Jäähyväiset Viihteelle


Nyt sitten lähtee täältä Viihde-palvelu. Nelisen vuotta meni hinnalla 19e/kk (netti+viihde). Nyt tarjottiin kovempaa hintaa, mutta kun palvelu on edelleen beta-asteella, ilmoitin, että viihteestä en maksa edelleenkään senttiäkään mutta voisin jatkaa testaajana taas pari vuotta. Ei kelvannut.

Muutenkin myyjä oli taas kerran tyypillinen "yritetään kusettaa tyhmää asiakasta". Tarjosi jostain vaihtoehdoista kalliimpia paketteja kun esim. Soneran omilla sivuilla oli tarjouksia. Tarjosi kylläkin parempaa diiliä Viihteestä "tiskin alta" mitä heidän omilla sivuillaan on.. tosin kuulin, että tuota on myös muillekin tarjottu, joten eipä sekään mikään "erikoistarjous" ollut. Myös yritti tarjota yleisesti kaikille asiakkaille tarjolla olevia kanavapakettitarjouksia mukamas kaupan päälle eksklusiivisesti. Taas kerran tuli todistettua, että myyjiin EI kannata luottaa ikinä. Hanki itse tiedot etukäteen -> et tule kusetetuksi.

Jossain on laskettu, että uuden asiakkaan hankkiminen maksaa kolminumeroisen summan, kun taas vanhan asiakkaan pitäminen muutaman kympin.

Aloitin tuossa n. vuoden alussa "normaali" TV:stä vieroittamisen. Viimeisten kuukausien aikana ei sitten ole pahemmin enää tullut katsottua ollenkaan "normitelkkaria". Livenä en katso mitään ja tallennuksetkin ovat jääneet lähes kokonaan pois (silloin tällöin joku leffa). Suosittelen. Ilmaiskanavilta tulee niin paljon sellaista ruskeaa ripulia että että... ei kannata kuluttaa aikaansa sellaiseen. Miksi maksaa siitä Viihde-palveluna?

Jatkossa mennään: Netflix, tällä hetkellä n. 300 leffaa/sarjaa omalla listalla, eli katsottavaa riittää todella paljon (ja koko ajan tulee uutta tilalle). Tarvittaessa Viaplay (tai HBO) jos katsottava loppuu Netflixistä. Kaikki pyörii nätisti isossa Smart-tv:ssä, tabletilla, kännykällä, tietokoneella. Huikeaa. Ja aina voi tilata edulliseen hintaan vaikka vain sen 1kk kerralla. Ihanaa kun ei ole kanavapaketteja joissa maksaa suuresta osasta mitä ei katso, ja ei ole määräaikaisia soppareita. Toista puolta sitten vähän edustaa Ruutu-palvelu 1üga:aa varten (kauhea kattaus kaikkea sisältöä joka ei kiinnosta -> korkeampi hinta, ja kettumaiset määräaikaisuuksien hinnoittelut).

En jää kaipaamaan (jäävuoren huippu (ei edes muista kaikkia enää, sen verran paljon koko ajan kaikennäköistä ongelmaa, että muistikapasiteetti ei riitä kaiken tallentamiseen)):


  • Jatkuvat ongelmat verkkotallennuksien kanssa, esim.:

  • Useampaan kertaan Sonera hävitti asiakkailtaan kerralla paljon verkkotallenteita, jopa satoja tunteja hävisi joltain.

  • Useampaan kertaan Soneran jotkut verkkotallennukset eivät ole toimineet asiakkailla, eikä saatu palautettua.

  • EPG/tallennusongelmat:

  • EPG-tiedot vain n. viikon päähän (joskus vielä vähemmän) vaikka esim. telkku.com palvelulla useampia viikkoja eteenpäin, Sonera valehteli pitkään esim., että YLE ei toimita kuin viikon päähän, kunnes selvisi, että ei YLE heille mitään toimita.

  • EPG-tiedoissa häikkää, esim. vuosia oli ongelma jossa ohjelmalla saattoi olla 2-n kpl:tta pikkaisen eri aikaan alkavaa ohjelmatietoa. Tämän vuosien jälkeen korjasivat MUTTA:

  • Nyt tällä kirjoitushetkellä on korjaus ollut n. 6kk toiminnassa ja koko saman ajan on ollut ongelma, että joltain kanavilta jotkut ohjelmat eivät verkkotallennu ollenkaan tai sitten tallentuu vain joku 5min (+normaali varoaika perään) johtuen siitä, että tallentamisen laiton jälkeen ohjelmatieto muuttuu ja siten aikaisemmin asetettu tallennus häviää bittitaivaaseen. 6kk!! Vika on tiedossa mutta ei osata korjata.

  • Palvelun kehittäminen, tai siis sen puute. Aivan pahimpia ongelmia ratkotaan mutta muuten kehitys aivan jäässä, paitsi siltä osin millä saataisiin lisätienestejä asiakkailta (=vain raha edellä kehitys).

  • Jatkuvat pätkimiset "prime-time" aikoihin iltaisin kun eniten ihmiset istuvat töllön edessä.

  • Lähes jokaöiset nettiyhteyden katkot heti puolenyön jälkeen. En tiedä mitä ihmettä siellä oikein tehdään (onko automatisoitu joku juttu?).

  • DNS-ongelmat: jatkuvasti Soneran omilla DNS-palvelimilla häikkää. Ei vastaa osoitepyyntöihin -> nettisivut eivät aukea. Testattu kattavasti monta kertaa. Toisilla DNS-osoitteilla Soneran vian aikana kaikki toimii täydellisesti.

  • Bugien korjaus. Ala-arvoista. Superhidasta. Ei tunnu Soneraa pahemmin kiinnostavan. Paras esimerkki: kolme VUOTTA ihan juuri tulossa täyteen tallennusvalikkobugien ilmoituksista.


Etsetera..

Hyvästi Viihde. Kerran menetettyä ei saa helposti takaisin, jos ollenkaan.

Voimia muille Viihde-asiakkaille jotka jatkavat beta-testausta. 😉

14 kommenttia

Itselläni kahden vuoden sopimus päättyy lokakuussa. Teen saman ratkaisun viihteen suhteen: Pitäkää tunkkinne. Ei jaksa enää. Digiboksi lähtee palautuksena välittömästi takaisin, kun sopimus päättyy. Sopimukseen liittyvän modeemin lähetin takaisin heti sopimuskauden alettua. Syynä tekninen surkeus.
Taidan päätyä samaan ratkaisuun kun ei ole hyvää jatkotarjousta!
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Allekirjotan suuren osan vian... Sopimukseni on vielä reilu vuoden voimassa... Minulla oli pelkkä netti ja Sonera Viihde samaanhintaan 19.90€/kk...

Yllättävän pitkään tuo Inteno 301 On ollut päällä... Pari kuukautta ilman uudelleenkäynnistystä, kun ei oo Wlan, Dns tai muutakaan siinä. Vain reititys ja porttiohjauksia.
olkitu kirjoitti:
Allekirjotan suuren osan vian... Sopimukseni on vielä reilu vuoden voimassa... Minulla oli pelkkä netti ja Sonera Viihde samaanhintaan 19.90€/kk...


Maksatko tosiaan ko. palvelusta vaan 19,90€? Tässä tulee sellanen olo, että jotain kusetetaan. Jokanen voi omalla kohdallaan päättää, että kuka on kusettaja ja ketä on kusetettava. Omallakohdalla ainakin tiedän kumpaan kuulun.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
turkuboss kirjoitti:
[quote="olkitu":fg9st6xi]Allekirjotan suuren osan vian... Sopimukseni on vielä reilu vuoden voimassa... Minulla oli pelkkä netti ja Sonera Viihde samaanhintaan 19.90€/kk...


Maksatko tosiaan ko. palvelusta vaan 19,90€? Tässä tulee sellanen olo, että jotain kusetetaan. Jokanen voi omalla kohdallaan päättää, että kuka on kusettaja ja ketä on kusetettava. Omallakohdalla ainakin tiedän kumpaan kuulun.[/quote:fg9st6xi]

Koska taloyhtiö... sopimus kai taloyhtiössä.

