Jatkuvat yhteysongelmat

  • 11 December 2014
  • 3 kommenttia
  • 1 katselukerta

Terve. Olen nyt omistanut Soneran 24/1M Laajakaista-liittymän noin kuukauden ajan. Yhteys katkeaa 5-20 kertaa päivässä jolloin Zyxelin DSL -ja Internet-valoista joko kummatkin tai vain toinen sammuu. Samalla jähmettyy luonnollisesti myös ethernetin kautta toimiva KotiTV. Yhteys palaa hetken päästä itsestään takaisin. Olen tehnyt kaikki mahdolliset toimenpiteet yhteysongelmien ratkaisemiseksi mutta eipä auta. Selaimen kautta toimiva Zyxelin toimintavalikko näyttää DSL-yhteyden kohdalla näköjään jatkuvaa error-tilaa.

Rekisteröidyin asiakasnumeroni kanssa, katsokaapa näkyykö siellä päässä mitään.

3 kommenttia

Vaikka käytössäsi on mitä ilmeisemmin uusi ADSL-modeemi, olisi silti hyvä testata yhteyttä toisella ADSL-modemilla ja -kaapelilla (ilman jatkojohtoa). Tämä testi rajaisi vian joko modeemin tai sen kaapeliin, tai sitten muualle verkkoon. Jos Zyxelin DSL-valo sammuu katkoksen aikana, se on merkkinä siitä että modeemi jostain syystä kadottaa yhteyden ADSL-keskittimelle.

Vikailmoituksen liittymästä voit tehdä Laajakaistan vikailmoituslomakkeella.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Niin , tuommoinen vastaus on vakio mitä soneralta saa . tilasin 24 megasen " Hyvä asiakkaamme,
liittymäsi nopeus on nostettu. Uusi nopeusluokka ADSL 24M/1M on voimassa 26.08.2010 lähtien"
Ja siitä se sitten alko . Karsee pätkiminen , ei pankki hommia voinut yhtään hoitaa . Tänään sanoin sitte sopimuksen irti . Onne vaan niin ihme porukkaan että ei ymmärrä ?!?! Saas nähä meneekö irtisanominen noin vaan , kun sattumoisin sopimus on 24kk . Epäilen että sanomista tulee , mutta tulukoot . Maksa en killinkiäkään enää . Jos ei kuudessa viikossa saada linjaa kuntoon niin ei hyvää päivää . Tämä on ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen postaus näille sivuille . Kiitos ja kumarrus .
vaklari: Määräaikaisen sopimuksen purkaminen harkitaan tapauskohtaisesti, mutta sitä ennen liittymän yhteys pyritään korjaamaan. Korjausta ei tiedetä aloittaa, ellei liittymän käyttäjä ilmoita yhteydessä olevasta viasta Vikapalveluun. Se käy Laajakaistan vikailmoituslomakkeella tai soittamalla 0206 90101.

Nostettaessa liittymän nopeus arvoon 24/1 Mbit/s saattaa aikaisemmin hyvin toiminut ADSL-modeemi osoittaa hyytymisen merkkejä, kun prosessoitava on sille liikaa. Kannattaa vähintäänkin tarkistaa onko modeemillesi ohjelmistopäivitys saatavilla ja että modeemi on ADSL 2+ yhteensopiva.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa