Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Poistettu käyttäjä
 

Jäähyväiset Viihteelle

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Nyt sitten lähtee täältä Viihde-palvelu. Nelisen vuotta meni hinnalla 19e/kk (netti+viihde). Nyt tarjottiin kovempaa hintaa, mutta kun palvelu on edelleen beta-asteella, ilmoitin, että viihteestä en maksa edelleenkään senttiäkään mutta voisin jatkaa testaajana taas pari vuotta. Ei kelvannut.

Muutenkin myyjä oli taas kerran tyypillinen "yritetään kusettaa tyhmää asiakasta". Tarjosi jostain vaihtoehdoista kalliimpia paketteja kun esim. Soneran omilla sivuilla oli tarjouksia. Tarjosi kylläkin parempaa diiliä Viihteestä "tiskin alta" mitä heidän omilla sivuillaan on.. tosin kuulin, että tuota on myös muillekin tarjottu, joten eipä sekään mikään "erikoistarjous" ollut. Myös yritti tarjota yleisesti kaikille asiakkaille tarjolla olevia kanavapakettitarjouksia mukamas kaupan päälle eksklusiivisesti. Taas kerran tuli todistettua, että myyjiin EI kannata luottaa ikinä. Hanki itse tiedot etukäteen -> et tule kusetetuksi.

Jossain on laskettu, että uuden asiakkaan hankkiminen maksaa kolminumeroisen summan, kun taas vanhan asiakkaan pitäminen muutaman kympin.

Aloitin tuossa n. vuoden alussa "normaali" TV:stä vieroittamisen. Viimeisten kuukausien aikana ei sitten ole pahemmin enää tullut katsottua ollenkaan "normitelkkaria". Livenä en katso mitään ja tallennuksetkin ovat jääneet lähes kokonaan pois (silloin tällöin joku leffa). Suosittelen. Ilmaiskanavilta tulee niin paljon sellaista ruskeaa ripulia että että... ei kannata kuluttaa aikaansa sellaiseen. Miksi maksaa siitä Viihde-palveluna?

Jatkossa mennään: Netflix, tällä hetkellä n. 300 leffaa/sarjaa omalla listalla, eli katsottavaa riittää todella paljon (ja koko ajan tulee uutta tilalle). Tarvittaessa Viaplay (tai HBO) jos katsottava loppuu Netflixistä. Kaikki pyörii nätisti isossa Smart-tv:ssä, tabletilla, kännykällä, tietokoneella. Huikeaa. Ja aina voi tilata edulliseen hintaan vaikka vain sen 1kk kerralla. Ihanaa kun ei ole kanavapaketteja joissa maksaa suuresta osasta mitä ei katso, ja ei ole määräaikaisia soppareita. Toista puolta sitten vähän edustaa Ruutu-palvelu 1üga:aa varten (kauhea kattaus kaikkea sisältöä joka ei kiinnosta -> korkeampi hinta, ja kettumaiset määräaikaisuuksien hinnoittelut).

En jää kaipaamaan (jäävuoren huippu (ei edes muista kaikkia enää, sen verran paljon koko ajan kaikennäköistä ongelmaa, että muistikapasiteetti ei riitä kaiken tallentamiseen)):


  • Jatkuvat ongelmat verkkotallennuksien kanssa, esim.:

  • Useampaan kertaan Sonera hävitti asiakkailtaan kerralla paljon verkkotallenteita, jopa satoja tunteja hävisi joltain.

  • Useampaan kertaan Soneran jotkut verkkotallennukset eivät ole toimineet asiakkailla, eikä saatu palautettua.

  • EPG/tallennusongelmat:

  • EPG-tiedot vain n. viikon päähän (joskus vielä vähemmän) vaikka esim. telkku.com palvelulla useampia viikkoja eteenpäin, Sonera valehteli pitkään esim., että YLE ei toimita kuin viikon päähän, kunnes selvisi, että ei YLE heille mitään toimita.

  • EPG-tiedoissa häikkää, esim. vuosia oli ongelma jossa ohjelmalla saattoi olla 2-n kpl:tta pikkaisen eri aikaan alkavaa ohjelmatietoa. Tämän vuosien jälkeen korjasivat MUTTA:

  • Nyt tällä kirjoitushetkellä on korjaus ollut n. 6kk toiminnassa ja koko saman ajan on ollut ongelma, että joltain kanavilta jotkut ohjelmat eivät verkkotallennu ollenkaan tai sitten tallentuu vain joku 5min (+normaali varoaika perään) johtuen siitä, että tallentamisen laiton jälkeen ohjelmatieto muuttuu ja siten aikaisemmin asetettu tallennus häviää bittitaivaaseen. 6kk!! Vika on tiedossa mutta ei osata korjata.

  • Palvelun kehittäminen, tai siis sen puute. Aivan pahimpia ongelmia ratkotaan mutta muuten kehitys aivan jäässä, paitsi siltä osin millä saataisiin lisätienestejä asiakkailta (=vain raha edellä kehitys).

  • Jatkuvat pätkimiset "prime-time" aikoihin iltaisin kun eniten ihmiset istuvat töllön edessä.