- 2Mbit/s netti kuului vuokraan
- 10Mbit/s netti 9.90€/kk
- 50Mbit/s netti 14.90€/kk
- 100Mbit/s netti 19.90€/kk

- Sonera Viihde 19.90€/kk -> Suurin syy miksi otin koska saman hintaisia... Mutta silti haluan toimivan järjestelmän, josta maksan kuitenkin...

http://www.speedtest.net/my-result/3712756808

nopeus on ainakin luvatulla tasolla, joten on tässä jotakin positiivista Soneralla.

DNS ongelmaa ei ole koska oma DNS palvelin.

Viimeksi Sonera Viihteen digiboksi pätkii usein valmiustilan jälkeen... ei muuta kuin sammutus ja sitten pelittää... ja kello meni sitten sekaisin... Soneran oma Vianmääritys kyllä on sellainen älyväläys... ei varmaan oikeasti tee kuin uudelleenkäynnistä. Sitä pari kertaa niin kello alkoi toimimaan, että se ohjelmaopas toimisi.
VanhaJaKiukkuinen kirjoitti:
Itselläni kahden vuoden sopimus päättyy lokakuussa. Teen saman ratkaisun viihteen suhteen: Pitäkää tunkkinne. Ei jaksa enää. Digiboksi lähtee palautuksena välittömästi takaisin, kun sopimus päättyy. Sopimukseen liittyvän modeemin lähetin takaisin heti sopimuskauden alettua. Syynä tekninen surkeus.

Tältä tuntuu tällä hetkellä, hetken jo tuossa kerkesin innostua tästä sonera viihde netissä ja mobiilissa -palvelusta, ja varsinkin siitä että sai puoleksi vuodeksi tuon hbo nordicin ilmaiseksi käyttöön mutta eipä tuo prutku näköjään edes toimi kunnolla, pätkii niin perhanasti ja sovelluksen käyttökin on niin alkeellista.
Lisäksi ärsyttää soneran sekavuus, tästä viihteestä netissä kun yritti ottaa selvää, niin tottakai menee sekaisin tuon telkkarin viihteen kanssa, kuka älypää antaa kahdelle ERILLISELLE palvelulle saman nimen? Tuo "netissä ja mobiilissa" ei kauheasti erottele digiboksilla toimivaa ja netissä toimivaa palvelua toisistaan kun tuon voi ymmärtää niin että se sama viihdepaketti on sitten vaan lisäksi siellä netissä. Selkeämpää olisi jos digiboksilla toimivan viihteen nimi olisi vaikka edelleen se koti-tv.
Nyt yritin etsiä täältä noita keskusteluja mitä tuossa kuukausi sitten täällä oli, kun latasin tuon viihde-sovelluksen, mutta enää niitäkään ei löytynyt. Löytyy vaan joku "sonera viihde pähkinänkuoressa"-keskustelu vuodelta 2009, loistavaa!
Soneran toiminta tulee vuosia vuosia jäljessä. Asiakkaiden toiveita ei oteta todellisuudessa huomioon laisinkaan, enkä ikinä ole törmännyt mihinkään palveluun joka toimisi näin huonosti.

Aikoinaan oli "pakko" vaihtaa soneraan, kun taloyhtiöön tuli welhon tilalle sonera ja muistan että alusta saakka on aina joku asia tökkinyt. Onneksi meillä ilmeisesti vuodenvaihteessa tulee taloyhtiöön eri netti, joten ehkä sitten pääsee vihdoinkin sonerasta eroon. Vois ostaa vaan vaikka tallentavan digiboksin (kun ei tuota tallennustakaan ole tässä monen vuoden aikana kehitetty mihinkään suuntaan, esim jatkuva tallennus, tai ylipäätään että tallennukset menisivät oikeaan aikaan) ja lisäksi ottaa netflixin tai viaplayn tai muun erillisen TOIMIVAN ja loogisen palvelun.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
koukku kirjoitti:
[quote="VanhaJaKiukkuinen":2i15ypf4]Itselläni kahden vuoden sopimus päättyy lokakuussa. Teen saman ratkaisun viihteen suhteen: Pitäkää tunkkinne. Ei jaksa enää. Digiboksi lähtee palautuksena välittömästi takaisin, kun sopimus päättyy. Sopimukseen liittyvän modeemin lähetin takaisin heti sopimuskauden alettua. Syynä tekninen surkeus.

