Jääkiekon MM


Onko jääkiekon MM-kisojen ajaksi mahdollista ottaa kuukaudeksi tuota MTV Total- pakettia, vai tuleeko pakkosyötöllä 6kk sopimus. Kalliit kisat tulee, jos näin on.(134,70 euroa). Katsomon kautta kuitenkin saa kisat muistaakseni noin 30 euron hintaan.

19 kommenttia

Hei jompe76!

MTV3 Totalin minimitilausjakso on tosiaan 6kk. Kannattaa kuitenkin muistaa, että Totalissa tulee MM-kiekon lisäksi mm. Formula 1, Englannin Valioliiga, UEFA Champions League, yleisurheilun Timanttiliiga, C Moren laadukkaat uutuuselokuvat ja -sarjat sekä lastenohjelmia. Eli varmasti löytyy mieleistä katsottavaa vielä kisojen jälkeenkin!
Tuleeko MTV3 Max Sport 2 HD missä vaiheessa kaapeliverkkoon ja jääkö se mm-kisojen jälkeen pysyväksi kanavaksi Total pakettiin?
hei tuleeko tänä vuonna jääkiekon mm-kisat näkymään sonera viihteessä ?
Nible: Vastailinkin sinulle jo toisessa ketjussa Max Sport 2 HD kanavaa koskien, että kanava on tulossa, mutta aikautaulusta ei ole vielä tietoa.

enkeliprinssi: Voit seurata jääkiekon MM-kisoja erittäin kattavasti MTV3 Total tai MTV3 Sport -kanavapaketeilla.
Viime vuonna oli jokin MM-kisojen oma 24/7 kanava, kuuluuhan tuo MTV3 total pakettiin? Ja jos kuuluu niin näkyyhän se myös Koti-TV:ssä?

Nythän tuo MTV3 Total on mahdollista ottaa vaikka kuukaudeksi, itse ajattelin ottaa sen kisojen ajaksi kunhan nyt kaikki mahdollinen näkyy sieltä.

edit: täältä löytyikin vastaukset useimpiin kysymyksiini www.mtv3total.fi/mm-2013/
Vielä kun soneralta joku vahvistaa että kaikki nuo näkyvät myös Koti-TV:ssä niin olen valmis tilaamaan :)
timo1976 kirjoitti:
Nythän tuo MTV3 Total on mahdollista ottaa vaikka kuukaudeksi, itse ajattelin ottaa sen kisojen ajaksi kunhan nyt kaikki mahdollinen näkyy sieltä.

Tulin tänne vastaamaan viestiisi koska olin 100 varma, että olet väärässä tässä asiassa. Nimittäin, eihän näitten palveluntarjoajien historia ole oikeastaan muuta täynnä kuin pitkien määräaikaispakkopakettien myymistä. Nyt tällä kertaa olin väärässä. Total-paketti näkyy olevan tosiaan "Ei määräaikaisuutta, voit tilata paketin vaikka vain kuukaudeksi kerrallaan".

Mutta kuinka kauan. Nimittäin tällä sivulla ei-määräaikainen Total-paketti näyttäisi olevan joku "tarjous". Eli onko tämä nyt sitten vain joku kokeilu? (määräaikainen tarjous ei-määräaikaisesta) Sonera voi vastata tähän jos haluaa. Nimittäin, esim. MTV3 Sport-paketti on edelleen "minimitilausjakso 6 kk". Mieluummin sen tilaisin ei-määräaikaisena kisojen ajaksi, koska ei tosiaan kiinnosta muu kuin mm-lätkä.

Onko vihdoinkin vuosikymmenten odotuksen jälkeen markkinat edes vähänkään muuttumassa tästä paketointi ja määräaikaisuusskeidasta!? Onko esim. Netflixillä osuutta asiaan? Itse luulen, että on aika paljon.

Jos tämä MTV3 Total-palvelu pysyy jatkossakin ei-määräaikaisena, niin voin luvata, että tulen varmasti sitä tilaamaan silloin tällöin (= jotain rahaa teille) Vs. määräaikaiset sopimukset (= en tilaa IKINÄ.. en ainakaan tätä maikkarin pakettia).

Tässä joku aika sitten kyselin ja kommentoin eri topikissa tätä MM-lätkäasiaa, ja silloin vielä tuputettiin määräaikaispaketteja ala jotain 130e kokonaishinnalla.. aika kallista pelkästä mm-lätkästä (ja edelleen painotan, että haluan ostaa jotain sisältöä, älkää tulko selittämään kuinka paljon muuta samassa paketissa on katsottavaa, en ehkäpä ole kiinnostunut, tai minulla ei ole aikaa katsella muuta), mutta 25e hinta mm-lätkästä on oikein sopiva. Tartun tarjoukseen jos vielä ensikuun vaihteessa tämä ei-määräaikainen on tarjolla. Muuten, kuten aikaisemmin kirjoitin, katson kaikki ilmaiseksi netin kautta. Pallo, vaiko tässä tapauksessa, kiekko on teillä.










