Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
JuhoJ_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 59 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kaapeli extra 100/5 Lappeenranta/Taipalsaari - IP hävikkiä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Morjes

Tuossa joskus kesällä oli tällaista ongelmaa pitkään, ja se lopulta saatiin korjattua kun tarpeeksi tutkittiin. Jossai paikallisessa verkossa oli vikaa, ja sen jälkeen toiminut netti ilman yhtään pätkintää.

13.11.2011
klo 19.50-20.00

Tuolla välillä IP hävisi ja netti ei saanut taas IP:tä vähään aikaan, aiheuttaen netin katkeamisen. Sitten se taas saatiin haettua ja homma jatkui.

Kuitenkin tämän jälkeen on about joka päivä, ainakin tähän ilta aikaan ilmennyt samaa pätkintää. Selain ei tahdo hakea sivuja ja netti ei toimi, ohjelmat menettävät yhteyden, ja näkyy ettei DHCP palvelinta löydy, ja sitten taas netti toimii vähän ajan päästä.

Eli pätkintää on kyseessä, ja IP hävikki syynä. Olisi mukava jos tilannetta voitaisiin vilkaista. En ole vielä iskenyt vikailmoitusta kun en ole varma onko tämä jotain satunnaista vai mistähän johtuu.
4 vastausta
JuhoJ_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 59 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Homma tuntunut jatkuvan joka päivä aina ilta kuuden jälkehen, mutta jatkuu säännöllisesti päivittäin aina tässä illan puolella.. Muuten ei ole päivällä tullut tätä ilmiötä havaittua. Tämä tosiaan kesällä oli paha ongelma, joten toivottavasti ei jotain ole jossain sörkitty ja palautettu vanhaa vikaa.
Veikko_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 713 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Mitään yleistä vikaa ei tällä hetkellä pitäisi olla päällä, joten kyllä tuosta vikailmoitusta kannattaa lähteä tekemään jotta verkon puoli saadaan tutkittua. Modeemin / antennikaapelin testaus on suositeltavaa, mikäli vain mahdollista. Vikailmoituksenhan voi jättää joko puhelimitse (0206 90101, mpm/pvm) tai palvelupyynnöllä omien sivujen kautta (vaatii kirjautumisen).
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/ohjeet/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.
Harlin_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei,

Voin sanoa että samaa ongelmaa on ilmentynyt täälläkin päin, ja vaikuttaa 100% samalta ongelmalta pätkinnän tyylillään kuin kesällä.

Nyt pätkintä on onneksi ollu lyhytaikaista ja kerran päivässä, mutta pelkään että se taas pahenee ja pahenee. Seuraavat 3kk tulevat olemaan painajaismaisia jos entiseen menoon jatkuu, mutta pitänee toivoa ettei tätä tule tapahtumaan.

Eli ping taas alkaa tippumaan satunnaisesti ja jos modeemin käynnistää uudelleen pätkinnän aikana niin modeemi meittii "online" valoa normaalia kauemmin. Myös kun pidän mumble-serveriä niin on hauska kuulla muiden puheet ilman mitään ongelmia ja he voivat puhua vaikka 5min putkeen putoamatta pätkinnän aikana kun itsellä ei enää internet toimi - mutta en itse voi puhua takaisin mitään, koska silloin muut eivät saa puhettani perille ja palvelin tiputtaa yhteydet ulos välittömästi (he eivät tietenkään voi kuulla toisiaan, vain minä kuulen heidän puheet kun olen sisäverkossa)... Vaikuttaisi että se klassinen ongelma upstream linjan vakauden kanssa tuntuu olevan taas pääsyynä pätkintään.

Eli kaikki liikenne tulee kyllä sisäänpäin ilman vikoja 24/7 mutta kun ulospäin oleva liikenne menee satunnaisesti tukkoon, niin lopulta yhteys lähtee aina alta.
Veikko_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 713 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Mitään yleistä vikaa ei ole tällä hetkellä vieläkään tiedossa, joten kannattaa tehdä noista vikailmoituksia jotta liittymät saadaan tutkintaan.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/ohjeet/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.
Tämän osion uusimmat keskustelut