Irtisanotusta laajakaistasta tulee laskuja

  • 11 December 2014
  • 8 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Hei.

Ensinnäkin, omapalvelussa ei ole voinut koko kesänä lähettää viestiä, aina on muka väliaikaisesti pois käytöstä. Chattiin jonotus kestää, nytkin olen sijalla 15. Soitoissa sama juttu, ja en halua maksaa puheluista.

Eli hoituisiko tämä nyt tätä kautta kun omapalvelussa ei toimi sähköpostilomakekaan????

Irtisanoin laajakaistani 8.6.2014. sen vuoksi kun se oli toimimatta lähes koko toukokuun, vain ajoittain pätkytteli menemään. Soitin asiakaspalveluun ja käskettiin hankkia uudet laitteet. Jotka hankin ja silti laajakaista pätkytteli miten sattui. Onneksi ostin samalla nettitikun ja olen ollut sen jälkeen tosi onnellinen internetin käyttäjä. Toimii.

Irtisanomisia lähetin yhteensä 4 kappaletta. Nyt tuli lasku jossa laskutetaan 30.6 saakka.

ELI?

8 kommenttia

Hei 14vuottaasikas!

Liittymän irtisanominen hoidetaan aina puhelimitse. Olet tuolloin kesäkuun alussa lähettänyt meille viestiä että haluat irtisanoa liittymän. Tuon jälkeen sinua on yritetty tavoittaa kahteen otteeseen, mutta emme ole saaneet sinua kiinni. Olemme lähettäneet myös kaksi viestiä joissa ensimmäisessä kerrottiin että sinua yritetään tavoitella myöhemmin. Toisessa viestissä sinua pyydettiin olemaan yhteydessä asiakaspalveluun jotta asia saadaan hoidetuksi. Tämä siis kesäkuun puolessa välissä. Koska yhteydenottoa ei ole tullut, on liittymäsi edelleen voimassa.

Voinko nyt laittaa soittopyynnön eteenpäin jotta asia saadaan hoidetuksi? Vastaatko -684 loppuisesta numerosta jos asiakaspalvelustamme soitetaan sinulle ensi viikolla?
Hei, voitko ystävällisesti vielä osoittaa laajakaista sopimuksesta sen kohda missä kerrotaan että irtisanoutuminen tehdään vain puhelimitse.

Kuitenkin olen lähettänyt omapalvelun kautta (pankkitunnnistuksella) 4 x irtisanomispyynnön sekä 3 vikailmoitusta, mutta niihin ei ole käsittääkseni vastattu, ainakaan pyytämälläni tavalla. Olin nimittäin ulkomailla 2 viikkoa jonka aikana nuo puhelut olivat tulleet, ja ulkomailla ei pysty vastaamaan koska joudun itse maksamaan ne laskut.

Iritisanon siis nyt tämän liittymän, asiakasnumeroni näettekin koska olen sen laittanut nimimerkkini yhteyteen nähtäväksenne.

Eli jouduin nyt sitten maksamaan Soneralle 165 euroa, joista 2 kk toimimatonta yhteyttä (johon neuvottiin ostamaan uudet laitteet, ostin sekä laajakaista modeemin että uuden tietokoneen) yhteys ei vieläkään toiminut. Kerroin kyllä vikailmoituksessa että alueella on Sonera tehnyt joitakin kaapelimuutoksia. Ja 1 kk maksoin sitten pelkästä ilosta, koska kirjallinen/sähköpostitse tehty irtisanominen EI KELPAA, vaikka olette ne vastaanottaneet.

Maksan nyt nuo laskut, laitan kuluttajasuojaan tämän asian. 14 vuotta asiakkaana laajakaistalla, aiemmin lankamodeemilla 10 v. Että kiitos Sonera.
Eli tässä sopimuspaperin teksti kohta irtisanominen. Missä lukee se että vaikka olette vastaanottaneet tietoni ja irtisanomisen, ette ole sitä hyväksyneet koska sitä ei ole tehty puhelimessa. Ohessa lukee, että kirjallinen irtisanominen on pätevä! Eli miksi kesäkuun alun irtisanomista ei ole hyväksytty.

SONERAN OMAA TEKSTIÄ

12.1 Irtisanominen
Sopimus on voimassa toistaiseksi, ellei muuta
ole sovittu. Asiakas saa irtisanoa toistaiseksi
voimassa olevan viestintäpalvelusopimuksen
kahden (2) viikon irtisanomisaikaa noudattaen
suullisesti tai kirjallisesti. Teleyritys lähettää
irtisanomisesta asiakkaalle kirjallisen vahvistuksen.
Asiakas saa irtisanoa toistaiseksi
voimassa olevan muun sopimuksen yhden (1)
kuukauden irtisanomisaikaa noudattaen.
Määräaikaista sopimusta ei voi irtisanoa
päättymään kesken sopimuskauden. Asiakkaalla
on kuitenkin oikeus irtisanoa määräaikainen
sopimus päättymään kahden (2) viikon
kuluttua irtisanomisesta, jos hän on joutunut
maksuvaikeuksiin sairauden, työttömyyden tai
vastaavan hänestä riippumattoman syyn takia,
taikka jos sopimuksen pitäminen voimassa
muun erityisen syyn takia on hänen kannaltaan
kohtuutonta. Teleyrityksellä on oikeus saada
takaisin kytkykaupan yhteydessä luovutettu
päätelaite.
Teleyrityksellä on oikeus irtisanoa toistaiseksi
voimassa oleva sopimus kirjallisesti noudattaen
yhden (1) kuukauden irtisanomisaikaa,
ellei pakottavasta lainsäädännöstä muuta
johdu (ks. palvelun lopettaminen 12.4).
Arvoisa asiakaspalvelija.

Onko laajakaista nyt vihdoinkin sanottu irti vai pitääkö laittaa lähetti tuomaan paperi irtisanomisesta teille?
Saisinko yhteyden teihin vaikka chatin kautta?

Voisiko joku vastata?
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
14vuottaasikas kirjoitti:
Saisinko yhteyden teihin vaikka chatin kautta?

Voisiko joku vastata?


Omilla sivuilla on Chat toiminto
Kiitos olin siellä jonossa noin 22 minuuttia, sitten kävin välillä poissa ja chat mahdollisuus olikin mennyt.

Eli, onko liittymäni vihdoinkin irtisanottu?

Koen asiakaspalvelun nyt kyllä tosi heikoksi. Luette selvästi viestini, tunnistatte minut, mutta ette halua irtisanoa liittymääni, vaikka olette ottaneet sekä vika- että irtisanomisilmoitukseni vastaan jo kesäkuun 4 päivä 2014. Miksi?

Voisinko saada asiakaspalvelupäällikön puhelinnumeron?

Kiitos.
Hei!
Ymmärrän harmituksesi. Huomasin, että olit jo ehtinyt olla tästä yhteydessä chatin kautta ja samalla oli sovittu miten asiassa edetään.

Kontaktoimme aina asiakkaan kun liittymän irtisanomispyyntö tulee Omien sivujen kautta. Varmistamme samalla ettei liittymä esimerkiksi mene kiinni liian aikaisin tai ettei kyse ole muutosta, jolloin liittymälle voisikin tehdä siirron.

Vastaa