 

Jos tämä MTV3 Total-palvelu pysyy jatkossakin ei-määräaikaisena, niin voin luvata, että tulen varmasti sitä tilaamaan silloin tällöin (= jotain rahaa teille) Vs. määräaikaiset sopimukset (= en tilaa IKINÄ.. en ainakaan tätä maikkarin pakettia).




Kirjoituksesi on täyttä asiaa, sen olisi voinut lainata vaikka kokonaan, mutta tyydyin tuohon osioon.
Täysin sama minulla, en halua sitoutua 6kk mihinkään pakettiin, mutta kuukauden silloin tällöin saatan ottaakin.
Koti-TV:n osalta Sonera on kyllä tehnyt järkeviä ratkaisuja, nimittäin valioliiga ja SM-Liiga kausikortit, itse olen ostanut molemmat ja ollut todella tyytyväinen. Saan juuri ne lajit joista olen kiinnostunut enkä ole pakotettu muihin. Tilaus loppuu vielä automaattisesti kauden jälkeen joten ei tarvitse muistaa kytätä tilaukseen viimeistä voimassaolopäivää ja irtisanoa oikeaan aikaan.
Samaa tietysti toivoisi useammankin lajin kanssa, esm MM-kisapaketin ottaisin varmasti.

Kaikki mitä MTV3 Totaliin kuuluu, näkyy myös Sonera Viihteen kautta. MTV3 Max Sport 1 lähettää MM-ohjelmaa 24/7 kisojen avauspäivästä lähtien.

Tällä hetkellä pakettia myydään tosiaan ilman määräaikaista sopimusta. Tarjoukset kuitenkin vaihtelevat usein, joten emme voi luonnollisesti luvata, etteikö kyseinen tarjous jossain vaiheessa muuttuisi.

Heikki- kirjoitti:
Tällä hetkellä pakettia myydään tosiaan ilman määräaikaista sopimusta. Tarjoukset kuitenkin vaihtelevat usein, joten emme voi luonnollisesti luvata, etteikö kyseinen tarjous jossain vaiheessa muuttuisi.


Toivottavasti tuo tarjous on voimassa vielä kisojen alla. Itse ajattelin ottaa sen toukuuksi, eli 1.5. alkaen. Jos ei, niin sitten jää paketti ottamatta...
timo1976 kirjoitti:
Koti-TV:n osalta Sonera on kyllä tehnyt järkeviä ratkaisuja, nimittäin valioliiga ja SM-Liiga kausikortit, itse olen ostanut molemmat ja ollut todella tyytyväinen. Saan juuri ne lajit joista olen kiinnostunut enkä ole pakotettu muihin. Tilaus loppuu vielä automaattisesti kauden jälkeen joten ei tarvitse muistaa kytätä tilaukseen viimeistä voimassaolopäivää ja irtisanoa oikeaan aikaan.
Samaa tietysti toivoisi useammankin lajin kanssa, esm MM-kisapaketin ottaisin varmasti.

AMEN! Itsekin yllätyin kerrankin positiivisesti näitten sisältödiilereitten sm-liigakausarista.. tosin taisi olla pakon sanelemaa, -> urhotv:n lätkä loppuu tähän kauteen eikä ketään tainnut kiinnostaa ostaa 12kk pakkopaitaa + muutenkin ihmisten innostus ostaa selkeästi laskussa (jälkeenpäin voi näin todeta koska näki kauden aikana ensin 99e tarjouksen jatkon (ovh:tahan mainostettiin aluksi about jonain 150e:na), sitten hinnanalennuksen ja lopuksi sm-liigakausaria myytiin jonkun toisen paketin kylkiäisenä).

Sillähän ei ole mitään merkitystä, että millä nimellä ostaa jotain palvelua, oli siinä sitten "paketti" tai whatever nimi, kunhan vain se palvelu tarjoaa sen sisällön jota haluaa järkevään hintaan.

Heikki- kirjoitti:
Tällä hetkellä pakettia myydään tosiaan ilman määräaikaista sopimusta. Tarjoukset kuitenkin vaihtelevat usein, joten emme voi luonnollisesti luvata, etteikö kyseinen tarjous jossain vaiheessa muuttuisi.

