16.4. kello 15:00 soitin Soneran asiakaspalveluun numeroon 020011611. Noin 15 minuuttia kestäneen keskustelun päätteeksi minut ohjattiin toiselle asiakaspalvelijalle, jolta olisin voinut kysyä toista asiaa. Jonotin lähes kaksi tuntia ilman vastausta. Viimeisimmässä puhelinlaskussani on tällainen kohta erittelyssä:
Yritys- ja palvelunumerot
Valtakunnalliset yritysn 02:01:15 0 1 8,12
------------------------------------------------------------------------
* YHTEENSÄ EUR 02:01:15 0 1 8,12
Onko reilua, että JONOTTAMISESTA peritään maksua? Ei, sanon minä. Vielä vähemmän reilua, koska puheluuni ei edes vastattu!
Arvostaisin sitä, jos Sonera tulisi asiassa vastaan edes sen verran, että hyvittäisi vähintäänkin turhasta jonottamisesta kertyneen laskun, esimerkiksi seuraavassa laskussa mikä tulee Soneralta.
Suotavaa myös olisi, että asiakkaita ei laitettaisi jonottamaan linjalle josta ei edes vastata.