Kaapelikortti ja HD

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei,
[u:c5o2qr96]
sivullanne http://www5.sonera.fi/ohjeet/Kaapelikortti[/u:c5o2qr96] lukee, että

"Soneran kaapelikortilla näkyy ilman erillistä lisämaksua Travel Channel ja Eurosport-kanava." Eikös Kaapelikortilla kuitenkin näy myös Yle HD ilmaiseksi?

Samalla sivulla sanotaan myös, että "Kaapelikortin ja HD-laitteen linkitys tarkoittaa käytännössä sitä, että kaapelikortti ja HD-laite muodostavat parin Soneran tietokannassa. Linkitys mahdollistaa maksu-tv-kanavien katselun CABLE Ready HD -laitteella."

Eihän linkitys mahdollista maksu-tv-kanavien katselua, vaan nimenomaan HD-maksu-tv-kanavien katselua, eikö niin? Ns. normaalien (ei HD) maksullisen kanavien katselu onnistuu myös ilman linkitystä, vaikka onkin Cable Ready HD -laite.

Hain tänään Soneran Kaapelikortin ja yritin linkitystä. Se ei kuitenkaan onnistunut, koska kortinlukijani ei ollut oikeanlainen (omani on Dilog 99010). Ilmeisesti oikeanlaista kortinlukijaa ei edes saa enää mistään (clv1). Eip sillä, ei minua HD-kuva niinkään kiinnosta, mutta Yle HD näkyy kuitenkin ilman linkitystä, mutta Mtv3 HD ja Nelonen HD ei. Lisäksi minulla näkyy Viasat Film -kanavapaketti ja Mtv3 -kanavapaketti oikein hyvin, siis ilman linkitystä.

Eli eikös teidän sivulla ole virheellistä tai ainakin puutteellista tietoa?

4 kommenttia

Tarkennuksena, että Yle HD näyttääkin toimivan ilman kaapelikorttia...on näin ollut kauankin?
Olet aivan oikeassa, linkitys mahdollistaa HD-maksukanavien katselemisen. Muut maksukanavat näkyvät ilman linkitystäkin.

Ylen päätöksen johdosta Yle HD:n salaus poistetaan (alkuperäisen aikataulun mukaan 1.2.), ja Soneran verkossa muutos on jo tehty. Jatkossa Yle HD näkyy ilman kaapelikorttia.
Veikko kirjoitti:
Olet aivan oikeassa, linkitys mahdollistaa HD-maksukanavien katselemisen. Muut maksukanavat näkyvät ilman linkitystäkin.



Nuo muutamat Cable HD ready laitteet, jotka olen omistanut ovat kaikki vaatineet linkityksen kaikkien maksukanavien suhteen.
CI+ tyyppinen moduuli vaatii aina linkityksen, olipa kyse sitten HD tai SD maksukanavista.

Vastaa