Näinpä arvasin homman olevan. Tässä on jo välittömästi, teidän pikku foorumilla, tarjolla kaksi asiakasta jotka ovat luvanneet (lisä)rahavirtoja teidän suuntaan jos myisitte järkevästi tätä MTV3 Total-palvelua.. puhumattakaan mahdollisista muista paketeista/kausareista/whatever.. esim. minä voisin maksaa kuukauden paketin, palttiarallaa 20e, josta näkisin sm-liigan loput välierät ja finaalit suorana (vaikka niitä pelejä nyt ei kauhean montaa ole), 6kk pakettia EN tule todellakaan ostamaan.. katson sitten jälkilähetyksinä nuo 4:sen pelit. Kaipa teillä vielä siellä sellainen käsitys on, että kyllä ne asiakkaat tilaavat jotka haluavat nähdä näillä meidän riistopaketeilla ja -hinnoilla.. well, nykyään rupeaa olemaan vaihtoehtoja (esim. netflix) ja ihmisten vähäisestä vapaa-ajasta kilpaillaan entistä tiukemmin monella eri osa-alueella.. joten kannattaisi ruveta muuttumaan ajoissa ettei jää luu käteen. Nimimerkillä: netflixiin vien rahaani.. kiinnostaako teitä tulot?

timo1976 kirjoitti:
Toivottavasti tuo tarjous on voimassa vielä kisojen alla. Itse ajattelin ottaa sen toukuuksi, eli 1.5. alkaen. Jos ei, niin sitten jää paketti ottamatta...

Samma på här. Tuskin olemme ainoita. Miettikääpä näitä juttuja tarkasti siellä S:n toimistolla.
Soitin tänään myyntipalveluun ja tilasin MTV3 Total kanavapaketin ja oli sellainen tarjous kuin: 3kk 14,95€ ja 3kk 24,95€ ja ei kuulemma määräaikainen, ilmeisesti jos paketin hintaan tulee korotus on hinta turvattu. Näköjään tarjoukset vaihtelee, eilen postissa tuli mainos jossa oli 24,95e/kk.
Villeri kirjoitti:
Soitin tänään myyntipalveluun ja tilasin MTV3 Total kanavapaketin ja oli sellainen tarjous kuin: 3kk 14,95€ ja 3kk 24,95€ ja ei kuulemma määräaikainen

?? Ei määräaikainen? Eikös tuo ole juurikin 6kk määräaikainen soppari? En ymmärrä.

Villeri kirjoitti:
ilmeisesti jos paketin hintaan tulee korotus on hinta turvattu.

Mitä tarkoitat tällä?

Villeri kirjoitti:
Näköjään tarjoukset vaihtelee, eilen postissa tuli mainos jossa oli 24,95e/kk.

Soneran sivuilla myös edelleen "ei määräaikainen 24,95 €/kk" tarjous. Eli voi tilata vaikka vain yhdeksi kuukaudeksi.
Mitenkäs saisi tuon totalin sulautettua surf-paketin kylkeen. Max ja muut surffissa jo on.
Mietin vaan tuota hinnottelua...
Moi Roope10!

Harmi kyllä mitään sulauttamista ei pystytä tekemään. Eli hinnoittelu on kohdallasi sama, kuin muillekin asiakkaille, Surfista huolimatta.
Vinkki kaikille joita kiinnostaa mm-lätkä: kannattaa tilata tuo Total-paketti kuukaudeksi (pitää erikseen sanoa puhelimessa tilatessa, että haluaa sen päättyvän heti 1 kk jälkeen, muuten joudut erikseen soittamaan ja irtisanomaan sen) vaikka ensi viikon alusta niin pääsee katsomaan ensi viikonlopun viimeisen EHT-turnauksen pelit. MM-finaali pelataan 19.5., eli kk tilaus riittää sinne asti jos tilaa alkavaksi ensi viikon alusta kuten itse tein.

Erittäin harvinainen Kiitos Soneralle tästä tarjouksesta. Nyt oli järkevä hinta mm-kisoille, 25€. Nelosen idiootit sitten kovasti yrittivät myydä omaa pakettiaan 6kk:ksi, semmoista ei kai kukaan hullu tilaa jos haluaa katsoa vain muutaman sm-liigan finaalipelin.. kuukauden tilauksen olisin voinut ehkä tehdä parillakympillä niistä.

