Jos/kun joutuu vaihtamaan numeroa Soneralla toiseen


Hei Soneran asiakaspalvelu,

1.Jos/kun joutuu vaihtamaan numeroa Soneralla toiseen, sen takia että haluaa tai että saa olla rauhemmassa.Esimerkiksi jos vuosien saatossa numero on ns.mennyt liian monelle ja osittain haluaa päästä soittajista eroon.

2. Minkä verran se nyt siinä tapauksessa numeron vaihto maksaa/maksoi?, lisäksi kysyn että säilyyhän/säilykö 1e euron sunnuntaipuhelut ennallaan?.
Otan ennakkoon asioista selvää, pitää/pitänee jatkossa olla tarkkaavaisempi kenelle numeron antaa tietenkin.Mutta vuosikymmenien saatossa nro on ymmärretysti laajentunut laajajalle.
Yksi syy on ollut että,josta en pidä että kaveripiirissäni on/ollut jotka jakelee toisten numeroa.
Vaikka lähden itse henk.koht. siitä että kysyn aina ensin asianomaiselta luvan ja jos se on ollut EI niin sitten EI.Minulle se on selvä.

18 kommenttia

Hei utt79: Soneralla voit vaihtaa liittymänumeroasi niin että SIM-kortti, palvelut ja voimassaolevat sopimukset säilyvät entisellään. Vanha numero irtisanotaan ja uusi numero avataan tämän tilalle ilman katkoksia. Numeronvaihto maksaa 3,99eur, jonka lisäksi veloitetaan uuden liittymän avausmaksu 3,93eur (hinnasto). Numeronvaihdon voit tehdä soittamalla asiakaspalveluumme 0200 17000 (ark. klo 8-20 ja la klo 9-16:30.), Sonera Kauppiaalla taikka jättämällä palvelupyynnön Omien Sivujen kautta. Tarpeen tullen voit myös pyytää puhelinnumerosi salaiseksi, jolloin uteliaimmat eivät löydä sitä edes numeropalveluista. Otahan yhteyttä, niin vaihdetaan sinulle uusi numero.

Mukavaa loppuviikkoa!

Ps. Olethan sinäkin jo tutustunut Facebook-sivuihimme ja liittynyt tykkääjiin? http://www.facebook.com/sonera
Hei!

Kysyisin että kun vaimoni teki tänään asiakaspalveluun numeronvaihto pyynnön niin koska uusi numero vaihtuu sille? Luvattiin lähettää tekstiviesti kun numero on vaihdettu.
Vaimoni halusi pitää ennallaan kaikki palvelut eli liittymätyypin Minun Sonerana ja muut palvelunsa ennallaan.
Hei!

Kysyisin että kun vaimoni teki tänään asiakaspalveluun numeronvaihto pyynnön niin koska uusi numero vaihtuu sille? Luvattiin lähettää tekstiviesti kun numero on vaihdettu.
Vaimoni halusi pitää ennallaan kaikki palvelut eli liittymätyypin Minun Sonerana ja muut palvelunsa ennallaan.
Hei mikado,

Numeronvaihto voidaan tehdä heti, kun asiakas on saanut uuden sim-kortin postissa.

Käytkö lisäämässä asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin
(Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin tarkistan asian.
Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille ja se löytyy esimerkiksi
viimeksi tulleesta laskusta. Asiakasnumeron voit korvata liittymänumerollasi, ilman ensimmäistä nollaa.
Liittymän omistaa vaimoni.

Eikö vaimoni saakkaan pitää vanhaa sim-korttiaan?
Vaimoni halusi vain vaihtaa numeronsa ei muuta. Eli vaimoni halusi pitää kaikki palvelunsa ennallaan ja liittymätyyppinsä.
Jos vaimolleni uusi sim-kortti tulee niin koska se tulee?

Asiakaspalvelussa sanottiin että viesti tulee puhelimeen kun numero on vaihdettu ja uusi numero voimassa.

Siellä ei sanottu että uutta sim-korttia tulisi edes kotiin kun vain sanottiin että kaikki pysyy ennallaan mutta numero vain vaihdetaan uuteen.
Hei mikado !

Mikäli on sovittu, että vanha SIM-kortti säilyy niin silloin sitä ei tokikaan tarvitse uuteen vaihtaa.
Vaimoni otti uudelleen tänään yhteyttä ja sai numeron vaihdettua uuteen heti. Tuleeko vaimolleni postissa uusi sim-kortti siltikin vai ei? Kun asia olisi jo kunnossa.

Uutta sim-korttia ei tarvi lähettää.
Hei mikado !

Hienoa, että asia on kunnossa. Mikäli vaimosi ei ottanut SIM-kortin tilannetta esille puhelussa ja kortti saapuu postissa, voitte palauttaa sen meille maksutta asiakaspalautuksena.
Olisi vielä ongelma että kun vaimoni oli Sonera etuasiakas mutta nytten numeronvaihdon jälkeen se ei saa sitä enään voimaan kun tuli vain ilmoitus puhelimeen että epäonnistui. Miksi vaimoni ei enään pääse Soneran etuasiakkaaksi etuohjelmaan?
Hei mikado !

Kyllä Etu-ohjelma säilyy numeronvaihdosta huolimatta. Ilmoittaisitko meille asiakasnumeronne, niin pääsemme tarkistamaan asian.

Käytkö lisäämässä asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin
(Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin tarkistan asian.
Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille ja se löytyy esimerkiksi
viimeksi tulleesta laskusta. Asiakasnumeron voit korvata liittymänumerollasi, ilman ensimmäistä nollaa.
Liittymä vaimoni nimissä. Laitanko sinne vaimoni asiakasnumeron?
Hei mikado !

Kyllä, tarvitsemme liittymän omistajan asiakasnumeron.
Kävin laittamassa sinne vaimoni liittymänumeron kun asiakasnumeroa en löytänyt.

Voisitko myös tarkistaa ettei vaimolleni uutta sim-korttia ole tulossa kun sille on tänään jo numeron vaihto tehty vanhalle sim-kortille. Uutta sim-korttia ei tarvitse lähettää.

Jos tarvetta niin voitte myös vaimolleni soittaa.
Hei mikado !

Liittymässä oli kaikki kunnossa, Etu-ohjelma voimassa eikä uutta SIM-korttia ole lähetetty.
Vaimoni omilla sivuilla etusivulla on näin: Liity Sonera
Etu -ohjelmaan.

Päivittyykö vaimoni omillekkin sivuille se että Etu-ohjelma on voimassa?

Vaimoni sai puhelun sinulta mutta ei kerinnyt vastaamaan.
Hei mikado !

Kyllä, tieto päivittyy myös Omat Sivut -osioon, mutta pienellä viiveellä.
Päivittyykö tämän päivän vai huomisen päivän aikana omille sivuille?
Hei mikado: Etutaso vaimosi liittymästä oli tipahtanut numeron vaihdoksen myötä pois. Palautin liittymän nyt takaisin samalle tasolle jolla se oli ollutkin ennen numeron vaihtoa.

Vastaa