  • Lähes jokaöiset nettiyhteyden katkot heti puolenyön jälkeen. En tiedä mitä ihmettä siellä oikein tehdään (onko automatisoitu joku juttu?).

  • DNS-ongelmat: jatkuvasti Soneran omilla DNS-palvelimilla häikkää. Ei vastaa osoitepyyntöihin -> nettisivut eivät aukea. Testattu kattavasti monta kertaa. Toisilla DNS-osoitteilla Soneran vian aikana kaikki toimii täydellisesti.

  • Bugien korjaus. Ala-arvoista. Superhidasta. Ei tunnu Soneraa pahemmin kiinnostavan. Paras esimerkki: kolme VUOTTA ihan juuri tulossa täyteen tallennusvalikkobugien ilmoituksista.


Etsetera..

Hyvästi Viihde. Kerran menetettyä ei saa helposti takaisin, jos ollenkaan.

Voimia muille Viihde-asiakkaille jotka jatkavat beta-testausta. 😉
14 vastausta
olkitu
Kunniajäsen
  • 735 custom-general.kudos
  • 4508 custom-general.replies
  • 127 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
 
Ei sun olkitu kannata vastata pelkästään vastaamisen takia lähes joka ikiseen viestiin täällä ja muilla foorumeilla, vaikka kuinka haluatkin mainostaa bisneksiäsi.



En tietääkseni ihan mainostele... Vaikka allekirjoituksessa on linkki sivuilleni ym... Ja rahallista tuloa kun ei tule tästä, niin ei minusta mainontaa ole.

Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
Poistettu käyttäjä
 

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
No ihan selvää mainostamistahan se tuo touhusi on, linkkaamallasi sivulla tarjotaan maksullisia palveluita. Tuo viestiesi allekirjoitus on myös mahdollisimman isoksi/pitkäksi tehty, että varmasti näkyy.

Rehellisesti sanottuna, olen kyllä ihmetellyt miten sinulla riittää aikaa vastailla niin paljon tänne ja muille foorumeille kun kerran olet opiskelija, teet varmasti jotain töitäkin (tietokonehuolto?), lisäksi webhotellin pitoa & etätukea (en löytänyt mitään tietoja yrityksestä).. nyt sunnuntainakin meni vain about 1 tunti kun tähänkin ketjuun vastasit. Monesti huomaan, että vastailet jopa sitäkin paljon nopeammin. Ei mitään valittamista, olen vain ihmetellyt. 🙂

Sitä vaan en ymmärrä, että miksi kulutat omaa aikaasi niin paljon täälläkin auttamalla muita (vaikka monesti ainoa apu on vain ihan pintapuolista joka ei oikeastaan auta mitenkään IMHO.. EDIT: siis tarkoitan, että et pysty auttamaan järkevästi muita kun et ole Soneran henkilökuntaa.. en tarkoittanut, että sinulla ei taidot riittäisi 🙂 ), ja varsinkin auttamalla epäsuorasti Soneraa! Jos olen oikein ymmärtänyt, et sinäkään mitenkään hirveästi Sonerasta pidä. Altruismissä toki ei mitään vikaa, siitä saa kauniin karman. 🙂
AngryOldMan
Vakiokalustoa ☆☆
  • 1 custom-general.kudos
  • 282 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
 

Suosittelen. 🙂



Sait ylipuhuttua. 😉

Yle Areenan tulo Samsungin Smart-televisioihin oli ainakin minulla se oljenkorsi, joka katkaisi kamelin selän. Areenan striimi on niin hyvä, että tavara tulee HD-tasoisena. Eikä muuten pätki, kuten jollain toisella nimeltä mainitsemattomalla palveluntarjoajalla.

AngryOldMan
Vakiokalustoa ☆☆
  • 1 custom-general.kudos
  • 282 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
 
Ei sun olkitu kannata vastata pelkästään vastaamisen takia lähes joka ikiseen viestiin täällä ja muilla foorumeilla, vaikka kuinka haluatkin mainostaa bisneksiäsi.



Hauska nähdä, että jotain muutakin ärsyttää sisällöttömät ja informaatioköyhät viestit.

Ei tuolla tyypillä mitään bisneksiä ole. Jos olisi, niin ei olisi aikaa roikkua täällä kirjoittelemassa tyhjänpäiväisyyksiä. 🙂

Ei millään pahalla, mutta toivoisi, että mahdollisimman monesta viestistä olisi lukijoille todellista hyötyä.

juhuri_
Vakiokalustoa ☆
  • 0 custom-general.kudos
  • 178 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Ilmeisesti ei kukaan muukaan ole saanut järkevää jatkotarjousta.
Pari kertaa olen jatkoa kysellyt, mutta 40% kalliimpaan kuukausihintaan ei oikein voi suostua.

Nyt 4 vuoden jälkeen lienee aika luopua Viihteestä.

Tallentavasta antennipuolen digiboksista vinkkejä/kokemuksia, Yle Areena ei taida olla boksin kautta saatavilla?
Tämän osion uusimmat keskustelut