@SONERA: Miksi taaskaan en saanut mitään tilausvahvistusta? En ole varmaan ikinä saanut teiltä ensimmäistäkään tilausvahvistusta ilman erikseen sitä pyytämällä.. miten on mahdollista?!? Miksi teillä mättää näinkin yksinkertainen asia? Onko teidän järjestelmässä vikaa tässäkin asiassa? Nimittäin muistan, että kerran minulle sanottiin, että vahvistus on kyllä lähtenyt (mahd. oli kysymys automaattisesta lähetyksestä tilausta tehdessä, en muista enää tarkasti sitä), ja ihmettelivät miksi ei ole tullut perille (ja laittoivat sitten "vahvistuksen lähetyksen" tjsp. käsin uudestaan ja se tuli perille). Kannattaisiko tutkia ja seurata asiaa? Ei voi olla sattumaa, että joka ikinen kerta niitä ei tule.

Olit pyytänyt tilauksen alkavaksi ensi maanantaista alkaen. Eli tilaus laitetaan sinulle vasta maanantaina. Heti, kun tilaus on tehty, sinulle tulee tilausvahvistus sekä sms:nä että meilitse.

Ai? Ihan vain tietona teidän organisaatiolle, palvelun sopimuksen alkamispäivä (eri asia kuin tilaus) ja tilausvahvistus EIVÄT ole sama asia. Eli olen tehnyt tilauksen palvelusta joka alkaa tiettynä päivänä ja tästä tulisi lähettää mahdollisimman nopeasti tilausvahvistus, oli palvelun/sopimuksen alkamispäivä mikä tahansa. Analogia: teidän tyylillä tavaran etämyynnissä toimittaja lähettäisi tilausvahvistuksen vasta sitten kun tavara on lähtenyt heidän varastosta. Kuka näin toimii? On kyllä erikoista toimintaa.. en tosiaan ole nähnyt näin kummallista toimintaa millään muulla firmalla.. jatkuvasti tätä tulee toisteltua ja ihmeteltyä eri asioiden tiimoilta teidän kanssa.
Nyt tais mennä niin, että ensimmäistä kertaa Soneralla homma oikeasti toimi. Kuukaudeksi tilattu, ja asiakaspalveluunkin oli vain 20 sekunnin odotusaika. Jos tulevaisuudessakin tuo total paketti tulee olemaan toistaiseksi voimassaolevana sopimuksena, niin varmaan tulen kerran pari vuodessa sen kuukaudeksi tilaamaan. Hienoa, hyvä ja kiitokset.
Niinamari kirjoitti:
Kuten tuossa itse mainitsitkin, olit pyytänyt tilauksen alkavaksi ensi maanantaista alkaen. Eli tilaus laitetaan sinulle vasta maanantaina. Heti, kun tilaus on tehty, sinulle tulee tilausvahvistus sekä sms:nä että meilitse.

EDIT: Voisitko käyttää oikeita termejä tässä? Ei ole mukavaa kun aliarvioitte asiakkaitanne. Eli, puhu "sopimuksessa määritellyn palvelun alkamispäivästä", älä "tilauksesta". Ne ovat kaksi aivan eri asiaa! Tilaus on se minkä tein tein puhelimessa joku aika sitten. "Eli tilaus laitetaan sinulle vasta maanantaina", mitä tilaatte minulta? ;)

Sain maanantaina tekstiviestin:

Hei! Kanavapakettisi on hetken kuluttua katsottavissa. Tilauksesi: MTV3 Total, 24,95 e/kk. Sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana hinnaston mukaan. Mukavia katseluhetkiä!


1) Ei ole tullut mitään emaileita! Kuten kirjoitin, tämä ei ole ensimmäinen kerta, en ole tainnut saada kertaakaan emailivahvistusta automaattisesti vaan ainoastaan sen jälkeen kun joku sieltä teiltä on sen erikseen laittanut lähtemään. Eli: kannattaisiko tutkia tilannetta ja korjata systeeminne?

2) Onko minun tekemääni suullista sopimusta noudatettu koska kerran tuo tekstiviesti kertoo, että "jatkuu toistaiseksi" ja liittymähallinnan kautta katsottuna "Tilaus päättyy" kohdassa ei ole päivämäärää?!?! Sovin puhelimessa, että tilaan kuukaudeksi ja minulle sanottiin, että kyllä se onnistuu ja taisipa vielä mainita päättymispäivänkin (taisi olla 22.5., eli 30pv tilauksen alkamisesta). Olisitteko ystävällisiä ja kunnioittaisitte tekemäämme sopimusta? Kiitos. Samalla voisitte varmistaa, että kuukaudeksi ilmaiseksi tarjoamanne viasat-paketti (pitäisi alkaa toukokuun alusta) myös päättyy automaattisesti sen ilmaiskuukauden jälkeen.. kuten oli sovittu senkin osalta.

3) Onko tuo ylläoleva txtviesti teidän mielestä aikuisten oikeasti tilausvahvistus?! Kuluttajaviraston sivuilta:
Vahvistuksessa on oltava selkeästi ja ymmärrettävästi seuraavat tiedot:

- tuotteen pääominaisuudet
- tuotteen kokonaishinta, toimituskulut ja maksuehdot
- tarjouksen voimassaoloaika
- ohjeet peruuttamisoikeuden käyttämisestä
- yrityksen yhteystiedot mm. mahdollista valitusta varten
- tiedot takuusta ja käytettävissä olevista huolto- ja korjauspalveluista
- sopimuksen vähimmäiskesto, jos kyseessä on toistuvasti toimitettava tuote
- sopimuksen irtisanomisehdot, jos sopimus on voimassa toistaiseksi tai pidempään kuin vuoden ajan
- etäviestimen käyttämisestä aiheutuvat kulut (posti-, puhelin-, verkko- tai TV:n käyttökulut), jos siitä veloitetaan perushintaa enemmän

Jos vahvistus ei sisällä kaikkia tarvittavia tietoja, oikeutesi peruuttaa kauppa pitenee normaalista 14 päivästä kolmeen kuukauteen. Jos vahvistuksen puutteelliset tiedot oikaistaan, normaali peruuttamisaika alkaa kulua oikaisupäivästä.

Erityisen oleellista tässä on teidän "ohjeet peruuttamisoikeuden käyttämisestä" poisjättäminen. Tästä teidän tulisi kertoa koska te varmasti vetoatte tähän seikkaan (kuluttajaviraston sivuilta tämäkin):
Palveluiden peruuttamisoikeus ei koske mm.:

- palveluita, joiden toimitus sähköisesti on ostajan luvalla aloitettu ennen peruuttamisajan päättymistä ja peruuttamisoikeuden puuttumisesta on ilmoitettu tilausvahvistuksessa (esim. mobiilisisältöpalvelut, maksu-tv-palvelut sekä puhelin- ja laajakaistaliittymät). Peruuttamisoikeus siis päättyy, kun esimerkiksi liittymä on kytketty ja avattu.

..JOS asiakas haluaa peruuttaa tilauksensa. Ongelma vain on teidän osalta siinä, että ette ole lähettäneet tilausvahvistusta pikimmiten kuten pitäisi. Tuolla edellisestä linkistä lainatun tekstin sivuilla lukee näin:
Peruutusajan laskeminen

Tavaran saapumispäivää tai palvelun tilauspäivää ei lasketa peruuttamisaikaan.

- Palveluiden osalta 14 päivän peruuttamisajan laskeminen alkaa seuraavana päivänä siitä, kun olet tehnyt tilauksen ja saanut vahvistuksen keskeisistä sopimusehdoista.


Yritättekö te sonera tällä "emme lähetä tilausvahvistusta ennen kuin aloitamme palvelun toimittamisen sähköisesti"-kikkailulla poistaa asiakkaan mahdollisuutta peruuttaa etämyyntitilaustaan?? Ei onnistu. Tälläkin hetkellä minulla on n. 3kk peruutusoikeus VAIKKA olettekin aloittaneet palvelun toimittamisen viime maanantaina. Puutteellisen tilausvahvistuksen takia.

Käsitättekö NYT miksi tilausvahvistus (ja varsinkin kunnollinen sellainen) kannattaisi lähettää HETI kun tilaus tehdään? Ja siis teidän kannalta! (Olisi myös asiakkaan kannalta mukavaa saada vahvistus heti.) Tällä hetkellä kuluttajalla on AINA 3kk peruutusoikeus kun teiltä tilaa etämyynnistä (jos siis lähetätte puutteellisia vahvistuksia kuten nyt teette). Jos rupeatte lähettämään kunnollisia vahvistuksia, niin asiakkaan peruuttamisoikeus on vain 1 päivä (päivä jolloin tilausvahvistus tulee) siinä tapauksessa, että olisittekin aloittaneet jo palvelun toimittamisen sähköisesti.

Yritän tässä nyt vain sanoa, että asiakkaan palvelun tilauksen peruutusoikeutta te ETTE pysty kokonaan poistamaan. Onneksi kuluttaja on suojattu edes 1 päivän osalta tältä "peruuttamisoikeuden puuttuminen sähköisesti toimitetuista palveluista"-porsaanreiältä. Tästähän aiheesta täälläkin foorumilla on aiemmin puhuttu aika tiukkaan sävyyn ja, jos muistini toimii, väititte virheellisesti peruutusoikeuden puuttumisesta. Ei mene enää läpi!

Että sellaista. Kannattaa ehkä laittaa tätä viestiä eteenpäin siellä sonerassa.

Vastaa