan sama pyöristetty summa siinäkin.... Mutta antoivat vaihtoehtona maksaa vanhalla summalla. Mielenkiintoista toimintaa on kyllä joo 😕
Maksaja kirjoitti:


Miksi sonera ei edes asiakkaille ilmoittanut mitään, että rahoitus vaihtuu, vaan lähetetään iso nippu laskuja ja vieläpä väärällä hinnalla.



Hei Maksaja!

Ensimmäisen laskun mukana on asiakkaille lähetetty kirje, jossa on kerrottu tähän muutokseen liittyvät olennaisemmat asiat mm.:
- Teliasonera on myynyt saatavat ja myynnin jälkeen saatavaa laskuttaa Intrum Justitia. Muutos astui voimaan 4.5. ja sen myötä asiakas saa uudet maksuyhteystiedot, viitteen ja tilinumeron, jotka tulevat uuden laskun mukana. Mahdollinen suoraveloitus tai e-laskusopimus päättyy muutoksen yhteydessä. Jatkossa asiakas saa 12 kk laskut yhdellä kertaa. Laskutuksen asiakaspalvelunumero muuttuu: Intrum Lasku- ja reskontrapalvelu, puh. (09) 22911755 tai sähköposti maksuvalvonta@intrum.com
Oli tuo Soneralta niin törkeä temppu varsinkin kun valitsivat tuollaisen humpuukifirman. No meikäläinen vaihtaa operaattoria johonkin asiallisempaan. Ei näiden asioiden kanssa oikein muuta voi kun äänestää jaloillaan.
Eli asiakasko tässä joutuu setvimään ongelmaa, josta vastaavat Sonera ja Intrum Justitia? Onhan se kätevää, että jos ei asiakas erikseen reklamoi, joutuu hän maksamaan enemmän. Moniko reklamoi? Tuskin kaikki. Intrum voittaa.
Katju kirjoitti:
[quote="Maksaja":3b7b1vea]

Miksi sonera ei edes asiakkaille ilmoittanut mitään, että rahoitus vaihtuu, vaan lähetetään iso nippu laskuja ja vieläpä väärällä hinnalla.



Hei Maksaja!

Ensimmäisen laskun mukana on asiakkaille lähetetty kirje, jossa on kerrottu tähän muutokseen liittyvät olennaisemmat asiat mm.:
- Teliasonera on myynyt saatavat ja myynnin jälkeen saatavaa laskuttaa Intrum Justitia. Muutos astui voimaan 4.5. ja sen myötä asiakas saa uudet maksuyhteystiedot, viitteen ja tilinumeron, jotka tulevat uuden laskun mukana. Mahdollinen suoraveloitus tai e-laskusopimus päättyy muutoksen yhteydessä. Jatkossa asiakas saa 12 kk laskut yhdellä kertaa. Laskutuksen asiakaspalvelunumero muuttuu: Intrum Lasku- ja reskontrapalvelu, puh. (09) 22911755 tai sähköposti maksuvalvonta@intrum.com[/quote:3b7b1vea]


Kakki paperit tuli samassa kirjeessä kuin olisi pommi heitetty. Yksi kirje ja nippu laskuja. Kirje oli jotenkin sekava etten heti uskonut että se on aito. Sitä ennen ko. aiheesta ei ole mitään ilmoitettu.

Sanoisin, että huono palvelua!
mitä tämä laite kauppa tarkoittaa kyllä kai soneran laskulla velotetaan puhelimen kuukausimaksut kun ostin kytkysopimuksella soneran liikkeessä puhelimen ?
Hei mmalinen!

Laitekauppa oli sonera.fi -sivulla helmikuun 2013 loppuun. Sitä kautta pystyi tilamaan kk-maksulla pelkkiä laitteita ilman liittymiä: tietokoneita, tabletteja, näyttöjä, televisioita, digibokseja jne.

Kytkypuhelimet ja läppärit joissa on liittymä mukana laskutettiin ja laskutetaan edelleen Soneran kautta matkapuhelinlaskulla.

Vastaa