Tältä tuntuu tällä hetkellä, hetken jo tuossa kerkesin innostua tästä sonera viihde netissä ja mobiilissa -palvelusta, ja varsinkin siitä että sai puoleksi vuodeksi tuon hbo nordicin ilmaiseksi käyttöön mutta eipä tuo prutku näköjään edes toimi kunnolla, pätkii niin perhanasti ja sovelluksen käyttökin on niin alkeellista.
Lisäksi ärsyttää soneran sekavuus, tästä viihteestä netissä kun yritti ottaa selvää, niin tottakai menee sekaisin tuon telkkarin viihteen kanssa, kuka älypää antaa kahdelle ERILLISELLE palvelulle saman nimen? Tuo "netissä ja mobiilissa" ei kauheasti erottele digiboksilla toimivaa ja netissä toimivaa palvelua toisistaan kun tuon voi ymmärtää niin että se sama viihdepaketti on sitten vaan lisäksi siellä netissä. Selkeämpää olisi jos digiboksilla toimivan viihteen nimi olisi vaikka edelleen se koti-tv.
Nyt yritin etsiä täältä noita keskusteluja mitä tuossa kuukausi sitten täällä oli, kun latasin tuon viihde-sovelluksen, mutta enää niitäkään ei löytynyt. Löytyy vaan joku "sonera viihde pähkinänkuoressa"-keskustelu vuodelta 2009, loistavaa!
Soneran toiminta tulee vuosia vuosia jäljessä. Asiakkaiden toiveita ei oteta todellisuudessa huomioon laisinkaan, enkä ikinä ole törmännyt mihinkään palveluun joka toimisi näin huonosti.

Aikoinaan oli "pakko" vaihtaa soneraan, kun taloyhtiöön tuli welhon tilalle sonera ja muistan että alusta saakka on aina joku asia tökkinyt. Onneksi meillä ilmeisesti vuodenvaihteessa tulee taloyhtiöön eri netti, joten ehkä sitten pääsee vihdoinkin sonerasta eroon. Vois ostaa vaan vaikka tallentavan digiboksin (kun ei tuota tallennustakaan ole tässä monen vuoden aikana kehitetty mihinkään suuntaan, esim jatkuva tallennus, tai ylipäätään että tallennukset menisivät oikeaan aikaan) ja lisäksi ottaa netflixin tai viaplayn tai muun erillisen TOIMIVAN ja loogisen palvelun.[/quote:2i15ypf4]

Loistava idea, Netflix on hyvä ja toimii... Minulla on Sonera Viiihde siksi koska samaanhintainen kuin pelkkä laajakaista.
Ei sun olkitu kannata vastata pelkästään vastaamisen takia lähes joka ikiseen viestiin täällä ja muilla foorumeilla, vaikka kuinka haluatkin mainostaa bisneksiäsi.
Jälkiraportti.

Ihanasti rullailee elämä ilman Sonera Viihdettä. Laitoin antennijohdon telkkaan kiinni ja äkkäsin, että voin tallentaa USB-tikulle ohjelmia (vaikka manuaalissa sanottiin, että tikkuja ei tueta, vain kiintolevyjä). Ostin tuollaisen 32GB tikun ja sillä saan +/- 15 tuntia tallennusaikaa joka riittää minun todella vähäiseen televisiotarpeeseen. Loistavaa.

10/2MB netillä toimii kaikki striimauspalvelut täydellisesti. Netflix, Ruutu, Katsomo. Uutena tuli juuri Smart-tv:seen myös YLE Areena appsi ihan puskista, loistavaa. Syyskuu on mennyt katsellessa ilmaista 1kk tarjousjaksoa Viaplay:stä, Smart-tv-appsilla tietenkin isolta ruudulta.

Erittäin tyytyväinen olen. Ei tarvitse olla jännäkakka housussa, että verkkotallentuuko ajastamani ohjelmat Viihteestä, ynnä muut ongelmat. Ei Intenoa taloudessa, eikä muitakaan Soneran härpäkkeitä, ne lähti palautuspostilla takaisin.

Suosittelen. 🙂
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16










 
Ei sun olkitu kannata vastata pelkästään vastaamisen takia lähes joka ikiseen viestiin täällä ja muilla foorumeilla, vaikka kuinka haluatkin mainostaa bisneksiäsi.




En tietääkseni ihan mainostele... Vaikka allekirjoituksessa on linkki sivuilleni ym... Ja rahallista tuloa kun ei tule tästä, niin ei minusta mainontaa ole.

No ihan selvää mainostamistahan se tuo touhusi on, linkkaamallasi sivulla tarjotaan maksullisia palveluita. Tuo viestiesi allekirjoitus on myös mahdollisimman isoksi/pitkäksi tehty, että varmasti näkyy.

Rehellisesti sanottuna, olen kyllä ihmetellyt miten sinulla riittää aikaa vastailla niin paljon tänne ja muille foorumeille kun kerran olet opiskelija, teet varmasti jotain töitäkin (tietokonehuolto?), lisäksi webhotellin pitoa & etätukea (en löytänyt mitään tietoja yrityksestä).. nyt sunnuntainakin meni vain about 1 tunti kun tähänkin ketjuun vastasit. Monesti huomaan, että vastailet jopa sitäkin paljon nopeammin. Ei mitään valittamista, olen vain ihmetellyt. :)

Sitä vaan en ymmärrä, että miksi kulutat omaa aikaasi niin paljon täälläkin auttamalla muita (vaikka monesti ainoa apu on vain ihan pintapuolista joka ei oikeastaan auta mitenkään IMHO.. EDIT: siis tarkoitan, että et pysty auttamaan järkevästi muita kun et ole Soneran henkilökuntaa.. en tarkoittanut, että sinulla ei taidot riittäisi 🙂 ), ja varsinkin auttamalla epäsuorasti Soneraa! Jos olen oikein ymmärtänyt, et sinäkään mitenkään hirveästi Sonerasta pidä. Altruismissä toki ei mitään vikaa, siitä saa kauniin karman. 🙂










 

Suosittelen. :)




Sait ylipuhuttua. ;-)

Yle Areenan tulo Samsungin Smart-televisioihin oli ainakin minulla se oljenkorsi, joka katkaisi kamelin selän. Areenan striimi on niin hyvä, että tavara tulee HD-tasoisena. Eikä muuten pätki, kuten jollain toisella nimeltä mainitsemattomalla palveluntarjoajalla.











 
Ei sun olkitu kannata vastata pelkästään vastaamisen takia lähes joka ikiseen viestiin täällä ja muilla foorumeilla, vaikka kuinka haluatkin mainostaa bisneksiäsi.




Hauska nähdä, että jotain muutakin ärsyttää sisällöttömät ja informaatioköyhät viestit.

Ei tuolla tyypillä mitään bisneksiä ole. Jos olisi, niin ei olisi aikaa roikkua täällä kirjoittelemassa tyhjänpäiväisyyksiä. :-)

Ei millään pahalla, mutta toivoisi, että mahdollisimman monesta viestistä olisi lukijoille todellista hyötyä.

Ilmeisesti ei kukaan muukaan ole saanut järkevää jatkotarjousta.
Pari kertaa olen jatkoa kysellyt, mutta 40% kalliimpaan kuukausihintaan ei oikein voi suostua.

Nyt 4 vuoden jälkeen lienee aika luopua Viihteestä.

Tallentavasta antennipuolen digiboksista vinkkejä/kokemuksia, Yle Areena ei taida olla boksin kautta saatavilla?

Vastaa